|
|
Autor |
Wiadomość |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 22:03, 10 Sie 2010 |
|
Ostatnio myślałem nad zrobieniem mapy mp dla kilku graczy+mistrza gry, właśnie do czegoś w stylu sesji słownych. Znaczy... Mistrz gry, oprócz wymyślenia i opowiadania historii, miałby do dyspozycji specjalnie zaprojektowany panel sterowania, którym można by też sterować skrótami klawiszowymi (ctrl+liczba). Wyglądało by to tak, że konkretne akcje(np. utwórz obiekt) były aktywowane po konkretnej kombinacji liczbowej. W panelu, by była możliwość tworzenia konkretnych jednostek konkretnego koloru, w konkretnych miejscach(myślę, że dało by radę to zrobić). Dzięki czemu, nie dość, że grało by się w sesje słowną, to jeszcze była by interakcja z otoczeniem, wymyślanie własnych questów w trakcie gry itp. Fajnie by było dodać też możliwość nagradzania bonusami w formie pieniędzy, doświadczenia, czy też przedmiotów. praktycznie zerowa potrzeba używania konwersacji, bo wszystko by było załatwiane za pomocą słów(chyba jest jakiś program umożliwiający rozmowę za pomocą mikrofonu w tzarze). Jak myślicie, taki projekt by wypalił??
Jedyny minus jaki jak do tej pory widzę, to liczba graczy, która w największej liczbie, mogła by osiągnąć wartość 7(czego bym wolał nie robić, z uwagi na to, że dobrze by było, gdyby mistrz gry był sprzymierzeńcem wszystkich, a tylko tworzył wrogie jednostki).
No i jeszcze nie wiem, jak do końca zrobić, aby jednostki, przez mistrza tworzone pojawiały się w konkretnych miejscach. Teoretycznie, można by zrobić to przy wykorzystaniu tego samego co w skrótach, czyli zaznaczenia konkretnego obiektu, i tworzenie jednostek przy nim, ale wtedy jakieś obiekty by musiały być praktycznie w każdym miejscu mapy, i trzeba by było je wszystkie wpisać w regułach. Projekt jest tak samo wykonalny, jak mój pomysł z guitar hero i niestety wiele razy bardziej czasochłonny, lecz gdyby zrobić system, z czystą mapą+miejsce gdzie gracze wybierają swoje postacie+obiekty już wpisane w reguły+ewentualny panel sterowania, miało by to nieograniczone możliwości pod względem tworzenia świata na własne potrzeby fabularne przed grą.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Ethelion
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 7:15, 11 Sie 2010 |
|
WoW wspaniały pomysł! Sam coś takiego chciałem stworzyć ale nie wiedziałem jak się za to zabrać.
Co do:
Bohun napisał: |
No i jeszcze nie wiem, jak do końca zrobić, aby jednostki, przez mistrza tworzone pojawiały się w konkretnych miejscach |
W wielu grach strategicznych jak Starcraft, Starcraft II, i WC III są specjalne jednostki - SPAWNERY
Są niezniszczalne, mają 0 Damage a latają po mapie bardzo szybko, tylko po to aby być w konkretnym miejscu praktycznie po to aby zrespawnić tam jednostki.(może być to naprzykład Dżin) I wtedy nastawiasz w regułach że wszystkie pojawione jednostki mają się respić pod nim
Nie wiem czy jest taka opcja, ale mógłbyś zrobić parę takich mapek, aby nie grało się na jednej ciągle.[/quote]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 11:49, 11 Sie 2010 |
|
Bohun napisał: |
...zrobić system, z czystą mapą+miejsce gdzie gracze wybierają swoje postacie+obiekty już wpisane w reguły+ewentualny panel sterowania... |
Chodziło, o to, aby zrobić czystą mapkę z całym systemem, na której mistrz gry mógłby przed grą stworzyć świat, w którym będzie toczyła się historia. Gotowy byłby tylko system.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Śro 11:51, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
SOBD^Chidori
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 13:36, 11 Sie 2010 |
|
Bohunie, powiem ci jedną istotną rzecz. Zanim zaczął byś takie coś w ogóle robić to sprawdź czy to w multi działa. Bo wiele rzeczy z reguł i warunków nie działa w multi niestety albo działa ale nie tak jak trzeba. Do tego dochodzi mnóstwo błędów które wyskakują i wysypują grę. A ich poprawa nie jest łatwa.
EDIT :
Do tego mistrz musiał by posiadać kontrolę nad wrogami czyli sojusz tak samo jak i z graczami co jest nie możliwe gdyż Reguła aby gracz nie mógł Wygrać/Przegrać nie działa w multi.
Do tego nawiązując do reguły wyżej wymienionej nie mogło by być 7 raczy + mistrz gdyż musi być jakiś przeciwnik co min jedno miejsce zajmuje inaczej w 1 sekundzie każdemu wyskoczy komunikat zwycięstwa.
Widzę iż mapa w większość składać miała by się z reguły "Stwórz Obiekt"
Owszem ona działa lecz z nią jest często paskudny błąd który wysypuje grę i każde respowisko trzeba by sprawdzić wiele razy. Powodowany jest on tym iż w miejscu które jest oznaczone jako miejsce zrespienia (im wiecej jednostek się respi tym większe musi być inaczej wychodzą cuda.)
znajduje się coś (nawet trawa, czy ziemia może to powodować) co powoduje ten błąd i w tedy trzeba miejsce te przesuwać.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SOBD^Chidori dnia Śro 13:45, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 14:34, 11 Sie 2010 |
|
Ciebie właśnie chciałem poprosić o pomoc i testowanie mapy. Podjął byś się tego, ze swoimi betatesterami??
SOBD^Chidori napisał: |
Bohunie, powiem ci jedną istotną rzecz. Zanim zaczął byś takie coś w ogóle robić to sprawdź czy to w multi działa. Bo wiele rzeczy z reguł i warunków nie działa w multi niestety albo działa ale nie tak jak trzeba. Do tego dochodzi mnóstwo błędów które wyskakują i wysypują grę. A ich poprawa nie jest łatwa. |
Jeżeli chodzi o to, że w mp część rzeczy nie działa, lub działa, ale nie tak jak należy, chcie sprawdzić, czy nie jest to spowodowane jakimiś błędami w patchu. Jeżeli tak, to zajmę się również nowym patchem, jeżeli nie, to będę dalej myślał jak co obejść.
SOBD^Chidori napisał: |
Do tego mistrz musiał by posiadać kontrolę nad wrogami czyli sojusz tak samo jak i z graczami co jest nie możliwe gdyż Reguła aby gracz nie mógł Wygrać/Przegrać nie działa w multi. |
Czyli minus jeszcze jeden gracz, na wroga absolutnego, który gdzieś tam będzie ukryty w mapie.
SOBD^Chidori napisał: |
Do tego nawiązując do reguły wyżej wymienionej nie mogło by być 7 raczy + mistrz gdyż musi być jakiś przeciwnik co min jedno miejsce zajmuje inaczej w 1 sekundzie każdemu wyskoczy komunikat zwycięstwa. |
Domyśliłem się tego, więc pewnie na mapie będą następujące "królestwa" 1,2,3,4,5 - to będą gracze 6 - jednostki wrogo nastawione do graczy, 7 - mistrz, 8 - wróg totalny.
Razem to daje max 5 osób na grę.
SOBD^Chidori napisał: |
Widzę iż mapa w większość składać miała by się z reguły "Stwórz Obiekt"
Owszem ona działa lecz z nią jest często paskudny błąd który wysypuje grę i każde respowisko trzeba by sprawdzić wiele razy. Powodowany jest on tym iż w miejscu które jest oznaczone jako miejsce zrespienia (im wiecej jednostek się respi tym większe musi być inaczej wychodzą cuda.)
znajduje się coś (nawet trawa, czy ziemia może to powodować) co powoduje ten błąd i w tedy trzeba miejsce te przesuwać. |
Sprawdzi się i to.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Śro 14:47, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
SOBD^Chidori
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 15:29, 11 Sie 2010 |
|
Co do pomocy myślę ze nie będzie z tym problemu , a więc się zgłaszam , oferując swoje usługi jak i moich beta testerów (PS : Przydał by ci się TS 3 jeśli chciał byś także uczestniczyć w testowaniu razem z nami i rozmowie
Cytat: |
Jeżeli chodzi o to, że w mp część rzeczy nie działa, lub działa, ale nie tak jak należy, chcie sprawdzić, czy nie jest to spowodowane jakimiś błędami w patchu. Jeżeli tak, to zajmę się również nowym patchem, jeżeli nie, to będę dalej myślał jak co obejść. |
Myślałem właśnie o tym lecz nie znam się na modowaniu tzara. Choć kiedyś mam zamiar za to się także zabrać.
Ważne !
Pamiętaj także by mistrz gry był kolorem niebieskim gdyż domyślam się iż on zawsze mysi być. A multi tzara nie da się zmieniać kim chce się być w gotowej mapie , jest się po prostu tym co jest na danym slocie na który sie trafi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ethelion
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 16:24, 11 Sie 2010 |
|
Ja to bym widział tak
6 normalnych gracze, 1 mistrz gry(Jednostki neutralne, czyli NPCe) i 1 Wróg(chociaż niekoniecznie, bo lepiej by było że by mistrz gry nawet jeżeli gra neutralnymi, to mógł tymi neutralnymi atakować graczy[komenda atak nie jest nieznana])
Czyli razem 8 graczy
Poza tym chyba w każdej sesji nie będzie po 6 graczy? Czasem robi się sesję(Taką papierową) na 1, lub więcej. Niekoniecznie trzeba by grać na raz z 6 graczami
Też ciekawi mnie jak to będzie z czarami innych. Nie wystarczą tylko tę które są w grze, trzeba fabularnie jakieś stworzyć(Wymyślić). Ale to się da Spokojnie zrobić, np gracz rzuca czar ogłuszenie, a GM po prostu nie porusza daną jednostką przez jakiś okres czasu.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ethelion dnia Śro 16:27, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Sithmon
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Nikądś. Płeć:
|
Wysłany:
Śro 19:20, 18 Sie 2010 |
|
Bardzo doby pomysł według mnie. Ale taka mapka z pewnością zajęła by ci trochę czasu... Mam nadzieję, że stworzysz taką mapkę . Powodzenia!
Ps. Sorki, że tak późno oddaje swój komentarz .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |