|
|
Autor |
Wiadomość |
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Sob 17:41, 22 Lut 2014 |
|
Jedna rzecz mnie boli. O grze sieciowej i zasadach powinny wypowiadać się osoby, które mają tam już jakiś większy staż. Jak wspomniałem, nie wiem skąd wzięły się dokładnie zasady. Turniej na patchu 1.11 (który nie wypalił), miał być teoretycznie bez zasad. Jednak jeden użytkownik o nicku Ma$ter udowodnił, że to nie ma sensu. Zagrał kilka solówek z naszym strażnikiem Hudym, który nie jest przeciętnym graczem, no i wygrał za każdym razem rushem. Dlaczego? Bo wieśniaki azji są tańsze na starcie od innych nacji.
Dodatkowo należy brać pod uwagę pewną rzecz. A mianowicie patche, które tworzyli Polacy są dostosowane do zasad, dlatego gra bez zasad na tych patchach, będzie albo nie równa, albo nie zbalansowana odpowiednio do tej rozgrywki.
To żadne rozwiązanie zrzucić tak po prostu zasady. Mamy zrobić Tzar Edition 2014, super, tylko jeśli ma służyć głównie do gry bez zasad, to należy go do tego dostosować.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 19:14, 22 Lut 2014 |
|
moim zdaniem na to można poradzić
2 alternatywy
1. w gotowych mapach zamki ustawiamy stosunkowo daleko, tak by każdy miał czas na reakcję, do tego ustawione Duże surowce, co pozwoli np. europejczykom postawic sobie towera i miec azje z głowy
2. w ustawieniach gry zwiększyć o sekunde, albo półtora tworzenie azjatyckiego wieśniaka będzie on tańszy, ale dłuższy czas produkcji zoptymalizuje rush
PS: mogę się podjąć stworzenia kilku map do gry w sieci, jako jeden z ostatnich mapperów, o ile się orientuję
Jakoż mówie, takoż robie:
stworzyłem mapę gotową do gry
[link widoczny dla zalogowanych]
zapraszam do oglądania.
Robiąc ją napotkałem problem:
w gotowych mapach nie da się(?) wybierać ras...
a więc zrobiłem to na około:
na starcie są trzy (nie nasze) zamki, a my mamy 1 piechura.
przejmujemy zamek tej nacji którą chcemy grać, a on da nam 5 chłopów tejże racji w zestawie
proszę o test jakiegoś MP gracza (Drain, Lucian o was mowa)
Mam także prośbę do DeadMAN'a o test mapy w MP.
Informacje o mapie:
oś symetrii przebiegająca poziomo przez środek mapy
w miarę równa ilość drzew
wybór rasy następuje w trakcie gry
mapa 1 vs 1, jak wskazuje nazwa
w wodzie znajdują się 4 ławice ryb
[/img]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez landrynek dnia Sob 19:58, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Đrain
Naczelnik
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard Płeć:
|
Wysłany:
Sob 21:17, 22 Lut 2014 |
|
Napisałem post na forum Voobla o dodanie tzara
[link widoczny dla zalogowanych]
zobaczymy co z tego wyjdzie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Sob 21:46, 22 Lut 2014 |
|
@landrynek gra ciągle na tej samej mapie się na prawdę nudzi, stworzenie mapek pod MP to urozmaicenie, ale nie rozwiązanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 21:57, 22 Lut 2014 |
|
a bo to ja 1 mapę mam zamiar zrobić? celujesz w moją dumę czy jak?
W planach mam zrobienie 6 - 8 map do 4 graczy oferujących różne strategie i możliwości. oraz z 2-3 mapy na większą ilość osób. W warcrafcie III (wiem, że nie lubisz tego porównania, ale trudno) gra się 1 vs 1 na 9 mapach (mówię o Battle.net) i bynajmniej nie jest nudno. Do tego mam w planach różne tryby gry, np fast game, czyli startujesz z 10 domkami po 3k surowcow i 2 koszary + zamek i 5 chłopów. itp. co sprawi, że każdą dosłownie KAŻDĄ grę będzie można rozegrać inaczej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Đrain
Naczelnik
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard Płeć:
|
Wysłany:
Sob 22:01, 22 Lut 2014 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] rejestrujcie się i piszcie komentarze że popieracie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Sob 23:13, 22 Lut 2014 |
|
landrynek napisał: |
a bo to ja 1 mapę mam zamiar zrobić? celujesz w moją dumę czy jak?
W planach mam zrobienie 6 - 8 map do 4 graczy oferujących różne strategie i możliwości. oraz z 2-3 mapy na większą ilość osób. W warcrafcie III (wiem, że nie lubisz tego porównania, ale trudno) gra się 1 vs 1 na 9 mapach (mówię o Battle.net) i bynajmniej nie jest nudno. Do tego mam w planach różne tryby gry, np fast game, czyli startujesz z 10 domkami po 3k surowcow i 2 koszary + zamek i 5 chłopów. itp. co sprawi, że każdą dosłownie KAŻDĄ grę będzie można rozegrać inaczej |
Nie celuje w twoją dumę, mówię jak jest. Map do multiplayera nie brakuje, jednak kilka gier na jednej mapce i gracze już odstawiają ją w kąt. Dlatego nawet jak by ktoś zrobił 10 map to w końcu to się znudzi. Nie bądźmy idealistami.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bimbol dnia Sob 23:14, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 7:11, 23 Lut 2014 |
|
patrząc na popularność Tzara, to jeżeli zajdzie taka potrzeba jestem w stanie wytworzyć nową mapę, zanim któraś ze starych "odejdzie w kąt" Btw. mi się o jeden most za blisko jeszcze nie nudzi xD ustawiłem siebie na środku 1 vs 4 i pykam od czasu do czasu xD
PS: czy ktoś widział mój post odnośnie komputera? potrzebna mi pilna pomoc.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Nie 8:48, 23 Lut 2014 |
|
Grając w Warcafta II Combat Edition można zauważyć fakt, że każda prawie gra rozgrywa się jednej mapie, która jest czasami edytowana i odrobina "dopieszczana"
By ustawić w mapce gotowej inne nacje należy odznaczyć pole "Użyj ustawienia mapy." W takim przypadku sami o wszystkim decydujemy, a jedyne co zostaje to kształt mapy i rozmieszczenie surowców, a właśnie o to nam chodzi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Nie 11:15, 23 Lut 2014 |
|
DeadMAN napisał: |
Grając w Warcafta II Combat Edition można zauważyć fakt, że każda prawie gra rozgrywa się jednej mapie, która jest czasami edytowana i odrobina "dopieszczana" |
Problem w tym, że tzar to nie W3. Jednak pomyślmy co by się działo, gdy by jednak ludzie grali na jednej mapce. Został by wynaleziony schemat gry i znów stało by się to monotoniczne, każdy by grał tak by jak najszybciej by się rozwinąć, ciągle w ten sam sposób, bo mapka była by za każdym razem identyczna. Znów wraca stary problem.
Osobiście grałem na takich mapach jak Tzar Dota, Hero map, Armagedon, CBA, Trap i żadna u mnie jak i u reszty graczy nie dotrwała do dziś.
Owszem fajne są gotowe mapki, nie powiem, jednak by zagrać 1-2 razy dziennie, bo stają się nudne i trzeba odreagować normalną grą.
Więc jeśli chodzi o Tzar: Edition 2014 to przydało by się dodać:
- Nowe kampanie
- Nowe mapy, wyraźnie oznaczone pod jaki typ rozgrywki są (SP/MP)
- Można dodać inną szatę graficzną / przy okazji dodać namiary na sieć do gry
- Kilka zmian w obecnym patchu (podlega dyskusji i przemyśleniom, a co najważniejsze testom )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 21:02, 23 Lut 2014 |
|
masz rację, bimbol, to było by nudne, ale jeżeli była by tylko ta 1 mapa. na chwilę obecną zrobienie ich więcej nie jest dla mnie problemem. A tego haczyka (użyj ustawień mapy) to ja chcę wykluczyć. uważam, że dodanie reguł do mapy MP, znacznie ją urozmaici. (odznaczenie tego, jak mniemam unieważnia reguły)
Czy nie ciekawsza była by mapa, która zależnie od farta @rnd(1,99)
daje różne rzeczy? np. banda orków pałętająca się po mapie... nigdy nie wiesz kiedy są, a kiedy ich nima. albo idziesz przez mapę, i nagle wyświetla się napis "wszystkie aktualnie żywe jednostki tracą 1 obrażeń" wtedy mapa będzie sama się tworzyć i UWAGA UWAGA, mam plan zrobić, by poziom trudności miał wpływ na ilość surowców na mapie! xD wybierasz trudny - połowa złota znika przykładowo.
Ale myśląc realnie - takie mapy nie będą (raczej) działały w MP, chyba, że profesjonaliści z tej dziedziny wrócą na forum.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:12, 24 Lut 2014 |
|
Proponuje by każdy coś na tą okazję stworzył. Grafiki, spoty Youtubowe, Modyfikacje, propozycje, muzykę midi. Co po głowie chodzi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 22:29, 24 Lut 2014 |
|
Ja mogę storzyć mapy turniejowe na czym to polega(zaciągnąłem z innych gier) - są 3-4 mapy, które gra się po kolei, na każdej te same ustawienia (rasy itp.) każda mapa jest nastawiona pod inny styl gry (np. sucha - archipelag - wyspy - mało lasów) Ale cóż, jeżeli znajdą się chętni na mapy nie losowe, to proszę o informacje PW lub tutaj. zrobię na "zamówienie", ponieważ średnio mi się chce robić coś, czego nawet nikt nie pobierze (zakładam, że tak się stało z moją mapką, ponieważ żadnych komentarzy do niej nie widzę...)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Czw 16:20, 20 Mar 2014 |
|
Zbieramy wszystko w jedno miejsce. Od tego trzeba rozpocząć. Jakaś stronka ze wszystkim, by była adekwatna. Czy może hosting. Macie coś takiego pod ręką?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Czw 17:49, 20 Mar 2014 |
|
Swego czasu zrobiłem coś takiego: tzar-host.keed.pl
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |