Autor |
Wiadomość |
King Paweł
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 23:25, 23 Lut 2007 |
|
Nie wiem gdzie zamieścić ten temat.
Chodzi o to, że większość ludzi robi tylko zwykłe baszty.
Dlaczego? Odpowiedzcie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 0:15, 24 Lut 2007 |
|
No, baszty artyleryjskie są wolne i mniej celne. Świetne na duża grupę ludzi, lub dużą jednostkę, ale generalnie lepsze są baszty.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 9:06, 24 Lut 2007 |
|
Vilth ma rację, w Tzarze raczej nie dochodzi do bitew z udziałem 300 jednostek naraz, żeby ktoś musiał budowac baszty altyleryjskie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VeemSiS
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Sob 9:23, 24 Lut 2007 |
|
tak ale są dobre kiedy posiadamy mury wtedy one są jedynym ratunkiem przeciwko machiną oblężniczym lecz ja podobnie jak Viltharis uważam że baszty są lepsze a jak chcesz mieć juz coś na machiny oblężnicze to graj azjatami i baszty rakietowe rób pzdr
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ADALBERTO
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z lasu
|
Wysłany:
Sob 10:42, 24 Lut 2007 |
|
Popieram moich przedmwców, Baszty są lepsze zwykle buduje budowle obronne zaraz za murami dla ochrony, gdybym wybudował baszty bardziej by ucierpialy moje mury niż wróg .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
by_shok
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 11:13, 24 Lut 2007 |
|
Buduję to i to(szczególnie jak się gra na wyspy) tylko z dużą przewagą baszt.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VeemSiS
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Sob 11:16, 24 Lut 2007 |
|
na wyspach baszty artyleryjskie sa szczególnie nie przydatne. Galeony zupgradowane do najwyższego poziomumoga rozwalić taką baszte art. bez zadnego zadrapania zdecydowanie baszty są najlepsze no może jeszcze rakietowe sie czasami przydaja ale poza tym...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
King Paweł
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 11:51, 24 Lut 2007 |
|
Ja robię róznie. Baszty artyleryjskie są dobre na strzelców-po prostu ich gromią, ale baszta art. potrzebuje ochrony baszty. Więc najlepiej robić 3 baszty artyleryjska, zwykła, rakietowa(jak grasz azjatami), wybudować je obko siebie i otoczyć murem. Wtety nic nie jest w stanie zagrozić.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VeemSiS
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Sob 11:58, 24 Lut 2007 |
|
no chyba ze podjedzie 5 ciezkich katapult 3 balisty i 50 strzelców oraz 50 piechurów. Szans nie masz
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 14:18, 24 Lut 2007 |
|
Jeśli pytanie jest sformułowane "co buduję?" - musiałem zaznaczyć Baszty, jednak nigdy nie próbowałem online grać z Basztami Artyleryjskimi. Dlaczego? Ponieważ mają bardzo mały zasiąg ataku( 10 ) co w porównaniu ze zwykłymi Basztami ( 16 ) jest kolosalną różnicą (Ba, nawet strażnice mają zasięg 12 pól co wg mnie jest jakimś niedopracowaniem autorów).
Poważną wadą baszt artyleryjskich jest niemożność atakowania jednostek znajdujących się już o 2 pola od baszty i bliżej. To szczególnie mnie zraziło do tych baszt.
Ale jednak postanowię zagrać w najbliższych meczach tymi basztami - są odporniejsze, gdy się je obuduje murem wspomniane jednostki nie dojdą a łucznicy dzięki sile ataku +40 pkt(niewiarygodnie silne) zostaną rozgromieni. Jednak nic nie zrobię jeśli przyjdą strzelcy Europejscy. Ale na to też znajdę sposób - z boku wybuduję zwykłą basztę Najgorzej jednak jeśli przyjdą katapulty, a na pewno przyjdą...
Baszta artyleryjska to także koszt +400 za technologię w Warsztacie, a żeby go mieć trzeba mieć i kuźnię
Ciekawi mnie na jaką ocenę zda ta taktyka... muszę włączyć hamachi
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
King Paweł
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 15:42, 26 Lut 2007 |
|
I jak wyszło?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 17:05, 26 Lut 2007 |
|
Mhm doszedłem do wniosku, że w obecnych czasach Tzara(oceniam go jako "Nowa era 4 Tzara", czemu patrz niżej?) nie opłaca się grać basztami. Wstrzymają przeciwników na pewien okres ale ich odbudowa i budowa nie zatrzymają przed klęską, a dodatkowo odbierają siłę ataku. Jeśli żylibyśmy w mojej Nowej Erze 1 lub 2(a może nawet i początki 3) ta taktyka sprawdziła by się świetnie
Historia Tzara wg KZW
- Czasy przedtzarowe - okres bez Tzara aż do daty premiery
- Prahistoria lata 1999-2000 kiedy Tzara w Polsce nie było
- Stara Era 1 - II poł. 2000 - 21 marzec 2002 kiedy to był czas wspierania Tzara przez twórców i wydanie ostatniego patcha do tej gry(3 lata wspierania to jest jakiś straszny żart!) pierwsze strony o Tzarze np. [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
- Stara Era 2 - 22 marzec 2002 - 2004 kiedy to Tzar powoli tracił popularność
- Nowa Era 1 - 2004 - koniec 2005 załamanie się oficjalnego forum Tzara, nowy wygląd stron Haemimontu, pierwsze lepsze strony o Tzarze w Polsce (tzar.xt.pl i tzar.up.pl)
- Nowa Era 2 - pierwsze miesiące aż do wakacji 2006 roku[/b] powstaje forum rośnie liczba graczy przypominających sobie o Tzarze jak i grających przez Internet(podejrzewam że wcześniej raczej nikt nie grał w Tzara przez Internet)
Styl gry(tzw. stary styl gry ) - rycerze, nastawienie na 1 typ jednostek, używanie np. golemów, obmurowywanie królestw. Powstaje świetna strona tzar.go.pl o rozgrywkach online świat Tzara budzi się do życia. Reaktywacja oficjalnego forum
- Nowa Era 3 - wkroczenie Lineara, Hiszpanów i innych obcokrajowców aż do mniej więcej końca roku 2006
Styl gry zmienia się diametralnie - mniejszą uwagę graczy przykuwa obrona, świat Tzara nastawia się atak z wyważoną obroną. Atak polega na lawinowym zasypywaniu wroga tanimi wyszkolonymi jednostkami, pod koniec okresu popularny staje się rush mniej magii, banalne bugi Hiszpanów, także Linear wprowadza taktykę Samuraje + konni łucznicy na 8 lvl lub wcześniej kapłani i błogosławieństwa. Maleje siła magii a w szczególności smoków. Wielu znakomitych graczy wycofuje się niestety(np. Draco, Phoenix)
- Nowa Era 4 - 2007 rok
Styl gry zmienił się znów. Już nie jest ważna obrona - praktycznie nikt się nie broni. Trzeba produkować lawinowo jednostki wszystkich typów, szkolić. Przechył w kierunku Europejczyków którzy niesłusznie zostali obdarowani przez twórców krzyżowcami. Ogólnie chodzi o lawinowe zalanie przeciwnika najróżniejszymi jednostkami
To tylko moje rozważania i mój pogląd na czasy Tzara
Tak więc, skoro żyjemy w Nowej Erze 4 Tzara stawianie na obronę się nie opłaca. Chociaż nie wiem ile bym baszt mieszanych zbudował przed ciągłym oporem się nie obronią. A że ja lubię się bawić Tzarem(szpiegostwa, magiczne wizje, ogniste deszcze, technologie) a mam mniejszą wprawę w produkcji wojsk od wielu dni przegrywam. Nawet najlepsza obrona mnie nie uratuje.
Wniosek: przestawiam się na atak ze zrównoważona obroną(Nowa Era 3 Tzara )
Dziękuję za uwagę nad takimi moimi bzdurami
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
King Paweł
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 17:57, 26 Lut 2007 |
|
Masz racje. Samymi basztami się nie obronisz. Ja je robię w razie niespodziewanego ataku-otaczam całą wiochę(gospodarkę) tak jak otacza się murami gildie. Problem w tym, że zabierają trochę czasu(każdą wieżyczkę otaczasz równiutko mureczkiem)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:24, 26 Lut 2007 |
|
Tak. Baszty potrafią wstrzymać rush czy pomniejsze ataki, dzięki czemu atakujący nie mają szansy zniszczyć naszej gospodarki, a baszty powstrzymają ich na jakiś czas. Jednak na zmasowane ataki, katapulty, multum strzelców i regularne wyszkolone wojsko baszty są bezradne. Nadają się do celów wymienionych powyżej.
Grałem właśnie z Doomem Portugalczykiem i Królem Pawłem Arabami tą nadmienioną taktyką(zrównoważona obrona). Jednak moje zabawy z Tzarem wygrały przez co tylko dzięki temu że Doom nie jest najlepszym graczem i atakował się z Królem to ja miałem pole do popisu i zaatakowałem najpierw Dooma i Króla - od teraz będę grał tylko tak i postaram się polepszyć i poszybszyć rozbudowę gospodarki)(mam problemy z żywnością) oraz szybkość produkowania jednostek.
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Wto 15:37, 27 Lut 2007 |
|
Niejedno krotnie Baszty mogą się przydać i uratować graczowi życie. Największa wadą (oczywistą) jest to ,że Gracz który samymi basztami postanowi sie bronić jest w martwym punkcie. Przeciwnik ma czas by przygotować coś większego. Ja np. uważam, że Baszta jest przydatna, ale trzeba mieć coś więcej. Same Baszty są oczywiście bezbronne przy dużej ilości wojsk Przeciwnika. Gdy zostaniemy zepchnięci do defensywy to jeśli czegoś nie wykombinujemy klęska jest nieunikniona.
PS.
Ciekawy podział Krzysztof i jak najbardziej trafny.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|