Autor |
Wiadomość |
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 22:41, 12 Mar 2011 |
|
Ostatnio zrobiłem małe doświadczenie, by ustalić co wpływa na błędy w edytorze. Błędy podzieliłem na te typu 1 (że robimy coś, a to się nam nagle robi przez całą długość mapy, np woda, urwiska), i typu 2 (przy robieniu terenu edytor się wywala, głównie przy urwiskach)
Doszedłem do wniosku, że najbardziej awaryjnym terenem jest lato, błędy występują tam co chwilę. Na pozostałych terenach bardzo sporadycznie
Dodatkowo na ilość błędów wpływa ilość pamięci ram. Powyciągałem z mojego kompa ram, zostawiając 256mb, i po dwóch minutach pracy z urwiskami edytor się wywalał. Na ramie 1gb po 10 minutach pracy było wciaż ok. Ram głównie zmniejsza ilość błędów typu 2
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Sob 22:54, 12 Mar 2011 |
|
Chciałbym dodać, że kiedy występują błędy typu 2 - to syfilis, kiła, mogiła mapa do wyrzucenia i tak już nie zadziała. Przynajmniej tak u mnie jest.
Ponadto robienie urwisk bezpośrednio przy samej krawędzi mapy też jest nielubiane.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 22:58, 12 Mar 2011 |
|
u mnie jak zaczną występować błędy typu 2, to mapa nie działa, aż do restartu kompa, potem śmiga - czyli pewnie ma to związek z ramem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Sob 23:04, 12 Mar 2011 |
|
A no jeszcze jakby ktoś nie wiedział - nadpisywanie mapy powoduje jej zrypanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 13:16, 14 Mar 2011 |
|
zwiększenie ramu zmniejsza też ilość błędów typu 1, jednak kluczową rolę odgrywa jednak typ terenu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Pon 14:19, 14 Mar 2011 |
|
Szansa na wystąpienie błędu w mapie jest wprost proporcjonalna do ilości reguł w niej zastosowanych.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Pon 14:24, 14 Mar 2011 |
|
W tym rzecz, że nie. tutaj nie chodzi o takie błędy, że coś nie działa w grze, jak chciał twórca (bo zapomniał czegoś zrobić, albo się pomylił), tylko takie techniczne, że coś sę pierniczy bez jego winy, mogąc nawet prowadzić do utracenia mapy. I takie błędy nie są raczej powodowane przez reguły - od dawna znany jest fakt, że może do tego prowadzić nadpisywanie mapy, a jak się okazuje również chociażby kształtowanie terenu (np. urwisk).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 16:31, 14 Mar 2011 |
|
W tym temacie opisałem zależności prowadzące tylko do błędów terenowych. Chyba każdy doświadczył w edytorze tego magicznego zjawiska, kiedy np robił wodę, a ona mu się zrobiła po całej przekątnej mapy, albo edytor się wywalił przy urwiskach. taki błąd nie prowadzi teoretycznie do zniszczenia mapy, chyba że mamy wiele reguł, i woda skasuje nam obiekty w nich zawarte, wtedy odzyskiwanie jest bardzo trudne.
Wiadomo, że zdarzają się błędy w regułach, że np akcja nie działa. Tak teraz miałem z ekranem opowiesci. Zrobiłem akcję na nowo, i już działa
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Rafael
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 0:10, 19 Lut 2012 |
|
błąd z linią terenu jest spowodowany nie zmienieniem typu mapy jak zmienisz to ci tego nie zrobi zauważ że jak robi ląd przykładowo to między wyspami łącząc je to jest zrobione bo AI kompów by świrowało na mapie
a i muszą być jeszcze zachowane proporcje ilości lądu do wody
a i można też zrypać ciągnąc np. wodę i najechać nią na mini mapkę też nam pasek zrobi , przy przeciąganiu też chyba idzie to uczynić
ja nie czaje co może mieć ilość ramu do tych pasów trenu
i już trochę minęło od ostatniego posta
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rafael dnia Nie 0:16, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|