Autor |
Wiadomość |
Dr. Mario
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:11, 16 Lut 2009 |
|
Eh... Jest problem z rozgrywaniem meczów w lidze, niektórym mój pomysł wydaje się beznadziejny i głupi dlatego chce żebyście zdecydowali o tym. Dobrze byłoby, aby w ankiecie wzieli udział tylko uczestnicy ligi. Proszę dlatego by każdy z was kto raczy zagłosować- napisze posta. Dziekuję.
A teraz te sposoby rozgrywania ligi:
wizja ligi by Li mu bai napisał: |
Po pierwsze byłby to system punktowy, mniej więcej na wzór zaszłej z kilkoma waznymi zmianami. Zaczynało by sie od 500ptk a podstawowa wartość gry wynosiłaby 10 lub 20.
Wzór dla zwycięzcy przedstawiałby sie tak:
Z- zwyacięzca
P- przegrany
W-wartość gry (10,15 lub 20)
dla zwycięzcy: ptk początkowe + 2*W(ptkP/ptkZ) - W
dla przegranego ptk początkowe - 2*W(ptkP/ptkZ) +W
przy założeniu iż minimalna wygrana/przegrana wynosi 3.
Wzór wbrew pozorom dziecinnie prosty. Po kilku grach sie wszystko załapie
Jak to wygląda w praktyce??
May 2 graczy Bolek i Mietek. Mietek ma 500ptk Bolek 600ptk. Jeżeli wygra Mietek bedzie miał 514ptk a Bolek 586ptk. Jeśli wygra Bolek będzie on miał 607ptk a Mietek 493ptk. przy przewadze punktowej zbliżonej do dwukrotnej osoba wyżej sytułoawana będzie dostawać 3ptk nigdy za wygraną sie ptk nie odejmie . Czym sie różni ten wzór od poprzedniego? tym, iż tam nie było zasadniczo różnicy czy gra sie z kimś kto ma 50ptk więcej od Ciebie czy nawet 100. praktycznie zawsze walczyło sie o 10ptk.Nic więc dziwnego że było lekko "nudne" Teraz wyglądałoby to inaczej. Jeśli zaś różnica punktowa wynosi 200ptk to wiadomo ze tych graczy dzieli przepaść o czym sie już wcześniej można było przekonać.
Co do mojego pomysłu to wszyscy dobrze wiedzą że jak było w ostatniej edycji i osoba która byla na czele stawki była najczęściej wyzywana bo to sie najbardziej opłacało jesli chodzi o zdobycz ptk. Uważam więc że w solówkach nalezy wprowadzić małą zmiane w wzorze. w grach gdzie odległość w tabeli (gracz na 5 miejzcu od gracza na 8 miejscu jest odległy o 3) danych graczy mieściłaby sie w przedziale 1-4 wartość gry wynosiłaby (W) wynosilaby 100% wartości podstawowej(10,20). jeśli odległość jest 5-8 W=90% wartości podstawowej, analogicznie jeśli odległość wynosi 9-12 W=80% i tak dalej i tak dalej. w tym przeliczniku gracz na pierwszym miejscu drugiej ligi w obliczeniach znajdowałby sie na 13 znaczy za ostatnim z pierwszej ligi. Minimalna Wartosć gry wynosiłaby 4.
np. Mietek będąc na pierwszym miejscu grając z Bolkiem który jest na 5 miejscu drugiej ligi(17) grałby z nim o 6ptk. więc obu graczom sie taka gra średnio opłaca.
Wzór dla gier wieloosobowych
Z1-zwycięzca 1
Z2 Z3 Z4-anologicznie
P1-przegrany 1
P2 P3 P4-analogicznie
wzrór dla Z1: ptk początkowe +((Z1/(Z1+Z2+Z3+Z4))*8W(P1+P2+P3+P4)/(Z1+Z2+Z3+Z4)- 4W
wzór dla Z2: ptk początkowe +((Z2/(Z1+Z2+Z3+Z4))*8W(P1+P2+P3+P4)/(Z1+Z2+Z3+Z4)- 4W
wzór dla P1: ptk początkowe -((P1/(P1+P2+P3+P4))*8W(P1+P2+P3+P4)/(Z1+Z2+Z3+Z4)+ 4W
Dla gier dwuosobowych osobowych 8W na początku i 4W na koncu zmienia sie na 4W i 2W, a w grach 6osobowych na 6W i 3W
(Z1/(Z1+Z2+Z3+Z4) - pierszy człon określa część wygranej jaka sie nalezy danemu graczowi, im więcej masz ptk tym większy Twój udział w wygranej.
8W(P1+P2+P3+P4)/(Z1+Z2+Z3+Z4)- 4W -drugi człon jest analogiczny co w solówkach jest tylko zsumaowane ptk graczy.
K'Woli organizacji samej ligi. Uważam że docelowym działaniem jest aby liga była ciągła i nie było przerw. Jak to osiągnąć?
Po pierwsze. Gra sie dla zabawy. Liga to nie byłoby jakieś zobowiązanie kto chce grac ten gra kto nie gra ten nie dostaje ptk za aktywność i powoli schodzi w dół tabeli.
Po drugie. Dla zwycięzcy ligi nie byłaby przewidziana żadna nagroda w tym ranga na forum. To ma być przede wszystkim dla zabawy, a nie żeby sie szczycić i tylko grać żeby mieć jak najwiecej ptk.
Po trzecie. uważam że możliewe byłoby rozgrywanie meczów ligowych większa ilością osób. wzór by wyglądał podobnie jak ten wyżej z małymi zmianami ze względu na większą ilość "zmiennych"
Po czwarte. Nie ma sensu tworzyć tematu do wyzwań. jesli chce sie zagrac pisze sie na hamaku gramy lige i tyle. Odnośnie rozgrywania gier większa ilością osób to warunek jest jeden. wszystkie osoby musza być zapisane do Ligi.
Po piąte. udokumetowanie gry może być w postaci screenu, po prostu chodzi o zaoszczędzenie zachodu osobą potwierdzającym gre. oczywiście wstawia wygrany o aprzegrany winien potwierdzić. W grach wileoosobowych nie musi cały team potwierdzać wystarczy po jednej osobie z drużyny.
Odnośnie dalszej organizacji. Lige podzieliłbym narazie na pierwszą i drugą. w pierwszej zaczynałoby sie z 560ptk w drugiej z 500ptk. jesli ktoś spadnie z pierwszej ligi traci to 60ptk, a jesli ktoś awansuje te 60ptk zyskuje. wprowadziloby to pewną rozsądną doze rywalizacji aby awansować do wyższej ligi i aby sie w pierwszej lidze utrzymać.
W pierwszej lidze byłoby 12 graczy. Reszta w drugiej. jesli doszłoby więcej osób tak że w drugiej byłoby powyżej 20 wtedy możnaby utworzyć 3 lige. obie ligi (2 i 3) liczyłyby wtedy po 10 graczy. Wartość gry dla walk wewnątrzligowych powinien wynosić 20 lub 15 ptk a dla walk miedzyligowych (pierwsza z drugą) oraz dla gier wieloosobowych 10ptk. 2 graczy z najmniejsza ilością ptk co 2 tygodnie spadałoby do niższej ligi(tracąc 60ptk), analogicznie 2 graczy na pierwszych miejscach z niższej ligi pnie sie do wyższej(zyskując 60ptk).
Uwazam że jesli pomysłby sie udal to o wiele więcej było by tych "wiekszych" gier ligowych i jeśli ktoś rozegra dajmy na to 5 gier w tygodniu to nie przejmuje sie każdą następną, po prostu przyjmuje do wiadomości że tak jest i gra Ligowa nie przysparzałby o wiele więcej emocji niż normalna. a dzięki temu powstałby jakiś obiektywny ranking dzięki którym chociażby mozna przed turniejem rozstawic poszczególnych graczy aby nie było 2 "grup śmierci" a reszty nijakiej. Ten pomysł ma wiele zasadniczych różnic w porównaniu z poprzednią ligą. |
Wizja ligi by Mario Bros. napisał: |
System jest prymitywnie prosty- najłatwiejsze sposoby są najskuteczniejsze.
Rozgrywka będzie polegała na coraz wyższym pnięciu się do szczytu tabeli, aż do czasu zakończenia rozgrywek.
Hierarchia tabeli będzie zbudowana na zasadzie wyników z turnieju.
Aby zmienić swą pozycję na wyższą gracz może wyzwać kogoś o jedno miejsce w tabeli wyżej i pokonać go w pojedynku.
Gracz wyzwany ma przywilej- może wybrać czy mapa będzie z wodą(jeziorami) lub bez, oraz czy pojedynek rozegra się na normalnych czy na dużych surowcach.
System jest bardzo prosty- nie ma w nim punktów- najistotniejszą kwestią jest dojście na szczyt tabeli, przed zakonczeniem ligi.
Mecz mozna rozegrać maksymalnie 2 razy w tygodniu z danym graczem - jeśli nie uda się go pokonać musimy odczekać.
System punktowy sprawdzał się słabo- było to zwykłe nabijanie punktów. Dzięki temu można też zlikwidować błędy i problemy związane z przeliczaniem punktów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dr. Mario dnia Pon 18:16, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:24, 16 Lut 2009 |
|
prosze tylko nie piszcie że warto przetestować oba sposoby, bo to najgorsza opcja. niby jak to sie przetestuje? powstaną tylko konflikty i niepotrzebna strata czasu. zagłosowałem na swój sposób logiczne:P
Potwierdzajcie głosy postami a ino:P
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Pon 18:25, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dr. Mario
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:29, 16 Lut 2009 |
|
Li Mu Bai napisał: |
prosze tylko nie piszcie że warto przetestować oba sposoby, bo to najgorsza opcja. niby jak to sie przetestuje? powstaną tylko konflikty i niepotrzebna strata czasu. zagłosowałem na swój sposób logiczne:P
Potwierdzajcie głosy postami a ino:P |
Jak? Przez tyg będzie jeden sposób, a pózniej drugi- wybierzemy lepszy. Wcale nie uważam, że to strata czasu, a konflikt tymbardziej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dandi
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Pon 18:34, 16 Lut 2009 |
|
Ankieta przez ten caly tydzien, po zakonczeniu ankiety zaczynamy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Armstrong
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 12:04, 18 Lut 2009 |
|
Wybrałem zasady Li mu bai, ponieważ wydaje mi się to bardziej rozpowszechnione, podobny system jest na kurniku, tylko że z większym zakresem punktów i bez limitów. Także to, iż jest też "wzór" na gry z większą ilością graczy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Armstrong dnia Śro 12:04, 18 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Blademan
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIESZCZADERY Płeć:
|
Wysłany:
Śro 14:06, 18 Lut 2009 |
|
Li Mu Bai napisał: |
prosze tylko nie piszcie że warto przetestować oba sposoby, bo to najgorsza opcja. niby jak to sie przetestuje? |
Zagłosowałem na tą właśnie opcje , wasz problem jak to zrobicie:P
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mazur3k
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: HollyŁódź Płeć:
|
Wysłany:
Czw 21:16, 19 Lut 2009 |
|
Ja zagłosowałem na sposób Mario ,ponieważ wydaje mi się ciekawszy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medavoj
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:25, 22 Lut 2009 |
|
Ja głosuje na sposób LI
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Margal
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zakopane Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:34, 22 Lut 2009 |
|
Ja także za sposobem Li, długo ale łatwo opisane o co chodzi
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Pon 15:14, 23 Lut 2009 |
|
Kończymy ankiete?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Medavoj
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:58, 23 Lut 2009 |
|
tu już się raczej nic nie zmieni
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:10, 23 Lut 2009 |
|
Zagłosowałem na Mario bo ten typ wydał mi się ciekawszy i troszkę sensowniejszy. Ale tak na prawdę wszystko jedno, ważne żeby rozegrać jak najwięcej gier... Widzę że więcej osób zagłosowało na sposób Li, niech będzie. Głosowanie można kończyć bo wątpię aby nagle wyskoczył tutaj jakiś zwrot.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
† kurenai &
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 18:12, 24 Lut 2009 |
|
Kończcie tą ankietę i zacznijmy wreszcie grac ;P
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez † kurenai & dnia Wto 18:12, 24 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
GodSmack
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 13:57, 25 Lut 2009 |
|
Ja zagłosowałem więc można zkończyć ankiete
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|