|
|
Autor |
Wiadomość |
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 14:20, 02 Sie 2007 |
|
Obrażenia w Tzarze... Wszystkim wydaje się, że to takie proste, atak minus obrona. Otóż nie! Przede wszystkim zastanawiające jest, dlaczego łucznik o ataku 6 zadaje krzyżowcowi o obronie na przykład 12 aż 2 obrażenia. W naszych testach (moim i Kamila, bowiem to my zabraliśmy się za to) piechur o ataku 120 uderzając w drugiego piechura o obronie 40 zadawał mu... 90 obrażeń. Zbieraliśmy dane i po pewnym czasie zauważyliśmy na jakiej zasadzie to wszystko funkcjonuje. Odkryliśmy, że procent ignorowanej obrony jest odwrotnie proporcjonalny do przewagi ataku nad obroną(to znaczy im mniej razy większy atak od obrony tym większy procent obrony się liczy).
Obrazują to następujące dane:
Atak podzielony przez obronę: ___ Ignorowany ułamek obrony:
1 ___ 0,50
1,5 ___ 0,60
2 ___ 0,66
3 ___ 0,75
4 ___ 0,80
5 ___ 0,83
Po jednym krótkim teście okazało się też, że Tzar zawsze zaokrągla do góry. Posługując się powyższymi danymi wyprowadziłem uniwersalny wzór na obrażenia:
obrażenia = atak - obrona*(atak)/(atak+obrona)
lub inny wzór ale tożsamy
obrażenia =(atak^2)/(atak+obrona)
W przypadku wyliczania (atak/obrona) Tzar prawie na pewno zaokrągla do 2 cyfr po przecinku, przy liczeniu obrażeń musimy uzyskać liczbę naturalną(i wtedy Tzar zawsze zaokrągla do góry).
Zatem proszę mi tu więcej niż gadać, że łucznik o ataku 5 zadaje kapłanowi o obronie 10 jeden obrażeń, jak to uczynił Deadman niedawno, a najpierw sprawdzić to za pomocą wzoru, albo w samym Tzarze.
Wzór zmodernizowano 30.12.2009 atcqfan'a
|
Post został pochwalony 3 razy
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |