Autor |
Wiadomość |
Black Wolf
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Lasu
|
Wysłany:
Śro 10:39, 24 Paź 2007 |
|
Jak oceniasz grafikę w Tzarze, czy wolał byś by była inna?
Jeśli wolisz inną to co jesteś wstanie zrobić by ją poprawić?
Celem tej ankiety jest sprawdzenie jak wiele z was graczy jest w stanie poświęcić kilkanaście wieczorów i wspomóc np. Mnie chciał bym dodać nową rasę bo jestem grafikiem i zajął bym się tym, ale jak się dopatrzyłem nie umiem edytować pliku animacji postaci... A nie chce tu wyskoczyć ze zmianą avatarów postaci...
Przyłącz się i zmień oblicze tej gry! <- To moje hasło ;)
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
Haroun94
Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Ursynowa!!
|
Wysłany:
Śro 11:18, 24 Paź 2007 |
|
grafika w tzarze??
mi tam się podoba...ma swój klimacik
a co do tej zmiany to niewiem czy to takie legalne jest prawa autorskie i inne yyy...rzeczy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Black Wolf
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Lasu
|
Wysłany:
Śro 11:34, 24 Paź 2007 |
|
Co praw autorskich, jeżeli będziemy gotowi do pracy możemy je zdobyć zrzekając się np. dochodów. Na pewno się zgodzą na dorobienie dodatku.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 11:38, 24 Paź 2007 |
|
Zdobądź kod źródłowy Tzara, to można zacząć kombinować. W przeciwnym razie to obawiam się, że Tzar nie jest dostosowany do dalszej rozbudowy jedynie poprzez mieszanie w plikach danych.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qarter
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bystrzyca Kłodzka Płeć:
|
Wysłany:
Śro 12:34, 24 Paź 2007 |
|
PC'towa średnia tak dałem głos
Życzę Ci sukcesow w swojej pracy, jak coś to mogę drobno pomóc
PS-Oceniasz się pisze
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Śro 15:02, 24 Paź 2007 |
|
też mnie ciekawi ten plik animacji... chyba jest zakodowany, albo coś, bo nawet Photoshop CS3 go nie czyta. A co do dodatku, to słyszałem, że ktoś już coś takiego robi
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 17:41, 24 Paź 2007 |
|
Każdy plik nie-tekstowy jest w pewnym sensie "zakodowany" ;) To, że Photoshopem go nie otworzysz, jest naturalne. Analogicznie Tzarem nie otworzysz pliku .jpg (zresztą o ile mi wiadomo Photoshop chyba nie umożliwia tworzenia i edycji animacji?)
A na poważnie, to nie przyglądałem się tym plikom, ale najprawdopodobniej jest to jakiś autorski format Haemimontu, a jeśli tak to vide mój poprzedni post - bez kodu źródłowego lub dokumentacji ani rusz (no, chyba, że komuś chce się ślęczeć nad tym plikiem i próbować rozgryźć sposób zapisu danych).
Co do dodatku, to kilka osób już wysuwało takie propozycje, ale jak widać na propozycjach się zakończyło ;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 17:48, 24 Paź 2007 |
|
Taa... Deadman tworzy patch 1.12 do Tzara, tylko nie wie, jak cokolwiek zmodyfikować...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Śro 18:46, 24 Paź 2007 |
|
bez narzędzi od autorów, leżycie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Quigo
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:08, 24 Paź 2007 |
|
Ta i jak myślicie czemu powstał patch 1.11 z rąk Hiszpanów? Myślicie że Haemimot zrobiło wyjątek i dało kod do gry? Myślę więc że mieli na to SPECJALNE programy itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Czw 5:34, 25 Paź 2007 |
|
Co innego patch, który coś zmienia w grze (skoro mamy programiki do grzebania w paczkach danych, to siłą rzeczy możemy te dane zmienić), a co innego przeróbka, która dodaje coś zupełnie nowego ;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Black Wolf
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Lasu
|
Wysłany:
Pią 9:16, 26 Paź 2007 |
|
Jeśli ktoś wie teoretycznie jak z dekompresować plik animacji ponieważ już wiem, że to skompresowany plik tekstury i animacji. Sądzę, że to zwykłym programem do grafiki i amiacji zapisane formaty w jakimś archiwum hexalnym jak sądzę. Może się mylę ponieważ nie jestem programistą. Jeśli tak to mnie poprawcie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 12:39, 26 Paź 2007 |
|
Naturalnie, że, ogólnie rzecz biorąc, w takim pliku musi być zapisana grafika i sposób jej zmiany (czyli albo poszczególne klatki animacji, albo, co mniej prawdopodobne patrząc na jakość Tzara, podstawowe klatki animacji oraz ich modyfikacje). Natomiast jak pisałem wcześniej, jeśli to autorski format Haemimontu, to żadnym programem graficznym tego nie otworzysz, a takie rozwiązanie wydaje mi się najbardziej prawdopodobne (lub może poszczególne klatki animacji w jakimś standardowym formacie, jpg, gif czy może nawet bmp, które po prostu są połączone w jeden plik i wstawione jedna po drugiej, ewentualnie z jakimiś własnymi nagłówkami). Jak chce ci się w tym grzebać, to możnaby spróbować wyszukać jakieś charakterystyczne ciągi znaków.
Przykładowo jeśli jest to format niekompresowany, zapisywany jako mapa bitowa pikseli to możnaby szukać serii takich samych bajtów, które oznaczałyby tło obrazka. Na tej podstawie przy odrobinie szczęścia możnaby wyznaczyć początek i koniec klatki animacji, a jeśli to by się udało, to przed samą klatką animacji byłby zapewne jakiś nagłówek, który też trzebaby zdekodować, po tym to w zasadzie wszystko byłoby już jasne :) Aha, możnaby próbować zmieniać bajty, które podejrzewamy o posiadanie jakiegoś konkretnego znaczenia i sprawdzać czy rezultat pokrywa się z oczekiwaniami. Pozostaje mi życzyc powodzenia w poszukiwaniu :)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Black Wolf
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Lasu
|
Wysłany:
Wto 22:11, 30 Paź 2007 |
|
To sporo ułatwi jak tylko wygrzebie chwile to posiedzę w tym, a odpalić to w Word pad? Czy w Total Commaner ? Bo notatnik odpada to już wiem
PS: Dobrze mieć speca. Liczę że pomożesz mi jeśli na coś wpadnę, albo wyjaśnisz jak znajdziesz chwile Nigi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 6:47, 31 Paź 2007 |
|
Otworzyć w Hexedit lub podobnym.
Jak zwykle, służę pomocą, w miarę moich możliwości i czasu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|