Autor |
Wiadomość |
Kosetka
Naczelnik
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany:
Nie 8:40, 12 Lip 2009 |
|
Nie bedzie mi nikt kopiowal poradnikow bez pytania o zgode.
|
Post został pochwalony 4 razy
Ostatnio zmieniony przez Kosetka dnia Nie 12:32, 30 Wrz 2012, w całości zmieniany 11 razy
|
|
|
|
|
|
Qarter
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bystrzyca Kłodzka Płeć:
|
Wysłany:
Nie 8:56, 12 Lip 2009 |
|
Jest jeden kod który pokazuje te pola, taką siatkę robi, jak ktoś nierozumie, co to są pola to z kompem może sobie go wpisać.
hmshowgrid - to ten kod
Bubu, skoro wszystko to napisz jak się handluje. Znam kilka osób które tego nie potrafią, a grają już długo w Tzara.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Turbo
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: się wziąłeś? Płeć:
|
Wysłany:
Nie 9:23, 12 Lip 2009 |
|
Napisz albo daj screena żeby tam było że zaznacza się w karawanie jeden targ potem drugi targ i że handluję się gold za gold
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Qarter
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 730
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bystrzyca Kłodzka Płeć:
|
Wysłany:
Nie 9:41, 12 Lip 2009 |
|
No i bardzo dobrze bubu. Przenieśc do FAQ czy zostawić tu do dyskusji?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 9:54, 12 Lip 2009 |
|
Cytat: |
Po kilkudniowych testach dotyczacych handlu, a konkretnie tego ile % zysku daja badania: "podatki handlowe" oraz "banki" doszedlem do kilku wnioskow |
Szkoda, że nie doszedłeś do najważniejszego wniosku, a mianowicie : czy w ogóle opłaca się wynajdywać podatki handlowe i banki?
Ustaliłeś wyłącznie to, że banki są bardziej opłacalne niż podatki handlowe, ale nie ustaliłeś, czy ten biznes w ogóle się opłaca.
Jeśli podatki handlowe zwiększają zysk o 5%, a kosztują bodajże 500 złota, to aby się opłacały, musimy wyhandlować 10 000 złota. Ile czasu zajmuje uzyskanie takiej ilości złota poprzez handel? Wg moich dawnych badań potrzeba na to zależnie od rozmiaru mapy 20-30 minut intensywnego handlu. Jeśli nie przewidujesz, aby gra miała tyle jeszcze trwać - nie wynajduj podatków handlowych.
Analogicznie do banków: kosztują o ile mnie pamięć nie myli 600 złota. Zysk(podobno 7%) - musimy wyhandlować powyżej 8600 zlota. Pamiętając o kwestii, że handel wieśniakami jest żałośnie, patetycznie niewydajny(30% wydajności handlu karawanami euro) dochodzimy do wniosku, że dla Azjaty banki są całkowicie nieopłacalne(chyba że handluje on statkami, wówczas jak najbardziej banki są polecane).
Cytat: |
Do tego czy oplaca sie budowac dwie Gildie Kupieckie (azjaty i euro) dojdźcie sami Wink Chociaz graja euro napewno sie oplaca Very Happy Dodam jeszcze ze w handlu gdzie odleglosc miedzy targami wynosi 188 pol, zysk bez badan wynosi +100 za kurs a po bankach i podatkach handlowych +112 za kurs (na mapie gigantycznej w handlu karawanami) |
OK, a zatem dojdę sam(bez skojarzeń). Jeśli gramy Azjatą, to nawet jeśli wynajdziemy te banki i podatki handlowe nigdy się to nie zwróci. Nie opłaci się nawet przy handlu statkami. Jeśli mamy wydać dodatkowe 2k złota na GK euro, to z cała pewnością nigdy te 2k złota się nie zwróci(przy założeniu że budujemy GK euro wyłącznie dla podatków handlowych).
Z punktu widzenia Euro zbudować GK Azjaty zawsze mu się opłaci, w końcu owoce morza itp. Opłaci się wynaleźć banki. Ale rozpatrując wyłącznie handel, po doliczeniu 2k złota wydane na GK Azjaty owe złoto nigdy się nie zwróci.
A teraz trochę ciekawostek, których nie odkryłeś.
1. Handel morski jest najwydajniejszy. Galeon na ogromnej mapie może wyhandlować, o ile pamiętam(wszystkie dane wypisuję z pamięci, testy robiłem grubo ponad rok temu) powyżej 150 złota na minutę. Dla karaki i fregaty jest to ok. 100 złota. Karawana euro handluje ok. 70-80 złota na minutę na ogromnej. Arabska nieco mniej. Wieśniak 20-30 złota.
2. Jeśli budujesz powyżej 5 portów i targów, wydajność handlu maleje. A konkretniej maleje tempo załadunku surowców na jednostki handlowe. Za każdy port lub targ powyżej(chyba) piątego wyznaczana jest premia ujemna. Radzę więc oszczędnie gospodarować targami i portami
Należy przy tym pamiętać, że każdy targ lub port może obsługiwać wyłącznie jedną jednostkę jednocześnie, więc wyznaczenie wielu karawan do 2 targów bardzo mocno obniża wydajność każdej z nich.
Lepiej zawrzyj powyższe w swym poradniku A najlepiej zweryfikuj dane, które podałem, bo na 100% się pomyliłem i podaj konkretne wartości, jakie handluje dana jednostka na danym rozmiarze mapy w ciągu minuty. Najlepiej sprawdzaj na odległości 2 ekranów, na większych odległościach rzadziej się handluje.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Linear dnia Nie 9:56, 12 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kosetka
Naczelnik
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany:
Nie 12:41, 12 Lip 2009 |
|
Testy robilem jedynie na karawanach. Handlu morksiego nie ruszalem, poniewaz juz z miesiac nie widzialem zadnej gry na ktorej bylaby woda, a nawet jak juz jest to handel zawsze robi euro karawanami.
Temat tez trzeba zmienic, bo faktycznie wszystkiego na temat handlu to tu nie zawarlem :p
Co do tych targow to faktycznie zapomnialem napisac. Zeby miec transport 100/s mozemy miec 10 targow/portow, pozniej za kazdy dodatkowy targ/port zmniejsza sie transport tak jak napisales. Minimalny transport wynosi 10/s i jest on wtedy, gdy wybudujemy 90+ targow/portow.
Linear napisał: |
Jeśli podatki handlowe zwiększają zysk o 5%, a kosztują bodajże 500 złota, to aby się opłacały, musimy wyhandlować 10 000 złota. Ile czasu zajmuje uzyskanie takiej ilości złota poprzez handel? Wg moich dawnych badań potrzeba na to zależnie od rozmiaru mapy 20-30 minut intensywnego handlu. |
Na ogromnej przy 60 polach miedzy targami zajmie to niecale 15 minut przy 10 karawanach. Biorac pod uwage to, ze mozna zbudowac 10 targow nie tracac przy tym ilosci ladunku/sekunde to nie zapchamy tras miedzy tymi samymi targami, ba ! nawet mozna dolozyc jeszcze kolejne karawany, ktore spowoduja przyspieszenie zwrotu tego golda wydanego na podatki handlowe. Ciekawi mnie tez czy jak ktos robi handel to zastanawia sie nad tym ile gra bedzie jeszcze trwala i czy oplaca sie robic to badanie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Li Mu Bai
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city Płeć:
|
Wysłany:
Nie 13:33, 12 Lip 2009 |
|
Bubu wystraczy że zedytujesz pierwszego posta. temat i tak trafi do FAQ niebawem. Dlatego nier to co uważąsz za stosowne z mojego postu i lineara i wklej żeby była ładna całość.
Teraz troche faktów (mapa ogromna)
Karawana przy śrendiej odległości (37 zysku przy 500golda) ma wydajność ok 90 golda na minute. Galeon na tej samej odległości ma sprawność niewiele większą, lekko ponad 100. Do tego w Galeonie liczymy tą sprawność przy 1000golda, a w karawanie przy 500godla. mając 2 karawany zyski w minute wynoszą ok 180golda. Wniosek? Karawana jest najbardziej oplacalną formą handlu ze wszystkich mozliwych.
Tyle jeśli chodzi o suche fakty. Handel Galeonem jest nieopłacalny. Niedość że jest on wolny to jeszcze wydajemy 800 golda na możliwość jego produkcji. Obecnie handel robiony w grach 4 vs 4 jest sporym przedsięwzięciem. Zazwyczaj przeznacza się na niego od 5k do nawet 10k złota. przy tym drugim założeniu podatki handlowe zwracając isę po nieco ponad 5 minutach. Potem may czysty zysk. możnaby polenizować nad stosownością wynajdywania podatków w grach solowych ale już w 3 vs 3 jest to jak najbardziej opłacalne.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Li Mu Bai dnia Nie 13:43, 12 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 15:01, 12 Lip 2009 |
|
Handel galeonem jest zdecydowanie najwydajniejszy i najbardziej opłacalny. Nie wiem jakim cudem uzyskałeś inne wyniki. Robiłem wiele testów i za każdym razem wychodziła przynajmniej o 15% większa wydajność galeona niż karawany, dlatego nawet wydatek na technologię szybko się zwróci. Im większa odległość tym bardziej różnica się powiększała.
Biorąc pod uwagę zainwestowany kapitał faktycznie może się wydawać, że karawany są wydajniejsze, ale jeśli mamy wystarczająco złota aby zasilić chociaż 6 galeonów to na pewno ta właśnie opcja jest lepsza.
Wydajność karawany na ogromnej nigdy nie przekroczyła w żadnym teście na ogromnej 80 złota na minutę, a dla większej dokładności i rzetelności wyników mierzyłem je w odcinkach 5 minutowych.
Cytat: |
Zazwyczaj przeznacza się na niego od 5k do nawet 10k złota. przy tym drugim założeniu podatki handlowe zwracając isę po nieco ponad 5 minutach. |
W 5 minut jeden gracz może wyhandlować 10k złota? Czy na pewno mówimy o tej samej grze?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Linear dnia Nie 15:14, 12 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Zubr69
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 15:21, 12 Lip 2009 |
|
Linear napisał: |
W 5 minut jeden gracz może wyhandlować 10k złota? Czy na pewno mówimy o tej samej grze? |
Z tego co pamietam podatki handlowe nie kosztuja 10k złota.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 15:32, 12 Lip 2009 |
|
Kup sobie musk. Pisałem, że aby podatki handlowe się opłaciły trza wyhandlować 10k złota. Najwyraźniej Li wyliczył sobie, że zrobi 20 karawan, każdej da 500 złota, każda zarobi mu 90 złota na minutę i w ten sposób po nieco ponad 5 minutach zarobi 10k złota. Ale jest to nierealne. W praktyce uzyskanie takiego zysku zajmuje na ogromnej 15-20 minut. W dalszym ciągu nie jest to długo, dlatego można uznać tą technologię za opłacalną.
Po powtórnym przeprowadzeniu testów stwierdziłem, że faktycznie karawana ma na ogromnej wydajność 90 złota na minutę, wydajność fregaty jest nieco mniejsza. Jak komuś nie brakuje złota a na mapie jest woda to galeon zapewni większy zysk niż karawany, jeśli kapitał jest ograniczony - lepsze są karawany.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Turbo
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: się wziąłeś? Płeć:
|
Wysłany:
Nie 17:17, 12 Lip 2009 |
|
Do poradnika dodąłbym, że w azjatyckim wieśniaku trzeba kliknąć raz na niego i wcisnąć jedną strzałke w prawo i mamy opcje handluj ;D.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
King Paweł
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 18:59, 12 Lip 2009 |
|
Ja bym dodał jeszcze coś takiego.
Jeśli damy rozkaz handlu już jednej karawanie lub wieśniakowi, wybieramy innego wieśniaka/karawane i klikamy na tamtym ppm. Jednostka automatycznie rozpoczyna taki sam handel.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Turbo
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: się wziąłeś? Płeć:
|
Wysłany:
Nie 22:12, 12 Lip 2009 |
|
O ale jestem mało gnuśny nie wiedziałem o tym ;d.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
NoobSaibotek
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kontowni Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:32, 13 Lip 2009 |
|
Ja też sam zbytnio się nie trudziłem, aby odkryć jak się handluje
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Tajejek
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Keana Płeć:
|
Wysłany:
Wto 15:40, 14 Lip 2009 |
|
Najwygodniej to jest wziąść 10 wieśniaków azjatyckich i wtedy handlować
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|