Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Instrukcja tworzenia reguł i konwersacji w edytorze Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:16, 20 Sie 2007 Powrót do góry

Dobrze, żeś nie stworzył na to odrębnego tematu. Smile

Żeby jednostka po drugiej zaczęła mówić musisz połączyć frazy konwersacji za pomocą kontynuacji. Po prostu w pierwszej frazie dodajesz w ostatnim możliwym okienku w jej właściwościach ("kontynuacje") kolejną frazę. Smile

Możesz dodać też dwie następne kontynuacje (np. we frazie001 dodajesz frazę002 i frazę003), co pozwoli graczowi dokonać wyboru między odpowiedziami. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pon 10:00, 20 Sie 2007 Powrót do góry

Qarter napisał:
Zamieszcze ją na mojej stronie za pozwoleniem Nigiego oczywiście :)


Instrukcja jest przeznaczona do użytku publicznego, więc naturalnie nie mam nic przeciwko udostępnianiu jej na swoich stronach czy gdziekolwiek indziej.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
LuCeK



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 74 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 10:34, 20 Sie 2007 Powrót do góry

Viltharis napisał:
Dobrze, żeś nie stworzył na to odrębnego tematu. Smile

Żeby jednostka po drugiej zaczęła mówić musisz połączyć frazy konwersacji za pomocą kontynuacji. Po prostu w pierwszej frazie dodajesz w ostatnim możliwym okienku w jej właściwościach ("kontynuacje") kolejną frazę. Smile

Możesz dodać też dwie następne kontynuacje (np. we frazie001 dodajesz frazę002 i frazę003), co pozwoli graczowi dokonać wyboru między odpowiedziami. Smile


Dzięki za informacje, ale jeszcze nie wiem jak zrobić żeby jednostka zaczęła tą rozmowe bo wypisałem te frazy i gdy chciałem sprawdzić czy pokaże sie dialog to go w ogóle nie było, więc co mam zrobić żeby on się pokazał Question bo jeszcze troche niekumaty jestem w tym edytorze i właśnie chce zrobić swoją pierwszą kampanię


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pon 12:38, 20 Sie 2007 Powrót do góry

Po utworzeniu samej konwersacji musisz jeszcze zrobić regułę, która określać będzie w którym momencie twoja konwersacja ma się wyświetlić. Dla przykładu jeśli konwersacja ma się wyświetlić od razu po rozpoczęciu gry, to utwórz regułę, w jej warunku wpisz 1, a następnie jako akcję do niej dodaj "konwersacja" do której wybierz wcześniej utworzoną konwersację.

Ponadto dla pewności, że nie będzie problemów z wyświetlaniem konwersacji (co może mieć miejsce przy bardziej złożonych konwersacjach), warto też dodać przed akcją "konwersacja" akcję "zablokuj widok", a po niej "odblokuj widok" (lub tylko zablokuj widok z limitem czasowym).

Bardziej złożony przykład konwersacji, gdy jednostka dojdzie w jakieś miejsce, jest opisany w instrukcji (punkt 10.1).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
LuCeK



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 74 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 14:17, 20 Sie 2007 Powrót do góry

Dzięki wielkie już teraz wszystko rozumiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MeXiN



Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:30, 12 Wrz 2007 Powrót do góry

nigi o co chodzi z tym programem??
Cytat:
$program – ZL/TO, akcja aktualnie wykonywana przez obiekt, numer ustawiany jest także gdy obiekt podąża do wyznaczonego celu, np. kliknięcie na drzewa powoduje natychmiastowe ustawienie wartości 2 dla chłopa, nawet jeśli najpierw będzie on musiał przejść pół planszy do drzew9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
NiggaPL



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:53, 13 Lut 2008 Powrót do góry

Link nie działa :/ Wrzuć na neta jeszcze raz ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Triko80



Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legionowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:44, 23 Lip 2008 Powrót do góry

Chciałem bardzo podziękować Nigiemu za utworzenie tej instrukcji. Jestem programistą (jeszcze nie zawodowym) i wiedziałem, że z tego będzie można stworzyć coś ciekawego, jednak nie bardzo rozumiałem ten edytor. Dzięki temu wszystko jest jasne! Będę mógł stworzyć świetne mapy dla brata, bo razem gramy przez sieć w Tzara - do tej gry kupiłem drugi komputer, który stoi w pokoju obok. Zawsze marzyliśmy, aby tak grać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Halo55



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:02, 15 Sie 2008 Powrót do góry

To wszystko prawda.
Ale jak tego urzywać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Czw 17:23, 07 Kwi 2011 Powrót do góry

Zmieniłem serwer na którym hostuję instrukcję. Aktualna wersja dostępna jest pod adresem: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KariamusKu



Dołączył: 13 Lis 2012
Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:46, 13 Lis 2012 Powrót do góry

Nigi, byłbym wdzięczny, gdybyś znowu odnowił link na podręcznik. A tak to bardzo wielkie dzięki Tobie i Firefly'u, dzięki waszym postom zrozumiałem wiele rzeczy o regułach, zmiennych itd. Applause


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:46, 27 Lis 2012 Powrót do góry

Nigi podesłał mi podręcznik, zajmę się teraz jego hostowaniem, i zadbam aby nie wygasł. Udostępniam go prosto z dropboxa, wersja html dostępna pod tym linkiem [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
King Paweł



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:10, 16 Gru 2012 Powrót do góry

Fajnie, że znowu jest podręcznik.

Przesiedziałem z nim kiedyś kilka godzin tworząc mapkę bitwy, ale okazało się, że trzymanie pozycji nie działa i cały projekt musiałem zawiesić. Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:36, 16 Gru 2012 Powrót do góry

Oj tak, to wielkie nieporozumienie :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
evolution



Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 1:15, 12 Lip 2016 Powrót do góry

Czy ma ktoś jeszcze reupload tego poradnika i mogłby go wrzucić na hosting / podesłać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)