Autor |
Wiadomość |
mihalo
Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 23:10, 22 Kwi 2006 |
|
Nie zastosowałem w ogóle usuwania misji, kompletnie o tym zapomniałem :/
Wieśniaków poprawię bo w 1szej wersji prologu ścinali drzewa, a gdy zrobiłem na nowo to pewnie obszar źle zaznaczyłem i już takiej drobnostki nie sprawdzałem.
Historia, czyli dłuższy wstęp jeszcze nie jest gotowa, gdyż nie mam jeszcze pomysłu na to jak ją opowiedzieć może pozostanę przy wersji krótkiej i historia będzie dopowiadana w kolejnych misjach...
Mam takie pytanie, czy jeśli połączę misje w kampanii i w kolejnych misjach mogą występowac te same wyniki, to czy moge miec problem z regułami w nastepnych mapach? Czy wyniki są ciągłe?
Jeśli nie to jak zrobić aby wynik np. konwersacji z 1szej mapy był zachowany dla 3ciej mapy?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 6:51, 23 Kwi 2006 |
|
Możesz używać dwóch typów zmiennych - lokalne, których nazwa zaczyna się od $, nie zachowują swoich wartości pomiędzy misjami, w przeciwieństwie do globalnych, z nazwą zaczynającą się od #.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 7:05, 23 Kwi 2006 |
|
Ja tam i tak zamiast globalnych zmiennych wolę zastosować lokalne w każdej mapie. Po prostu mam w tedy wgląd na to co się dzieje i nie muszę pamiętać o tym co robiłem w poprzedniej mapie (oczywiście po za faułą ).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 7:07, 23 Kwi 2006 |
|
Oczywiście, ale globalne przydają się, gdy chcesz np. uzależnić jakieś wydarzenie na mapie od pewnych wydarzeń z mapy poprzedniej :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 7:10, 23 Kwi 2006 |
|
Tak, ale to nie jest niezbędne tak naprawdę. Nigdy nie użyłem globalnej zmiennej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 7:15, 23 Kwi 2006 |
|
No, w obrębie pojedynczej mapy to nawet jest niewskazane, bo jak się potem potwórzą nazwy w innych mapach to może być problem Ale jak inaczej np. zrobiłbyś, że jeśli w jakiś konkretny sposób przeprowadzę rozmowę na mapie #1 to na mapie #2 jakaś postać ma inaczej zareagować?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 7:25, 23 Kwi 2006 |
|
A po co mi to? Mogę zrobić, w mapie drugiej skucesywnie, żeby się inaczej zachowała. Po co po za tym robić takie rzeczy? Dlaczego postać ma reagować dopiero w drugiej mapie? Wynik konwersacji, przynajmniej dla mnie, lepiej żeby był natychmiastowy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 7:29, 23 Kwi 2006 |
|
No dobra, ale zdarzyć się może, że akurat fabuła tak się układa, że dopiero w kolejnej misji byłby użyty efekt rozmowy z poprzedniej. A zresztą to był tylko przykład. Inny z kampanii, która robię - możesz kupić mapę kolejnej misji na targu, jeśli to uczynisz to w następnej będziesz miał część terenu odsłoniętą.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 7:32, 23 Kwi 2006 |
|
Acha. Ciekawie. Jak sie odsłania część terenu, tak z ciekawości pytam?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 7:39, 23 Kwi 2006 |
|
Umm.... No eksploracją probowałem, ale to ma bardzo ograniczony zasięg, maksymalny promień obszaru gdzie teren zostanie odkryty to chyba około kilkanaście pól.
Więc, eeee, rozstawiłem na mapie ok. 80 ukrytych kapłanów, i jeśli gracz kupił tą mapę, to są oni ujawniani i od razu usuwani. Toporne rozwiązanie, ale działa
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 7:45, 23 Kwi 2006 |
|
A ja już myślałem, że taki geniusz edytora nie posługuje się tak prostymi rozwiązaniami.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 7:52, 23 Kwi 2006 |
|
A tam geniusz. Czasami improwizacja jest najlepszą metodą, gdy brak innych rozwiązań
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mihalo
Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 8:36, 23 Kwi 2006 |
|
albo gdy ktoś weżmie przedmioty i w zależności czy to zrobił (jak w moim prologu) czy nie to za 2 kolejne mapy one się pojawią dzięki Nigi za tą wskazówkę
ale skupcie się na dyskusji o mojej kampanii proszę.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MISTRZ_MIECZA
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 11:03, 23 Kwi 2006 |
|
Moja "recenzja":
Plusy:
- Pięknie zrobiona wioska, normalnie cudo
- Świetny pomysł z Wieśniakiem i jego zachowaniem gdy wchodzi się na pole.
Minusy:
- Gdy wsiadłem do karawany wojacy mnie otoczyli i nie mogłem się ruszyć.
- Nie wiedziałem po wejściu do karawany co zrobić. Nie dodałeś po prostu misji (i nie usunąłeś poprzednich )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 11:10, 23 Kwi 2006 |
|
Pojechałeś złą drogą, trzeba wyjechać z miasta i kierować się tamtą drogą na północ.
Ale także trzeba to Mihalo w mapie zaznaczyć.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|