|
|
Autor |
Wiadomość |
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Wto 16:26, 07 Sty 2014 |
|
Jako, że ostatnimi czasy wróciłem częściowo do gry, zauważyłem na Hamachi użytkownika z nikciem Tzar 2 oraz linkiem do pewnej strony. Jak się okazało na stronie były zawarte informacje na temat fanowskiego projektu Tzarean, nie oficjalnie zwanego Tzar 2. Miałem również przyjemność porozmawiać z członkiem projektu i dowiedzieć się czegoś ciekawego.
Poniżej zamieszczam moją rozmowę:
>> Tzar 2
<< Bimbol
[link widoczny dla zalogowanych] (Nie zamieściłem na forum, gdyż źle się formatował tekst)
Co prawda nie wiele się dowiedziałem, ale wiem, że szukają pomocy. Nie musisz być programistą, potrzebują twojej wyobraźni i pomysłów na przedmioty itp.
Dobrze by było coś dać od siebie, od strony Polaków.
Dodatkowe informacje można znaleźć na tych hiszpańskich stronach:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Oraz oficjalnej stronie projektu: [link widoczny dla zalogowanych]
Ogółem jak widzicie poproszono mnie o pomoc z przedmiotami, dobranie statystyk, kosztów, wymyślenie warunków wytwarzania.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bimbol dnia Wto 16:29, 07 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
SiR ViT
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany:
Wto 17:40, 07 Sty 2014 |
|
Jak najbardziej za, Polacy powinni dodać coś od siebie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucjan
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malborg Płeć:
|
Wysłany:
Wto 17:51, 07 Sty 2014 |
|
Od dawna zastanawialiśmy się co można wprowadzić do tzara- może nowa nacja- murzyni? Moglibyśmy do tej nacji wymyślić budowle, technologie, jednostki, statystyki...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azja
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 17:57, 07 Sty 2014 |
|
Bimbol a tak poważnie podsun im pomysł co do koloru skóry
a co do samego pomysłu to popieram
juz nawet czekam ;d
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Wto 20:22, 07 Sty 2014 |
|
Nacje mają już wymyślone i póki co nie będą zmieniane. Potrzebują konkretów.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 21:29, 07 Sty 2014 |
|
mam propozycję:
załóż temat "plusy i minusy Tzara"
Wtedy będziemy wiedzieć co jest słabe i wymaga poprawy, a co jest dobre, i nie trzeba się tym zajmować
A pomysł ode mnie:
Dodanie "flagowców"
Można postawić flagę w walce, co zwiększy statystyki jednostek (jak błogosławieństwo) ale jej utrata zmniejszy je na jakiś czas (słabsza wersja przekleństwa)
Oddało by to część realizmu bitwy, nie bez powodu każdy oddział miał chorążego itp. a zawsze klęska jest oznaczana jako utrata chorągwi
pomysł2.
Dodanie, że najemnicy z gospód liczą się jako "osobne jednostki" czyli, że możesz zapłacić więcej, niż jednostka pierwotnie kosztowała (przekupstwo) i wtedy cały odział, w środku bitwy zmienia właściciela Było by to trochę denerwujące, i pewnie wszyscy mnie za to zhate'ują, ale dodało by to realizmu, i sprawiło by, że faktycznie pieniądz najpotężniejszą jest bronią
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Wto 23:16, 07 Sty 2014 |
|
landrynek napisał: |
mam propozycję:
załóż temat "plusy i minusy Tzara"
Wtedy będziemy wiedzieć co jest słabe i wymaga poprawy, a co jest dobre, i nie trzeba się tym zajmować
|
Osoby to tworzące to oczywiście gracze i fani tzara. Nie tworzą klona tzara, tylko jego odpowiednika, w którym niektóre elementy mogą być całkowicie zmienione. Więc nie ma tam nic do po prawy, gdyż jest to tworzone od 0 i jak można było przeczytać na stornie. Wybrali najlepsze wartości z tzara, które zamierzają jeszcze udoskonalić.
landrynek napisał: |
pomysł2.
Dodanie, że najemnicy z gospód liczą się jako "osobne jednostki" czyli, że możesz zapłacić więcej, niż jednostka pierwotnie kosztowała (przekupstwo) i wtedy cały odział, w środku bitwy zmienia właściciela Było by to trochę denerwujące, i pewnie wszyscy mnie za to zhate'ują, ale dodało by to realizmu, i sprawiło by, że faktycznie pieniądz najpotężniejszą jest bronią |
Właśnie nie dodało by to realizmu, widziałeś kiedyś sytuację na wojnie gdzie w trakcie walki ktoś wiózł złoto i od razu jak przeciwnik to zobaczył przechodził na jego stronę?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 7:39, 08 Sty 2014 |
|
Bitwa o malbork, w czasie Wojny z zakonem Krzyżackim? Wojsko Krzyżackie broniące Malborka, to najemnicy, zobaczyli złoto i malbork został poddany Może źle się wyraziłem, albo raczej napewno, nie chodzi mi o to, że jest wojna i nagle atak wieśkami, tylko tak po prostu, przekupienie najemników jest droższe, ale przekupuje cały oddział
EDIT: to ja proponyje zmniejszenie rozmiaru kratek terenowych, w Tzarze są wielkości 1 jednostki, co sprawia, że mikro w Tzarze to tylko bajka, a istotą RTS'ów jest mikro Odpalcie warcrafta III, i porównajcie mikro z mikrem Tzara
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez landrynek dnia Śro 8:14, 08 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Śro 14:25, 08 Sty 2014 |
|
landrynek napisał: |
EDIT: to ja proponyje zmniejszenie rozmiaru kratek terenowych, w Tzarze są wielkości 1 jednostki, co sprawia, że mikro w Tzarze to tylko bajka, a istotą RTS'ów jest mikro Odpalcie warcrafta III, i porównajcie mikro z mikrem Tzara |
Z tym, że Tzar jest tworzony na bitmapach, czysta grafika 2d, co za tym idzie mapa składa się z tzw. kafelek, chodź są inne metody. W3 posiada grafikę 3d, więc normalną rzeczą jest, iż to znacznie lepiej sie prezentuje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
landrynek
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 14:36, 08 Sty 2014 |
|
Yhm rozumiem, to sprawia pewien problem, ale czy nie można zaprogramować odrazu w lekkiim 3D? tylko pod kierunkiem poruszania, nie wdając się w przybliżenia itd. moim zdaniem było by to najlepsze, co można dodać do Tzara, to jest jedyna rzecz której mi brakuję w tej grze - Mikro
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Śro 14:46, 08 Sty 2014 |
|
Prawdę mówiąc nie mam pojęcia w czym tworzony jest Tzarean. Nie pełnię roli pośrednika, także w celu pytań proszę kierować się do samych twórców. W pierwszym poście podałem oficjalną stronę, na której jest kontakt.
Nie znam możliwości twórców tego projektu, więc tym bardziej nie mogę ogreślić tego, czy w ogóle byli by w stanie tworzyć to w 3D. Druga sprawa, projekt jest tworzony od kilku miesięcy, myślisz, że tak po prostu wyrzucą część swojego kodu i rozpoczną prace od nowa? Nie siądzę.
Dlatego warto się zorientować trochę w tym temacie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SiR ViT
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany:
Śro 17:49, 08 Sty 2014 |
|
Mie czytałem ostatnich postów bo za dużo literek, nie wiem czy już ktoś to pisał, ale jak chodzi o konkrety to ja bym dodał pare nowych umiejętności magicznych. Dobrze by było żeby maszyny oblężnicze były bardziej użyteczne, bo to strasznei wkurza gdy klikasz że coś ma iść tam a taka balista stoij w miejscu, albo jedzie w drugą stronę. Może jeszcze opcja wspinaczki żołnierzy na mury, wtedy łucznicy by mogli sobie strzelać, co by ciekawie wyglądało. Może jakieś śłonie bojowe dla arabów, możliwość jazdy na smokach, umiejętności "potworów", np. dla smoka takie coś że obniża lot i atakuje kilka jednostek naraz które stoją w grupie. Co do obrony, doły kolczaste może umiejętności dla pikinierów takie że zasłaniają sie tarczą co daje im większą obrone na strzały, ale chodzą wolniej, może jakieś nowe gildie, np. taka nekropolia która by była przeciwieństwem katedry, w niej by sie dało złym kapłaną zamiast błogo przkeleństwo a zamiast uzdrowienia coś tam innego moze jakieś tworzenie czegoś, oczywiście tak żeby gracz mógł wybrać miedzy katedrą dobrą a katedrą zła.
Tu dąłem to wszystko co mi po głowie chodziło, jak coś sie spodoba to miło
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Đrain
Naczelnik
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard Płeć:
|
Wysłany:
Śro 18:00, 08 Sty 2014 |
|
to z tym smokiem co obniża lot i atakuje było by podobne do króla nazguli z władcy pierścieni bitwa o sródziemie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Azja
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 18:01, 08 Sty 2014 |
|
tak jakby wszystkie pomysly byly dobre ;d
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucjan
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Malborg Płeć:
|
Wysłany:
Śro 19:31, 08 Sty 2014 |
|
Sir pisał o budynkach, w których można bronić, fajna sprawa. Wkładasz np. do wieży oblężniczej 10 wojowników i dzięki temu strzela mocniej.
Pomyślałem też o formacjach wojskowych. Można np. powołać jednostkę dowódcy, dzięki któremu można by tworzyć oddział, a ten ustawiać w różne formacje(pikinierzy na przód, konnica na flanki, strzelcy za piechotą) dzięki czemu łatwiej by było operować armią. Dodatkowo każda formacja może dodawać różne bonusy oraz mieć różne specjalne umiejętności w zależności od jej rodzaju i nacji, w której się ją tworzy. Może też każda nacja miałaby swoje oddzielne specjalne formacje np.
Utrudnia życie zaznaczenie całej armii. Jednostki walają się czasem po całej mapie i ciężko je przywołać do porządku. Podobałaby się funkcja zaznaczania całej populacji(podobnie do funkcji w kozakach) i możliwość wybrania z niej jednego typu armii i wysłania w konkretne miejsce. Wtedy uzyskamy większą mobilność i sterowność wojska, a jednocześnie pozbędziemy się błąkających uciekinierów.
Teraz doczytałem post Sira, faktycznie jeżeli mielibyśmy wybór pomiędzy budowaniem dwóch budynków(jeden zbudujemy to drugi mamy zablokowany do końca gry) to uzyskamy wspaniały aspekt w różnicowaniu gry w samej nacji.
Dodatkowo można wprowadzić utrudniający element, a mianowicie głód. Wiemy, że tam gdzie była wielka armia musiały być też zapasy jedzenia. Pomysł:
*z każdej farmy można wyprodukować muła który niesie jedzenie,
*każdy wojownik ma licznik pożywienia na początku 100/100, który maleje w czasie,
*gdy licznik dojdzie do 0/100 jednostka umiera,
*ponadto głód od pewnego momentu doskwiera i zmniejsza hp jednostce,
*gdy z armią są muły z pożywieniem armia się trzyma w kupie i nikomu nie doskwiera głód.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |