Autor |
Wiadomość |
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pon 9:16, 20 Sie 2007 |
|
Dobrze, żeś nie stworzył na to odrębnego tematu.
Żeby jednostka po drugiej zaczęła mówić musisz połączyć frazy konwersacji za pomocą kontynuacji. Po prostu w pierwszej frazie dodajesz w ostatnim możliwym okienku w jej właściwościach ("kontynuacje") kolejną frazę.
Możesz dodać też dwie następne kontynuacje (np. we frazie001 dodajesz frazę002 i frazę003), co pozwoli graczowi dokonać wyboru między odpowiedziami.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pon 10:00, 20 Sie 2007 |
|
Qarter napisał: |
Zamieszcze ją na mojej stronie za pozwoleniem Nigiego oczywiście :) |
Instrukcja jest przeznaczona do użytku publicznego, więc naturalnie nie mam nic przeciwko udostępnianiu jej na swoich stronach czy gdziekolwiek indziej.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
LuCeK
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pon 10:34, 20 Sie 2007 |
|
Viltharis napisał: |
Dobrze, żeś nie stworzył na to odrębnego tematu.
Żeby jednostka po drugiej zaczęła mówić musisz połączyć frazy konwersacji za pomocą kontynuacji. Po prostu w pierwszej frazie dodajesz w ostatnim możliwym okienku w jej właściwościach ("kontynuacje") kolejną frazę.
Możesz dodać też dwie następne kontynuacje (np. we frazie001 dodajesz frazę002 i frazę003), co pozwoli graczowi dokonać wyboru między odpowiedziami. |
Dzięki za informacje, ale jeszcze nie wiem jak zrobić żeby jednostka zaczęła tą rozmowe bo wypisałem te frazy i gdy chciałem sprawdzić czy pokaże sie dialog to go w ogóle nie było, więc co mam zrobić żeby on się pokazał bo jeszcze troche niekumaty jestem w tym edytorze i właśnie chce zrobić swoją pierwszą kampanię
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pon 12:38, 20 Sie 2007 |
|
Po utworzeniu samej konwersacji musisz jeszcze zrobić regułę, która określać będzie w którym momencie twoja konwersacja ma się wyświetlić. Dla przykładu jeśli konwersacja ma się wyświetlić od razu po rozpoczęciu gry, to utwórz regułę, w jej warunku wpisz 1, a następnie jako akcję do niej dodaj "konwersacja" do której wybierz wcześniej utworzoną konwersację.
Ponadto dla pewności, że nie będzie problemów z wyświetlaniem konwersacji (co może mieć miejsce przy bardziej złożonych konwersacjach), warto też dodać przed akcją "konwersacja" akcję "zablokuj widok", a po niej "odblokuj widok" (lub tylko zablokuj widok z limitem czasowym).
Bardziej złożony przykład konwersacji, gdy jednostka dojdzie w jakieś miejsce, jest opisany w instrukcji (punkt 10.1).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
LuCeK
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pon 14:17, 20 Sie 2007 |
|
Dzięki wielkie już teraz wszystko rozumiem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 15:30, 12 Wrz 2007 |
|
nigi o co chodzi z tym programem??
Cytat: |
$program – ZL/TO, akcja aktualnie wykonywana przez obiekt, numer ustawiany jest także gdy obiekt podąża do wyznaczonego celu, np. kliknięcie na drzewa powoduje natychmiastowe ustawienie wartości 2 dla chłopa, nawet jeśli najpierw będzie on musiał przejść pół planszy do drzew9 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
NiggaPL
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 16:53, 13 Lut 2008 |
|
Link nie działa :/ Wrzuć na neta jeszcze raz ;P
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Triko80
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo Płeć:
|
Wysłany:
Śro 10:44, 23 Lip 2008 |
|
Chciałem bardzo podziękować Nigiemu za utworzenie tej instrukcji. Jestem programistą (jeszcze nie zawodowym) i wiedziałem, że z tego będzie można stworzyć coś ciekawego, jednak nie bardzo rozumiałem ten edytor. Dzięki temu wszystko jest jasne! Będę mógł stworzyć świetne mapy dla brata, bo razem gramy przez sieć w Tzara - do tej gry kupiłem drugi komputer, który stoi w pokoju obok. Zawsze marzyliśmy, aby tak grać
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Halo55
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany:
Pią 17:02, 15 Sie 2008 |
|
To wszystko prawda.
Ale jak tego urzywać?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Czw 17:23, 07 Kwi 2011 |
|
Zmieniłem serwer na którym hostuję instrukcję. Aktualna wersja dostępna jest pod adresem: [link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KariamusKu
Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 16:46, 13 Lis 2012 |
|
Nigi, byłbym wdzięczny, gdybyś znowu odnowił link na podręcznik. A tak to bardzo wielkie dzięki Tobie i Firefly'u, dzięki waszym postom zrozumiałem wiele rzeczy o regułach, zmiennych itd.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 18:46, 27 Lis 2012 |
|
Nigi podesłał mi podręcznik, zajmę się teraz jego hostowaniem, i zadbam aby nie wygasł. Udostępniam go prosto z dropboxa, wersja html dostępna pod tym linkiem [link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
King Paweł
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 13:10, 16 Gru 2012 |
|
Fajnie, że znowu jest podręcznik.
Przesiedziałem z nim kiedyś kilka godzin tworząc mapkę bitwy, ale okazało się, że trzymanie pozycji nie działa i cały projekt musiałem zawiesić.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:36, 16 Gru 2012 |
|
Oj tak, to wielkie nieporozumienie :/
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
evolution
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 1:15, 12 Lip 2016 |
|
Czy ma ktoś jeszcze reupload tego poradnika i mogłby go wrzucić na hosting / podesłać?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|