|
|
Autor |
Wiadomość |
Mtiasor
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem Płeć:
|
Wysłany:
Pią 19:11, 18 Lut 2011 |
|
Jak Ci się chce to chętnie skorzystam:P Niestety respawn muru jest dla mnie ciut za trudne dlatego zajmę się jednostkami:) I w swoim poradniku miałeś napisać umiejętność przywoływania jednostek... Jak na razie tego nie ma, a chciałbym to wykorzystać w mojej mapce:P
Zostało dodane:
8 respawisk
poprawiono(chyba) konwersacje
dodano kilka innych rzeczy (nie ujawnię)
Link do nowszej wersji:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mtiasor dnia Sob 15:31, 19 Lut 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
|
|
Mtiasor
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem Płeć:
|
Wysłany:
Sob 15:19, 19 Lut 2011 |
|
WERSJA OSTATECZNA!
Zostały w niej poprawione wszystkie rzeczy, które zostały zauważone przez graczy i przez ze mnie!
Serdecznie zapraszam do zagrania w mapę!
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mtiasor dnia Sob 15:31, 19 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 19:06, 19 Lut 2011 |
|
Zrób tak jak tutaj, tylko:
1. wywal zewsząd zmienną $skillison (z akcji i warunków)
2. skill_engine - utwórz obiekt, i wybierzasz co ma się summonować i gdzie
3. Wywal akcję skill undo, jeżeli potwór nie ma np znikać po pewnym czasie. JEżeli ma, to jako skill_undo daj usuń obiekt, i którykolwiek typ taki sam jak tworzony obiekt (najlepiej dla summonó zrobić osobnego gracza, bo tak to znikną wszystkie jednostki tego typu u gracza)
4. Jeżeli chcesz zrobić maksymalną ilość summonów, w regule 1 dodaj warunek obiekt isnieje, zaznacz typ i gracza, i daj <=. Do ilości wpisz maksymalną ilość potworów minus jeden
3. UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA ------------------------------------
Czyli to, co było w WoD wyjątkowego:) Na początek polecam zrobić "przycisk" do umiejętności, tak jak to miało miejsce w WoD (chociaż umiejętności można również wywoływać konwersacją)
*Robimy regułę aktywującą umiejętność
Warunek: Click && $skill == 1 && $cooldown == 0
Akcja: Save, Wyrażenie: $cooldown = 1 ; $skillison = 1, Clear_selection, msg1, skill_engine
*Reguła II - to będzie reguła odpowiedzialna za "mijanie" naszej umiejętności
Warunek: $skillison == 1
Akcja: Save, opxs, skill_undo, msg2, wyrażenie: $skillison = 0
*Reguła III - ta reguła określa cooldown umiejętności, czyli ile czasu musi minąć przed jej ponownym użyciem
Warunek: $cooldown == 1
Akcja: Save, Op ys, Wyrażenie: $cooldown = 0, msg3
Objaśnienie warunków:
click - Wyrażenie do obiektu [ Zaznaczamy nasz przycisk, a w wyrażeniu wpisujemy $isselected == 1]
Objaśnienie akcji:
Clear_selection - wyrażenie: @clearselection()
Skill_engine - ustaw właściwości obiektu, tutaj zaznaczamy jednostki, na które umiejętność działa. Co do wyrażenia: patrz punkt UWAGA (niżej)
Skill_undo - JW
Msg1 - wyślij wiadomość - treść wiadomości informująca, że zdolność została uzyta
Msg2 - JW, treść wiadomości informująca, że umiejętność się wyczerpała
Msg3 - JW, treść informująca, że zdolność może być użyta ponownie
OpXs - opóźnij, tutaj określamy czas działania naszej umiejętności
OpYs - JW, tutaj określamy czas cooldownu
UWAGA: To jest uniwersalny silnik wywołujący umiejętności, możemy na nim zbudować najróżniejsze skille. W wyrażeniu sklii_engine wpisujemy co ma dawać umiejętność, oto kilka przykładów:
$attack = $attack + x Zwiększa atak o x
$defence = $defence + x Zwiększa obronę o x
$health = $health + x Leczy nam x życia (może być leczone powyżej maksymalnego życia)
$health = $maxhealth Mamy pełne życie
W skill_undo określamy, co się dzieje, gdy umiejętność przemija. Więc jeżeli dodaliśmy np x ataku i obrony, to teraz nalezy je odjąć.
Jeżeli chcemy zrobić zdolność leczenia, wtedy reguła II nas nie dotyczy (leczenie nie przemija), natomiast do warunku w regule I dodajemy "not_full_hp" (patrz punkt o regeneracji), przez co umiejętność się nie aktywuje przy pełnym życiu.
Jeżeli nie chcemy aby leczenie mogło nas uleczyć powyżej max hp, robimy dodatkową regułę, taką jak Reguła II w punkcie o regeneracji. W następnym punkcie omówię tworzenie umiejętności przywołujących.
Na bazie tego silnika możemy stworzyć umiejętność, która przez x sekund regeneruje nam życie. Wystarczy zrobić reguły z obu powyższych punktów, przy czym do warunku reguły I z punktu o regeneracji, dokleić warunek $skillison, wywalić akcje Skill_engine i skill_undo - wtedy regeneracja będzie działać tylko po aktywowaniu umiejętności, i przez czas ustawiony w regule II tego punktu
Zmienna $skill == 1 to punkt nieobowiązkowy - jeżeli postać ma dostępną umiejętność od samego początku gry, wywalamy tą zmienną z warunku. Jeżeli zaś postać musi się w pewnym momencie nauczyć tej zdolności, wtedy w odpowiednim momencie wklejamy wyrażenie $skill = 1, i od tego momentu można używać zdolności
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Mtiasor
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Na Ulicy Z Komputerem Płeć:
|
Wysłany:
Sob 20:14, 19 Lut 2011 |
|
Nie wiem czy już mi się opłaca:) Ale dzięki i na pewno wykorzystam to w następnych mapkach. Myślę, że ta już jest skończona.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |