Autor |
Wiadomość |
Graham
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Sob 2:10, 21 Sty 2006 |
|
Kurcze, chcialnym znalezc w koncu jakiegos przeciwnika.
Tyle ze za zadne skarby nie jestem w stanie polaczyc sie przez Tzara z sasiadem poprzez Internet.
Kto mi podpowie co mam zrobic zeby dzialalo ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 9:25, 21 Sty 2006 |
|
Po pierwsze wgrajcie sobie obaj patcha do Tzara 1.10. Ma ona w sobie wszystkie poprzednie wersje, a więc równierz tą, która odpowiada za lepszy system gry przez sieć. Po drugie musisz ustalić jego IP i się przez nie połączyć. My do tego wykorystujemy program Hamachi, który tworzy nam sztuczne IP i dzięki temu łatwiej je znaleźć. Zapraszam do walki w naszym turnieju.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Graham
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Wto 13:12, 24 Sty 2006 |
|
Dzięki, pomogło.
A nawiasem mówiąc czy ktoś wie dlaczego Tzar nie przechodzi przez firewall ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Slony
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 13:52, 24 Sty 2006 |
|
Przechodzi przez firewall jeśli grasz przez neta. Jedynie trzeba ustawić w zaporze żeby przepuszczał tzara.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 13:53, 24 Sty 2006 |
|
Dokładnie. Każda gra nie będzie Ci przechodziła przez firewall dopóki jej nie odblokujesz. Chyba, że masz badziewnego firewall'a. Jeśli przepuszcza Ci gry to myślisz, że wirusów nie przepuści??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Graham
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Sob 13:25, 28 Sty 2006 |
|
Witam.
Nie sprecyzowałem zapytania i przez to otrzymałem dwie nic nie wnoszące odpowiedzi.
Nie wiem dlaczego koledzy od razu założyli że nie przepuściłem ruchu na zaporze ? - od tego zacząłem. Jednak na szczycie sieci pracuje ISA 2004 - najbardziej zaawansowany firewall jaki stworzył człowiek na ziemi i określenie go "badziewnym" trochę mnie rozbawiło.
Na stronie producenta pisze że TZAR nie działa przez NAT - i to się z reguły potwierdza, bo jak zaobserwowałem na forum, większość gra przez Hamachi lub pośredniczące serwery gier -chyba że ktoś ma komputer z publicznym IP.
Postanowiłem sobie odpowiedzieć dlaczego gra nie działa przez NAT.
Przepuściłem ruch na ISA tylko do maszyny z TZAR-em i sytuacja wygląda następująco: łączę się z graczem, podłączam do gry, ładuje sie mapa, ustawienia i pojawia komunikat "oczekiwanie na graczy". Po kilkunastu sekundach pojawiają się informacje, że gracze po kolei się poddają. Czyli gra działa, ale nie działa. Z tym problemem spotyka się wielu graczy, a być może ktoś znalazł rozwiązanie i stąd ten post.
Jednym zdaniem: gra przechodzi przez NAT tylko potem nie wiadomo dlaczego się rozłącza.
Najwyraźniej HAEMIMONT publikuje nie dokońca prawdziwe informacje o portach wykorzystywanych przez grę: 23077, 23078, 23079.
Jeśli ktoś zna rozwiązanie to proszę opisać je i zamknąć temat. Jeśli nie to proszę o nie wypowiadanie się - szkoda potem niepotrzebnie tracić czas na nic nie znaczące odpowiedzi.
Z góry dziękuję za pomoc w imieniu wszystkich u których gra zachowuje się podobnie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 13:32, 28 Sty 2006 |
|
Wybacz w takim razie pochopne wnioski. Ja nie znam nawet tego firewall'a, ale ja tam się na kompach w ogóle za bardzo się nie orętuję. Możesz przecież założyć w Hamachi serwer i łączyć się przez nie. Nie łatwiej tak?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 13:33, 28 Sty 2006 |
|
A jeśli on ma Win98?? Napisz, jaki masz system, łącze itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 13:34, 28 Sty 2006 |
|
No, w sumie też racja. Przydałoby się znaleźć programik, który działa na wszystkich systemach, żeby wszyscy użytkownicy forum mogli brać udział w turnieju.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Graham
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Sob 14:25, 28 Sty 2006 |
|
No i chcąc nie chcąc łamię prośbę którą sam wystosowałem... ale poniekąd te odpowiedzi powyższe mnie zmusiły.
Gra przez Hamachi oczywiście działa i do tej pory tak gram. Nie jestem jednak w stanie stwierdzić co aplikacja Hamachi wysyła z mojego kompa na serwery Hamachi !!!! Poza tym zauważcie, że jeśli przez Hamachi widzę inne komputery (nawet ich udastępnione foldery) to jestem narażony na ataki z wewnątrz sieci (maszyny) !!! - tu nie zadziała żaden firewall wewnętrzny !!! I to jest główny powód do szukania rozwiązania, żeby Tzar komunikował się tylko z Tzarem. Wprowadzenie emulowanej karty sieciowej do systemu wraz z niekontrolowanym przepływem informacji do niewiadomego serwera i innych komputerów jest jawnym otwarciem drzwi złodziejowi.
Chyba rozumiecie o co mi chodzi ?
Krzysiu co ma rodzaj systemu i szybkość łącza do faktu rozłączania gry ?
Podziel się wiedzą, a może sprobujesz ze mną rozwiązać problem ? Chętnie poeksperymentuję, może znajdziemy wspólnie jakieś rozwiązanie na potrzeby rozgrywek w większej grupie ?
Wczoraj wraz z 4 graczami z forum próbowaliśmy rozgrywki przez Hamachi.
Porady dla wszystkich, którzy zechcą się w ten sposób pobawić:
- gre powinien ustanowić gracz ze stałym IP,
- jeśli nie ma takiego, serwerem powinien być gracz z największym transferem wychodzącym,
- jeśli nie ma takiego, serwerem powinien być gracz z najsilniejszym komputerem.
Najlepszy serwer to komputer gracza spełniający wszystkie 3 wymagania.
Znane problemy:
- jeśli serwerem jest komputer, który łączy się (w ostatniej części sieci) poprzez usługi typu Neostrada, net24, etc... musicie liczyć się z tym, że w dowolnym momencie gry serwer może zostać rozłączony i gra trzeba zacząć od początku
- jeśli serwerem gracza jest komputer, który ma niski transfer wychodzący, gra będzie się zacinać; tak naprawdę komfort gry po sieci jest wypadkową transferów wyjsciowych u wszystkich. Czasami pomaga wyłączenie wszystkich aplikacji korzystających z sieci (komunikatory, ściągacze, Voipy i inne)
- jeśli łączycie się przez Hamachi to należy wyedytować ustawienia wewnętrznego firewalla w XP dla karty Hamachi i wyłączyć tam wszystkie reguły pozostawiając tylko definicje dla portów Tzara (23077,23078,23079).
(jak mi się jeszcze coś przypomni to poprawię ten post...)
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Graham dnia Sob 14:44, 28 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 14:28, 28 Sty 2006 |
|
Pewnie... Słabiutko trochę, nie Deadman?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Sob 14:44, 28 Sty 2006 |
|
Taaa...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 16:01, 28 Sty 2006 |
|
A skąd to wszystko wiesz?
System - jeśli się ma starszu niż XP Hamachi nie podejdzie...
Łącze - no jak ma się słabe lub złe to moż wywalać...
(Te wypowiedzi są tylko i wyłącznie moimi przypuszczeniami, ja nigdy przez neta nie grałem... niestety... więc mogę się mylić - Człowiek to człowiek, jest omylny)
I popieram moich przedmówców słowami:
Daj żyć... ( )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Graham
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Sob 19:10, 28 Sty 2006 |
|
Jakimś wyjściem jeśli chodzi o komunikacje wszystkich forumowiczów mogłoby być założenie kanału w GameSpyArcade. Wszyscy będą się widzieć, działa czat, lokalizator, etc... W każdej chwili można przejść z gry do GameSpy przez mały plugin w gierce lub na odwrót - zaproszenie do gry w GameSpy z listy widocznych userów i przejście do gry. Coś jak AllSeyingEye...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 22:22, 28 Sty 2006 |
|
Szczerze mówiąc, to nie lubię tego całego Gamespsy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|