Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Tzar 2014 Edition (Retro Gaming) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
DeadMAN
Naczelnik


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:58, 19 Lut 2014 Powrót do góry

Drodzy użytkownicy. W dobie nowych gier Tzar bardzo stracił na atrakcyjności. Wyparty z rynku, zapomniany.

Tak chodzi mi po głowie pewna koncepcja obudzenia Tzarowej społeczności za pomocą Kampanii (Nie chodzi mi o tworzenie nowej kampanii w Tzarze bezpośrednio)

Podążając krokami legendarnego Quake'a III , który obecnie jest osiągalny, grywalny pod nazwą Quake Live

Czemu by nie rozprzestrzenić po sieci takiej gry. Promując chociażby hasłem "Gra Retro jest Cool". Czemu by nie pokazać ludziom, że w dobie 21 wieku w roku 2014 jest jeszcze garstka ludzi co tą grę kultywują.

Gdyby tak zmodyfikować Tzara (nie wiem jak to wygląda technicznie, ale wiem, że jest to możliwe). Nie chodzi mi o tworzenie nowych rozwiązań (ustaliliśmy swego czasu, że jest to bardzo utrudnione i raczej nie możliwe)

Przetwórzmy Tzara tak by był bardziej atrakcyjny po uruchomieniu go!
Dołączmy do samej gry wiele rzeczy, które zazwyczaj muszą dodać.

1# Mapy - Oczywiście sieciowe i singlowe. W opisach map dorzucić tagi np.
[SPM] Misja: Imperator
[MPM] Stadium

Dla niedomyślnych legenda.
SPM - Single Player Map
MPM - Multi Player Map
(Podałem tytuły własnych map bo je pamiętam)

Stworzyć oczywiście wiecej mapek do sieci. Np. Taki Tzarowy Lola Smile czy wojny magów.

2# Kampanie - Te, które są warte zagrania.

3# Kampanie Online - Da się coś takiego zrobić? Może spróbować?

4# Logo odrobinę zmodyfikować by człowiek, który zna ten tytuł pomyślał: Łał ta gra jeszcze istnieje i ma nową edycję czyli warto było by zagrać i sobie przypomnieć.

5# Może Tzar w wersja HD? Próbował ktoś walczyć z rozdzielczością gry?
6# Youtube - promocja projektu.

Jak Tzar dotrwał do dziś to czemu nie ma się obudzić i ściągnąć młode twarze?

Mam nadzieje, że trochę rozpaliłem Was.

Pozdrawiam, DeadMAN


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeadMAN dnia Śro 20:52, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:46, 19 Lut 2014 Powrót do góry

Pierwszą rzeczy jaką należy zrobić, to zmodernizować rozgrywkę sieciową. Przydał by się nie wątpliwie nowy patch.

Można by również stworzyć coś na wzór Tzar Communicatora.

Jeśli by mieli napływać nowi gracze to niezbędne są też poradniki do gry dla początkujących. Niestety Li Mu Bai, po ostatniej kłótni z Hudym, czy jak by to nazwać inaczej, usunął większość swoich postów, w których były właśnie informacje tego typu.

Po za tym informacje są mało widoczne, przydała by się strefa dla nowych, w których znalazły by się tylko niezbędne informacje do rozgrywki, w których najlepiej jak by nie można było pisać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bimbol dnia Śro 14:47, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Đrain
Naczelnik


Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:28, 19 Lut 2014 Powrót do góry

moje poradniki dalej są a jest tam większość co miał li tylko napisane moimi słowami


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
maciek



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 642 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:57, 19 Lut 2014 Powrót do góry

Ja ze swojej strony mogę napisać, że nie gram w Tzara, bo ma za dużo błędów. Czasami tak o się wyłącza, na ogromnym świecie po dłuższej rozgrywce zawsze są lagi, niezależnie od systemu operacyjnego, procesora, pamięci RAM, karty graficznej itd. Gram na 1.10 lub 1.05, nie pamiętam dokładnie. Czy w 1.13b te błędy są naprawione (domyślam się, że nie)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DeadMAN
Naczelnik


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:59, 19 Lut 2014 Powrót do góry

Jeśli chodzi o obecny Patch to ujrzałem tam pewien błąd, który od razu rzucił mi się w oczy. (Nie grałem długo na najnowszym patchu, także nie znam innych błędów.

Chodzi o skrót Klawiszowy D dwa budynki są podszyte pod ten skrót
1# Tartak
2# Manekin
Tak się składa, że do tej pory używałem skrótu klawiszowego na budowe manekinów, a tu taka heca.

Jak grać można bardzo prosto przedstawić. Konkretnie mam na myśli Filmik na Youtube z komentarzem. Taka forma wydaje mi się bardziej atrakcyjna dla gracza.
Co chciałbyś zmodernizować Bimbol? Co masz na myśli?

@Maciek o jakich błędach mówisz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DeadMAN dnia Śro 21:01, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:30, 19 Lut 2014 Powrót do góry

DeadMAN napisał:
Co chciałbyś zmodernizować Bimbol? Co masz na myśli?


Nacje na obecnym patchu nie są do końca wyrównane i w niektórych przypadkach dochodzi do ograniczenia rozgrywki. Mówię tu o Azjatach, którzy nie mogą się bronić przed magią, a wiadomo magia to ciekawy aspekt rozgrywki.

Co można by było zmienić? Hmm, przede wszystkim by urozmaicić rozgrywkę, można by znieść zakaz ataku na domki, wtedy ludzie stawiali by je w froncie. To oszczędziło by spamu lokalizacjami w przypadku naruszenia takiego domku, gdyż ktoś źle go postawił. Kolejny plus to to, że można teraz taktycznie osłabiać przeciwnika atakując domki. Domek posiada również sporo życia, na obecnym patchu 800, więc stanowi całkiem dobry mur. Oczywiście jak to będzie za mało to można to zwiększyć do 1000.

Kolejna sprawa to jednostki, np. u Europejczyków mamy rycerza, który nie jest odporny na strzały i jest bardzo tani (oczywiście chodzi o złoto).
Rycerz powinien posiadać jakąś odporność na strzały, czy też krzyżowa, oraz mógł by być trochę silniejszy, w zamian za większą cenę. Znalazło by się pewnie jeszcze kilka takich jednostek, ale o tym można porozmawiać gdy wejdzie zamiar tworzenia patcha.

Magia, jest bardzo ciekawą częścią gry. Jednak u Araba warsztat magów to zbyt potężne narzędzie. Dlatego badanie czarna magia powinno być nieco droższe myślę, że 1400-1600 złota i cena budowy warsztatu magów to co najmniej 2k kamienia. W Azji mamy możliwość zamiany kapłana atakującego na kapłana, który będzie mógł ubijać magów to też powinno zostać wprowadzone.

Kwestia badań, w niektórych przypadkach można zrobić Hero Armie trochę po 14 min. Nie powinno tak być, psuje to nieco rozgrywkę Hero Armia powinna się kreować nieco później dlatego cena badania Misje bohaterów i Przywództwo powinny zostać zwiększone. Powiedzmy Misje bohaterów do 800 złota, a Przywództwo do 2h złota.

Jak przyjdzie mi coś jeszcze do głowy to napiszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DeadMAN
Naczelnik


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:40, 19 Lut 2014 Powrót do góry

Żeby nie było tu zbędnego wizjonerstwa. Potrzeba człowieka, który by wprowadził te zmiany.

Gdy ja grywałem w Starej Gwardii to byłem ostatnim bastionem, który w ogole uznawał jakiekolwiek zasady. (Dzięki temu w turnieju pokonąłem King Pawła w 7 mej minucie uskuteczniając Ronin Rash) Od momentu wprowadzenia zasad wszyscy byli zmuszeni do gry na jedno kopyto.

Domki jako mury? Widzę, że miało się styczność ze Starcraftem Smile Dom jest na tyle tani, że można stawiać go się ile chce.

Co do statystyk jednostek. Zwiększając odporność Konnicy na strzały mamy sytuacje w której wszyscy mają masę konnicy. Trzeba by się nad tym zastanowić.
1000 HP dla domku znaczyło by, że dom jest tak samo odporny jak Strażnica, a tak nie powinno być.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:45, 19 Lut 2014 Powrót do góry

DeadMAN napisał:
Żeby nie było tu zbędnego wizjonerstwa. Potrzeba człowieka, który by wprowadził te zmiany.

Gdy ja grywałem w Starej Gwardii to byłem ostatnim bastionem, który w ogole uznawał jakiekolwiek zasady. (Dzięki temu w turnieju pokonąłem King Pawła w 7 mej minucie uskuteczniając Ronin Rash) Od momentu wprowadzenia zasad wszyscy byli zmuszeni do gry na jedno kopyto.

Domki jako mury? Widzę, że miało się styczność ze Starcraftem Smile Dom jest na tyle tani, że można stawiać go się ile chce.

Co do statystyk jednostek. Zwiększając odporność Konnicy na strzały mamy sytuacje w której wszyscy mają masę konnicy. Trzeba by się nad tym zastanowić.
1000 HP dla domku znaczyło by, że dom jest tak samo odporny jak Strażnica, a tak nie powinno być.


Wprowadzenie tych zmian to żaden kłopot.

Nigdy nie grałem w Starcrafta, motyw zaciągnięty z AoE, który bardzo by urozmaicił rozgrywkę.

Konnica powinna mieć jakąś odporność na strzały, oczywiście jak pisałem ceny wtedy pójdą w górę. Głównie to idea tyczy się Europejczyków.

Uwierz mi te 1000 hp to jest nic, w obecnej rozgrywce sieciowej. Domki aktualnie mają 800 hp i zniszczenie ich to żaden problem, problemem jest spam na czacie i wysyłanie setek lokalizacji, bo ktoś zahaczył o mój domek.

Nie mówię, że to są ostateczne postanowienia, wszystko należało by przetestować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bimbol dnia Śro 21:46, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Lucjan



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 80 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malborg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:02, 20 Lut 2014 Powrót do góry

Chcę was zobaczyć jak gracie w tzara na hamachi, wtedy możemy porozmawiać o zmianach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:47, 20 Lut 2014 Powrót do góry

Lucjan napisał:
Chcę was zobaczyć jak gracie w tzara na hamachi, wtedy możemy porozmawiać o zmianach.


Grałem swego czasu dosyć sporo, za przeproszeniem z dupy tego nie wziąłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DeadMAN
Naczelnik


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:07, 20 Lut 2014 Powrót do góry

O zmianach ustawień jednostek to głębsza, bardzo burzliwa dyskusja w której faktycznie mogę się za bardzo wypowiadać, bo grałem na wersjach. 1.10, 1.11 i 1.12a bodajże. Najnowsza reedycja patcha jest mi zupełnie obca.

Ja miałem zamiar raczej się skupić na zgromadzeniu wszystkiego co do Tzara powstało i zaaplikowaniu w jednej pozycji. W sensie by gra po pobraniu miała wszystkie ciekawe mapy i kampanie. To jest trochę zapomniany epizod.

Najbardziej mnie dziwi, że nigdy nie zaistniała moda na tworzenie map Online, którą kiedyś próbowałem zapoczątkować tworząc mapkę Stadium, którą testowałem wraz z Draco i był to dowód, że się da.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:30, 20 Lut 2014 Powrót do góry

DeadMAN napisał:
O zmianach ustawień jednostek to głębsza, bardzo burzliwa dyskusja w której faktycznie mogę się za bardzo wypowiadać, bo grałem na wersjach. 1.10, 1.11 i 1.12a bodajże. Najnowsza reedycja patcha jest mi zupełnie obca.

Ja miałem zamiar raczej się skupić na zgromadzeniu wszystkiego co do Tzara powstało i zaaplikowaniu w jednej pozycji. W sensie by gra po pobraniu miała wszystkie ciekawe mapy i kampanie. To jest trochę zapomniany epizod.

Najbardziej mnie dziwi, że nigdy nie zaistniała moda na tworzenie map Online, którą kiedyś próbowałem zapoczątkować tworząc mapkę Stadium, którą testowałem wraz z Draco i był to dowód, że się da.


Graliśmy nie jednokrotnie w mapki tj. Armagedon, Hero Map etc.
Jednak szybko wychodziły z mody. Rozgrywka sieciowa chyba zawsze będzie opierać się na trybie z losową mapą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Đrain
Naczelnik


Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:38, 20 Lut 2014 Powrót do góry

największym błędem było dodanie zasad do tej gry oprócz zasady na bugowanie żadnej nie powino być tak jak w przypadku AoE grasz jak chcesz albo robisz eko , albo rashujesz a nie ciągłe granie na suchej i wałkowanie ciągle tego samego schematu a wygrywa ten który lepiej go opanował i zrobi lepsze eko jest bez sensu . Proponuje wprowadzenie nowego patcha i usunąć z tej gry wszelkie zasady typu atak od 14 nie atakujemy eko bla bla , nie wolno tykać domki musimy stawiać front w stronę przeciwnika .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:45, 20 Lut 2014 Powrót do góry

@up w takim przypadku po za ww. zmianami przydało by się zwiększyć hp wszystkich budowli, by trochę trudniej było coś zniszczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kosetka
Naczelnik


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:57, 20 Lut 2014 Powrót do góry

To cofnijmy sie do patcha 1.11(1.10) ktory jest chyba najbardziej zbalansowany pod gre bez zasad.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)