Autor |
Wiadomość |
Haos
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korfantow Płeć:
|
Wysłany:
Pon 20:02, 29 Gru 2008 |
|
pff nie piki arabskie niemaja premi obronnej przeciw strzałą wiec go*** zrobią mass strzelcow miazdzy taka skadanke luki konne + piki ;/ arabami trzeba grac taktycznie z sława i po problemie xD jako ze arabowie nie maja treningu a maja wzbogacanie rudy to raczej taktyka janczarzy + luki konne + miecho z gospod jest najlepsze przeciw kazdej nacji xD
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Pon 20:14, 29 Gru 2008 |
|
Katapulty kontra Statki +400%
Katapulty kontra Budynki +400%
Katapulty kontra Wieże +600%
Katapulty kontra Katapulty i Balisty +400%
Katapulty kontra Mury +900%
Samurajowie kontra Jednostki konne +50%
Ronin kontra pikinierzy europejscy, łucznicy i strzelcy +225%
Ronin kontra wieśniacy +100%
Piechurzy(Euro i Arab) kontra pikinierzy europejscy, łucznicy i strzelcy +150%
Satrapa kontra samuraj +50%
Satrapa kontra wieśniak +200%
Pikinier(Euro i Arab) kontra jednostki konne +500%
Wiekiernik kontra machiny oblężnicze +150%
Ataki strzeleckie kontra smoki +100%
Ataki strzeleckie kontra nietoperze +100%
Ataki strzeleckie kontra pikinier europejski -75%
Ataki strzeleckie kontra rydwan -25%
Ataki strzeleckie kontra ciężka kawaleria(krzyżowiec, janczar, samuraj konny) -40%
Ataki strzeleckie kontra samuraj -15%
Mag kontra kapłan +400%
Kapłan kontra mag +300%
Kapłan kontra magiczne potwory +100%
Jednostki walczące w zwarciu (oprócz kapłana azjatyckiego) kontra nietoperze -20%
Jednostki walczące w zwarciu (oprócz kapłana azjatyckiego) kontra smoki -50%
Golemy kontra budynki +100%
Krasnoludy kontra budynki +400%
Magiczne potwory kontra kapłan azjatycki -90%
Konnica walcząca w zwarciu kontra łucznik, strzelec +50%
Mnich kontra satrapa +50%
Samuraj konny kontra janczar +65%
Jednostki walczące mieczem kontra piechur europejski -20%
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Więc z powyższej listy wynika, że nikt nie ma premii do piki arabskiej.. Więc TEORETYCZNIE piki + łuki konne to może być świetna armia.. ale ja wam radzę sprawdzić w praktyce co to będzie warte .
Ale zawsze się trafi ktoś do kogo nikt nie ma premii... Euro też ma wiekiera, do którego nikt nie ma premii...
..a Azja ma takich roninów, na których też nie ma żadnego haka .
W ogóle ta lista zawiera wiele interesujących informacji o których przeciętny Tzarowicz pewnie pojęcia nie ma.. zapraszam do lektury.
Ps. W nazwie tematu - "dyskusja odnośnie nacji" - chodzi o konkretną nację(Arabowie), do dyskusji, czy też wszystkie nacje? Lepiej o wszystkich już - niepotrzebne komplikacje .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Pon 23:32, 29 Gru 2008 |
|
Tatkyka piki + łuki konne nie sprawdzi sie przeciw piką euro miesku i strelcą która to mieszanka jest najczęściej używane przez euro. Taka mieszanka rówiez nie sprawdzi sie przeci azjacie z i po pratycznie w wiekszości gier. Pika arabska to bardzo dobra jednostka ale gdy przeciwnik nie tworzy masy jazdy to nie mozna na ów pice opierac swej armi. Araby choć na 14:00 ustepują nieco azjatom to i tak są groźni lecz tylko w rekach dobrych graczy. azja noob zjedzie bez problemu araba nooba
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 0:36, 30 Gru 2008 |
|
Może i Arabia jest silna ale ja osobiście nie mogę do tej rasy przyzwyczaić chociaż jak gram na singlu to przyznam że dobra jest szczególnie jak jadę w Dżihad.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Wto 14:55, 30 Gru 2008 |
|
ja z powodzeniem uzywam pik, lukow przeciw innemu arabowi ^^
obrony maja na tyle duzo ,ze przyjmuja ciosy a luki robia swoje
na azjate satrapi + luki
na eurosa piechurzy/piki/luki
trzeba szybko postawic meczet ktory daje blogo a dzichad zastepuje nam cala piechote(chyba ,ze ktos massuje jazde)
uwazam ,ze meczet jako drugi jest lepszy od gw gdyz dla kazdej jednostki moze dac 3 atk wiecej...do 20 nawet 30min mzona grac na samych koszarach(tylko trzeba "troche" ich zbudowac)
dla mnie w gw arabow jedyna sensowna technologia jest jezdziectwo...kultura i zdobywanie doswiadczenia srednio sie przydaje i tez nie jestem wielkim fanem janczarow ;d
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ardwin dnia Wto 14:58, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Axis
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 16:06, 30 Gru 2008 |
|
A Mi podczas rodzinnych zagrywek (często 2vs2,3vs3-gdy zejdzie się dalsza :p) utarła się taktyka iż Ja zajmuję się tylko gospodarką (Często będąc Arabami)a Sojusznik tylko Militarią (Wspólne surowce).Jak na rodzinne partyjki to bardzo przyjemna gra
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 16:12, 30 Gru 2008 |
|
Ardwin napisał: |
zdobywanie doswiadczenia srednio sie przydaje i tez nie jestem wielkim fanem janczarow ;d |
Wg. mnie doświadczenie to ważna rzecz chociaż Arabia nie ma manekinów więc trudniej o zdobycie wyższego poziomu.
Za to Janczarzy to jest bardzo silna jednostka mi tam się podobają ;D Ale trochę racji też jest w tym że w Arabii nie warto inwestować w gildie Wojowników.
No chyba że się rekrutuję armie z gospody.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Wto 19:10, 30 Gru 2008 |
|
W Arabii trzeba inwestować w Gildie Wojowników. Bez jeździectwa i reszty technologii konni nie są jacyś specjalnie groźni.
Ardwin, jeździectwo jedyna sensowna technologia? Hahaha, myślałem, że każdy szanujący się gracz poznał już potęgę najemników ....
A janczarzy też są świetni - potężny atak, na Azjatów bardzo skuteczni. Długo się robi i jest drogi, ale za jakość się płaci. Tym razem mamy bardzo wysoką jakość. Kulturystyka i sztuka wojny też nie jest zła - zawsze wzmacnia trochę armię, a każdy dobry gracz będzie uciekał konnymi łukami kiedy padnie mięso armatnie, więc ci mogą na prawdę nabić trochę levela.
Zresztą u Araba jest obowiązek stawiania wszystkich gildii poza GM jak nie gramy na magię.. Tyle złota ma się marnować?
A armia oszczepy + łuki konne to dość cienka armia. Azjatom wystarczy na to zwykła mieszanina samuraj + łuki, gdy przeciwnik ma satrapów do tego dodajemy mnichów... których olewają widzę wszyscy .
A euros na oszczep + łuk konny robi pika + wiekier + strzelec i pozamiatane .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Wto 21:11, 30 Gru 2008 |
|
piorun napisał: |
Ardwin, jeździectwo jedyna sensowna technologia? Hahaha, myślałem, że każdy szanujący się gracz poznał już potęgę najemników .... |
Ardwin napisał: |
uwazam ,ze meczet jako drugi jest lepszy od gw gdyz dla kazdej jednostki moze dac 3 atk wiecej...do 20 nawet 30min mzona grac na samych koszarach(tylko trzeba "troche" ich zbudowac)
|
pocwicz czytanie ze zrozumieniem
pzdr
edit: ja zawsze sadzilem ,ze janczarzy sa na euro nie azjatow thx za info
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ardwin dnia Wto 21:18, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Wto 21:28, 30 Gru 2008 |
|
Aha, no rzeczywiście był tam pewien związek z gospodami w tym zdaniu.
Janczarzy są lepsi na Azjatów, bo Azjaci mają tylko samów którzy jako tako nadają się na konnych. A u euro nieodłącznych elementem armii są piki, które o ile są wytrenowane zatrzymają janów.. Euro może też robić więcej najemników od Azji.. Ale janczarzy tak właściwie na każdą nacje są dobrzy ale w szczególności na azję.
PS. Cholera, coś się nie postarałem z tym rushem rycków, bez większych problemów odparłeś
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piorun dnia Wto 21:29, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Wto 21:37, 30 Gru 2008 |
|
raczej na xxx strzelcow, a samuraje konni i piesi maja na nie premie i moga walczyc z kazda inna jednostak w przeciwienstwe do pik
edit: co do ryckow...troche malo ich bylo
trzeba dobrze ustawic koszary tak by samuraje walczyli 1vs1 a lucznicy konni zyskuja wtedy kilka razy ^^
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ardwin dnia Wto 22:12, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Wto 22:05, 30 Gru 2008 |
|
Troche tu błedów rzeczowych. moim skromnym zdaniem janczar o wiele lepiej spisuje się przeciw euro z przyczyn które podał Adrwin (Samki konne i piesze są podstawą azji a piki euro już niekoniecznie) aczkolwiek przeciw azji też jest wielce przydatny tylko trza wiedzieć wiedy go uzyć.
Według mnie arabowie są leeko słabsi od euro i wyraźnie słabsie od azji. jednakże przewaga azji znacznie topnieje wraz z upłynieciem 30 minuty, nie chodzi mi o przewage w foodzie ale w złocie. janczar jest jedyna jednostką arabów która ma odporność na strzały, więc nie ubliżałbym jego przydatności na polu walki. łuki konne do których za bardzo nie jestem przekonany sprawdzają sie tylko w niektórych przypadkach i na pro graczy napewno nie poskutkują. Według mnie najlepsza armią araba jest miesznka łuki konne janczar dźihad pika.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Axis
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 22:09, 30 Gru 2008 |
|
Czy Armia Janczarzy + Łucznicy Konni To absolutne Samobójstwo czy jest może jakiś sposób na ich wykorzystanie?(Np atak od na domy/farmy[chociaż nie wiem czy to dozwolone])
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Turbo
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: się wziąłeś? Płeć:
|
Wysłany:
Śro 9:37, 31 Gru 2008 |
|
atak byłby dobry na azjate ,tylko od razu powinieneś mu gospódki rozwalić , aby nie mógł pików narobić, wtedy byś go nieźle pojechał
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Śro 12:13, 31 Gru 2008 |
|
Jak dla mnie w walce Arab vs. Azja wygrywa raczej Arab, przecież Arabowie mają więcej jedzenia, złota i drewna na balisty. Mają też satrapów, dobrą jednostkę na samy. Azjaci mogą mieć przewagę ale w czasie od ok. 15 minuty kiedy mają już GW jak i Shaolin dzięki czemu mogą postawić jakiś silniejszy opór liczniejszym wojskom Araba. Ale główne znaczenie ma tu przypadek komu trafią się jakie sury, pozycja, oraz czy będziemy w formie do grania, czy nie .
A samuraj konny wcale taki świetny nie jest. Najczęściej jest go w armii nie więcej niż 45 i ma do janczarów tylko 65% premii.. zaś pikinierzy mają aż 500%.
A o łukach konnych też się wypowiem - w każdej armii potrzeba jednostki strzelającej, a łuk konny raczej wygrywa ze zwykłym więc..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|