Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 2:57, 17 Maj 2009 |
|
Temat - tasiemiec. Tutaj zamieszczę listę wszystkich umiejętności postaci, wraz z krótkimi opisami. Warto też napisać, że wartości atrybutów mają się następująco:
1 - tragiczny,
2 - beznadziejny,
3 - słaby,
4 - średni,
5 - dobry,
6 - bardzo dobry,
7 - świetny,
8 - genialny,
9 - mistrzowski,
10 - legendarny
Lista
Przed każdą umiejętnością będzie podana grupa, do jakiej dana zdolność należy. Grupy są wydzielane pod względem atrybutów, które są kluczowe dla danej umiejętności. Kiedy dla danej umiejętności istnieje więcej niż jeden atrybut (zastosowany jest znak "/", to należy to czytać jako średnią arytmetyczną zaokrąglaną w dół).
Siła:
* Górnictwo,
* Rzemiosło (kowalstwo, kamieniarstwo),
* Walka (tutaj należy wpisać klasę broni, jakimi się walczy. Jasne jest, że ktoś, kto walczy mieczem dwuręcznym poradzi sobie z półtoraręcznym, trzymając go oburącz, ale już niekoniecznie z mieczem jednoręcznym)
* Walka wręcz (pięściami)
Zręczność:
* Akrobatyka,
* Jeździectwo,
* Pływanie
* Powożenie,
* Rybołówstwo
* Rzemiosło (ciesielstwo, krawiectwo)
* Sztuka (taniec, gra na wybranym instrumencie, malarstwo, rzeźbiarstwo)
* Unieszkodliwianie pułapek,
* Walka (na zręczność można brać walkę broniami lekkimi, jak sztylety, czy krótkie miecze, należy to zaznaczyć w karcie postaci)
* Włamywanie się,
* Złodziejstwo,
Inteligencja:
* Alchemia,
* Czytanie i pisanie,
* Czytanie run,
* Język (poza rodzimym - wspólny, elfi, gnomi lub krasnoludzki)
* Magia (zostanie opisana później, w innym dziale)
* Modlitwy (tak jak magia)
* Wiedza (geografia, historia, legendy, polityka, potwory, wybrana rasa, magia - określa zasób wiedzy teoretycznej w danej dziedzinie, co nie znaczy, że ktoś, kto nie ma wiedzy (elfy) nie będzie umiał przedstawiciela takiej rasy rozpoznać, jak go spotka)
Zmysły:
* Czytanie z ruchu warg,
* Empatia - zdolność postrzegania i rozumienia ludzkich uczuć,
* Gotowanie,
* Przeszukiwanie,
* Tropienie,
Siła/Zręczność:
* Rzemiosło (płatnerstwo, jubilerstwo),
* Wspinaczka,
Zręczność/Inteligencja:
* Hazard,
Zręczność/Zmysły:
* Łucznictwo (także stosowanie kusz, choć do naciągnięcia kuszy potrzebna jest też niemała siła),
* Rzucanie (toporkami, nożami lub kamieniami, przy czym przy jednej z tych kategorii, pozostałe są dla użytkownika łatwiejsze)
* Skradanie się i ukrywanie się,
* Szuka przetrwania,
Zdolności niezwiązane z atrybutami:
* Etykieta - zdolność zachowania się w towarzystwie,
* Kupiectwo,
* Sztuka (śpiew),
* Zimna krew - umiejętność opanowania mimiki twarzy w emocjonujących sytuacjach,
* Żeglarstwo,
O opisy umiejętności pytać MG.
Umiejętności rasowe
Każda z ras ma charakterystyczne dla siebie umiejętności rasowe, z których cztery, na początku dostaje na poziomie "2".
Człowiek:
Pływanie,
Wspinaczka,
Walka: jedna dowolna broń, lub pięści,
Sztuka przetrwania,
Rzucanie (sztyletem, toporkiem lub kamieniem)
Jeździectwo
Krasnolud:
Kupiectwo,
1. Rzemiosło (kowalstwo, jubilerstwo, kamieniarstwo, lub płatnerstwo)
2. Rzemiosło (kowalstwo, jubilerstwo, kamieniarstwo, lub płatnerstwo)
Walka toporem lub młotem,
Zimna krew
Niziołek:
Skradanie się i ukrywanie sie,
Strzelanie z procy lub rzucanie,
Akrobatyka,
Gotowanie lub sztuka przetrwania,
Taniec,
Złodziejstwo,
Włamywanie się,
Gnom:
Rzemiosło (mechanika),
Rzemiosło (kowalstwo, jubilerstwo, kamieniarstwo lub płatnerstwo),
Rzucanie (kamieniami, w co też wpisują się butelki z materiałami wybuchowymi),
Strzelanie z broni palnej,
Skradanie się i ukrywanie się,
Elf:
Skradanie się i ukrywanie się,
Łucznictwo,
Tropienie,
Jedno z: śpiew, taniec, gra na wybranym instrumencie,
Jedno z: rzeźbiarstwo, malarstwo, rysowanie,
Sztuka przetrwania,
Oprócz tego w skład umiejętności każdej postaci wchodzi jej rodzimy język lub ten, w otoczeniu którego się wychowała.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Viltharis dnia Nie 13:18, 17 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|