Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Dyskusja na temat zasad - TEMAT GŁÓWNY zobacz 1 post Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:45, 10 Wrz 2009 Powrót do góry

Chcialbym jeszcze dodać, aby zapobiec precedensowi dobudowy forntu że front tworza tylko i wyłacznie koszary. A gdy ich liczba spadnie poniżej 4 (3 i mniej) to front juz nie istnieje. Do tego koszary muszą być mniej wiecej w kupie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KuleshoV



Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:47, 11 Wrz 2009 Powrót do góry

To logiczne, cofanie armii do jakichś paru gospód na totalnym zadupiu mija się z celem. Nawet jeżeli są przy koszarach, które już zniszczyliśmy. Gospody to jedynie środek wspomagający tworzenie armii, to tak jak byśmy zakazali zabijania wieśniaków, "bo za chwilę mieli budować dom".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
piorun



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:06, 11 Wrz 2009 Powrót do góry

Nie tylko i wyłącznie koszary. Moim zdaniem, powinny być to wszystkie budowle tworzące jednostki bojowe(także zamek jeśli robi szpiegów/ninja). A jeśli tych budowli będzie mniej niż 3 to wtedy front już nie istnieje. Inaczej jest to bez sensu. Ciągle ma przy tym trwać zasada frontów - jeśli ktoś wywali sobie na przykład kilka gospód dwa ekrany poza były front - można jechać już jego państwo w całości.

A co do skupienia budynków tworzących jednostki bojowe - jak powiedziałem, zasada frontu wszystko tłumaczy. Niszczysz to co musisz. Nie zajmujesz się budynkami wywalonymi za poprawny, główny front.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piorun dnia Pią 15:08, 11 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:16, 11 Wrz 2009 Powrót do góry

Piorun zbytnie udziwnienia chcesz prowadzić. Zasady mają być proste i klarowne. Idąc Twoim tokiem rozumowania do frontu można zaliczyć i katedre, choć zaliczenie do niego klastorów byloby wcale niegłupie.Ale ajza i tak na samych klasztorach nie wyżyje.

Front - zbiór koszar (przynajmniej 3) ustawionych blisko siebie w kierunku przeciwnika

Zasada frontu - Jeśłi chcesz zniszczyć farmy i domki przeciwnika musisz najpierw zniszczyć front przecinika.

Krótko zwięźle i zrozumiele. Niedługo zajme się poradnikiem "jak dobrze postawić front" i go lekko zmodernizuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
piorun



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:47, 11 Wrz 2009 Powrót do góry

Cytat:
Piorun zbytnie udziwnienia chcesz prowadzić. Zasady mają być proste i klarowne. Idąc Twoim tokiem rozumowania do frontu można zaliczyć i katedre, choć zaliczenie do niego klastorów byloby wcale niegłupie.Ale ajza i tak na samych klasztorach nie wyżyje.

Właśnie za 1.10 można było atakować np. katedrę, wysłać 50 kawalerii w nią, bo robiła silnych krzyżowców, których wsparcie było potężne.. Właśnie dlatego każdy inteligentniejszy gracz obmurowywał gildie. Teraz to zagranie jest w ogóle nieznane i nic dziwnego. W końcu podczas walk, przeciwnik nie ma prawa zniszczyć np. Wieży Magów czy Warsztatu Magów, bo przecież to nie liczy się jako front, ale twoje wojska rozgramia. Teoretycznie tyczy się to wszystkich graczy, więc szanse wszystkich graczy się przez to nie zmieniają(ale nacji już tak). Sądzę jednak, że ożywiło by to trochę zagrywki taktyczne w grze i zmniejszyło siłę defensywy, która ostatnio przez m. in. balisty jest na prawdę potężna(co mam nadzieję niebawem się zmieni).

Nie rozumiem też, czemu sądzisz iż chciałbym powodować "udziwnienia" w grze. Zasady mogą być proste i klarowne i tego też bym chciał. Ale nie rozumiem, jednej rzeczy.

Przykład:
Załóżmy, że front przeciwnika jest poprawnie zbudowany. Większość wojska została pokonana, lecz ciągle z gospód, koszar, klasztorów itp. wychodzą żołnierze. Budynki, które je produkują, są mniej więcej w takich proporcjach: 40% koszar, 5% warsztatów, 35% to gospody, a reszta gildie(np. WM, parę klasztorów). Zniszczyliśmy prawie wszystkie koszary, zostały ze dwa, ale reszta budowli jest niezniszczona lub lekko naruszona. Możemy atakować w farmy i resztę miasta? Nie sądzę jakoby było to uczciwe posunięcie. Dlatego twierdzę, że tylko i wyłącznie koszary nie mogą tworzyć frontu. Oczywiście jeśli gospód czy innych takich budowli zostanie parę to możemy już rozwalać co chcemy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coristo55



Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:40, 11 Wrz 2009 Powrót do góry

a jakby jakiś dureń co zna zasady obmurowałby front domami?
zaatakować tych domów byś nie mógł bo front koleś ma Very Happy

co zrobić w takim przypadku? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 16:46, 11 Wrz 2009 Powrót do góry

a kto mówi ,że nie można atakować gildii? nie wiem skąd w ogóle takie pomysły...osobiście wolę przekopać w przedłużających się meczach niż zniszczyć...większym problemem niż obmurowanie jest postawienie za barakami,gospodami do których dostęp bez pokonania wojska jest praktycznie niemożliwy i tylko z tego powodu nie robię tego w każdym meczu Wink ewn nie mogę zlokalizować owego budynku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KuleshoV



Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:13, 11 Wrz 2009 Powrót do góry

Dodam też że stawianie domów przy złocie (nie tym z bazy) jest niedopuszczalne i w sytuacji, gdy obok złoża są zbudowane domy, to należy je bezwzględnie zniszczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:05, 25 Wrz 2009 Powrót do góry

Skoro już wyszedł 1.13b i powoli zanikają problemy z patchowaniem, proponuje dokonać jednej małej zmiany w zasadach. A mianowicie przesunąć próg ataku z 14:00 na 13:00. Po pierwsze rush rycków przestał byc tak uciążliwy jak to działo się przedtem, a obniżanie progu poniżej 13:00 jest sporym ciosem dla azji, która dopiero od 10;30 dostaje zastrzyk fooda. Dzięki temu przesunięciu delikatnie zyska na znaczeniu rush, który od kąd jest 14:00 jest słabo opłacalny a na obecnym patchu przy utrzymaniu sie 14:00 mógby być całkowice bezużyteczny. Zmnienia to lekko styl gry każdej nacji i uważam że gra stanie się przez to bardziej ciekawa i nie bedzie 1 super wyklepanego schematu dla każdej nacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KuleshoV



Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:09, 25 Wrz 2009 Powrót do góry

I tak jest uciążliwy, to tylko kosmetyczne zmiany. Proponuję zostać przy takim progu jak obecnie, bo azja dostanie ostro w kość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ardwin



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 21:12, 25 Wrz 2009 Powrót do góry

ja tam nigdy nie grałem na 14 więc róbcie co sobie chcecie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hudy
Naczelnik


Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1400 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:49, 25 Wrz 2009 Powrót do góry

mnie to także wszystko jedno Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KuleshoV



Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:57, 22 Paź 2009 Powrót do góry

Nie można się budować w ten sposób:

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KuleshoV dnia Czw 20:59, 22 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:22, 22 Paź 2009 Powrót do góry

Oczywiscie Kula ma racje ale teraz moze coś z innej beczki. O magii w grach z azją.
Azja nie ma skutecznej obrony przed magią, choć w zasadzie tak naprawde uciążliwe jest dla niej brak obrony przed czarami. przed jednostami magicznymi broni się z równą skutecznością co euro i arab. ich kapłani są 2 razy tańsi, mają odporność na magie i mają więcej hp, co w pewnym sensie rekompensuje brak ataku dystansowego. do tego najlepiej radzą sobie z hero ( o ile zbudują odpowiednią ku temu gildie). Fakt faktem że jednak są bezbronni gdy wróg używa zaklęć. Spam golemów tak samo stratuje trenowaną armie euro jak i trenowaną armie azji o ile nie ma w ich szeregach kapłanów. Więc czemu nie pozwolić brać udziału brać udziału w bitwie jednostkom magicznym w roli czysto bitewnej? tym bardziej że nikt nie ma nic przeciwko duchom i orkom^^ Tak więc proponuje zmodyfikować lekko zasade "zakazu buduwy gm gdy jeden z teamów składa się wyłącznie z azji" do "zakazu używania czarów bojowych gdy jeden z teamów sklada się jedynie z azji"


Do tego sądze że zasady można uogólnić do kilku aksomatów, które każdy średnio myślący człowiek powinien zrozumiec, zqamiast się bezsensownie rozczulać jak to jest w temacie ogłoszeniowym.

Zasady:
-Zakaz ataku do 14 minuty
-Zakaz ataku domków i farm o ile przeciwnik posiada front.

Front- Skupisko koszar (minimum 3) posiadające łaczność z bazą i skierowane w kierunku przynajmniej jednego przeciwnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kosetka
Naczelnik


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:51, 23 Paź 2009 Powrót do góry

Co do duchow to lekka przesada :p One jako jedyne z jednostek magicznych uzywaja magii i my nie mamy nad tym kontroli, wiec Twoja nowa zasada "zakazu używania czarów bojowych gdy jeden z teamów sklada się jedynie z azji" wyklucza te jednostki. Co do krasnoludow/orkow/szkieletow nie mam nic przeciwko ;D

Mnie zastanawia jedna sprawa juz od dluzszego czasu, mianowicie przed gra ustalamy, ze gramy bez magii, a tym czasem w ustawieniach mapy sa wlaczone magiczne wrota i magiczne przedmioty. Przeciez skoro bez magii to powinny byc te dwie rzeczy wylaczone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)