Autor |
Wiadomość |
Sangrin
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 19:10, 28 Wrz 2013 |
|
Serdecznie witam wszystkich.
Tworzę właśnie kampanię. Opanowałem reguły na poziomie podstawowym. Jednak nie mogę zrobić paru akcji.
1. Na początku misji mamy zablokowanie obrazu i widzimy jak Galeon płynie pośród bitwy morskiej do Wark Aven. Roan jest ustawiony na "ukrytym" w porcie. Gdy Galeon jest blisko portu ma się "odkryć", odblokować ekran i zacząć dialog. Wszystko cacy i działa - tylko niestety jest inna akcja : "Gracz przegrywa jeżeli określona postać umrze. Niestety jest to min. Roan, a gra traktuje "ukrytego" jako martwego. Jak to obejść?
2. Jak ustawić, żeby gracz po upływie konkretnego czasu(dwóch dni 36000000msek) przegrywał jeżeli nie zniszczy dwóch konkretnych zamków? (EDIT: PORADZIŁEM SOBIE)
3. Jak ustawić żeby gracz wygrywał jeżeli upłynie określony czas?
(40000000msek)? (EDIT: PORADZIŁEM SOBIE)
4. Mam ustawioną zależność pomiędzy niebieskim, a błękitnym jak w kampanii. (Tj. niebiescy - bohaterowie, błękitni - cała reszta). Wszystko gra, tylko niestety mam pokazaną populację niebieskiego (1/3) zamiast błękitnego (tu nadal mogę tworzyć jednostki). (EDIT: PORADZIŁEM SOBIE)
5. Po upływie konkretnego czasu następuje "odkrycie wojsk" i atak na miasto. Niestety jeżeli tego gracza nie ma na mapie. Da się gdzieś ustawić regułę, że konkretny gracz nie może przegrać? (EDIT: PORADZIŁEM SOBIE, w msek było za dużo o jedno zero)
Wszystko ogarnąłem, oprócz punktu nr. 1. Halp plx ? ;>
Mapa jest w 95% skończona. W 100% przetestowana. Brakuje tylko tych pięciu wyżej opisanych rzeczy.
Z góry dziękuję za pomoc
EDIT: SHIT UCIĘŁO 3/4 posta, już edytuję -.-
EDIT2: nie chce mi się pisać znowu opisu misji ^^
Ogólnie jest to przedstawienie wydarzeń, które miały miejsce przed główną kampanią "Tzara".
EDIT3.
K*RWA nareszcie. Fajnie, że akcja Gracz przegrywa = gracz wygrywa i na odwrót. Pół godziny nad regułami siedziałem. Sikh.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sangrin dnia Sob 20:31, 28 Wrz 2013, w całości zmieniany 10 razy
|
|
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Nie 3:49, 29 Wrz 2013 |
|
czyli nie muszę Ci pomagać? Ale daj pochwałe za chęci
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Sangrin
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 19:27, 29 Wrz 2013 |
|
Nr. 1 nie mogę ogarnąć. ;d
Właśnie testuję mapę. Nie jest łatwa (bez zabawy z herosami jest słabo).
Niestety tuż przed atakiem na miasto - przegrałem (pewnie źle ustawiłem, że jeżeli nie zniszczyłem dwóch zamków po określonym czasie przegrywamy).
Ustawione mam tak:
Wydarzenia: obiekt istnieje i ustawione dwa konkretne zamki.
Akcje : Opóźnienie (3585000ms) i Gracz przegrywa(ustawione wygrywa bo na odwrót to idzie)
Reguła: Pierwsza akcja opóźnienie, druga gracz przegrywa. W warunku wydarzenie z obiekt istnieje.
Reguła działa dobrze - po określonym czasie gracz przegrywa, tylko niestety nawet jeśli zniszczy dwa zamki. Chodzi o to by akcje nie odpalały jeżeli dwa zamki istnieją po upływie określonego czasu.
Także to też można wytłumaczyć. Zaraz się zajmę mapką i wrzucę na forum.
Anyway. Wpadłem na jeszcze jeden pomysł. Mianowicie chciałbym ukryć szubienicę (tą teren-obiekty naziemne), by wykorzystać w akcji "ujawnij". Niestety na szubienicę nie mogę dać właściwości. Da się to jakoś zrobić?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sangrin dnia Nie 20:22, 29 Wrz 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Nie 23:55, 29 Wrz 2013 |
|
musisz poczekać aż jakiś mapper odwiedzi forum, większość tutaj licho się orientuje. A w mapkę chętnie zagram
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sangrin
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 0:36, 30 Wrz 2013 |
|
Poczekam ze dwa dni i sam spróbuję rozwiązać problem. Jak to nic nie da. Najwyżej usunę daną regułę i poczekam aż jakiś mapper wpadnie.
Po prostu jestem bardzo ciekawy apropo odbioru. Trochę się przy tej mapie napracowałem ^^
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 16:47, 30 Wrz 2013 |
|
ad. 1 - robisz tak:
reguła I:
warunek: 1
akcje: wyrażenie $zmienna = 1
reguła II
warunek: ten ukryty koleś ginie && $zmienna == 1
akcje: gracz wygrywa (czyli przegrywa)
Ad 2-3 widze że sam wpadłeś
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Sangrin
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 21:17, 02 Paź 2013 |
|
Dziękuję. Teraz działa.
Ale zostało jeszcze:
"Niestety tuż przed atakiem na miasto - przegrałem (pewnie źle ustawiłem, że jeżeli nie zniszczyłem dwóch zamków po określonym czasie przegrywamy).
Ustawione mam tak:
Wydarzenia: obiekt istnieje i ustawione dwa konkretne zamki.
Akcje : Opóźnienie (3585000ms) i Gracz przegrywa(ustawione wygrywa bo na odwrót to idzie)
Reguła: Pierwsza akcja opóźnienie, druga gracz przegrywa. W warunku wydarzenie z obiekt istnieje.
Reguła działa dobrze - po określonym czasie gracz przegrywa, tylko niestety nawet jeśli zniszczy dwa zamki. Chodzi o to by akcje nie odpalały jeżeli dwa zamki istnieją po upływie określonego czasu. "
Nawet jak zniszczę te dwa zamki - reguła odpala i gracz przegrywa. Jak to zrobić?
i
"Mianowicie chciałbym ukryć szubienicę (tą teren-obiekty naziemne), by wykorzystać w akcji "ujawnij". Niestety na szubienicę nie mogę dać właściwości. Da się to jakoś zrobić? "
Te dwie rzeczy i wrzucam mapkę na forum i mogę tworzyć II mapę kampanii
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sangrin dnia Śro 21:17, 02 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 18:17, 04 Paź 2013 |
|
Ad 1.
Nie wiem do konca na czym moze tutaj problem polegac, ale sproboj zamiast akcji obiekt istnieje dac obiekt zniszczony, oba zamki, zaznaczona pozycja wszystkie. Nastepnie w regule wpisujesz nazwe warunku z wykrzyknikiem na początku, czyli zaprzeczenie (np jak masz warunek E0001 obiekt zniszczony, to !E0001 oznacza obiekt nie zniszczony)
Ad 2.
Da sie ukrywac tylko obiekty ktore maja taka opcje we wlasciwosciach, a nawet nie wszystkie takie (np mur ma taka opcje, ale jak go ukryjesz to i tak bedzie odkryty . Obiekty terenowe mozna jedynie usuwac, i to tylko takie, ktore mozna w edytorze zaznaczyc (wszystko oprocz lasu, malych obiektow i terenu samego)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sangrin
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 21:11, 06 Paź 2013 |
|
Ad. 2 nie poskutkowało.
Siedziałem nad tym bite 2 godziny - albo nie odpala w ogóle, albo odpala mimo zniszczenia zamków.
Inne pomysły?
Wrzucam 1 mapę. Jestem ciekaw jaki będzie jej odbiór. Proszę o komentarze.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 9:03, 07 Paź 2013 |
|
Obczaiłem mapkę na razie tylko w edytorze, bo mi na tym kompie coś tzar nie chce odpalać. Wygląda bardzo fajnie, widać że się napracowałeś, i chętnie zagram.
Co do tej reguły, to sugeruję zrobić tak:
1. usuń całkiem tą regułę dwa zamki, wszystkie akcje i warunki też.
2. zrób nową regułę. Daj w niej warunek oba zamki zniszczone (bez zaprzeczenia), i akcję wyrażenie $zamki = 1
3. zrób regułę, w warunku wpisz "1", i daj akcję ustaw zegar, wpisz tam $zegzamek
4. zrób regułę, w warunku wpisz "$zamki == 0 && $zegzamek == x" (gdzie x to ilosc czasu w milisekundach, daj tyle ile było w akcji opóźnij. I akcja gracz wygrywa (żeby przegrał)
5. J/w, tylko zamki == 1, i akcja gracz przegrywa (żeby wygrał) - bo chcesz żeby zwycięstwo było wtedy, kiedy oba zamki były zniszczone, i po upłynięciu czasu, tak?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Śro 21:33, 09 Paź 2013 |
|
zagrałem, Koncepcja fabularna jest całkiem ciekawa aby cofnąć się xx lat wcześniej w porównaniu do głównej kampanii. Fajne by było dla mnie awansowanie Wolina i tego maga u boku króla, a nie od razu są jego ostrzami, takie wątki poboczne. Zresztą lubię postacie typu Wolin, żołnierz który robi swoje a nie jakiś wybraniec losu
Co do samej mapki, jak na pierwszy(?) raz solidnie wykonana. Trochę dla mnie zbyt statyczna, za mało się działo(cut scenek i zadan pobocznych). Zdecydowanie też zbyt łatwo. Ostatnie ataki na ciągłym limicie i właściwie sama ciężka kawaleria 11lvlowa. Problemy jedynie były ze śmiercią herosa, którzy czasami byli zbyt porywczy
moja ocena:
Działaj dalej
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ardwin dnia Śro 21:34, 09 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Sangrin
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 23:29, 12 Paź 2013 |
|
Co do cut-scenek itd. Nie chciałem przedobrzyć. Chcę żeby misje były podobne do kampanii Tzar:Ciężar Korony. Woolin jest jako tako tylko kapitanem gwardii przybocznej króla. Ghirion jest wysłannikiem gildii magów, by wspomóc króla radą.
A tak swoją drogą to irytujący jest dziecinny motyw walki dobra ze złem. No nic, trzymam się tego żeby uzyskać spójność.
Chcę oddać klimat misji z Tzara jak atak na Keanor, Jadduę, Wark Aven. Czyli trochę cut-scenek i prowadzenia fabularnego, ale jednak będzie się to opierać na budowaniu wojska i wieśniaków. Nie zdradzę fabuły (wszak historia znana) jeżeli powiem, że przedostatnia misja będzie czysto fabularna i będziemy chodzić Ghironem pośród ruin Keanor szukając Sartora.
Trochę na boku przemyciłem wątek Brishy, ale to inna historia.
Co do łatwości - atak głównych sił - tutaj jest debilne ai. Żołnierze atakują mur, a zza nich strzelają balisty i katapulty co prowadzi do tego, że wróg w 40-50% sam się wybija.
Pokasowałem trochę "artylerii" i jest odrobinę trudniej + dodałem desant na zaplecze gracza.
Sprawa druga - to co mnie irytowało w całej głównej kampanii Tzara boli i tutaj - jak bohaterowie nabiją sensowne lvele zaczynają być zbyt wielkim wsparciem.
Także zrezygnowałem z ustawienia "ciągłości". Dałem im też trochę za duże statystyki - mogą w jednej mapie nabić za dużo lvli i wymiatać. To też zostało obniżone. Koniec z Ghirionem z atk. 40+
No i dziękuję za komentarze!
PS: Właśnie skończyłem mapę 3. Biorę się za czwartą.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sangrin dnia Sob 23:29, 12 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:14, 13 Paź 2013 |
|
bardzo fajny pomysl na kampanie, ze nie kontynuacja oryginalu, tylko prolog Chetnie zagram w calosc
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SiR ViT
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 301
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany:
Pon 22:42, 14 Paź 2013 |
|
Jak tak Cię tak bardzo wciągnał edytor, o możesz po swojej pierwszej kampanii zrobić kolejną która będzie opowiadała o tym co się dzieje po kampanii Tzar Ciężar korony, np. tam było że ślad o tym całym krysztale zanikłm a Ty możesz to wykorzystać i zrobić tak że jakiś tam potomek Sartora znalazł jakiś ślad czy coś tam. Sam chciałem takie coś zrobić, no ale na chęciach się skończyło.
Co do kampanii to czekam i najważniejsze żebyś nie tracił chęci.
Powodzenia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 14:52, 15 Paź 2013 |
|
takie coś też byłoby fajne, ale na pewno ciekawszy ten projekt co robisz, czyli co działo się przed. Mam nadzieję, że kampania doczeka się ukończenia
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|