Autor |
Wiadomość |
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Czw 13:12, 20 Lut 2014 |
|
Kosetka napisał: |
To cofnijmy sie do patcha 1.11(1.10) ktory jest chyba najbardziej zbalansowany pod gre bez zasad. |
Tam za silna jest magia.
Ogółem w AoE gra bez zasad wypala, bo nie wystarczy tam jeden wjazd z super armią by zniszczyć doszczętnie przeciwnika. Ponadto w AoE mamy mamy dostosowane pod taką rozgrywkę, m.in Black Fores, gdzie trudno o rush, Arabia, gdzie gra się głównie na Rush dlatego rozgrywka tam jest urozmaicona.
W Tzarze, wystarczy atak nawet nie zbyt wyszkoloną armią i można wszystko zniszczyć w jakieś 5 min. Jeśli mielibyśmy grać bez zasad to coś trzeba by z tym zrobić.
Nie wiem czy zasady to kaprys graczy, czy odpowiedź na balans tzara.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Đrain
Naczelnik
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard Płeć:
|
Wysłany:
Czw 16:20, 20 Lut 2014 |
|
wymysł noobów , którzy nie dawali sobie rady i musieli mieć 14 min żeby wszystko na spokojnie ogarnąć
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 16:29, 20 Lut 2014 |
|
bądźmy szczerzy, Tzar jako RTS nigdy nie będzie się nadawał do profesjonalnej gry. Dla chwili zabawy? tak. dla relaksu? tak.
Ale cóż... Tzar ma silnik 2D, tak zwaną "budowę kafelkową", co oznacza, że o mikro można pomarzyć. RTS bez mikro, nie ma żadnych szans w tej dziedzinie. Sterować wojskiem się da, ale nie zrobisz nawet 1/4 tego co da się zrobić chociażby w Warcraft'cie III. Oczywiście mam świadomość, że najlepsi gracze Tzara potrafią jakie takie mikro wykręcić, ale bądźmy szczerzy, sterowanie jednostkami jest tutaj tak upośledzone, że opanowanie czegokolwiek bez nałogowego treningu nie jest możliwe, a graczy mających chęć do gry na takim poziomie łatwo nie znajdziecie.
Pomimo to, życzę powodzenia, mam nadzieję, że moje wnioski są niesłuszne.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Czw 16:40, 20 Lut 2014 |
|
Nie wiem o co chodzi z mikro, ale mógł byś to jakoś wyjaśnić.
Ogółem rzecz biorąc mimo, że mapa izometryczna jest lepszą alternatywą, to i tak bardzo lubię kafelki tzara. Nie ma tutaj jakiś specjalnych ustawień do jednostek etc. To gracz za to odpowiada i to mi się podoba.
Porównywanie do Warcrafta jest trochę nie na miejscu. W Warcrafcie, gra nie opiera się obrazkach, które zmieniają się ileś razy na sekundę dając efekt animowanej jednostki, tylko na modelach.
Trochę zeszliśmy z tematu, mamy tutaj w jakiś sposób wesprzeć i odbudować Tzara.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 18:39, 20 Lut 2014 |
|
Dobrze, wytłumacze:
mikro to sposób kontrolowania każdej jednostki z osobna tak, by mieć maksymalną efektywność, np. jednostka ma 2 hp, uciekasz, i dopiero po chwili wracasz nią do walki. tu nie jest to możliwe z powodu powolnej reakcji jednostek itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kosetka
Naczelnik
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany:
Czw 18:59, 20 Lut 2014 |
|
Co do reakcji jednostek w ustawieniach (tzar.ini) jest cos takiego jak:
Kod: |
SPGAMETICK=50 <- single player
MPGAMETICK=200 <- multi |
do tego na multi dochodzi nasz ping.
Nie testowalem jak to dziala na multi przy zmniejszeniu wartosci, ale jednostki powinny troche szybciej reagowac. Nie polecam zmieniac na mniej niz 10.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
maciek
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 642
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany:
Pią 1:18, 21 Lut 2014 |
|
Đrain napisał: |
wymysł noobów , którzy nie dawali sobie rady i musieli mieć 14 min żeby wszystko na spokojnie ogarnąć |
+1
Według mnie w grze online nie powinno być zasad. Co najwyżej takie wszyscy wrogowie nie przejmowali budynków na początku wieśniakami, bo wtedy może być problem, ale reszta zasad jest tylko niepotrzebnym "uporządkowaniem" rozgrywki. Na przykład nieatakowanie farm. Dlaczego? Zniszczenie gospodarki to podstawa zwycięstwa!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Pią 14:34, 21 Lut 2014 |
|
landrynek napisał: |
Dobrze, wytłumacze:
mikro to sposób kontrolowania każdej jednostki z osobna tak, by mieć maksymalną efektywność, np. jednostka ma 2 hp, uciekasz, i dopiero po chwili wracasz nią do walki. tu nie jest to możliwe z powodu powolnej reakcji jednostek itp. |
Rozumiem. Jednak to nie ma związku z kafelkami.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Craken
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa-Żoliborz Płeć:
|
Wysłany:
Pią 16:50, 21 Lut 2014 |
|
bardziej niż nad zmianami zastanowiłbym sie nad rozreklamowaniem tej gry, w godzinach szczytu jest 20 osob on-line na hamachi a graja zazwyczaj 3-4 zagrac wiecej niz 3,4 gry na dzien to chyba cud.. problemem tzara nie jest to ze nacje nie sa zbalansowane czy też grafika tej gry.. moim zdaniem grywalnosc jest znakomita tylko jest problem ponieważ nie ma z kim grac..
i głownie przez to ta gra stoi w miejscu albo sie cofa
Dziekuje za uwage CRK
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 19:03, 21 Lut 2014 |
|
Otóż Bimbolu powiadam Ci, że ma, Otóż:
tutaj jednostki nie mogą się wymijać!
czyli: jednej jednostce każesz iść, ale po drodze zetknie się z inną jednostką i masz BLOK, czyli z twojego super micro nici. porównaj z budową izometryczną: 2 jednostki miną się i pójdą dalej (chyba, że ewidentnie stoi murek z jednostek). W Tzarze nie zrobisz micro większą ilością niz 4 jednostki, a armia składa się średnio z 150.
RTS - micro = gra TYLKO dla zabawy
Ale o to w Tzarze chodzi chyba Jeżeli ktoś ma ochotę zagrać profesjonalnie, to kupuje starcrafta II, lub warcrafta III tak jak ja
jednakowoż to tworzy kolejny problem
gier dla zabawy jest w pizdu i więcej, co oznacza, że na 1000 szukających czegoś ciekawego 1-2 zobaczą Tzara
z 20 które go zobaczą i (miejmy nadzieję) sciągną, najpierw zrazi brak informacjii o grze (po wpisaniu Tzar w google wyskakuje jakieś martwe i bezużyteczne forum.) a więc pogra dłużej niż tydzień około 2-3/20. po około tygodniu spróbują multiplayera, i jeżeli dostaną się na hamachi i zagrają to są 2 opcjie:
-desynchro w pierwszej grze - Tzar idzie do kosza, bo bez multiplayera "nie ma sensu grać, już nic ciekawego w tym nie ma"
-udana i ciekawa gra z miłymi komentarzami strony przeciwnej - Osoba zostaje na dłużej
czyli na 20000 tysięcy osób które wpiszą w google "ciekawe gry", całe 5-6 zacznie grać w Tzara
Takie moje "obliczenia"
Ale nie zraźcie się tym, Ktoś jednak w tę grę gra
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Đrain
Naczelnik
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard Płeć:
|
Wysłany:
Pią 19:15, 21 Lut 2014 |
|
jestem wybrańcem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Sob 13:14, 22 Lut 2014 |
|
Właśnie o tym myślałem generując ten pomysł. Nie chcę zminiać gry na kolejną modyfikacje generować, bo zawsze wybucha dyskusja o zasady i o modyfikacje jednostek.
Generalnie chciałem się skupić na tym o czym wspomina landynek. Jeśli wrzuciliśbyśmy modyfikacje grafiki w Tzarze dodając "2014 editon" to informacja dla tego gracza, że ta gra istnieje i są ludzie, którzy w nią grają.
Proponuje gry wrzucasz film na Youtube opatrz go datą by człowiek dziadział, że ta gra odbyła się niedawno, a nie, że jest jakimś historycznym, antycznym pojedynkiem.
Tzar to gra dla rozrywki. To po co zasady skoro to tylko zabawa?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Sob 13:42, 22 Lut 2014 |
|
Fajnie się micruje 1v1. Wtedy Tzar daję radę. Odnośnie zasady 14minut, bez tego jest zbyt duża loteria. Pamiętam grę ze swojego początku, gdzie 5 noobów (w tym ja) na 3 pro, narobiło ciężkiej kawalerii w pierwszej minucie i ośka! Mimo to dostaliśmy w dupę
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ardwin dnia Sob 13:44, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Sob 15:48, 22 Lut 2014 |
|
Brak zasad daje nam wiele ciekawych możliwości.
1. Stawiamy bardziej na defensywę bo spodziewamy się ataku wczesnego. (jaki problem jest postawić wieżyczkę by uniemożliwić wrogowi rushu w 7/8 minucie czy też ustawienie muru.
2. Musimy bardziej rozważać ustawienie budynków by uniemożliwić wrogowi zniszczenie naszej gospodarki.
3. Gotowe mapy rozwiązały by ten problem, (na przykładzie Starcraftowych). Tu mamy dodatkowe punkty rozrywki.
A) Znajomość mapy umożliwi nam szybkie przejmowanie złóż.
B) W zależności od wyglądu mapy stawiamy inaczej budynki i niejednokrotnie zastawiamy się bramami by wróg nam się nie wdarł.
4) Jak grasz w mapę LOSOWĄ to spodziewaj się LOSOWYCH wyników bitwy.
5) Cały czas grałem bez zasad i jakoś nie przeszkadzało mi to, że źle ustawiłem budynki.
6) Brak zasad mobilizuje mapperów do tworzenia świetnych map sieciowych.
7) Czujność. To co przyspiesza nasze działania.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeadMAN dnia Sob 16:23, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 16:07, 22 Lut 2014 |
|
That's it!
To jest dokładnie to, co z Tzara można zrobić:
Ciekawą grę dla zabawy, w której trzeba też trochę pomyśleć
co do map gotowych, to proponuję zrobic 6-10 map sieciowych na 2-8 graczy w sensie 6 małych i np. 7 duzych i na tym można grać "profesjonalne" gry
R.I.H zasady
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|