Autor |
Wiadomość |
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 13:21, 19 Gru 2008 |
|
Cytat: |
Według mnie rycerz wcale nie jest zbyt silny i jego minusem jest brak odporności na strzały |
Cytat: |
euro mniej zuzywa(złota) |
Cytat: |
Co do mieszanej armi ala Linear to w poczatkowym etapie gry mieszanka samków rydwanów i roninów jest gówno warta bo taką wytrenowaną armie zjedzie Ci niewytrenowany arab jak i euro majacy choćby 50 strelców i 50 rycków. |
A teraz zastanów się nad wnioskami płynącymi z tych 3 cytatów.
Najpierw piszesz, że rycerz nie jest za silny. Potem, że Azja zużywa za dużo złota. Potem, że skład, który kosztuje mało złota gówno robi przeciwko rycerzom. Czy dalej ma sens twierdzenie, że nie należy osłabiać rycerza, nie zwiększać premii samurajów do konnicy, ba, wzmacniać rycerza?! Chyba po to właśnie należy osłabić rycerza(albo raczej wzmocnić samuraja względem niego), aby Azjata mógł odnosić sukcesy tańszym w złocie składem. Nie?
Podany skład w żadnym wypadku nie może być stosowany przeciwko Arabowi. Na Araba polecam przede wszystkim łuki konne, mnichów, samy konne i rydwany.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Pią 14:32, 19 Gru 2008 |
|
Azjata póki co nie może odnieść sukcesu z równym sobie euro tańszą od niego armią. ale może jak napisałem stosować kapłanów i to chyba póki co najlepsza technika jeśli chce sie zaoszczędzić złota na potem. Azja wtedy zużywa mniej złota bo mniej jednostek traci.
Adrwinie przeprowadźmy troche testów, rozegrajmy z tydzień gry na limicie ataku 14:00 (dalej uważam że 13:30 zawiera absurd w samej swej nazwie) jeśli uznamy że parawde euro jest zbyt silne skłonny jestem przychilić sie do zmian. co do araba na 14:00 to uważam że jego rush wtedy może być jeszcze silniejszy tylko trza pomyśleć. aczkolwiek w pewnym sensie ów zasada godzi w araba, ale to już niewazne czemu
Ważne jest tez iz nie zostały przeprwadzone testy na surce normalnej. Mi tam surka obojętna i pisanie iż duża surka to 4 minuty różnicy nic więcej to bzdura. gra na normanej surce różni sie wielce od dużej i w sumie możliwa jest chyba gra bez zasad na normalu. Mały offtop
Linearze nie lubie wyjmowac zdań z kontekstu a potem zlepiać ich w całość tworząc "logiczna całość" jak już sie odnosisz to do całego postu prosze.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 17:54, 19 Gru 2008 |
|
Każdy z tych cytatów zawiera ogólne stwierdzenie, nie musi więc zawierać się w kontekście bo nie zmienia on znaczenia i sensu owych cytatów. Znaczą one to samo, co w kontekście, w którym zostały użyte.
Widzę, że nie wysiliłeś się na zrozumienie mojego postu.
Ja twierdzę, że rycerz to jedyne co uniemożliwia Azjacie grę tańszą armią. Dlatego trza osłabić rycerza względem Azjaty. Twoje rozumowanie zawiera sprzeczność, którą pokazałem ci czarno na białym.
Nie chodzi o to, żeby wpakować więcej statów w jakieś tam jednostki Azjaty, albo pokarać siłę rycerza i liczyć, że jakoś tam się wyrówna. Patrzę na to przez pryzmat możliwych do użycia składów. W swoich symulacjach nie uwzględniałem rycerza. To on uniemożliwia oszczędną w złocie grę Azjacie. Dlatego jest błędem. Nie dlatego, że jest za silny. Nie o to w tym chodzi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Pią 22:46, 19 Gru 2008 |
|
Linear napisał
Cytat: |
Rydwan nie kosztuje złota - jakim prawem miałby być silniejszy od rycerza, od jednostek kosztujących złoto |
Pytam sie więc czy armia która kosztuje grosze złota ma rozwalić drogą armie euro złożoną z rycerzy i strelców. Jakim prawem? Jeśli euro stosuje rycerzy to azja automatycznie musi stosować droższą armie.
Są 2 główne modele gry azją.
GW GK - tworzy sie silną, wytrenowaną armie i zmiata sie przeciwnika z ziemi. tu mała korekta moich poglądów. średnio można zrobić 3-4 silne wyszkolone limity 300/300. nie ma sensu odkładać złota kiedy sie go ma, tylko po to aby produkwoać rydwany które sie nie sprawdzają w boju i tworzy sie bodajże 30sek. lepiej w wczesnym etapie gry wydać drewno na balisty i kukły. dodatek roninów powyżej 40 na limit też mija sie z celem. na europejczyka 20 styknie a na araba sa komletnie niepraktyczni.
GW Shaolin - taka taktyka pomaga zaoszczędzic złoto poprzez leczenie jednostek i używanie mnichów. co tu sie dużo rozwodzić wystarzczy oglądnąć wojne nacji z udziałem moim i dandiego.
Bawiłem sie troche symulacjami w edytorze i wydaje mi sie że czasem takie symulacje kłamią. kiedy moi przeciwnicy mieli łuki konne czasem sie one zawiszały i nie strzelały. Linearze uwazam że mało troche grałeś na ów patchu i mimo bogatej wiedzy teoretycznej i sporemu doświadczeniu w sumie niewiele Twe słowa znaczą. Nieraz teorie które uważałem za genialne w grze sie nie sprawadzały.
Żeby pogromić limit rycków wystarczy 50-80 samków i reszta łuków konnych.
Ostanimi czasy powróciłem na łono arabii i dość ciężko idzie gra z azjatą. z euro jakoś leci. po pół godzinie zazwyczaj pada, lecz azjata na 14:00 jest naprawde groźny. między 14 a 20 minutą arab musi sie bardzo postarać aby nie zostać zjechany. na szcząście jest kilka opcji aby sie nie dać.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Pią 22:50, 19 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 23:23, 19 Gru 2008 |
|
Cytat: |
Pytam sie więc czy armia która kosztuje grosze złota ma rozwalić drogą armie euro złożoną z rycerzy i strelców. |
Po pierwsze, to samuraj będzie środkiem na rycerza, a przecież jest droższy od niego. Jeśli euro wystawi skład pozbawiony pikinierów, to Azjata zrezygnuje z roninów, zastępując ich droższymi jednostkami. Wszystko się wyrównuje.
Po drugie, czy ja powiedziałem gdziekolwiek, że skład ronin+sam+rydwan jest na rycerzy? Nie. Jest na strzelców, piki, piechurów. Nie na rycerzy. Nie wiem jednak, czy taki skład nie dawałby rady i rycerzom. Nie ma to jednak większego znaczenia, gdyż tylko głupiec używałby wyłącznie strzelców i rycerzy na samurajów i przegrywa zasłużenie.
Zrównoważenie nacji polega na tym, że przeciwko każdemu składowi jaki może wystawić jedna nacja, druga może wystawić swój o podobnym koszcie. Nierównowaga pojawia się nie wtedy, gdy skład X pada od 3 razy tańszego składu Y, tylko gdy nie istnieje skład Z równy składowi Y.
Cytat: |
Bawiłem sie troche symulacjami w edytorze i wydaje mi sie że czasem takie symulacje kłamią. kiedy moi przeciwnicy mieli łuki konne czasem sie one zawiszały i nie strzelały. Linearze uwazam że mało troche grałeś na ów patchu i mimo bogatej wiedzy teoretycznej i sporemu doświadczeniu w sumie niewiele Twe słowa znaczą. Nieraz teorie które uważałem za genialne w grze sie nie sprawadzały. |
Co do symulacji - należy aktywować 3 królestwo, którym dowodzisz i dać mu kontrolę nad jednostkami królestwa 1 i 2. Komputer nie potrafi dowodzić i jego jednostki się klinują. Dlatego trza dowodzić samemu obiema armiami. Mam nadzieję, że w swoich symulacjach nie pomijasz technologii i podliczasz koszty użytych jednostek przez obie strony.
Patcha 1.13 wydałem całkowicie nie grając online, a chyba każdy przyzna, że uzyskałem dość zrównoważony efekt. Nierównowaga wynikła tyko z jednego - pominięcia w symulacji rycerzy, których zlekceważyłem, będąc pewny że nie stworzą problemów. Oczywiście uważam tez, że powinno się trochę wzmocnić rydwan.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Sob 10:14, 20 Gru 2008 |
|
chcialbym wam opowiedziec o mojej wczorajszej solowce z Mario ktory gral azja a ja euro...
gra trwala okolo 40min...przez ten czas byly 2 ataki na azjate...pierwszy okazal sie calkowita pomylka i zostal strasznie latwo rozbity a drugi z 20min pozniej byl smiertelny...dlaczego? poniewaz duza przewage zyskalem w walce o zloza ryckami...Mario byl skazany na samuraji konnych ktorzy sa drozsi, a tak samo silni...majac liczebna przewage rozbijalem te jednostki...po jakims czasie obmurowalismy wszystkie zloza na mapie i tylko po jednej do konca wydoilismy...przez wiekszosc gry trzymalem strzelcow i wytrenowane piki miedzy koszarami...gdy uznalem ,ze zadalem dostatecznie duze straty w partyzantce oraz osiagnalem odpowiednia przewage w zarciu zaatakowalem...i to wystarczylo...pierwszy atak byl w 20min i okazal sie samobojczy i wszystko stracilem...a sklad wojska byl taki sam jak 20min pozniej...teraz jeszcze nastepna ciekawosta...Mario widzac ,ze przegrywa postawil gospody pod moja busta baza...jednak to nic nie dalo...ubilem wszystkie krowy pozbieralem zarcia i na zakonczenie gry mialem 40 k jedzenia...niestety on nie mogl tego samego powiedziec w oparciu na polach...
jak widac rycki podczas solowek zyskuja nowa jakosc
a arab ma jeszcze bardziej przes...jego glownym moblilnym wojskiem jest lucznik konny...nie kazdy gra na GW a stawianie 3 gildi w solowce moze byc bardzo ryzykowne...
dopiero z rana przypomnial mi sie ten mecz
moze Mario go zapisal i wrzuci repa na potwierdzenie...bo mi niestety nie zapisuje ;/
ps: dla pana moda...jesli znowu chce mieszac w moim poscie niech bedzie konsekwetny nie tylko dla 1/3 mojego posta ale dla wszystkich na forum...moglby sie tez takze zajac obrazliwymi slowami pana kuleshova na shoucie
i czemu nie podpisal sie nickiem pod poprawianym postem?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dandi
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Sob 12:59, 20 Gru 2008 |
|
A ja wygrałem z Manolem ktory grał euro, a ja azją, Ardwin da się wygrać azją tylko trzeba kombinować, azja bardzo trudno sie gra w porownaniu z innymi nacjami.
Ale mozna osiagnac pozadany skutek.
PS: jednak dobrze dla azjaty że atak jest pozniejszy:) dzieki temu mam wczesniej 2 gildie, a 3 buduje jak zdążę
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
michalbiel
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin Płeć:
|
Wysłany:
Sob 21:42, 20 Gru 2008 |
|
Skoro azja ma mniej zarcia - to szybciej sie jej konczy zarcie w gospodzie
proponuje wyeliminowanie gospody lub zmniejszenie jej znaczenia w walce zeby nie bylo 100 wytrenowanych normalnie i 500 z gospod
bo azjata zrobi 100 wytrenowanych normalnie i 200 z gospod (liczby przypadkowe)
mozna by tez zamienic ze azjata produkuje najemnikow z 4 lvlem, tak jak to teraz europa robi po odpowiednim badaniu tylko azji troche szybciej to badanie dac
- prosze mnie nie zbluzgac wiem ze to temat kontrowersyjny ale to tylko propozycja
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michalbiel dnia Sob 21:44, 20 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
MartinDj
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek Płeć:
|
Wysłany:
Sob 22:55, 20 Gru 2008 |
|
Kolego Michale chciałbym zaznaczyc iż azja nie posiada tak zwanej "Sławy" o której wspomniałeś.Każdy dobry gracz potrafi tak mądrze rozplanowac gospodarke ,że bedzie miał duże nadwyżki jedzenia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
michalbiel
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin Płeć:
|
Wysłany:
Sob 23:14, 20 Gru 2008 |
|
ale europejczyk na czas walki zabija krowy i ma +40k zarcia a azjata ciagle ciuła powoli a jak za duzo zrobi gospodarki to za maly limit i euro go jedzie swoim powerem - kulturystyka
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Nie 0:35, 21 Gru 2008 |
|
Rozwazania na temat przeagi gospodarczej czyiś nacji mogły sie odbywać na 1.10. Teraz kazda nacja ma inny system ekonomiczny. Nie ma co ich porównywac kazdy ma swe wady i zalety i co najwazniejsze jest unikalny przez co sama gra jest ciekawsza. warto zaznaczyć że czasami sie zdaża iz zapomni sie zrbobic krowy po zabiciu i wtedy jest bida...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Haos
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korfantow Płeć:
|
Wysłany:
Nie 12:35, 21 Gru 2008 |
|
ja bym proponowal aby pierwsze badanie u azjaty mialo taki skutki jak aktualnie drugie(24 zywnosci o ile sie nie myle) i czas badania to np. 5 min a drugie badanie trwalo by np. 30 min i przynosilo by 40 zywnosci wtedy by sie znacznie wyrownalo jezeli chodzi o zywnosc a jezeli chodzi o kulturystyke u euro to rownowazy sie tym z azjata ze azjaci maja szybszy trening :]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gaara
Naczelnik
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk Płeć:
|
Wysłany:
Nie 12:45, 21 Gru 2008 |
|
Haos napisał: |
ja bym proponowal aby pierwsze badanie u azjaty mialo taki skutki jak aktualnie drugie(24 zywnosci o ile sie nie myle) i czas badania to np. 5 min a drugie badanie trwalo by np. 30 min i przynosilo by 40 zywnosci wtedy by sie znacznie wyrownalo jezeli chodzi o zywnosc a jezeli chodzi o kulturystyke u euro to rownowazy sie tym z azjata ze azjaci maja szybszy trening :] |
To by było przesadą xD Gdyby pierwsze badanie dawało tyle ile irygacja Azjaci lecieli by na 300/300 na 12 minutę xD
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dandi
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Nie 14:37, 21 Gru 2008 |
|
Według mnie jest dobrze, ostatnio gracze zaczeli grać arabami i co da się, a wczesniej mowiliscie, ze arabowie sa za slabi, kazda nacje trzeba "odkryc", azje też
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Haos
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korfantow Płeć:
|
Wysłany:
Pon 13:03, 22 Gru 2008 |
|
nie no ostatnio zaczeli wszysy grac euro arabowie to radkosc a azjaci tym bardziej xD
co do tego co napisalem to te pierwsze badanie by troche trwalo nie odrazu 30s i badanie zrobione tylko np. 5-7min czas tego badania ;p
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|