Autor |
Wiadomość |
Zymek
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:17, 18 Lip 2007 |
|
Ostatnio zastanawia mnie bardzo, taka jedna rzecz... Czy wolicie, aby kampanie w których jest dużo konwersacji? Dużo konwersacji i dużo czytania? Czy też wolicie może bardziej kampanię byle ją przejść i klikacie jak te barany (przepraszam jeśli kogoś uraziłem) w okienko rozmowy i czekacie na akcje?
O co mi chodzi?
A chodzi mi o to, że dzięki konwersacji jest ciekawej, a niektórzy z Was po prostu ją ignorują i kiedy dochodzi co do czego to nie wiedzą co zrobić w takiej misji. Tak więc się pytam czy w ogóle warto tworzyć takie kampanie przepakowane cechami RPG? Oczywiście, w których jest dobra fabuła, a konwersacje długie. Inaczej tworzenie długich kampanii z długimi konwersacjami jest bez sensu, jeśli ludzie nie czytają tekstu przygotowanego przez autora oraz mają gdzieś to, co autor chciał swoim dziełem ukazać.
Zapraszam do ankiety oraz do rozmowy na ten temat.
PS. przydałoby sie też napisać dlaczego taki wybór, a nie inny: np. z lenistwa, z nudów, bo sie czytać nie chce... czy też może na odwrót wręcz - wolisz długie, bo kochasz zapuszczać się/zapominać wręcz w fabule
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 21:25, 18 Lip 2007 |
|
Prawdę mówiąc nie wiem, którą opcję zaznaczyć, gdyż ja oczekuję od mapy czegoś więcej niż konwersacji i akcji. Chodzi mi o to, że nie lubię takich kampanii, w których autor każe nam rozbudować państwo i niszczyć wroga. Coś takiego to ja mam w grze sieciowej i to sto razy ciekawsze! Warto dla mnie grać tylko w kampanie będące w 80%+ RPG, takie jak Nigiego. Gdy naszym celem misji jest to, o czym wyżej wspomniałem, w ogóle nie gram w kampanię, bo co to za zabawa?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zymek
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany:
Czw 9:45, 19 Lip 2007 |
|
czyli jedna z 2 pierwszych odpowiedzi, gdyż jak widać lubić fabułę. A jeśli spodobał ci się Nigiego prolog, to na pewno tez spodoba sie i mój nowy projekt ;] Mam taką nadzieję Mimo, że dopiero będę się uczył o zmiennych i takich tam trudniejszych rzeczach, to i tak myślę, że nawet bez tego moja kampania rozpoczyna się ciekawie... chyba (?) Nie mogę przecież mówić o innych, gdyż jestem tylko autorem, więc będziecie musieli poczekać i sami ocenić...
PS. Lin, a grałeś chociaż w moją kampanię Podróż Arcana? Tak, całą... ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marikaTzarFan
Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: z PiSu
|
Wysłany:
Czw 10:47, 19 Lip 2007 |
|
Ja tam wole Malo konserwacjii i Malo tekstu
Poprostu zeby skupic sie na Grze
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zymek
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany:
Czw 11:01, 19 Lip 2007 |
|
to czemu nie zagłosowałaś na tą opcję, hę?
A tak w ogóle... to co to za kampania jeśli nie ma dobrej konwersacji? [bo pamiętać, że nadal mówimy o kampaniach, a nie mapkach itd.] Przecież dialogi nadają sens i fabułę całej grze, przynajmniej wg. mnie, ale cóż kto jak woli ;]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Haroun94
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Ursynowa!!
|
Wysłany:
Czw 11:11, 19 Lip 2007 |
|
Ja zagłosowałem na "długa konwersacja, dużo tekstu"
Jeżeli ktoś jak to ładnie opisał Zymek klika jak ten baran w okienko rozmowy i czeka na akcje to po prostu marnuje pracę twórcy kampanii
Według mnie najlepszym sposobem na "zachęcenie leni" do czytania dialogów jest umieszczanie w nich informacji, bez których przejście misji jest praktycznie niemożliwe
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzesimir
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 529
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzywin Płeć:
|
Wysłany:
Czw 11:19, 19 Lip 2007 |
|
I to jest racja Ja lubię jak jest na początku dużo tekstu, a później tylko przerywki, misje dodatkowe itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zymek
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany:
Czw 11:34, 19 Lip 2007 |
|
W skrócie, Cpl (nie chce mi sie pisać twojego nicku, jak dla mnie za długi i za trudny do zapamiętania) ty też lubisz jak są filmiki, jednak jakoś ich nie widziałem w twojej kampanii... Lubisz/robić (I ep.) również coś w stylu odwalić wszystko na początku i potem tylko misja... tylko strategiczne elementy rzec można, na mój gust robisz kampanie z małym % RPG. Np. takie oblężenie Londynu można było... o wiele bardziej urozmaicić. Tak więc rada dla ciebie, na przyszłość: więcej RPG, lepsze filmiki, i... widziałeś np. moją i Deadmana kampanie? (Otashi & Podróż Arcana) lub Nigiego mapkę, prolog... Tak więc rób swoje kampanie dłużej, stawiaj na jakość a nie prędkość robienia kampanii. Dobry owoc zawsze dojrzewa długo... czy jakoś tak... no dobra, widzę, że to już za duży offtopic z mojej strony, powróćmy więc do głównego wątku tego tematu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzesimir
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 529
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzywin Płeć:
|
Wysłany:
Czw 11:41, 19 Lip 2007 |
|
Będą w II Epizodzie, i jak wszystko połączę to w pierwszym też będą (poprawiłem błędy w I Epizodzie i dałem filmiki, jak wyjdzie cała kmapania to zobaczysz , rzecywiscie, lepiej się gra z filmikami)
Już mówiłem, Epizody to są testowe mini kampanie, to znaczy mapki BETA
Bynajmniej, w mojej kampani.....
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danielos von Krausos
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kębłowo Płeć:
|
Wysłany:
Śro 14:16, 08 Sie 2007 |
|
zdecydowanie numer 1.Czyli też jest to u mnie numer 1. heh
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sTobik
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno
|
Wysłany:
Pią 20:59, 14 Wrz 2007 |
|
ja wybieram odpoowiedz pierwsza bo co to za gra (chocby rpg) w której nie ma długich rozmów i fraz ???
Linear napisał: |
Warto dla mnie grać tylko w kampanie będące w 80%+ RPG, takie jak Nigiego |
Zgadzam się z tobą Lin
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ender
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 21:51, 14 Wrz 2007 |
|
Sam proboje podejsc do swojej nowej kampanii: "Granica zycia"...bardziej tak z punktu rpg...czyli duzo gadaniny myslenia i dobrych odpowiedzi....a nie rzezi typu:Wybij wszystko co sie rusza....taaak wole duuzo gadania...chociaz samym bohaterem chodzenie jest nudne i meczace...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 6:36, 15 Wrz 2007 |
|
ja najbardziej lubie jak sa konwersacje gdzie jest duzo tekstu i z frazami do wyboru
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Govannon
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 12:42, 30 Wrz 2007 |
|
Ja wolę długie. Dobrze zrobione konwersacje z wieloma frazami do wyboru czynią grę bardziej osobową (możesz wybrać odpowiedź, która najbardziej Ci się podoba). Drugi powód jest taki, że dłuższe konwersacje po prostu lepiej wprowadzają w świat gry Ale się wymądrzyłem hehe
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
PaWeł21MaT
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: zA gÓrAmI zA lAsAmI Płeć:
|
Wysłany:
Wto 18:46, 06 Lis 2007 |
|
Zdecydowanie pierwsza odpowiedz: "długa konwersacja, dużo tekstu". Czym jest dobra kampania bez konwersacji? Najbardziej lubię tworzyć bardziej wymagające konwersacje typu: Gracz musi pomyśleć zanim zaznaczy którąś odpowiedz. Gdy zaznaczy złą nie udaje mu się np: namówić postać do zmiany decyzji itp. i musi probować innych sposobów. To może być dobre jak się to dobrze wykona.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|