|
|
Autor |
Wiadomość |
TMO
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 22:07, 14 Mar 2007 |
|
Mam kłopot z wyrażeniami ( np.@ gold, $maxhealth ) zapisze to w formie przykładu(tylko tak umiem to wytłumaczyć ) gdy np. po zakończeniu rozmowy (w ostatniej frazie wy oknie wynik wpisałem „$zycie = 1” ) potem utworzyłem regułę gdzie jako warunek wpisałem „$zycie == 1” a jako akcje dałem „ustaw właściwości obiektu” . po ustawieniu jednostek których ma się to tyczyć w oknie „wyrażenie” wpisałem coś takiego „$maxhealth >= 0 + 10 ; @gold >= 100 – 100”(chodziło mi oto by jak jednostka będzie mieć 0 lub więcej życia dodało jej 10życia i by jednocześnie gdy jednostka będzie mieć 100 lub więcej złota zabrało mu 100 złota jednorazowo)
Bardzo bym prosił nie odsyłać mnie do linków z poradnikami do edytora bo to właśnie jest jeden z niewielu działów w poradniku którego nie rozumie , jeśli podałem za mało informacji na ten temat to proszę napisać na gadu-gadu (gg) tam udzielę informacji na bieżąco z edytora
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 22:36, 14 Mar 2007 |
|
W wyrażeniach nie możesz używać instrukcji warunkowych (tzn. np. porównania >=). Jeśli chcesz zrealizować powyższe, to musisz to zrobić w dwóch regułach. Jedna będzie zwiększała życie o 10, gdy $health>=0 i $zycie==1, a druga będzie zmniejszała złoto o 100, gdy @gold(1)>=100 i $zycie==1. (A skoro już o tym mowa, to $maxhealth określa maksymalny poziom życia, a z opisu wnioskuję, że chodzi o aktualny. Ale i tak w takim razie $health>=0 zawsze będzie spełnione, bo jednostka chyba nie może nawet mieć życia poniżej 0, a nawet jeśli może to i tak będzie to oznaczało śmierć :)).
Ale do rzeczy, pierwsza reguła:
Warunek:
Kod: |
$health >= 0 && $zycie == 1
|
Wyrażenie w akcji "ustaw właściwości obiektu":
Kod: |
$health = $health + 10
|
Druga reguła:
Warunek:
Kod: |
@gold(1) > 100 && $zycie == 1
|
Wyrażenie w akcji "ustaw właściwości obiektu":
Kod: |
@setgold(1,@gold(1)-100)
|
Parę słów wyjaśnienia odnośnie drugiej reguły:
@gold(1) sprawdzi ilość złota gracza nr 1, jeśli chodzi ci o innego gracza, to wpisz odpowiedni numer (tak samo pierwsza liczba w @setgold).
Aby zrozumieć @setgold(1,@gold(1)-100) analizuj to od środka, tzn. najpierw @gold(1) zwróci ilość złota gracza 1, potem od tej liczby odjęte zostanie 100, a następnie wynik zostanie użyty w funkcji @setgold, która ustawi ilość złota równą poprzedniej zmniejszonej o 100, czyli to o co chodzi :)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
TMO
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 13:39, 15 Mar 2007 |
|
Dzięki Nigi nie wiem co bym zrobił bez twych rad
PS: z tym życiem to chodziło o max życia
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |