Autor |
Wiadomość |
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Sob 16:21, 30 Sty 2010 |
|
Gadałem dziś z SirEarendil z hiszpanii o ich systemie który wypracowali w tzarze:) >> [link widoczny dla zalogowanych] <<
zrobili swietną strone, na której dzięki programowi umieszczane są automatycznie staty i replaye z gier które dany gracz rozegrał. Dodatkowo jest liga gdzie każdy gracz posiada bogate statystyki i dzięki którym można stworzyć dobry ranking graczy. Do tego dzieki stornce sporo osób może ogladać repki i dowiadywac się jakie kto stosuje taktyki.
SirEarendil powiedzial że bybływ stanie przetłumaczyć to na angielski, a wtedy ktoś z polaków (my english is bad) mógłyby się zająć stworzeniem polskiej wersji tego systemu.
Oczywiście cały hiszpański system jest wiele łatwiejszy dzięki communicatorowi, na który również pasowałoby się przestawić.
Póki co powiedzialem Sirowi żeby skontaktował się z gaarą, ale jeśli ktoś ma dosyc czasu i wiedzy zeby się tym zająć to byłoby bardzo miło
Może nawet zacny Nigi pokusi się o pomoc:)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Pon 14:59, 28 Lut 2011 |
|
Jak wiadomo hiszpański system jest trochę lichy i premiuje dłuższe gry praktycznie bez względu na wynik, wiec postanowiłem stworzyć na nowo formułę do statów.
W zasadzie mam 3 formuły, z których rzecz jasna należy wybrać jedna ewentualnie zmodyfikować.
K'woli wstępu mała legenda:
L-liczba graczy
PKT- ilość punktów
UK- unit killed
UL - unit lost
GM SM WC FG - staty ekonomiczne
F - składowa militarna
E - składowa ekonomiczna
przedrostek 'A' oznacza dla danych statów sumę wszystkich graczy
Wszystkie formuły maja podobną budowę, różnią się tylko występującymi w nich funkcjami. Postać ogólna:
W=2*F+G
Poszczególne składowe cząstkowe też są takie same:
F1=L*PKT/APKT
F2=L*UK/AUK
F3=(100+UK)/(100+UL)
EG=L*GM/AGM
ES=L*SM/ASM
EW-L*WC/AWC
EF=L*FG/AFG
Pierwsza foruła (prosta)
W1=F1 +F2 +F3^(1,5)
G1=2*EG +0,5*ES + EW EF
Druga formuła (logarytmiczna przesunięta)
W2= LOG(1+F1) + LOG(1+F2) + LOG(1+F3^3)
G2=2*LOG(1+EG) +0,5*LOG(1+ES) + LOG(1+EW) + LOG(1+EF)
Trzecia formuła (logarytmiczna prosta)
W3=LOG(F1*F2*(F3^3)) // dodawanie logarytmów można zamienić na mnożenie
G3=2*LOG(EG) +0.5*LOG(ES) +LOG(EW) + LOG(EF)
Jak to wygląda w praktyce?
Każda formuła ma swój charakterystyczny punkt który osiąga gdy wszystkie składowe równają się 1. Dla pierwszej jest to 10,5. Dla drugiej ok 3. dla trzeciej 0. Pierwsza preferuje gry gdzie gracz osiąga znakomite staty i różnica miedzy bardzo dobrym wynikiem a dobrym jest znacząca, nieporównywalnie większa niż dobry - średni -słaby. W drugiej formułę wszystko jest wygładzone. Ciężko zdobyć współczynnik wyższy niż 6 i niższy niż 2, różnice miedzy znakomitymi wynikami a dobrymi są również mniejsze niż to miało miejsce w pierwszej formule, a przy tym nie obrywa się za bardzo za to ze od czasu do czasu zdarzy się zła gra. Trzecia formuła jest najbardziej bezwzględna dla graczy ze słabymi statami, więc nawet jeśli miałaby zostać należałoby i tak dokonać przesunięcia o przynajmnie 0,1.
|
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Sob 16:57, 02 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
gaara
Naczelnik
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk Płeć:
|
Wysłany:
Wto 10:18, 01 Mar 2011 |
|
Muszę się w to dokładniej wczytać, ale na pierwszy rzut oka wygląda niegłupio. Też mi nie leży hiszpański system, bo muszę wydłużać sztucznie gry, żeby poprawiać rank.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kosetka
Naczelnik
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany:
Pią 10:34, 01 Kwi 2011 |
|
Minal juz miesiac od opracowania przez Li nowych formul, wiec wszyscy pewnie przemysleli, ktora najbardziej im odpowiada.
Proponuje zrobic glosowanie.
Jesli o mnie chodzi to glosowalbym na pierwszą formule.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gaara
Naczelnik
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk Płeć:
|
Wysłany:
Pią 11:21, 01 Kwi 2011 |
|
Może przed głosowaniem Li przybliżyłby nieco każdą z formuł. Kilka zdań opisu, zaznaczenie różnic między formułami, tak żeby nikt nie czuł się skołowany i mógł dokonać świadomego wyboru.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kosetka
Naczelnik
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany:
Pią 12:06, 01 Kwi 2011 |
|
Ślepyś Gaara
Li Mu Bai napisał: |
Każda formuła ma swój charakterystyczny punkt który osiąga gdy wszystkie składowe równają się 1. Dla pierwszej jest to 10,5. Dla drugiej ok 3. dla trzeciej 0. Pierwsza preferuje gry gdzie gracz osiąga znakomite staty i różnica miedzy bardzo dobrym wynikiem a dobrym jest znacząca, nieporównywalnie większa niż dobry - średni -słaby. W drugiej formułę wszystko jest wygładzone. Ciężko zdobyć współczynnik wyższy niż 6 i niższy niż 2, różnice miedzy znakomitymi wynikami a dobrymi są również mniejsze niż to miało miejsce w pierwszej formule, a przy tym nie obrywa się za bardzo za to ze od czasu do czasu zdarzy się zła gra. Trzecia formuła jest najbardziej bezwzględna dla graczy ze słabymi statami, więc nawet jeśli miałaby zostać należałoby i tak dokonać przesunięcia o przynajmnie 0,1. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gaara
Naczelnik
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk Płeć:
|
Wysłany:
Pią 12:11, 01 Kwi 2011 |
|
Coś więcej od tego
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linteo
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 17:46, 01 Kwi 2011 |
|
Ja wybrałbym druga formułe gdyz czasem jak gra nie pójdzie nic wielkiego sie nie stanie z naszymi pkt
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Sob 16:59, 02 Kwi 2011 |
|
Ja również obralbym raczej drugą formułe. Przypomina ona troche klasyfikacje szkolną słaba gra=2; przeciętna gra=3; dobra gra=4; bardzo dobra=5; zacna=6
Odnośnie samej formuły, chciałbym odrazu wyeliminować kilka 'nieczystych zagrywek' które moga powstać. do punktów wyjściowych będa:
-dodawane 4pkt za każde 5000 demege zadanego
-odejnowane 3pkt za każdy zniszczony budynek (wypadkowo za zniszczenie budynku dostanie sie 2pkt-tak jak za jednostke)
-odejmowany jeden punkt za każdy stracony budynek (murkowanie ma swoją cene)
Ponadto gracze których wywaliło w pierwszych minutach gry nie będa brani w ogóle pod uwage. Jak to będzie sprawdzane? Jeśli średnia suma damge inficted, damage taken i statysyk ekonomicznych będzie mniejsza niż 3000/minute to taka osoba nię będzia brana pod uwage przy liczeniu współczynnika. Po za tym na wzór hiszpańki zaliczane partidy powinny być od średniej 1200 lub 1500 na gracza.
Edit:
Chciałem dopisać że w poscie o formule popełniłem gafe. zamiast 'F=2*W+G' powinno być 'W=2*F+G'
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Wto 18:57, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Kosetka
Naczelnik
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany:
Wto 17:56, 05 Kwi 2011 |
|
Moze teraz ja jestem ślepy, ale chcialbym wiedziec jak wyglada formula na klasyfikacje gry. Chodzi mi o hiszpanskie IG [link widoczny dla zalogowanych]
licząc ze wzoru:
IG=W2+G2/2
czyli korzystając z drugiej formuly przykladowe wyniki wygladaja tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Narazie bez tych uwag
Cytat: |
Odnośnie samej formuły, chciałbym odrazu wyeliminować kilka 'nieczystych zagrywek' które moga powstać. do punktów wyjściowych będa:
-dodawane 3pkt za każde 5000 damege zadanego
-odejnowane 3pkt za każdy zniszczony budynek (wypadkowo za zniszczenie budynku dostanie sie 2pkt-tak jak za jednostke)
-odejmowany jeden punkt za każdy stracony budynek (murkowanie ma swoją cene) |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Đrain
Naczelnik
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Asgard Płeć:
|
Wysłany:
Wto 18:24, 05 Kwi 2011 |
|
Cytat: |
-dodawane 3pkt za każde 5000 damege zadanego |
Li a nie czasami demage?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Wto 19:10, 05 Kwi 2011 |
|
IG hiszpańskie:
IndiceGlobal =(((LOG(Puntos Partida)-LOG(1000))/(LOG(6000)-LOG(1000)))*0.5)+(((LOG(Oro Conseguido)-LOG(10000))/(LOG(80000)-LOG(10000)))*0.2)+(((LOG(Piedra Conseguida)-LOG(10000))/(LOG(40000)-LOG(10000)))*0.05)+(((LOG(Madera Conseguida)-LOG(10000))/(LOG(80000)-LOG(10000)))*0.10)+(((LOG(Comida Conseguida)-LOG(40000))/(LOG(300000)-LOG(40000)))*0.15);
Jak ktoś zna matme to zrozumie, ale i tak troche tam za dużo pieprzenia im dłuzej sie grało tym lepiej.
Póki co proponuje zaliczać gre do klasyfikowanych od średniej 1200pkt.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hadzik
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korfantów Płeć:
|
Wysłany:
Pią 14:27, 02 Lis 2012 |
|
i jak to Wam idze ?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kosetka
Naczelnik
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany:
Pią 14:47, 02 Lis 2012 |
|
jutro skoncze
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|