Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Jak zrobić by ta sama jednostka po śmierci ożyła ?? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
TMO



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:38, 08 Mar 2007 Powrót do góry

Szukałem w różnych źródłach lecz nie znalazłem(może ktoś z Was wie jak to zrobić).
Jak zrobić w edytorze by jednostka jak zginie po chwili ożyła (z tymi samymi parametrami)
<mogą też być chodź by jakieś nie wypróbowane sposoby jak to zrobić>
Błagam o pomoc
PS: do zainteresowanych staram się już nie kaleczyć języka polskiego z pomocom "Firefox'a" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
VeemSiS



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Czw 14:15, 08 Mar 2007 Powrót do góry

no więc jednostka umiera to dajesz w wydarzeniu obiekt zniszczonynazwijmy ja "die" i ustawiasz te jednostke później tworzysz regułe w której warunku wpisujesz"die"Dajesz opóźnienie czyli po jakim czasie ma sie znowu ożyć i teraz masz dwie możliwości stworzyc nową jednostke której parametry zapiszesz za pomocą akcji nie wie jakiej lub zabezpieczyszmape w dwie identyczne jednostki z której jedna będzie ukryta i ujawni sie po pewnym czasie od zginięcia tej jednostki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
TMO



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:21, 08 Mar 2007 Powrót do góry

Niezupełnie o to mi chodziło bo tak już robiłem chodzi mi oto jak zrobić by ta sama jednostka się pojawiła bo przecież jeśli ma ta reguła pojawiać się 700 razy to nie będę robił 700 ukrytych jednostek (a wszczegulności na tej najmniejszej planszy) Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
VeemSiS



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Czw 14:43, 08 Mar 2007 Powrót do góry

no to pozostaje drogie wyjście które ci także podałem czyli stworzenie jednostki jednak jeśli chodzi o ustawienia parametro tej jednostki to musisz zapytać sie nigiego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pią 12:20, 09 Mar 2007 Powrót do góry

Jeśli jednostka miałaby umierać w jakimś z góry ustalonym miejscu, to tak jak napisał Abrakadabra - możesz użyć akcji tworzenia obiektów. Ograniczenie polega właśnie na tym, że musisz z góry określić pozycję, gdzie jednostka ma się pojawić, więc jeśli zakładasz, że może ona umrzeć i odrodzić się w dowolnym miejscu mapy, to niestety jest to nierealizowalne w edytorze tzara.

Natomiast co do ustawienia parametrów jednostki na takie jakie miała poprzednia przed śmiercią, to potrzebujesz do tego dwie reguły, jedna powinna ciągle zapisywać do zmiennych aktualne parametry, a druga w razie śmierci powinna je przywrócić.

Co do zapisywania parametrów, to zrób regułę w której jako warunek wpiszesz 1. Jako akcje dodaj "wyrażenie do obiektu" oraz "zachowaj regułę". W wyrażeniu do obiektu musisz odpowiednio ustawić typ jednostki, aby pasował tylko do tej, która ma być podatna na takie ożywianie (np możesz ustawić jej przynależność do jakiegoś oddzielnego królestwa), a jako wyrażenie wpisz coś w stylu:
Kod:
$zycie = $health
$maxzycie = $maxhealth
$atak = $attack
$obrona = $defence
$mana = $manna
$maxmana = $maxmanna
$poziom = $level

Nazwy zmiennych po lewych stronach = mogą być dowolne. Ewentualnie możesz opuścić linijki z maxmanna i maxhealth, gdyż te wartości możesz po prostu ustawić na maksymalne po śmierci. Takie wyrażenie po prostu zapisze aktualne parametry jednostki do zmiennych. I będzie ono powtarzane mniej więcej co sekundę, więc będziesz miał w tych zmiennych wciąż aktualne parametry.

Teraz do reguły obsługującej odrodzenie jednostki, po stworzeniu nowej jednostki, dodaj akcję "ustaw właściwości obiektu". I tu ponownie pojawia się tej sam problem z określeniem obiektu, gdyż nie możesz wskazać konkretnego, ale musisz tak ustawić typ, aby dotyczył tylko tej ożywionej jednostki. A co do samego wyrażenia to po prostu piszesz to co poprzednio, tyle, że na odwrót, przypisując do zmiennych jednostki wartości zapisane w twoich zmiennych, tzn:
Kod:
$health = $zycie
$maxhealth = $maxzycie
$attack = $atak
$defence = $obrona
$manna = $mana
$maxmanna = $maxmana
$level = $poziom


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
VeemSiS



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Pią 13:00, 09 Mar 2007 Powrót do góry

tak tylko ze jesli jednostka przed smiercia miala ikonke sartora to zeby po smierci ja miała to musisz uzyc ujawnienia obiektu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pią 13:53, 09 Mar 2007 Powrót do góry

A no tak, niestety ikony nie da się ustawić poprzez wyrażenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
TMO



Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:17, 09 Mar 2007 Powrót do góry

Dzięki za pomoc .Teraz produkcja mojej kampanii ruszy do przody (oczywiście jeśli nie trafię na kolejne problemy których nie umiem zlikwidować) Embarassed

EDIT: wszystko fajnie ale jakoś nikt niepomyślał że "wyrarzenie do obiektu" to "wydarzenie" nie "akcja" i nie mogę go dodać do akcji w "regule".
Ja się skapłem dopiero przy tworzeniu Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)