Autor |
Wiadomość |
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:22, 16 Wrz 2007 |
|
Ależ właśnie o to chodzi, Arab nie ma więcej złota niż Euro czy Azjata do 30,35 minuty gry. Dopiero potem ma więcej. Wzbogacanie rudy nie przyspiesza wydobycia! I do tej 35 minuty ta technologia nie zwiększa zasobów Araba w stosunku do innych graczy. Zresztą nigdzie w twoim poście nie pada potwierdzenie tezy, jakobym się mylił...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Nie 20:32, 16 Wrz 2007 |
|
Źle cię zrozumiałem, wybacz...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:23, 10 Gru 2007 |
|
Doszedłem do tego, że arabowie mają doskonały rush. Moim zdaniem, jest lepszy od rushu azjatów. Właściwie doszedł dotego Mino, gracz UNP^ xD
W 11 minucie można wystawić już armię liczącą ok. 13 ciężkich konnic. Atak w 12 minucie dla nieprzygotowanego gracza to pewna porażka.
Dlaczego uważam, że jest to nawet lepsze niż u azjatów? Konnice są bardzo szybkie, wytrzymałe, dobre na wieśniaków i prostych piechurów, po ulepszeniach silne i... bardzo, jak na swój stopień tanie(zwłaszcza dla araba). Za to wojsko azjatów jest wolne, mało wytrzymałe. W ataku przeciętne, tych paru roninów i łuczników zabiją nawet chłopy z lasu(nie mówiąc już o 1 zamurowanej strażnicy)...
Jakieś pytania?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KuleshoV
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:32, 10 Gru 2007 |
|
A nie pomyślałeś o tym, że można zamurować wieżyczkę lub zbudować jedną parę koszar gdzieś w 11 min i bez problemu odeprzeć to pikami?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:42, 10 Gru 2007 |
|
Wieże wiele ciężkim konnicom nie zrobią, z powodu ich szybkości wytępią wieśniaków i rozwalą gospodarkę wroga, pikom mogą uciec, po za tym zniszczyć katedrę nawet.
Jeśli taki atak miałby miejsce w 12 minucie, w 14 doszedłby kolejny, tym razem z łucznikami konnymi, piechurami i oszczepnikami. A za kolejne dwie minuty kolejny... o ile przeciwnik by nie padł.
Ps. Wydaje mi się, że katedrę stawia się wcześniej od koszar. Po za tym, robienie tak wcześnie pik może załamać gospodarkę i opóźnić powołanie wyprawy. A piki wiele konnicom nie zrobią, będą się uganiali w około zamku za nimi tylko...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KuleshoV
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:56, 10 Gru 2007 |
|
Katedrę można obmurować, kilka wieżyczek obmurować, jedne koszary nie załamią gospodarki.
Cytat: |
14 min doszedłby kolejny, tym razem z łucznikami konnymi, piechurami i oszczepnikami |
Taa, co jeszcze? Skoro mówisz, że jedna para koszar jest w stanie załamać gospodarkę, to co powiesz o gospodarce i tak wczesnym ataku Arabów, nie będzie żadnego wpływu? Jeżeli ktoś lata jednostkami konnymi wokół zamku, a nie wiem czy respektujesz zasady to rzeczywiście może być trochę ciężej, lecz będą dostawać hity z obmurowanych wieżyczek, a w mieście zawsze będzie czekać partia pików. Nikt przy zdrowych zmysłach nie dośle 2 min później jakiejś sensownej gromady, mogącej wyrządzić przeciwnikowi kolejne straty, bo to zawsze grozi rushem wyprawy, poza tym gospodarka będzie na tragicznym poziomie zakładając, że do tej 12 minuty ktoś wyprodukuje tyle konnic.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon666
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Pon 22:21, 10 Gru 2007 |
|
ARABY TO MOJE KASZTANY, a tak na sesio to nie polecam nimi grać
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Pon 22:32, 10 Gru 2007 |
|
@Ruski
Gospodarka z każdą minutą się polepsza. U arabów nie ma problemu ze złotem, a zastawić sobie cały zamek, 1 farmę polami, wynaleźć technologię do pól, zrobić 3 krówki i nie ma problemów z żarciem.
A jeśli wjedziesz konnicami prosto w farmę(możesz zaatakować o tylca) to z przeciwnikiem będzie nie ciekawie. Po za tym, konnice są dosyć odporne na strzały z wież.
I co szkodzi wyjść 3 wieśkami przed królestwo wroga i tam postawić 3 koszary? Pomijając jeszcze fakt postawienia jakiejś gildii.
@Szymon
Może byś podał jakieś argumenty?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KuleshoV
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 22:40, 10 Gru 2007 |
|
Ale powiedz mi co zrobisz z 3 krówkami i 20 polami. To naprawdę bardzo mało jedzenia, zwłaszcza, że koszary kosztują 200 pożywienia, a za jednostki konne też trzeba zapłacić. Napiszę krótki scenariusz gry, ktoś z taką taktyką na mnie gra a ja robię tak:
Gość wjeżdża w 12:30 12 konnicami, ja mam postawione 2x koszary i 8 pików (wciąż się robią), mam zamurowane wieżyczki z czego jedną ulepszyłem do strażnicy. Wjeżdża mi we farmy (tam jest obmurowana wieżyczka), ja podchodzę pikami i tłumię to powstanie. W między czasie robie jeszcze trochę jednostek i próbuje ogarnąć 2000 jedzenia na wyprawę.
W 14 minucie wyjeżdżam krucjatą w miasto wroga, całkowicie załamane gospodarczo zresztą. Ja też mam jakiś uhybel na gospodarce, ale to już jakby nie ma większego znaczenia bo wroga nie ma ; )
Poza tym co da jakaś gildia u arabów? Naprawdę znikomy plus, bo co da kulturystyka przeciwko 16x krzyżowcom?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Wto 12:48, 11 Gru 2007 |
|
Wiesz, może i prawda, ale łatwiej coś takiego powiedzieć niż zrobić. Znając życie, zapomniał byś postawić tych strażnic i w ogóle . A nawet jeśli, można w tym ataku dosłać i piechurów, więc piki nie będą sprawiać problemu.
Ja stosowałem ta taktykę kilka razy, i za każdym razem się udawało. Może i na noobach, może na dobrych graczach, ale warunkiem jest: gracz nieprzygotowany od razu padnie.
Zresztą, nie mówię ze jest to jakaś super-niezawodna taktyka, tylko jest to lepszy rush od rushu azjatów.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Wto 13:58, 11 Gru 2007 |
|
KuleshoV napisał: |
Ale powiedz mi co zrobisz z 3 krówkami i 20 polami. To naprawdę bardzo mało jedzenia, zwłaszcza, że koszary kosztują 200 pożywienia, a za jednostki konne też trzeba zapłacić. Napiszę krótki scenariusz gry, ktoś z taką taktyką na mnie gra a ja robię tak:
Gość wjeżdża w 12:30 12 konnicami, ja mam postawione 2x koszary i 8 pików (wciąż się robią), mam zamurowane wieżyczki z czego jedną ulepszyłem do strażnicy. Wjeżdża mi we farmy (tam jest obmurowana wieżyczka), ja podchodzę pikami i tłumię to powstanie. W między czasie robie jeszcze trochę jednostek i próbuje ogarnąć 2000 jedzenia na wyprawę.
W 14 minucie wyjeżdżam krucjatą w miasto wroga, całkowicie załamane gospodarczo zresztą. Ja też mam jakiś uhybel na gospodarce, ale to już jakby nie ma większego znaczenia bo wroga nie ma ; )
Poza tym co da jakaś gildia u arabów? Naprawdę znikomy plus, bo co da kulturystyka przeciwko 16x krzyżowcom? |
Ty mi chcesz powiedzieć, że do 14 minuty przy inwestowaniu w pikinierów i wieżyczki zrobisz krucjatę?? Coś mi się nie chce wierzyć...Pikinier żre złoto, i to dość dużo więc zanim powołasz taką taktyką krucjatę, już dawno przyjdzie następny rush niszczący ci katedrę..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KuleshoV
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 14:57, 11 Gru 2007 |
|
A dlaczego nie? Nie będę budował drugiej gildii, więc zostanie dużo złota.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KuleshoV dnia Wto 14:58, 11 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Wto 14:59, 11 Gru 2007 |
|
Tutaj akurat Kuleshov ma racje. Doświadczony gracz, jakich jest wielu, powołają w 12 minucie wyprawę a w 14 maja już kompleks koszar i jakieś 15 pik, 10 piechurów i 15 łuczników. Do tego jeszcze z 2 kapłanów..
W 16 minucie będzie miał Gildię Wojowników, z 20 krów i armię z 40 pik, 45 piechurów, 55 łuczników, z 5 kapłanów i 16_20 krzyżowców. Następnie zbuduje Gildię Kupców..
Nie wierzysz? Pooglądaj replaye!!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KuleshoV
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 15:13, 11 Gru 2007 |
|
Ku woli ścisłości - nigdy nie powołuję tak szybko wyprawy, robię to przeważnie przy euro-nawalankach dopiero wtedy, gdy populacja pochodzi do 199/200 żeby zapełnić limit na 215/200, w rezultacie więcej armii. Jednakże jeśli zachodzi owa potrzeba szybszego przywołania krucjaty, to czemu nie
Z tą liczbą jednostek to przesadziłeś
Poza tym nie zamieniaj jednostek w liczbie populacji, bo na ogólną populację składają się również wieśniacy, a jak wiemy zajmują dosyć sporą część tego limitu ^^
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KuleshoV dnia Wto 15:16, 11 Gru 2007, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Wto 15:27, 11 Gru 2007 |
|
Tak, dlatego policzyłem troszkę, i tych wieśków nie potrzeba aż tak dużo u Euro . Może trochę przesadziłem, ale to co podałem jest bliskie prawdzie. Po za tym, po wybudowaniu gildii kupców, można sobie pozwolić na jeszcze więcej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|