Autor |
Wiadomość |
Przybysz
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany:
Pon 17:02, 27 Kwi 2009 |
|
Co wy na to zeby pograc wieksza ekipa w rpg przez teamsppeak. ( jezeli wiecie co to jest D&D..)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pon 20:46, 27 Kwi 2009 |
|
Wiemy, co to jest D&D, przynajmniej ja wiem. A wiem tyle, że jest to jeden z najgorszych (jeśli nie najgorszy) systemów RPG na świecie. To jest system dobry do gier komputerowych, ale jest tak skrajnie niedopracowany, że to szok... Na nadal podtrzymuję, że mógłbym poprowadzić RPG w postaci PBFa, czy jak ktoś woli, przez forum. Ja lubię pisać, ale teraz nie mógłbym za często, niemniej coś takiego niezobowiązującego, byle tylko nie D&D. Ja mógłbym wyjaśnić zasady systemy nawet, który stworzyliśmy ze znajomymi, opierając się o GURPSy, a także w mniejszym stopniu, przyznaję, od D&D.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Przybysz
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany:
Wto 11:43, 28 Kwi 2009 |
|
to mozna w Neuroshime. lub warchamerra. Albo zupelnie szalenie w Storry telling ale do tego trzeba wlasne zasady miec. Jak masz juz system to jakbys mogl mi go rozpisac albo objasnic. Bylbym chetny do gry
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 13:10, 28 Kwi 2009 |
|
No, my go przygotowaliśmy, żeby to nie było takie sztampowe, ale generalnie, moim zdaniem, rozpisywanie całej wielkiej karty postaci do gry przez forum jest niepotrzebne. Oczywiście, można przygotować, jakąś taką miniaturkę, prostą do przygotowania, żeby ktoś nie mógł powiedzieć, że wszystko umie, ale generalnie, to mogę zrobić taką prostą do stworzenia kartę postaci, bo system i tak się tylko na tym opiera, tak naprawdę, kostek chyba używać nie będziemy (błagam...), i tak zwykle ich nie używam w normalnej grze, a świat i tak, moim zdaniem, najlepszy jest wykreowany przez chory umysł Mistrza Gry... :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Przybysz
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany:
Pią 18:12, 01 Maj 2009 |
|
tez kostek nie nawidze. Jak jest dobry i sprytny gm oraz kracze to mozna na logike grac. z kostkami za duzo paprania. jak potrzebujesz pomocy to moge pomodz w czyms. np ustalanie statystyk dal roznych klas
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pią 19:14, 01 Maj 2009 |
|
Wiesz, u mnie klas nie ma jako takich. :> Każdy może robić co chce, ale teraz, to ja nie będę miał czasu, w połowie maja mi się matury kończą. :> Poza tym najpierw trzeba by chętnych skaptować.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hadriel
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 17:52, 14 Kwi 2011 |
|
Jeżeli mam być szczery to ja właśnie tworze coś ala d&d. Opieram się na systemie kostkowym wziętym z tej gry ale świat, bestiariusz i cała masa rzeczy jest własnej roboty. Teraz tylko problem mam z tym aby się za to zabrać bo i pisze książki w tym samym czasie a i do szkoły muszę pisać prace więc masa rzeczy na raz.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Czw 18:08, 14 Kwi 2011 |
|
Wiesz, jest mnóstwo systemów opartych na d&d, dlatego, że podejście tej firmy do prawa autorskich jest takie, że możesz używać ich mechaniki, żeby stworzyć własny swiat pod warunkiem, że w Twoim podręczniku nie zawrzesz podstawowych informacji o tworzeniu postaci (po to, żeby każdy kto chce kupić Twój system oparty na d&d musiał kupić też ich ,,Podręcznik gracza").
Osobiście jednak dodam, że nie uważam, aby mechanika d&d była jakaś super. Jest to przykład, jak można stworzyć system, który paradoskalnie jest niesamowicie rozbudowany (na wyższych poziomach czasem trzeba po kilka rzutów, żeby określić efekty jednego ataku) a jednocześnie nierealistyczny (pytam się, jakim cudem wojownik z niską zręcznoscią atakujący mieczem dwuręczbym, ma więcej ataków niż zręczny łotrzyk z lekką bronią?)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hadriel
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 18:10, 14 Kwi 2011 |
|
Wiesz to są problemy które wychodzą w praniu . Ja na razie zajmuje się bestiariuszem więc rdzeń systemu na razie stoi w miejscu ;].
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Czw 18:21, 14 Kwi 2011 |
|
Powiem Ci - prosta mechanika jest dobra. Na tyle, żeby mieć gwarancję że cechy postaci mają realny wpływ na grę, ale żeby sesja nie przeradzała się w ćwiczenia matematyczne.
Dodam, że doszedłem do wniosku, że nawet ta mechanika, która zrobiłem na użytek pbf tutejszego jest za skomplikowana i zrobiłem drugą, prostszą (ale chyba w trakcie nie będę zamieniał).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|