Autor |
Wiadomość |
TMO
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 13:38, 08 Mar 2007 |
|
Szukałem w różnych źródłach lecz nie znalazłem(może ktoś z Was wie jak to zrobić).
Jak zrobić w edytorze by jednostka jak zginie po chwili ożyła (z tymi samymi parametrami)
<mogą też być chodź by jakieś nie wypróbowane sposoby jak to zrobić>
Błagam o pomoc
PS: do zainteresowanych staram się już nie kaleczyć języka polskiego z pomocom "Firefox'a"
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
VeemSiS
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Czw 14:15, 08 Mar 2007 |
|
no więc jednostka umiera to dajesz w wydarzeniu obiekt zniszczonynazwijmy ja "die" i ustawiasz te jednostke później tworzysz regułe w której warunku wpisujesz"die"Dajesz opóźnienie czyli po jakim czasie ma sie znowu ożyć i teraz masz dwie możliwości stworzyc nową jednostke której parametry zapiszesz za pomocą akcji nie wie jakiej lub zabezpieczyszmape w dwie identyczne jednostki z której jedna będzie ukryta i ujawni sie po pewnym czasie od zginięcia tej jednostki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
TMO
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 14:21, 08 Mar 2007 |
|
Niezupełnie o to mi chodziło bo tak już robiłem chodzi mi oto jak zrobić by ta sama jednostka się pojawiła bo przecież jeśli ma ta reguła pojawiać się 700 razy to nie będę robił 700 ukrytych jednostek (a wszczegulności na tej najmniejszej planszy)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VeemSiS
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Czw 14:43, 08 Mar 2007 |
|
no to pozostaje drogie wyjście które ci także podałem czyli stworzenie jednostki jednak jeśli chodzi o ustawienia parametro tej jednostki to musisz zapytać sie nigiego
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 12:20, 09 Mar 2007 |
|
Jeśli jednostka miałaby umierać w jakimś z góry ustalonym miejscu, to tak jak napisał Abrakadabra - możesz użyć akcji tworzenia obiektów. Ograniczenie polega właśnie na tym, że musisz z góry określić pozycję, gdzie jednostka ma się pojawić, więc jeśli zakładasz, że może ona umrzeć i odrodzić się w dowolnym miejscu mapy, to niestety jest to nierealizowalne w edytorze tzara.
Natomiast co do ustawienia parametrów jednostki na takie jakie miała poprzednia przed śmiercią, to potrzebujesz do tego dwie reguły, jedna powinna ciągle zapisywać do zmiennych aktualne parametry, a druga w razie śmierci powinna je przywrócić.
Co do zapisywania parametrów, to zrób regułę w której jako warunek wpiszesz 1. Jako akcje dodaj "wyrażenie do obiektu" oraz "zachowaj regułę". W wyrażeniu do obiektu musisz odpowiednio ustawić typ jednostki, aby pasował tylko do tej, która ma być podatna na takie ożywianie (np możesz ustawić jej przynależność do jakiegoś oddzielnego królestwa), a jako wyrażenie wpisz coś w stylu:
Kod: |
$zycie = $health
$maxzycie = $maxhealth
$atak = $attack
$obrona = $defence
$mana = $manna
$maxmana = $maxmanna
$poziom = $level |
Nazwy zmiennych po lewych stronach = mogą być dowolne. Ewentualnie możesz opuścić linijki z maxmanna i maxhealth, gdyż te wartości możesz po prostu ustawić na maksymalne po śmierci. Takie wyrażenie po prostu zapisze aktualne parametry jednostki do zmiennych. I będzie ono powtarzane mniej więcej co sekundę, więc będziesz miał w tych zmiennych wciąż aktualne parametry.
Teraz do reguły obsługującej odrodzenie jednostki, po stworzeniu nowej jednostki, dodaj akcję "ustaw właściwości obiektu". I tu ponownie pojawia się tej sam problem z określeniem obiektu, gdyż nie możesz wskazać konkretnego, ale musisz tak ustawić typ, aby dotyczył tylko tej ożywionej jednostki. A co do samego wyrażenia to po prostu piszesz to co poprzednio, tyle, że na odwrót, przypisując do zmiennych jednostki wartości zapisane w twoich zmiennych, tzn:
Kod: |
$health = $zycie
$maxhealth = $maxzycie
$attack = $atak
$defence = $obrona
$manna = $mana
$maxmanna = $maxmana
$level = $poziom |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VeemSiS
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Pią 13:00, 09 Mar 2007 |
|
tak tylko ze jesli jednostka przed smiercia miala ikonke sartora to zeby po smierci ja miała to musisz uzyc ujawnienia obiektu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 13:53, 09 Mar 2007 |
|
A no tak, niestety ikony nie da się ustawić poprzez wyrażenia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
TMO
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 18:17, 09 Mar 2007 |
|
Dzięki za pomoc .Teraz produkcja mojej kampanii ruszy do przody (oczywiście jeśli nie trafię na kolejne problemy których nie umiem zlikwidować)
EDIT: wszystko fajnie ale jakoś nikt niepomyślał że "wyrarzenie do obiektu" to "wydarzenie" nie "akcja" i nie mogę go dodać do akcji w "regule".
Ja się skapłem dopiero przy tworzeniu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|