Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Typ mapy w grze online Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
KuleshoV



Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:08, 17 Gru 2008 Powrót do góry

Piszę ten temat aby poruszyć poniekąd ważną kwestię, która dotyczy typu mapy, na jakiej toczy się gra.

Jakie są wasze odczucia dotyczące jezior, kontynentu, wysp, a może mapy suchej?

Osobiście najlepiej gra mi się na suchej. Jest kilka powodów, dla których nie lubię mokradeł:

• nie muszę używać zbędnego muru aby odgrodzić miejsca podlegające ochronie
• nie muszę przeciskać swojego wolnego europejskiego wojska przez szereg udziwnień typu woda przez pół frontu.
• mogę skuteczniej eksplorować teren
• mogę poniekąd skuteczniej i efektywniej walczyć, ze względu na to, że szybsze przemieszczanie jednostek na mokrych mapach jest utrudnione, zwłaszcza, że trzon armii europejskiej stanowi piechota, a nie jak u arabów czy w azji - konnica. (wyrównanie szans swego rodzaju)
• ponadto uważam, że w grze ograniczonej zasadami woda nie powinna występować.

A teraz coś na temat wody.

Nie trafiają do mnie argumenty niektórych graczy - wolność dla azji, niech azja handluje! Prawda jest taka, że w każdej drużynie jest zróżnicowanie ras i można się dogadać z eurosem żeby rozpoczął handel.

Prawda jest taka, że większość gier nie wymaga żadnego handlu, a woda która w mojej ocenie zaśmieca mapę na ustawieniach limitu 200/200/250/300 nie jest nikomu do szczęścia potrzebna. Stanowi jedynie dodatkowy losowy czynnik, który utrudnia grę poszczególnym graczom (czynnik losowy typu złoto).

Mogę się zgodzić na wodę w sytuacji gdy:

• brak zasad
• limit populacji nie wynosi 200, a np. 100. (kiedyś były przykłady udanej gry na wyspach)

Jak mi się coś przypomni to dopiszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Blademan



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 553 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIESZCZADERY
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:12, 17 Gru 2008 Powrót do góry

A ja lubię mokrą mapkę typu kontynent i jeziorka , zawsze jest jakieś tam urozmaicenie Wink Co do handlu to nie tylko wolnosc dla Azji ale także i dla Araba ponieważ w naziemnych karawanach może on handlowac tylko do 300 złota , a na wodzie tak jak euro do 500


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Haos



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 290 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korfantow
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:31, 17 Gru 2008 Powrót do góry

kula ale nie zapominaj ze z woda euro moze sie jeszcze skuteczniej bronic niz bez wody poprzez wieeeeelki zasieg genialnych strzelcow ktorym woda jedynie pomaga odpowiednio ustawiony front duza ilos balist i strzelcow miecho przed nimi i euro jest niedozajechania xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jeepers



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 59 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:33, 17 Gru 2008 Powrót do góry

KuleshoV napisał:

Nie trafiają do mnie argumenty niektórych graczy - wolność dla azji, niech azja handluje! Prawda jest taka, że w każdej drużynie jest zróżnicowanie ras i można się dogadać z eurosem żeby rozpoczął handel.

Prawda jest taka, że większość gier nie wymaga żadnego handlu,


:/ Widać że mało gier grasz, bardzo często zloto sie całkowicie kończy i jedynym jego zródłem jest handel który często przechyla szale zwyciestwa.
To że jest zróżnicowanie ras to nie argument, jeśli azja ma mozliwosc handlowania to powinismy jej to zapewnic. Nie mów mi potem ze bronie swojej nacji, zawsze gram europejczykami ;]

Dla mnie sucha mapa jest baardzo nudna, jest to takie walenie po prostej. Najlepsze moim zdaniem są jeziora ew. kontynent, aczkolwiek zdaża sie ze na kont. druzyny sa podzielone rzeką na 2 duże wyspy lub kogoś walnie na mała wyspe która baardzo spowalnia rozwój.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jeepers dnia Śro 21:34, 17 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kamil Kania



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:01, 18 Gru 2008 Powrót do góry

Cóż, dla mnie najlepsze są jeziora, ale pozostałe mapy też ujdą, czasem
woda przeszkadza, lecz nie jest to aż tak ogromne utrudnienie jak dla mnie.
Co do kontynentu czasem można mieć przekichane przez małą wysepkę.
Co do wysp, można na nich grać jeżeli ma się kilka godzin wolnego czasu Smile
Ale jak już wspominałem, moim zdaniem jeziora są najbardziej praktyczne i najmniej "przeszkadzają", jeżeli w ogóle to robią Smile
Natomiast w zasadzie żaden z podanych przez ciebie argumentów do mnie nie trafia bo praktycznie każdy to odczucie subiektywne.
Tobie się nie chce, tobie utrudnia, tobie przeszkadza.
Nie lubisz wody? Nie ma sprawy. Jednak część pewnie ma inne zdanie i wątpię by ten temat to zmienił.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Kamil Kania dnia Czw 18:12, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
KuleshoV



Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 493 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:07, 18 Gru 2008 Powrót do góry

Kamil Kania napisał:

Natomiast w zasadzie żaden z podanych przez ciebie argumentów do mnie nie trafia bo praktycznie każdy to odczucie subiektywne.


Takie miało być założenie tego tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)