|
|
Autor |
Wiadomość |
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 18:50, 02 Sie 2006 |
|
By grać w Tzara w trybie multiplayer musisz posiadać zewnętrzne IP, jeśli takiego nie posiadasz musisz dołączyć się do gry rozgrywanej za pomocą programu Hamachi.
Kilka podstawowych zasad o których trzeba pamiętać na początku rozgrywki i w jej trakcie:
UWAGA:
Jeśli masz mózg i słuchasz doświadczonych graczy, nie musisz tego wszystkiego czytać, wystarczy jak zapoznasz się ze stroną o rozgrywce on-line - [link widoczny dla zalogowanych] by Gaara
Z TYM POWINIEN ZAPOZNAĆ SIĘ KAŻDY GRACZ ONLINE:
1) Nigdy nie rozpoczynaj gry, jeśli oglądałeś powtórkę. Wyjdź z gry i wejdź z powrotem. W przeciwnym razie, będzie ci "cięło" grę i inni gracze nie będą tego odczuwać. Będzie to nieodwracalne i bardzo irytujące, przez co za pewne gry nie kontynuujesz. Będzie trzeba zrobić restart.
2) Hostem(założycielem gry) powinna być osoba, która ma najszybszy internet(download/upload). Przed grą osoby niewiedzące, jaką mają szybkość łącza, mogą ją zmierzyć na stronie [link widoczny dla zalogowanych]
3) Jeśli musisz wyjść z gry kliknij przycisk "PODDAJ SIĘ" a następnie "WYJŚCIE" lub "PRZERWIJ POŁĄCZENIE" - w przeciwnym razie trwająca gra może być zawieszona na kilka minut, co będzie bardzo irytujące dla biorących w niej udział graczy. Jeśli więc do tego punktu się nie zalecisz, nie licz, że będziesz zbyt chętnie wpuszczany na wszelkie gry. Aby nieco zrekompensować swą nieobecność, daj członkom swojego sojuszu twoje surowce oraz sterowanie nad królestwem, wchodząc w zakładkę "DYPLOMACJA" - ta jest na lewo od surowców.
4) Nie zaleca się minimalizowania gry w czasie jej trwania(tzw. tabowanie - od kombinacji klawiszy ALT+TAB lub za pomocą znaczka Windows na klawiaturze). Może to spowodować nieodwracalne zamknięcie się Tzara.
5) Jeśli gra ruszy, i po ładowaniu mapy pojawi ci się tzw. "menu" czyli będziesz znów w menu "GRA WIELOOSOBOWA" nie panikuj. Kliknij "POWRÓT", następnie w menu głównym wejdź w "OPCJE" i kliknij "OK". Wejdziesz wówczas do gry. To jednak wiąże się z tym, że jak będziesz chciał coś napisać, włączy się pauza, a także będzie kilka innych błędów. Aby temu zapobiec, NIC NIE PISZ KIEDY GRA JUŻ STARTUJE. Nie pisz więc, kiedy wszyscy mają już ustawione zielone kropki. Jeśli nikt nie będzie wtedy pisał, będą zmniejszone lagi na początku gry.
6) Dopóki w górnej części ekranu gry widnieje napis „Oczekiwanie na innych graczy” powinno się nie wykonywać żadnych czynności w grze oprócz pisania(chyba, że wiemy, iż nie mamy połączenia z drugą osobą - powinniśmy w tej sytuacji wyjść z gry i poinformować o tym innych graczy). Nie zaleca się jednak pisania, bowiem jeszcze bardziej spowalniamy proces wczytywania.
7) Pisząc wiadomości prywatne do innych graczy korzystajmy z dobrze rozbudowanego okienka rozmów ENTER, wybierając w nim odpowiednią opcję
TUTAJ objaśnienie okienka - [link widoczny dla zalogowanych].
8) Jeśli musisz wyjść na chwilkę poinformuj wszystkich o tym, oraz podając spodziewany czas nieobecności w minutach. Jeśli przerwa jest krótka, najlepiej użyć klawisza Pause|Break na klawiaturze, lub jeśli można, użyć Pomocy SI(co jest dostępne rzadko, zresztą tego nie polecam). Po powrocie do gry daj znać że wróciłeś. Najlepiej jednak znaleźć sobie czas do gry, bowiem pauzowanie gry wiąże się ze znacznie podwyższonym ryzykiem desynchronizacji(nagłego przerwania gry spowodowanego różnicami w ilości obiektów na mapie pomiędzy graczami).
9) Teraz 99% gry toczy się na prędkości normalnej więc nie ma sensu zmieniać jej i powodować kłótnie. Grę przyspiesza się zazwyczaj pod koniec gry, kiedy "dobijamy" już ostatecznie naszych przeciwników :).
10) Nigdy nie wysyłaj wielu informacji tekstowych czy lokacji na raz. Jest to po prostu chamstwo. Znacznie spowalniasz tym grę oraz zwiększasz ryzyko desynchronizacji. Nie rób tego zwłaszcza we wczesnym stadium gry, bowiem zmniejszasz szansę skutecznego ruszenia gry wszystkich graczy niemal do zera. Nie pisz też zbędnych wiadomości w grze, każda taka może spowodować desynchronizację oraz spowalnia grę! Pisz krótko i zwięźle jeśli musisz. Dobrze jest użyć programu TS2, więcej w tym temacie
11) Miejcie 100% pewność, że wszyscy gracze są na jednej sieci Hamachi. Bądźcie też pewni, że macie ten sam patch(obecnie 99% polskich gier odbywa się na patchu 1.13a stworzonym przez Lineara).
12) Postaraj się nie zabijać dużych ilości krów czy powoływać wielu najemników w krótkim czasie, po prostu rób sobie króciutkie "przerwki", bowiem to zatrzymuje na chwilę grę lub może doprowadzić do desynchronizacji. Nie chcę, żeby ktoś zabijał jedną krowę na pół minuty, ale zamiast zabijać 30 krów w 3 sekundy, znacznie lepiej zrobić jest to w sekund 6. Gry powyżej 45 minuty właśnie w ten sposób zostają przerwane. Do tego punktu podejdźmy jednak, kiedy graliśmy już kilka razy i rozeznaliśmy się w szybkości internetu i sami uznajmy czy nam coś grozi, czy nie.
13) Jeśli gra przystanie na dłuższy czas i po chwili na ekranie pojawi się napis: "Czekam, aż X(gracz lagujący) odpowie", przestrzegaj tychże zasad - Nigdy nie wychudź od razu z gry, tylko czekaj(minimum 3 minuty). Przede wszystkim postaraj się nie pisać zbytnio w grze, bo to może pogorszyć sprawę. Zminimalizuj grę(nie rób tego jednak ty, jeśli twój Tzar po zminimalizowaniu znika, poproś kogoś innego) i sprawdź Hamachi. Jeśli gracz, którego nick był zawarty w napisie, jest w trybie online, zapytaj się go na PW co się stało(zapewne zamknął mu się Tzar). Jeśli jest on offline, prawdopodobnie jego łącze było zbyt wolne i zerwało połączenie przez Hamachi. Wówczas nie pozostanie nic jak czekać, ew. napisać do niego przez komunikator czy IRC, jeśli jest on dostępny. Co natomiast należy robić jeśli to my będziemy w trybie offline(nie ma sieci, na górnym pasku są napisy "sondowanie.." , "podłączanie..." itp.)? Wyłączmy Hamachi, oraz włączmy je z powrotem. Jeśli Hamachi się włączy, a inni gracze pozostaną w grze i na sieci, gra zostanie uratowana. Oczywiście jeśli taki lagg wystąpi już w końcówce gry nie musimy się męczyć naprawianiem sytuacji, nie warto.
TEMATY, Z KTÓRYMI MUSISZ SIĘ ZAPOZNAĆ:
http://www.tzar.fora.pl/informacje,13/desynchronizacja-jak-naprawic-walczyc,1841.html
http://www.tzar.fora.pl/informacje,13/by-gralo-sie-lepiej-wszystkim,1485.html
Zalecane jest przejrzenie całych działów Informacje oraz FAQ i Porady.
_______________________________________________________
ZASADY, Z KTÓRYMI MUSISZ SIĘ ZAPOZNAĆ BĘDĄC W GRZE:
W grze panuje obecnie kilka zasad, które pomagają nam w grze i powinny być przez graczy powszechnie stosowane.
Obecnie dominującym zbiorem zasad są Zasady Polskie, czyli ostro zmodyfikowana wersja Zasad Hiszpańskich.
Zasady Polskie:
Nie atakujemy domków i farm, nie atakujemy przed 14 minutą, nie używamy bugów, gramy na dużych surowcach początkowych, nie używamy magii w solówkach przeciw Azjatom. Szczegółowe wyjaśnienie oraz omówienie sytuacji kontrowersyjnych poniżej.
1) Nie atakujemy farm oraz domów. Zasada ta została wprowadzona z powodu zróżnicowanego poziomu możliwości obrony gospodarki. Europejczycy i Arabowie mogą łatwo bronić farmy, natomiast Azjaci praktycznie nie mogą. Więcej dowiesz się o tym z tematów w dziale DYSKUSJE. Czemu natomiast nie atakuje się domów? Łatwo je zniszczyć a odbudować gdzieś trzeba i ktoś to musi zrobić, co już takie łatwe nie jest. Po prostu stawiało by to obrońcę w bardzo straconej pozycji. Na ten temat toczone są jednak spory.
2) Zasada frontu. Chodzi o to, aby miasto podzielić w sporym uproszczeniu na dwie strony: gospodarczą i militarną. Atak na stronę gospodarczą stawia po prostu obrońcę w tak niekorzystnej sytuacji, że szkoda pisać. Zanim nasze wojsko ruszy się i powstrzyma wroga, napastnik wyrządzi ogromne szkody - zniszczone farmy, domy, gildie, kuźnie, stajnie i pola uprawne. Zabite masy wieśniaków i krów. Atak taki może okazać się niesamowicie ciężki do odparcia, bowiem zanim nasze wojsko przejdzie z koszar do niszczonych już budynków, łucznicy wroga zadadzą nam wysokie straty, a piechota tylko dobije nie tylko nasze wojsko, lecz także budynki. Machiny oblężnicze nawet nie będą mogły się ruszyć. Żeby się wybronić, trzeba by mieć dobrze wytrenowane wojsko, i spore zapasy jedzenia i złota na najemników, co zresztą i tak będzie ledwo żywe po bitwie. Produkcja gospodarcza ustanie. Natomiast przeciwnik już będzie szykował kolejne natarcie z użyciem limitu. Tak być nie może. Możesz więc atakować tylko połowę miasta, czyli koszary, umocnienia, gospody, warsztaty, gildie, a przede wszystkim, wojsko.
3) Ta zasada jest obecnie rzadko respektowana, ale możesz zdarzyć się z niektórymi sytuacjami, że będzie. Zakaz korzystania z magii, czyli zabronione jest budowanie Gildii Magów oraz Warsztatu Magów. Zupełnie inaczej sprawia przedstawia się jednak w solówka przeciw Azjatom. Tam magia jest zabroniona, bowiem dobry gracz euro/arab korzystający z magów zniszczy w try miga nawet bardzo dobrego Azjatę. Zakaz istnieje również wtedy gdy w teamie wieloosobowym są sami Azjaci, ale i tak wiele do ustalenia pozostaje przed grą.
4) Atak od minuty 14:00(niekiedy 13:30). Zostało to wprowadzone, bowiem atakowanie przed tym czasem po prostu psuje grę, a żadnych umiejętności strategicznych gracza nie pokazuje. Niektóre nacje mają też znacznie silniejszy rush(atak w minutach 10-15) od innych.
5) Nie korzystamy z bugu HP, "65k", sabotażu szpiegiem wyprawy oraz strzelania niezbudowanymi wieżami(punkt jeszcze nie skończony).
STANDARDOWE USTAWIENIA MAPY LOSOWEJ W TZARZE
Rozmiar mapy: Ogromna(do 4 osób) lub Gigantyczna (pow. 4 osób)
Typ mapy: Sucha lub Jeziora
Teren: Sawanna
Surowce na mapie: Dużo
Wieże: TAK
Magiczne przedmioty: NIE
Zwierzęta: NIE
Urwiska: NIE
Wrota: NIE
Typ gry: Standardowy
Poziom trudności: Trudny
Surowce początkowe: Duże
Warunek zwycięstwa: Standardowy
Limit populacji: 200
Brak mgły: NIE
Eksploracja: NIE
Pomoc SI: NIE
Wspólne surowce: TAK
Wlicz wieże do limitu populacji: TAK
Mam nadzieję, że ten Poradnik znacznie ułatwi wam grę w tzara w trybie multiplayer ;). Pozdrawiam.
W Poradniku miała miejsce duża modernizacja w dniu 5.2.2009, 14.04.2009, 20.08.09 dokonana przez Pioruna.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KrzysztofZW dnia Nie 15:12, 02 Gru 2007, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
Marvin
Dołączył: 23 Wrz 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 19:07, 23 Wrz 2006 |
|
mam pytanie da sie jakos zapisac gre wielosobowam??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Sob 19:40, 23 Wrz 2006 |
|
Nieda sie Zapisać w trybie Wieloosobowym. To było by trudne do wgrania.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
by_shok
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 19:43, 23 Wrz 2006 |
|
Zapis by mógłbyć na takiej samej zasadzie co w Heroes III nie rozumiem dlaczego nie ma zapisu gry sieciowej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 8:52, 24 Wrz 2006 |
|
Heroes III to turówka, więc tam nie ma żadnych problemów z zapisaniem i nie występują komplikacje w stylu desynchro. Znam RTSa w którym można zapisywać w multi. Tylko host może zapisać, a więc jakby wczytać tą grę to tylko z komputera hosta. Żeby można było wtedy zagrać każdy gracz musiał mieć taki sam nick, ten sam kolor i wybrać sobie tą samą nację co miał, co rzadko się udawało, no bo nie zawsze się pamiętało
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drathan
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 21:08, 14 Maj 2007 |
|
a ja mam pytanko:
dlaczego mi serverów nie wyszukuje wszystko mam co trzeba
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Quigo
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:13, 14 Maj 2007 |
|
Albo nikt nie założył serwera, albo po prostu nie masz założyciela serwera na listach członków sieci.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Sob 22:17, 01 Gru 2007 |
|
Zastanawia mnie why Krzysztof robi jakieś tematy i pisze "..." strasznie irytujące.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
PaWeł21MaT
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: zA gÓrAmI zA lAsAmI Płeć:
|
Wysłany:
Nie 1:26, 02 Gru 2007 |
|
To chyba proste, bo jak tworzysz temat to musisz coś tam w pierwszym poście napisać a żeby nie było pustego posta to napisał "....."
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Nie 1:35, 02 Gru 2007 |
|
Eh, żebyście nie narzekali przy każdym takim temacie wytłumaczę:
KrzysztofZW został bezczelnie 'stłumiony' kiedy chciał wyrazić swoją opinię co do przeróżnych głupot jakie popełnia administracja forum. Założył nowy temat, i ładnie powiedział co mu się nie podoba. Admin bezczelnie wyrzucił ten temat do kosza. Kiedy KZW to zobaczył, postanowił że wszystkie posty z ważnymi informacjami zamieni w '...'. Nie dziwię się, admin zachował się bezczelnie, więc KZW bez chwili zastanowienia postąpił w równy sposób
Mam nadzieję że zrozumiecie.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 14:19, 02 Gru 2007 |
|
To oczywiście spojrzenie osoby związanej z KrzysztofemZW, rzecz jasna ja jestem "bezczelnym adminem", nie mam do tego żadnych pretensji, faktycznie dla takiej osoby nim jestem, choć osobiście podałem wytłumaczenie, którego jednak setki razy powtarzać nie będę.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ender
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 16:53, 02 Gru 2007 |
|
Brawa dla Pana ktory postapil bezczelnie;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BaruZool
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Nienacka Płeć:
|
Wysłany:
Czw 10:47, 12 Mar 2009 |
|
Kyrie elejson.
Jak czytam te Wasze zasady, to flaki mi sie przewracaja, serce wpada mi do odbytu i mam ochote krzyczec, wydzierac sie, szamotac, pluc, cwiartowac i miotac wszystkim, co mam pod reka.
Cytat: |
1) Nie atakujemy farm oraz domów. Zasada ta została wprowadzona z powodu zróżnicowanego poziomu możliwości obrony gospodarki. Europejczycy i Arabowie mogą łatwo bronić farmy, natomiast Azjaci praktycznie nie mogą. Więcej dowiesz się o tym z tematów w dziale DYSKUSJE.
Cytat: |
Czemu natomiast nie atakuje się domów? Łatwo je zniszczyć a odbudować gdzieś trzeba i ktoś to musi zrobić, co już takie łatwe nie jest. Po prostu stawiało by to obrońcę w bardzo straconej pozycji. |
Na ten temat toczone są jednak spory. |
Zroznicowanego poziomu mozliwosci obrony gospodarki?
Inne mozliwosci w pozniejszych etapach tez sa zroznicowane, na tym polega zroznicowanie miedzy rasami.
To jest zmartwienie Azjatow, ze ciezko im bronic "farm oraz domow", tak samo jak zmartwieniem europejczykow i arabow bedzie co innego. To jest normalne, ze jedni maja problem z tym, drudzy z tamtym. I WSZYSTKIE PROBLEMY DA SIE ROZWIAZAC. Na tym polega odpowiednia taktyka. To jest wlasnie strategia. TO JEST DO CHOLERY RTS!
Cytat: |
Czemu natomiast nie atakuje się domów? Łatwo je zniszczyć a odbudować gdzieś trzeba i ktoś to musi zrobić, co już takie łatwe nie jest. Po prostu stawiało by to obrońcę w bardzo straconej pozycji. |
Stawialoby obronce w bardzo straconej pozycji... Moze mam mu jeszcze kwiaty wyslac? Przeciez kiedy atakuje, to po to, zeby wygrac, a nie z mysla "o boze, tylko zebym nie postawil obroncy w bardzo straconej pozycji". Na wszystko jest sposob, zapewniam Was.
Cytat: |
Zasada frontu. Chodzi o to, aby miasto podzielić w sporym uproszczeniu na dwie strony: gospodarczą i militarną. Atak na stronę gospodarczą stawia po prostu obrońcę w tak niekorzystnej sytuacji, że szkoda pisać. |
Jak wyzej. I moze mam jeszcze poprosic obronce, zeby mi na paincie rozrysowal topografie swojego miasta i wyslal screena?
Tak zmyslnie trzeba stawiac budynki, zeby uniknac takiego problemu. I raz jeszcze powtarzam, to zmartwienie obroncy, a agresor naprawde nie powinien byc taki empatyczny -.-
Cytat: |
Atak taki może okazać się niesamowicie ciężki do odparcia, bowiem zanim nasze wojsko przejdzie z koszar do niszczonych już budynków, łucznicy wroga zadadzą nam wysokie straty, a piechota tylko dobije nie tylko nasze wojsko, lecz także budynki. Machiny oblężnicze nawet nie będą mogły się ruszyć. Żeby się wybronić, trzeba by mieć dobrze wytrenowane wojsko, i spore zapasy jedzenia i złota na najemników, co zresztą i tak będzie ledwo żywe po bitwie. Produkcja gospodarcza ustanie. Natomiast przeciwnik już będzie szykował kolejne natarcie z użyciem limitu. Tak być nie może. |
Pardon, ale skoro w taki sposob agresor zdobywa przewage nad obronca, to czemu akurat ten obronca nie zrobil tego samego, co robi wlasnie agresor, tylko szybciej? Wniosek nasuwa sie sam: po prostu agresor byl szybszy, a co za tym idzie, lepszy. A wygrywa lepszy. Tak byc moze.
Cytat: |
Możesz więc atakować tylko połowę miasta, czyli koszary, umocnienia, gospody, warsztaty, gildie, a przede wszystkim, wojsko. |
A jak mu niechcacy zniszcze tartak, to powinienem mu wyslac 10k drewna w ramach przeprosin. <sigh>
Cytat: |
3) Ta zasada jest obecnie rzadko respektowana, ale możesz zdarzyć się z niektórymi sytuacjami, że będzie. Zakaz korzystania z magii, czyli zabronione jest budowanie Gildii Magów oraz Warsztatu Magów. |
I powtorze to samo. NA WSZYSTKO JEST SPOSOB.
Przykladowo, jezeli Arabowie zrobia sobie tak sakramenckie przedmioty, ze ich bohater bedzie mial 500 obrony i 500 ataku, to wydaje sie, ze jest niezniszczalny. A jednak. Wystarczy tylko uzyc jakiegos spella (moze pare razy, jezeli trzeba), zeby go szybko, skutecznie i bez strat zabic. A przeciez masowki takich poteznych bohaterow nie sposob zrobic, bo to tez kosztuje.
Ale mysle, ze o tym akurat wiecie.
Cytat: |
4) Atak od minuty 14:00(niekiedy 13:30). Zostało to wprowadzone, bowiem atakowanie przed tym czasem po prostu psuje grę, a żadnych umiejętności strategicznych gracza nie pokazuje. Niektóre nacje mają też znacznie silniejszy rush(atak w minutach 10-15) od innych. |
Mein Gott. Wiekszej herezji nie slyszalem. "a zadnych umiejetnosci strategicznych gracza nie pokazuje."
Wlasnie pokazuje, i to cale mnostwo. I ze niektore nacje maja znacznie silniejszy rush, tak? Phew. Graliscie w ogole kiedykolwiek w jakiegos RTSa?
KAZDA RASA JEST ZROZNICOWANA. Jedna ma lepszy rush, a potem slabsze technologie. Druga ma slaby rush, ale pozniej jest niesamowicie potezna. I tak dalej, i tak dalej. I naprawde jest sposob, by odebrac ten "silniejszy rush".
Gral ktos kiedys w starcrafta? Wiecie, jaka przewage na poczatku maja Protossi nad Terranami? Masakryczna. Bo rush maja potezny w zwiazku z tym, ze maja bardzo silne jednostki. A jednak wiele razy wygrywalem Terranami z Protossem, bo znalazlem sposob na ich rusha. Naprawde na wszystko jest sposob. I to jest wlasnie urok strategii. I to jest wlasnie strategia i pokazuje umiejetnosci strategiczne w maksymalnym stopniu. Taktyka, taktyka i jeszcze raz taktyka.
Cytat: |
5) Nie korzystamy z bugu HP, "65k", sabotażu szpiegiem wyprawy oraz strzelania niezbudowanymi wieżami(punkt jeszcze nie skończony). |
Sabotazu szpiegiem wyprawy? Jakos nie za bardzo zrozumialem.
Ale akurat z tym punktem sie zgadzam. Korzystanie z bugow jest nie fair.
Jezeli jest tu choc jedna osoba, ktora sie ze mna zgadza, ktora sie wzdryga na sama mysl o tym, ze mozna sie tak krzywdzic takimi zasadami, tak krzywdzic motyw strategii w grach strategicznych, niech sie wypowie. I niech ma choc troche oleju w glowie.
I jezeli zamierzacie wysunac jakies kontrargumenty, to zrobcie to skladnie i sensownie i niech nie wypowiadaja sie jakies durne dzieciaki, bo inaczej ta dyskusja nie bedzie miala sensu. Ja nie chce Was obrazac, ani nie chce nalegac, zebyscie zmienili zasady. Chce, zebyscie otworzyli oczy. PORA OPUSCIC WIEKI CIEMNE.
Bo przykro mi, ze musze sie ograniczac do grupki 10 osob, ktorym te zasady tez nie odpowiadaja, bo chcialbym mierzyc sie w Tzarze na arenie narodowej. Ale nie tak, ludzie, nie tak.
EDIT: skopiowalem, wyslalem.
|
Post został pochwalony 4 razy
Ostatnio zmieniony przez BaruZool dnia Czw 16:47, 12 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
gaara
Naczelnik
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk Płeć:
|
Wysłany:
Czw 13:34, 12 Mar 2009 |
|
Chyba wszyscy są świadomi, że 1.13a nie został stworzony do gry bez zasad.
Nikt nie zabrania Ci jednak stworzenia własnej sieci o nazwie sugerującej grę bez zasad jak sprytnie zaproponował Nigi. Jeśli istnieją osoby chętne do takiej gry z pewnością dołączą do tej sieci. Sam chętnie bym, jednak tylko na patchu 1.11 (1.10).
Na kontynuację ewentualnej dyskusji zapraszam do odpowiedniego tematu :
http://www.tzar.fora.pl/dyskusje,16/dyskusja-na-temat-zasad,2009-105.html#38687
//
Dokładnie, skopiuj swój post i napisz tam, ten zostanie wówczas skasowany. Na tój post na pewno z chęcią odpowiem ;]. I nie tylko ja
//piorun
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gaara dnia Czw 13:36, 12 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
NoobSaibotek
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kontowni Płeć:
|
Wysłany:
Sob 10:48, 27 Cze 2009 |
|
@up
Krzysztof chyba napisał ogólnie jakie zasady są w grze multiplayer. Trochę tutaj jest tez zbytecznych zasad
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |