|
|
Autor |
Wiadomość |
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 9:16, 19 Sie 2008 |
|
Linear napisał: |
1.10 to nie jest żadna równowaga nacji bez zasad, to tylko wahadło, które przechyla się na stronę to jednej, to drugiej nacji zależnie od użytego fortelu, których to liczba wynosi 1(słownie: jeden) dla Araba i 2 (słownie:dwa) dla Azjaty. |
A na 1.13 ile masz fortelów?
Arab 1-2, Azjata 1-2, Euro 1.
Tutaj patch naprawdę pomógł.
A może właśnie równością nacji jest to wahadło?
Może nie chodzi tu o równość w nawalankach?
Różnica pomiędzy 1.10 z zasadami, a 1.13 z zasadami jest następująca:
Massujemy na maxa, ale nie tylko euro! Massujemy również azją i arabami! Tak więc co zmienił patch? To, że teraz gramy nie samymi europejczykami, ale gramy inaczej wyglądającymi jednostkami!
A przebieg gry jest bliźniaczo podobny do nawalanek euro na 1.10 z zasadami. Dzięki niemu zamiast dwóch piechurów euro biją się piechur euro i piechur arabów, praktycznie z równymi statami (!).
Tak więc jeśli mowa o równości to oczywiście, patch 1.13 wyrównuje bardzo dobrze wszystkie nacje! Ale tylko w kontekście nawalanek, po prostu, kto zrobi szybciej i więcej wygrywa
Nacje nie mają atutów, które zostały zabronione lub skutecznie osłabione, teraz fortel dla wszystkich ras jest właśnie taki! Czyli sumując, patch zmniejszył liczbę taktyk, których można było skutecznie używać do jednej, tak, jednej, do nawalanki i massówki, z tym, że teraz zamiast 8 euro na mapie, massuje się również azjata i arab
Teraz tylko wystarczy się zastanowić, czy chcemy massować każdą nacją, czy grać każdą nacją inaczej
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Kania dnia Wto 9:22, 19 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 9:42, 19 Sie 2008 |
|
Dużo słów, a za wszystkimi kryje się rush ninja Azjatami...
Azjata - do 15 minuty rushuj ninja, Euro i Arab - 5% szans na przeżycie. Nie udało się? Ojej, jaka szkoda, przegrałeś.
Arab - po 20 minucie heros i dojeżdżamy Europejczyka. Spuszczamy mu na czachę 5 deszczy i już nie ma armii. Nie ma herosa? A niech to, przegrałeś, bo twoja armia jest do dupy.
Euro - nie zrushowano cię ninja? Arab nie ma herosa? Wygrałeś!
Czyli - do 15 minuty króluje Azjata, potem nie ma szans. 15-20 minuta - Euro musi rozwalić Araba zanim ten zrobi herosów. Po 20 minucie - jeśli Arab zaczyna robić herosów, euro gryzie glebę.
Tak, oto wspaniałe 1.10. Podział 20 pierwszych minut gry na 3 nacje i totalna dominacja euro o ile Azjata nie zrushuje ninja a Arab nie zrobi herosów.
Pytanie: co wolisz? Zrushować euro ninja a potem nie mieć szans, czy walczyć przez całą grę na równi z pozostałymi nacjami?
Cytat: |
Czyli sumując, patch zmniejszył liczbę taktyk |
Tak, a 1.10 to istne multum taktyk. Azjata - ninja, Arab - heros, Euro - masówka. Bo użycie innej taktyki oznacza porażkę w obliczu potężnego Euro.
Niektórym się wydaje, że 1.10 to dużo taktyk, bo kiedyś grało się na 1.10 i było dużo zagrań. Ale to nie wersja gry jest przyczyną. Nic dziwnego, że kiedyś było dużo zagrań, skoro miano 100 limitu do 30 minuty gry i nie wiedziano że opłaca się mieć więcej niż 10 krów... jak tylko poziom gry się podniósł, przejęto taktyki Hiszpan, wszystkie zagrania zniknęły. I tego żadna wersja gry nie zmieni.
Z pewnością ciekawsza jest massówka 3 nacjami niż jedną, tym bardziej, że sposobów na massówki jest kilka, a nie jeden wyśrubowany euro na 1.10.
Cytat: |
Teraz tylko wystarczy się zastanowić, czy chcemy massować każdą nacją, czy grać każdą nacją inaczej Wink |
W tłumaczeniu - czy chcemy móc grać równie skutecznie każdą nacją, czy rushować ninja azjatami, walić herosów arabami i liczyć na euro że wróg tego nie zrobi. Duzo słów, a za wszystkim tylko rush ninja...
Na 1.13a gra jest równa zarówno z zasadami jak i bez nich. Na 1.10 gra jest nierówna w obu przypadkach...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Linear dnia Wto 9:46, 19 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 10:01, 19 Sie 2008 |
|
Wyraźnie napisałem, kto lubuje się w nawalankach będzie uważał patch 1.13 za patch bardzo dobry, kto myśli inaczej będzie za taki uważał 1.10.
Tak, zgadza się, każda nacja ma w grze swoje 5 minut, każda może wygrać, każda może przegrać.
A tak jak już wspominałem mamy mass z 1.10, ale zamiast samych euro mamy arabskie i azjatyckie jednostki.
Aha, nigdzie nie wspominałem, że na 1.10 było multum taktyk, bo ich nie było, tak więc pozostaw większość domysłów samym sobie
No tak, jest mały problem, dla was gra zaczyna się dopiero po 13:30 (!), dlatego skandalem są gry trwające 20 minut!
Tak więc, kto woli się napieprzać wciąż tymi samymi jednostkami z chęcią zainstaluje 1.13 i tutaj się zgodzę
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Wto 14:29, 19 Sie 2008 |
|
Mam do ciebie pytanie ów Kamilu... Czy zdarzyło Ci się grać ostatnimi czasy z Dandim?? Ma on jedna z taktyk polegającą na coś w rodzaju rushu kapłanami azjatyckimi... Jak mu się ów rush nie udaje to robi ich masówkę i jedyną obroną przed nią jest dla araba janczar a dla euro magia z zamrożeniem...
Zapewne z Lord Markiem tez nie grałeś... on produkuje ninja... nie wychodzi mu to za dobrze, ale zapewne jeśli jeszcze trochę poćwiczy to z pewnością będzie i ową taktyką odnosił sukcesy...
Za to Akte ostatnio często tworzy wieże magów i bawi się zamrożeniem i golemami
Niektórzy lubują się w masówkach janczarów inni w samurajów a jeszcze inni w urozmaicone wojsko...
Dopiero kilka tygodni po wyjściu patcha 1.13 i kilka dni od 1.13a a już na owym patchu zrodziło się kilka odbiegających od ogólnych schematów gier... Czego wiec potrzeba?? otóż czasu... Na razie każdy próbuje taktyk które stosował już wcześniej ale to w wczorajszej grze Bleademan zagrał azją na magie i myślę że za niedługo ta uśpiona taktyka wróci z wiekowego wygnania... Samych masówek można obrać kilka sposobów jedną nacją...
A i co do zasad to coraz rzadziej się ich używa... I wreszcie coraz rzadiej słychać płacz i lamet iż oto ktos komus wjechal w farmy albo domki... raczej juz zostaje iz nie wjezdza sie w farmy a to chyba tylko raczej z uprzejmosci niż zasad... 13;30 tez już jest powoli wymierzającą regułą...
Osobiście mam 2 wersje tzara 1.10 i 1.13a i wole grać na 1.13a. Nie oznacza to jednak ze uważam 1.10 za totalny syf, lubie od czasu do czasu na nim zagrać dla urozmaicenia (i prosze nie cytować ów fragmetu, jakoby sam powiedzialem ze na 1.10 gra jest bardziej urozmaicona) ale nie częsciej niz 1 na 5 gier.
Można śmiało rzec ze tzar1.10 i Tzar1.13a to już 2 różne gry mające ze sobą wspólny jedynie silnik graficzny... pierwszy utworzony przez Haemimont drugi przez Lineara... według mnie choć i tak to już wszyscy wiedzą lepszy ten drugi...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dandi
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Wto 15:53, 19 Sie 2008 |
|
Li mu bai: Mnie osobiscie podoba sie bardziej 1.13a grales na nim ze mna:P??
Kaplani slabsi ale tansi:) wiec dalej nimi gram, lecz teraz kazda nacja ma szanse wygrac, w koncu patch jest trafiony w kazda nacje.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dandi dnia Wto 15:54, 19 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 18:27, 19 Sie 2008 |
|
Li Mu Bai napisał: |
Niektórzy lubują się w masówkach janczarów inni w samurajów a jeszcze inni w urozmaicone wojsko... |
Niestety muszę stwierdzić, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem w powyższych postach.
Weź pod uwagę, że jak sam napisałeś oni "próbują", próbować zawsze można ale w większości przypadków nie jest to skuteczne, tak jak było na patchu 1.10.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Wto 18:43, 19 Sie 2008 |
|
Kamil Kania napisał:
Cytat: |
Weź pod uwagę, że jak sam napisałeś oni "próbują", próbować zawsze można ale w większości przypadków nie jest to skuteczne, tak jak było na patchu 1.10. |
Chodziło mi Kamilu, iż "oni" próbują starych taktyk, które używane były w 1.12a. Trza przyznać że 1.12a to właśnie głównie masówka i nawalanka była, więc większość graczy postanowiła je tylko dopracować. Lecz pewna część graczy już STOSUJE NOWE TAKTYKI... przykładem była owa trójka którą wymieniłem na początku posta mego...
Może trochę nieprecyzyjnie to napisałem, lecz myślałem iż Tobie nie muszę wszystkiego łopatologicznie wykładać drogi Kamilu... i jeszcze 2 sprawy poza konkursem... Czytam Twoje posty uważnie i nie odpowiedziałeś na moje pytanie a ino..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |