|
|
Autor |
Wiadomość |
Antares
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 20:54, 08 Mar 2008 |
|
Witam!
Ostatnio zabrałem się do tworzenia mapki która ma przedstawiać zwykłe wiejskie życie
W pewnym miejscu mapy zrobiłem coś w rodzaju sklepu. Umieściłem Targ, Magazyn i Kuźnię i przy tym Handlarza. I tu się zaczyna problem. Chciałbym zrobić coś takiego: podchodzę do handlarza, a on zaczyna rozmowe (czyli obiekt w obszarze, jednak tego robić nie umiem ) np. Dźień dobry! No i wtedy pojawia mi się okienko z rozmową mojej postaci i są np. 3 opcje do wyboru. Przypuśćmy: "Chcę kupić kamień" ; "Chcę kupić drewno" ; "Chcę kupić żywność". Ja wybieram 1 z tych opcji, rozmowa się kończy, ze skarbca zabiera mi X złota a dany przedmiot pojawia się przed handlarzem. Moglibyście mi pomóc zrobić taką regulę? Mam nadzieję że tak i z góry dziękuję.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
Danielos von Krausos
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kębłowo Płeć:
|
Wysłany:
Sob 21:09, 08 Mar 2008 |
|
Hmm spróbujmy to tak wytłumaczyć: :]
Robisz regułę..
Warunek do reguł: obiekt w obszarze, gdzie ustawiasz, ze wydarzenie staje się prawdziwe, gdy jakąs ta, osoba wchodzi w jakiś tam obszar.
Robsiz konwersację...
NP:
Bohater: Witaj!
Handlarz: Co chcesz kupić?
i teraz bohater ma wybór
w kontynuacjach frazy: Co chcesz kupić? dajmy dla przyjkłądu trzy inne frazy:
- chcę kupić miecz
- chcę kupić tarczę
- chcę kupić... księgę...
I ok... założmy... w wyniku frazy załóżmy: chcę kupić miecz. napisz... $zmienna=1
Następnie zrób regułę z warunkiem: $zmienna==1
I w tej regule zrób akcje:
-Ujawnij Obiekt (ujawnia miecz który tam leżał lecz został rpzez ciebie w jego właściwościach ukryty.) i w tej akcji ujawniasz ten o to miecz co kupisz x)
-Wyrażenoie... w którym wpisujesz: @setgold(1,@gold(1)-100)
Co oznacza, ze zabiera graczowi 100 złota (załozmy, ze tyle koszt0ował miecz)
I tak zrób dla każdego : tarczy, księgi itp.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Antares
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 23:09, 08 Mar 2008 |
|
No niestety nie udało mi się zrobić tej reguły ale to nic. Mapa i tak będzie, jednak nie tak rozbudowana. Jeszcze dziś napisze temat w Mapy i Patche, gdzie będzie ta mapka
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ReorXX
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany:
Nie 6:37, 09 Mar 2008 |
|
to co nie zrobisz wiejskiego zycia ?? jesli sklepu nie będzie to własciwie nie będzie wiejskie zycie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
PaWeł21MaT
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: zA gÓrAmI zA lAsAmI Płeć:
|
Wysłany:
Nie 18:20, 09 Mar 2008 |
|
Danielos nie trzeba robic "obiekt w obszarze" można ustawic tragażowi albo kowalowi wyrażenie " isselected " i jak na niego klikniesz w czasie gry to on zacznie gadac tylko jeszcze do tego konwersacja i warunek ze jak na niego klikniesz to zaczyna...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |