|
|
Autor |
Wiadomość |
Quigo
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:55, 09 Kwi 2008 |
|
Mini-Poradnik: "Wygląd mapy"
Opis: O ulepszaniu wyglądu map. Jest on dla tych którzy nie są za bardzo zaznajomieni z wieloma upiększa-czami. I radzę, przeczytajcie poradnik do końca.
Version: 1.03
---------------------------------------------------
By odnaleźć opcję gęstość lasu włącz okno w Edytorze: 'Edycja' -> 'Gęstość Lasu' i wybierasz od 10% do 100%.
Wszystkie opcje n/w znajdują się w podstawowym edytorze, trzeba tylko dobrze sprawdzić.
Spis Treści:
1. Drogi
2. Budynki
3. Bitwa
4. Las
5. Granice Obszaru
6. Góry
7. Surowce
8. Szubienice itp.
9. Natura
1. Drogi: - Jeśli tworzysz dróżki, między domami lepiej używaj "ziemi", ta ładnie wygląda. Jeśli już utworzyłeś drogę (Nie ważne czy kamienną, czy ziemną [ ]) to ozdób ją jakimiś kamieniami ('Małe Obiekty').
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
2. Budynki: - Jeśli utworzyłeś farmę z polami najlepiej zrób pod nią "ziemię" - farma wtedy bardziej pasuje się do reszty. Tak samo można robić z innymi budynkami.
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
3. Bitwa: - Jeśli tworzysz wielką batalię, oblężenie czy nawet niewielką potyczkę rób na polu bitwy teren "różne" i - ozdabiaj to szkieletami, dobrze wygląda, choć można korzystać z trawy.
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
4. Las: - Sugeruję najpierw użycie krzaków w procentach od min. 20% gęstości do max. 70% a później zmniejszenie pędzla umieszczania drzew i dodawanie tych drzew w miejsce krzaków z gęstością max. 50% w losowe miejsca, po prostu klikanie. Jeśli chodzi o gęstość lasu - 100%-ówek używaj jak najrzadziej, gdyż wygląda to sztucznie. Oczywiście, gdy chcesz zagrodzić przejście graczowi używaj 100%, ale tylko najcieńszą linią (Możesz tylko raz ciągnąć linię od wyznaczonego miejsca do końca miejsca które chcesz wybrać - gracz nie będzie miał szans w przejściu lasu).
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
5. Granice obszaru: - Robiąc granicę kontynentu, wyspy, czy innych podobnych krajobrazów 'poszarp' linę brzegu tak, by nie wyglądała "prosto".
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
6. Góry: - Można też tworzyć góry, najlepiej jakoś wkomponować je w otoczenie - Np. tworząc wokół nich drzewa, oraz jakieś kamienie wokół gór.
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
7. Surowce: - Przed drzewami 'kładź' gałązki drewna, a obok surowców typu: złoto i Kamień, rozrzucaj małe kamienie - Dzięki nich będzie wyglądało tak, jakby to były prawdziwe wykopaliska. Jeżeli chodzi o tartaki, nieopodal ich rozłóż pnie.
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
8 Szubienice, itp.: - Stawiaj je na rogach dróg, najlepiej wokół ustaw np. spalone drzewa czy małe kamienie.
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
9 Natura: - Najlepiej twórz dużo ptaków - i to w dowolnych miejscach. Dość mało potrzebny szczegół, ale zawsze pokazuję naturę. No i w lesie twórz niedźwiedzie.
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
+ Drobny dodatek:
Screen: [link widoczny dla zalogowanych]
Czyli co można jeszcze zrobić, dodając drobne smaczki takie jak drogowskazy, drzewa przy drogach, czy krzaki . Kilkanaście rzeczy, a cieszą oko.
---------------------------------------------------
Urozmaicenia map wychodzą najczęściej bardzo dobrze - trzeba mieć trochę wprawy, a potem mapy będą bardzo dobrze wyglądały.
Zajmuje to trochę czasu, ale efekt jest przyjemny - zawsze staram się ozdabiać mapę. Tylko pamiętaj - nigdy nie za dużo! Kiedyś udało mi się "upiększyć" mapę - w efekcie nie mogłem jej już odtworzyć w edytorze, a sam efekt ładnie nie wyglądał.
Może nie ma tutaj zbyt wielu urozmaiceń, ale nawet używając tylko te wasze mapy staną się przyjemne dla oka.
By znaleźć przykłady 'upiększonych' map zapraszam na [link widoczny dla zalogowanych], download. Choć, możecie też zajrzeć na nasze podforum oraz tutaj - trzeba tylko trochę poszukać, a nie będzie problemu.
Jeśli ktoś, mimo poradnika czegoś nie wie o terenie zapraszam do rozmowy. GG: 10878210, lub E-mail: [link widoczny dla zalogowanych] .
|
Post został pochwalony 4 razy
Ostatnio zmieniony przez Quigo dnia Śro 19:33, 04 Sie 2010, w całości zmieniany 15 razy
|
|
|
|
|
|
FatalError
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 16:53, 17 Lip 2014 |
|
Proszę o odświeżenie linków
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Courier
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 19:59, 28 Lip 2014 |
|
Żeby odzyskać oryginalne obrazki, pewnie sam Quigo musiałby się pojawić
Ale podrzucam moje screeny zrobione na podst poradnika autora
1.Las- drzewa rozmieściłem wg. porad, plus dorzuciłem ścianę 100% gęst która świetnie się wtapia. Warto dodać gałązki, a wokół tartaków ustawić ścięte pieńki. Polecam przypisać zielony kolor dla wszystkich jednostek leśnych, dobrze się komponuje
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Granice obszaru- do tematu poszarpanych brzegów podbijam, że mnisi dobrze imitują wędkarzy, a skały na wodzie najlepiej stawiać obok tych na lądzie.
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Budynki- screen z mapy firefly'a- WoD
[link widoczny dla zalogowanych]
4. Od siebie- dobry maper szybko ogarnie, że największa mapa często nie zaspokaja Naszych twórczych zapędów, dlatego warto wykorzystywać jak najlepiej każdy skrawek ziemi, i nie pozwalać by wszystkie ścieżki biegły prosto. Cmentarze i legowiska bossów trza wyróżniać szkieletami, krzyżami i "martwym" podłożem
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę, że trzeba skleić wszystkie mini poradniczki z forum plus dorzucić poradnik Nigiego do jednego działu. Oczywiście żeby to wszystko miało ręcę i nogi. Na razie tylko podbijam ten pomysł i czekam na odzew moderacji
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
FatalError
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 9:54, 29 Lip 2014 |
|
Wielkie dzięki, lecz szkoda że tylko 4 linki są odświeżone :/
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 19:30, 29 Lip 2014 |
|
|
|
|
Courier
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 19:37, 29 Lip 2014 |
|
Dzięki wielkie, odkopywałem odmęty Internetu i forum, a nie sprawdziłem przyklejonego postu...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Quigo
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet Płeć:
|
Wysłany:
Śro 13:25, 27 Lip 2016 |
|
Odpowiedź dla twórców map, którzy może kiedyś tu zajrzą i pozostaną na koniec bez odpowiedzi, bo linki kolegi powyżej też wygasły: Nie mam w tej chwili Tzara, te parę lat temu mój dysk się dosłownie posypał, a do screenów jak się domyślacie nie mam dostępu.
Na szybko mogę was wyłącznie nakierować na mapy Krzesimira, z którym to składałem mniej więcej ten poradnik, bądź moje mapy. O ile oczywiście gdzieś tam istnieją ;D. Jeżeli ktoś rzeczywiście byłby zainteresowany poradnikiem, mogę coś prowizorycznie zrobić: oryginał wciąż gdzieś mam .
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Quigo dnia Śro 13:26, 27 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |