Autor |
Wiadomość |
Luke Ghost
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Pon 14:34, 06 Mar 2006 |
|
Więc szukaj dalej Nigi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
zorrow
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany:
Śro 1:25, 22 Mar 2006 |
|
a ja znalazłem takie Zmienne systemowe:
$difficulty; wood; food; stone, gold, underfog, flags, program, inholder, isselected, cargo, y,x, race, kingdom, maxmanna, manna, level, defence, attack, maxhealth, health, canusediplomacy, candelobjects,
Funkcje systemowe:
@setnoattacktime, setgold, setstone, setwood, setfood, build, setpoplimit, hassharedres, hassharedunits, hasharedvision, isenemy, isnuetral, isally, getdiplomacy, max, min, gettime, settime, god, clearselection, unselect, select, setai, kingdomcanrescue, str, rnd, wood, food, stone, gold, playmovie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 9:26, 22 Mar 2006 |
|
Wow, imponujące :> Mógłbyś jeszcze zamieścić jakiś ich opis (+ argumenty dla funkcji)?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 13:55, 22 Mar 2006 |
|
Pierwsze cztery (prócz difficulty)odnoszą się do surowców (tylko nie wiem dokładnie o co chodzi )
Niektórych można się domyślać z nazw.
Wiem natomiast, że $cargo oznacza liczbę ludzi w statkach(może i w innych pojazdach). Jest to właśnie zmienna wykorzystana przy misij z 4 statkami, gdzie $cargo >= 10 - co oznacza, że w statkach tamtych musi być przynajmniej 10 żołnierzy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 15:32, 22 Mar 2006 |
|
No tak Mi w sumie głównie chodzi o zmienne $flags, $program i funkcje @str i @playmovie.
A $wood, $food, $stone i $gold zawierają aktualną ilość surowca gracza (ale nie wiem jak to na multi by działało :>)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Śro 18:17, 22 Mar 2006 |
|
Ja szczerze mówiac nie bardzo się orientuję w tych zmiennich.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 19:42, 22 Mar 2006 |
|
Tzn. w ogólnym sposobie używania ich czy też w ich opisie - co która zmienna robi? :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Śro 19:45, 22 Mar 2006 |
|
Raczej do tego co znaczą. Użyć ich trzeba w "wyrażeniu" lub "warunku"?? Jak nie to napisz jak.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 20:13, 22 Mar 2006 |
|
Użyć ich można w wielu miejscach i to jest piękne
Poza wyrażeniami i warunkami tak samo możesz też używać zmiennych w warunkach do konwersacji, i na przykład sprawić, aby zależnie od wartości jakiś zmiennych pojawiały się inne dialogi
No i jak już chyba wspominałem globalne zmienne (nie te których można używać tylko w wyrażeniu do obiektu) można używać w kodzie hmcalc, np. sprawdź "hmcalc $difficulty" - zależnie od wybranego poziomu trudności zwróci 0, 1 lub 2
A jeśli chodzi o znaczenie samych zmiennych to poniżej opisuję te które znam:
$difficulty - zawiera poziom trudności gry (0-łatwy, 1-normalny, 2-trudny)
$wood, $food, $stone, $gold - jak pisałem wcześniej, ilość odpowiedniego typu surowców (przypuszczam ze dla gracza)
$underfog - wyrażenie do obiektu, 1 gdy obiekt jest zakryty mgłą wojny
$inholder - nie testowałem, ale z opisu wnioskuję, że zawiera 1 gdy obiekt jest w innym obiekcie (np. przedmiot w jednostce, lub jednostka na statku)
$isselected - wyrażenie do obiektu, 1 gdy obiekt jest wybrany/zaznaczony
$cargo - wyrażenie do obiektu, ilość obiektów wewnątrz wybranego obiektu
$y,$x - wyrażenie do obiektu, współrzędne na mapie danego obiektu, tylko do odczytu
$race - wyrażenie do obiektu, określa rasę jednostki (1-Europejczycy, 2-Arabowie, 3-Azjaci)
$kingdom - wyrażenie do obiektu, numer królestwa jednostki
$maxmanna, $manna - wyrażenia do obiektu, maksymalny i aktualny poziom many
$level - wyrażenie do obiektu, poziom doświadczenia obiektu
$defence, $attack - wyrażenie do obiektu, obrona i atak obiektu
$maxhealth, $health - wyrażenie do obiektu, maksymalny i aktualny poziom życia
$program - wyrażenie do obiektu, akcja aktualnie wykonywana przez obiekt (tylko do odczytu), numer ustawiany jest także gdy obiekt podąża do wyznaczonego celu, np. kliknięcie na drzewa powoduje natychmiastowe ustawienie wartości 2 dla chłopa, nawet jeśli najpierw będzie on musiał przejść pół planszy do tych drzew. A więc wartości jakie zmienna $program może przyjmować:
1 - idzie
2 - ścina drzewa
3 - atakuje
4 - naucza
5 - patroluje
6 - podnosi przedmiot
7 - uprawia pole
8 - wydobywa zloto/kamienie
9 - podkopuje (wlasne/obce budynki)
10 - stoi
15 - idzie do zamku/fortu
16 - upuszcza przedmiot
18 - (specjalna akcja, czary magów/kapłanów)
20 - (w zasobniku, oprócz dywanu)
21 - idzie do statku/dywanu
22 - rozładowuje
23 - wymiana handlowa karawany (ustawiona poprzez menu karawany)
24 - naprawia
26 - łówi ryby
28 - eksploruje
29 - stoi (dla krowy/niedźwiedzia - chodzą po okolicy)
32 - doji krowy
33 - wymiana handlowa karawany (po kliknięciu bezpośrednio na docelowy targ)
34 - ulepsza działa
41 - leczy
45 - morduje
47 - podszywa się pod wroga (tylko do czasu gdy przybierze wygląd docelowej jednostki)
50 - przekupuje wroga
58 - spetryfikowany
59 - atakuje obszar
60 - stoi (nie atakuje, opcja katapult/fregat/itp)
Nie udało mi się jeszcze ustalić działania $canusediplomacy, $candelobjects, $flags.
A tak w ogóle to jak już to było wspomniane gdzieś, na IRCu jestem większość dnia (a czasem i nocy ), więc jak są jakieś pytania o edytor to zapełniajcie te pustki na kanale. Wsparcie w czasie rzeczywistym gwarantowane ;P
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Sob 7:58, 20 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 21:09, 22 Mar 2006 |
|
Trochę to podobne do pisania kodu programowania...
Świetnie to zrobiłeś. Swoją drogą, znałeś je z własnych doświadczeń, czy też z opisu a internetu(niby sparawa na mIRCu wyjaśniona, ale niech się forum rozrasta xD)?
Walić na IRCa bramkami i programami! Na Hiszpańskim kanale przesiaduje prawie non-stop 10 osób i więcej - u nas 2 góra 3 i to nie zawsze...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 21:18, 22 Mar 2006 |
|
Dzięki. Większość wyczytałem z kampanii. A resztę to po prostu zgadywałem. :>
Zastanawiam się jak Zorrow doszedł do tych, których nie ma ani w kampanii, ani też ich nazwy nie są takie oczywiste. Może dorwał się do kodu źródłowego Tzara?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 21:34, 22 Mar 2006 |
|
Świetnie by było... Oj marzenie, tylko jak by to zrobił...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Adrian
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany:
Wto 18:17, 18 Kwi 2006 |
|
jak się pisze dialogi i jak można wybrać odpowiedź na jakieś zadane w dilogach pytanie????
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 19:54, 18 Kwi 2006 |
|
Pozwól, że zadam pytanie: czy ktoś byłby chętny do stworzenia instrukcji do reguł, wydarzeń, akcji i wyrażeń w Edytorze? Lub chciałby w jakikolwiek sposób pomóc w takiej inicjatywie?
Co do Twojego pytania Adrian - przenież je tutaj. To jest odpowiedni temat.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mihalo
Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 23:22, 18 Kwi 2006 |
|
O fuck! że też dopiero teraz trafiłem na ten temat! z pewnością przyda się w kampanii
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|