Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Błędy edytora, od czego zależą Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:41, 12 Mar 2011 Powrót do góry

Ostatnio zrobiłem małe doświadczenie, by ustalić co wpływa na błędy w edytorze. Błędy podzieliłem na te typu 1 (że robimy coś, a to się nam nagle robi przez całą długość mapy, np woda, urwiska), i typu 2 (przy robieniu terenu edytor się wywala, głównie przy urwiskach)

Doszedłem do wniosku, że najbardziej awaryjnym terenem jest lato, błędy występują tam co chwilę. Na pozostałych terenach bardzo sporadycznie

Dodatkowo na ilość błędów wpływa ilość pamięci ram. Powyciągałem z mojego kompa ram, zostawiając 256mb, i po dwóch minutach pracy z urwiskami edytor się wywalał. Na ramie 1gb po 10 minutach pracy było wciaż ok. Ram głównie zmniejsza ilość błędów typu 2


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 22:54, 12 Mar 2011 Powrót do góry

Chciałbym dodać, że kiedy występują błędy typu 2 - to syfilis, kiła, mogiła mapa do wyrzucenia i tak już nie zadziała. Przynajmniej tak u mnie jest.
Ponadto robienie urwisk bezpośrednio przy samej krawędzi mapy też jest nielubiane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:58, 12 Mar 2011 Powrót do góry

u mnie jak zaczną występować błędy typu 2, to mapa nie działa, aż do restartu kompa, potem śmiga - czyli pewnie ma to związek z ramem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 23:04, 12 Mar 2011 Powrót do góry

A no jeszcze jakby ktoś nie wiedział - nadpisywanie mapy powoduje jej zrypanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:16, 14 Mar 2011 Powrót do góry

zwiększenie ramu zmniejsza też ilość błędów typu 1, jednak kluczową rolę odgrywa jednak typ terenu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
piorun



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:19, 14 Mar 2011 Powrót do góry

Szansa na wystąpienie błędu w mapie jest wprost proporcjonalna do ilości reguł w niej zastosowanych. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pon 14:24, 14 Mar 2011 Powrót do góry

W tym rzecz, że nie. tutaj nie chodzi o takie błędy, że coś nie działa w grze, jak chciał twórca (bo zapomniał czegoś zrobić, albo się pomylił), tylko takie techniczne, że coś sę pierniczy bez jego winy, mogąc nawet prowadzić do utracenia mapy. I takie błędy nie są raczej powodowane przez reguły - od dawna znany jest fakt, że może do tego prowadzić nadpisywanie mapy, a jak się okazuje również chociażby kształtowanie terenu (np. urwisk).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:31, 14 Mar 2011 Powrót do góry

W tym temacie opisałem zależności prowadzące tylko do błędów terenowych. Chyba każdy doświadczył w edytorze tego magicznego zjawiska, kiedy np robił wodę, a ona mu się zrobiła po całej przekątnej mapy, albo edytor się wywalił przy urwiskach. taki błąd nie prowadzi teoretycznie do zniszczenia mapy, chyba że mamy wiele reguł, i woda skasuje nam obiekty w nich zawarte, wtedy odzyskiwanie jest bardzo trudne.

Wiadomo, że zdarzają się błędy w regułach, że np akcja nie działa. Tak teraz miałem z ekranem opowiesci. Zrobiłem akcję na nowo, i już działa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rafael



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 171 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:10, 19 Lut 2012 Powrót do góry

błąd z linią terenu jest spowodowany nie zmienieniem typu mapy jak zmienisz to ci tego nie zrobi zauważ że jak robi ląd przykładowo to między wyspami łącząc je to jest zrobione bo AI kompów by świrowało na mapie
a i muszą być jeszcze zachowane proporcje ilości lądu do wody
a i można też zrypać ciągnąc np. wodę i najechać nią na mini mapkę też nam pasek zrobi , przy przeciąganiu też chyba idzie to uczynić
ja nie czaje co może mieć ilość ramu do tych pasów trenu
i już trochę minęło od ostatniego posta


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rafael dnia Nie 0:16, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)