Autor |
Wiadomość |
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 20:55, 25 Kwi 2011 |
|
W związku z ostatnią plagą desynchronizacji przedstawiam następujący sposób opanowania sytuacji.
Po pierwsze, niech każdy zapozna się z następującym wątkiem:
http://www.tzar.fora.pl/poradniki-on-line,106/desynchronizacja-jak-sprawdzic-kto-przerwal-gre,1841.html
Niech po każdej desynchronizacji gracze sprawdzą, kto jest przyczyną i zapisują to sobie w notatniku. Bardzo często jest tak i zdarzało się już to, że przyczyną desynchronizacji jest prawie zawsze zaledwie garstka osób. Gdy takie osoby zostaną wytypowane mają przeinstalować grę na nowo.
Po drugie, stworzyłem nowe data.wdt Od pacza 1.12 plik data.wdt ma format umożliwiający modyfikacje. Nie wiem, czy to ma kluczowe znaczenie, ale w 1.10 i 1.11, stabilnych wersjach, jest data.wdt tylko do odczytu. Być może jest stabilniejsze i żaden pajac nie będzie mógł grzebać w tym pliku w folderze Tzara. Z własnego doświadczenia wiem, że nawet potem odwracając zmiany może być tak, że "poprzerabiane" data.wdt jest w tajemniczy sposób toksyczne. Oto link do nowego data.wdt, całkowicie idetyczne z datą 1.13b.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powodzenia w działaniu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Medavoj
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:13, 25 Kwi 2011 |
|
Jestem za zrobieniem w tym temacie jakiejś listy albo co bo ludzie nie będą wiedzieli kto wywoływał desy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:22, 25 Kwi 2011 |
|
W tym temacie nie, bo będzie syf. Niech każdy sam sobie pisze, na hamachi na czacie spokojnie się to ogarnie, co ludziom wychodzi w swoich "rejestrach". I niech każdy ściągnie i podmieni nowe data.wdt
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Linear dnia Pon 21:23, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bimbol
Straż Miejska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice Płeć:
|
Wysłany:
Wto 8:32, 26 Kwi 2011 |
|
Dyschronizacja jest najczęściej przez osoby które nie usunęły "data2.wdt" lub
przez takie które nie potrafią bić krów. Problem dyschronizacji będzie zawsze z nowymi.
Trzeba by jakoś podkreślić, nagłośnić to by zawsze usunęli "data2.wdt".
Zobaczymy czy ten temat poskutkuje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Norton
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 12:49, 14 Wrz 2014 |
|
Ja bym polecał sprawdzić czy link Hudego w dziale "Dla początkujących" jest właściwy.
Gdy ściągnąłem z niego grę dosłownie w KAŻDEJ rozgrywce była desynchronizacja, zazwyczaj koło 15 minuty.
Sytuacja znacznie się poprawiła kiedy ściągnąłem grę w wersji 1.01 po czym spatchowałem ją 1.05 -> 1.10 -> 1.13b. Od tamtego czasu nie widzę żadnych problemów.
Po za tym problem ludzi wychodzących na obiad środku rozgrywki i dających pauzę na kilka minut też jest na tyle uciążliwy, że optowałbym za całkowitym wywaleniem tej opcji z gry on-line.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Nie 23:27, 14 Wrz 2014 |
|
a to już zależy od graczy. Żałosne jest czekania aż ktoś wróci z obiadu i nigdy tego nie robiłem, w dodatku zwykle w okolicach 10 minuty. Gdy już gra ładnie się rozwinie, a ktoś poprosi o chwilę przerwy bo coś mu pilnego wyskoczyło, nie ma sprawy. Dużo zależy od uczestników. Gdy się gra z pewnymi ludźmi, wiesz, że nie lecą w chuya i naprawdę muszą przerwać a nie jakieś zakupy bo mama wysyła.
Swoją drogą śmieszne jest, że nie widać kto od pauzowuje i czasami trafi się taki renegat, nawet gdy owa gierka ładnie się rozwinęła
edycja: zdaje się sporo osób gra na linku od Hudego. Ja mam wersje Rektego bo jeszcze jego nick jest w singlu
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ardwin dnia Nie 23:29, 14 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Norton
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 10:37, 15 Wrz 2014 |
|
Ostatnio kilka takich akcji widziałem. 14 minuta, ktoś idzie na obiad(chociaż nic o tym nie napisze, po prostu włącza pauzę i idzie), a po 5 minutach wraca, okazuje się że pauza została zdjęta. On jest parę minut w plecy więc pisze "gg" i wychodzi z gry.
Wciąż optowałbym za wywaleniem tej opcji z gry multiplayer.
Nie tylko dlatego, że to nieeleganckie kazać czekać innym uczestnikom rozgrywki, bo gracz nie jest w stanie zjeść obiadu wcześniej czy załatwić kilka mniejszych pierdół przed czy po rozgrywce.
Nie tylko dlatego, że pauzę może wyłączyć każdy i nie można sprawdzić kto to zrobił.
Nie tylko dlatego, że Tzar i tak jest grą mało dynamiczną i takie pauzowanie strasznie zamula rozgrywkę.
Nie tylko dlatego, że w żadnej innej grze online nie ma takich głupich rozwiązań.
...ale przede wszystkim dlatego, że Tzar i tak jest grą niestabilną, a ilość pauz w grze jest wprost proporcjonalna do ryzyka desynchronizacji.
Po prostu bawi mnie to, że ludzie grający w grę strategiczną, która powinna przecież uczyć planowania, nie są w stanie zorganizować sobie dnia, wliczając w to znalezienie miejsca pod meczyk trwający 40 minut.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
menkos23
Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 22:59, 05 Gru 2014 |
|
Wartosciowe to.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|