|
|
Autor |
Wiadomość |
gaara
Naczelnik
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk Płeć:
|
Wysłany:
Pią 12:07, 03 Lip 2009 |
|
Mój niewykorzystany pomysł artykuł z działu o gazetce tzarowej:
Cytat: |
Dodam pomysł na kolejny artykuł, czyli historia Tzara w polskim wydaniu. Gra ma już swoje lata i myślę, że najwyższa pora na małe podsumowanie. Wink
Chodzi mi o to by ktoś grający od początku podzielił się swoimi wspomnieniami odnośnie początków Tzara. "Na początku był HAOS" ^^ i grywało się bez zasad. Następnie nadszedł czas gier hiszpańskich, później patch 1.12, 1.12a i tak aż do dzisiejszego 1.13a. Czy ktoś podjąłby się zadania napisania artykułu, który mógłby być felietonem zawierającym własne przemyślenia autora i jednocześnie zawierał rzetelne informacje o tym jak grywało się kiedyś, które klany i którzy gracze rządzili areną Tzara?
Do przemyśleń na ten temat doszedłem czytając tematy w archiwum, w których gracze na przestrzeni miesięcy zmieniali swoje opinie dotyczące patchów i zasad.
http://www.tzar.fora.pl/archiwum,30/poziom-absurdu,1202-75.html#24365
http://www.tzar.fora.pl/dyskusje,16/tzar-online-no-rules,1594.html |
Myślę, że na 10-lecie Tzara powinno się spisać historię jak to się zaczynało, zmieniało na przestrzeni lat, i co mamy obecnie.
Zachęcam najstarszych graczy do uwiecznienia swoich myśli, zaś tym którzy nie lubią pisać do udostępnienia swej wiedzy pozostałym. MartinDJ pisał mi o utworzeniu czymś w rodzaju Sali Sławy - w takim artykule można by wspomnieć o najlepszych graczach danego okresu, istniejacych klanach itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gaara dnia Pią 12:13, 03 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Wto 13:48, 07 Lip 2009 |
|
Gaara to bez sensu bo jak tylko ktoś o sobie napiszę to nasi tzarowi przyjaciele będą wypominać ,że się przechwala itp...a jedna osoba tego nie spiszę bo poprostu tak się nie da bez przemysleń reszty
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gaara
Naczelnik
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Arabian Desert Krk Płeć:
|
Wysłany:
Wto 14:42, 07 Lip 2009 |
|
Dlatego każdy powinien wtrącić coś od siebie. Dopiero wtedy grupka osób potrafiących dobrze pisać stworzy z tego coś porządnego. Wiesz masz racje z tym przechwalaniem , stronniczością. Gdzieniegdzie do dzisiaj uczą, że to Polska rozpętała 2 wojnę światową.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ardwin
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany:
Wto 14:58, 07 Lip 2009 |
|
to może niech ktoś zacznie bo ja przez cała erę 1.12a nasłuchałem się jak to moi samuraje sami kosili wszystko i każdy wykręcał takie wyniki na forum a nie w grze
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hadzik
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Korfantów Płeć:
|
Wysłany:
Śro 17:09, 05 Sie 2009 |
|
Bardzo fajny temat Garra może ja dodam coś od Siebie ^^ zaczelem grac w tzara okolo 2006 na wakacjach kiedy to mialem isc do Liceum...
Siedzac przed kompem i szukajac cos na necie postanowilem wpisac w google "jak grac w tzara online " i wyskoczylo zrobilem wszystko jak podawal instrukcjia i zagralem pierwsza gre on- line w zyciu jak i tzara:D (z Haosem ) wygralem 2 - 0 potem pamietam ze Hoas sie przechwala to chodz zagramy w twierdze gdzie ja w twierdze nie grywalem poszukalem na forum z znalazlem te forum potem sie zaczelo grywanie po 10 h dziennnie wieczorem chcialo sie juz wyzucic plykte z tzarem ale rano wstawalo sie z ta energia i nadzieja ze powalasz krucjate o 10 sekun szybciej niz ostatnio, moim idolem byl gracz MA$ter mial do 25 minut jeden schemat krory mogl rozwalic niejednego pro gracz w tamtych czasach ^^ godzinami sie siedzialo i ogladalo repki jak o to robi ? i nigdy sie nie udawało ale pamiec po nim zostanie
Były też czasy kiedy to tzar zaczoł przchodzic kryzys i jak sie zagralo gre w piatke to byl to naprawde cud { jak napewno wiekszosc wie Tzar byl zdominowany przez euro ...}
Moze i bylo to monotonne ale nidy nie wiedzales co CIe tak naprawde spotka czy rusz azja czy wyprawa nie wiadomo czy dostaniesz atak w 16 limitem czy moze w 21 250 ? ogolenie moge powiedzec ze najmilej wspominam te czasy
Grywalismy i tak grywalismy kiedy to wkoncy przyszla pora na zmierzenie sie z Hiszpanami tylko King Linear Ma$ter Dj Martin mogli im dorownac oczywiscie byli tez slabci i lepsi jak na to przystało Potem klan IRC napewno slyszeliscie postanowil wprowadzic cos nowego jako ze gra stawala sie nudna (hiszpanie mnieli krojone zasady ) wprowadzono balisty magie itp Tzar jednoznacznie zaczoł sie przeistaczac z larwy w motyla (te zdanie sam wymyslilm ) postawoniono grac z magia co sie nie podabalo hiszpanom... i w tym momecie siadl mi komp na dobre ja wiem 5 miesiecy gdy wrocilem pojawil sie rekty i garra i oczywiscie ardvin niedlugo potem powstal patch 12 i tak dalej:D i gralo sie juz na duchych:D zmiany te zapoczatkowali chlopaki z IRC a ze Lini był uważany za bustwo to wszyscy zaczeli grać
Jedyne co mile wspominam z tamtych czasow to kultura osobista mimo ze nie wszyscy sie ze soba zgadzali nie bylo mowy jak sie tu patrzy o wywalaniu z servera czy np(wchodze na Tsa patrze no kiklu znam i slysze w tle co to za noob)
a Teraz poziom Gry Max ludzi Max a kultura osobista minumim wystarczy ze ktos kogos zjechal i od razy leca wyzwiska miedzy innymi dlatego przestalem grac w tzara:D jakos mi to nie odpowiadalo
NAJMILEJ WSPOMINAM BAGERO KTOREGO NIE MA JUZ Z NAMI
Co jesszcze moge dodac Tzar był czyms co sprawialo ze stawałes szybciej czasami nawet o 6 rano przed szkolo i grywales z hiszpanami był w pewnym rodzaju obowiazkiem ktory mial malo wspulnego z wynoszeniem smieci byl gra do ktorej wiekszosc siadalo z usmiechem na Twarzy i mogło powiedzic to jest to co kocham
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:18, 16 Sie 2009 |
|
Napiszę więc resztę historii tzarowej wg. Er KZW. Oto jego post:
KrzysztofZW napisał: |
- Nowa Era 1 - 2004 - koniec 2005 załamanie się oficjalnego forum Tzara, nowy wygląd stron Haemimontu, pierwsze lepsze strony o Tzarze w Polsce (tzar.xt.pl i tzar.up.pl)
- Nowa Era 2 - pierwsze miesiące aż do wakacji 2006 roku[/b] powstaje forum Wink rośnie liczba graczy przypominających sobie o Tzarze jak i grających przez Internet(podejrzewam że wcześniej raczej nikt nie grał w Tzara przez Internet)
Styl gry(tzw. stary styl gry Smile) - rycerze, nastawienie na 1 typ jednostek, używanie np. golemów, obmurowywanie królestw. Powstaje świetna strona tzar.go.pl o rozgrywkach online świat Tzara budzi się do życia. Reaktywacja oficjalnego forum
- Nowa Era 3 -
Wkroczenie Lineara, Hiszpanów i innych obcokrajowców Wink aż do mniej więcej końca roku 2006
Styl gry zmienia się diametralnie - mniejszą uwagę graczy przykuwa obrona, świat Tzara nastawia się atak z wyważoną obroną. Atak polega na lawinowym zasypywaniu wroga tanimi wyszkolonymi jednostkami, pod koniec okresu popularny staje się rush Wink mniej magii, banalne bugi Hiszpanów, także Linear wprowadza taktykę Samuraje + konni łucznicy na 8 lvl lub wcześniej kapłani i błogosławieństwa. Maleje siła magii a w szczególności smoków. Wielu znakomitych graczy wycofuje się niestety(np. Draco, Phoenix)
- Nowa Era 4 - 2007 rok
Styl gry zmienił się znów. Już nie jest ważna obrona - praktycznie nikt się nie broni. Trzeba produkować lawinowo jednostki wszystkich typów, szkolić. Przechył w kierunku Europejczyków którzy niesłusznie zostali obdarowani przez twórców krzyżowcami. Ogólnie chodzi o lawinowe zalanie przeciwnika najróżniejszymi jednostkami |
Do Ery 3:
Do Ery 4:
W pierwszych miesiącach roku 2007 niektórzy Polacy zaczynają grać z Hiszpanami. Ci przenoszą swoje zwyczaje na nasz grunt(normalna prędkość, zasady). Następuje schematyzacja Polskiej gry. Następują regularne gry z Hiszpanami.
- Nowa Era 5 -
Dość krótka Era wystąpień przeciwko Hiszpańskim zasadom. Na forum rozgorzały ciągłe dyskusje i kłótnie na ten temat. Kamil Kania odnajduje nową taktykę rushu ninjami, która sieje postrach wśród zwolenników zasad. Ostatecznie nie ma jednak zbyt wielu zmian w grze, i taka sytuacja utrzymuje się aż do 7 Stycznia 2008 roku.
- Nowa Era 6 -
Pojawia się pierwszy zmieniający grę nieoficalny patch(mod) - Izzy Mod stworzony przez Abrakadabrę. Wkrótce Linear za pomocą programu Arch zmienia grę(w celu wyrównania nacji) tworząc patch 1.12. Część graczy na czele z Kuleshovem protestuje przeciwko nowym patchom. Po ostatecznie przegranej batalii o zostanie na patchu 1.10 odchodzą niektórzy gracze(w tym prawie wszyscy Hiszpanie, którzy grali teraz odizolowani). Pojawiają się kolejne patche zasypujące przepaście między nacjami. Pojawia się duża ilość nowych graczy, powstają(lub reaktywują) nowe klany, takie jak NN czy BF. W stylu gry nie ma zbyt wielkich zmian, ciągle dominuje atak, tylko innymi nacjami i jednostkami. Odżywa jednak nieco magia, dzięki jej osłabieniu rzadziej jest zakazywana. Powstaje także parę nowych stron, takich jak tzar2.xt gaary.
- Nowa Era 7 -
Utrzymuje się ostatecznie patch 1.13a. Pojawia się wielu nowych graczy. Powstają nowe klany, takie jak eSuba czy GO. Zmienia się styl gry - teraz bronienie się jest dużo łatwiejsze, głównie dzięki strzelcom, balistom czy basztom rakietowym. W niemal wszystkich grach dopuszczalna jest magia. Następuje także wznowienie stosunków z Hiszpanami. Obecnie na forum toczą się ciągłe dyskusje na temat powstania kolejnego patcha.
(temat w budowie)
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez piorun dnia Nie 20:05, 16 Sie 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |