Autor |
Wiadomość |
Zaraza
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:36, 10 Paź 2010 |
|
Chciałem się dowiedzieć o co dokladnie chodzi w handlu. Jak wiadomo w gildi kupcow jest cos takiego, rozne ulepszenia w tym kierunku ale na czym to polega? jakas wymiana miedzy graczami czy jak? Nie rozumiem tego a komputer nigdy nie buduje gildi kupcow ;p
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Nie 19:41, 10 Paź 2010 |
|
1. Chodzi o to, że dzięki handlowi, możesz wysyłać w trasę:
- karawany/wieśniaków azjatyckich między targami
- statki pomiędzy portami.
Jednostka kursuje pomiędzy tymi budynkami, wożąc surowce (ustawiasz jakie). Z każdego kursu jest dochód w surowcu. Im większa odległość między budynkami, tym większy dochód. Jest to sposób aby np. zarabiać złoto, nawet kiedy nie masz dostępu do złóż (albo się skończyły).
2. Komp nie buduje gildii, bo jest głupi.
3. Normalną wymianę między graczami można wykonywać dzięki menu dyplomacji, bez żadnych technologii czy budynków.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SOBD^Chidori
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:44, 10 Paź 2010 |
|
Handel polega po prostu na zarabianiu
Działa to tak :
Masz 2 punkty handlowe (targ lub port)
Między tymi 2 punktami jest jakaś odległość, im większa ona jest tym większy zysk .
Gdy inwestujesz 500 golda karawana zabiera ze skarbca 500 golda i jedzie z nim do punktu handlowego , gdy już dowiezie ładunek dostajesz 500 golda + zysk za odległość (np zysk wynosi 20 golda czyli masz 520 golda) . Następnie znowu zabiera 500 golda i oddaje znowu 500 + zysk , i tak w kółko .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zaraza
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:48, 10 Paź 2010 |
|
Tak domyslam sie. Ale to pewnie drugi gracz (grajac przez siec) pewnie musi miec gildie kupcow aby doszlo do wymiany.
Bo nie widzialem mozliwosci ustawiania tych rzeczy ale wiem o co chodzi, bo w age of empires byly takie mozliwosci.
A mowiac o dyplomacji masz na mysli wyslanie pieniedzy innemu graczowi? Bo nie widzialem mozliwosci wymiany tylko mozliwosc wyslania pieniedzy komus.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Nie 19:50, 10 Paź 2010 |
|
Cytat: |
Tak domyslam sie. Ale to pewnie drugi gracz (grajac przez siec) pewnie musi miec gildie kupcow aby doszlo do wymiany. |
Nie. Nie musi. Karawana może sobie kursować pomiędzy dwoma TWOIMI targami. Taki handel wewnątrzpaństwowy.
Cytat: |
A mowiac o dyplomacji masz na mysli wyslanie pieniedzy innemu graczowi? Bo nie widzialem mozliwosci wymiany tylko mozliwosc wyslania pieniedzy komus.
|
A jak on Ci wyśle coś w zamian, to będzie wymiana
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SOBD^Chidori
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:52, 10 Paź 2010 |
|
Istnieje takie coś jak trybut w oknie dyplomacji, nie wymaga to GK (Gildii kupców )
Naturalnie jeśli chodzi o handel to można handlować także między punktami handlowymi swoimi i sojusznika . W tym przypadku oboje mają korzyści.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zaraza
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:54, 10 Paź 2010 |
|
No tak ale moje pytania są skierowane do gry jednoosobowej i sie nigdy nie spotkalem zeby mi komputer jakis surowiec wyslal
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SOBD^Chidori
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:57, 10 Paź 2010 |
|
A no tutaj to komp się nie pali do trybutowania : >
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Nie 20:00, 10 Paź 2010 |
|
Komp to chyba nawet gospody nigdy nie buduje, już o Gildii Kupców nie mówiąc.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sithmon
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Nikądś. Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:04, 10 Paź 2010 |
|
niestety nie chętny... gdyby tak co 7 min z 20 000 tysięcy jednostek (O ile by miał) to by było życie nie komp buduje gospody najprawdopodobniej w tedy jak już nie ma nic do roboty ...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hudy
Naczelnik
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 1400
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wejherowa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:06, 10 Paź 2010 |
|
Witaj. Co do Twojego pierwszego pytania, to znajdziesz na nie odpowiedź w poradniku autorstwa BuBu - http://www.tzar.fora.pl/poradniki-on-line,106/poradnik-wszystko-o-handlu-ladowym,2901.html.
Zaraza napisał: |
No tak ale moje pytania są skierowane do gry jednoosobowej i sie nigdy nie spotkalem zeby mi komputer jakis surowiec wyslal |
Nie grywam z botami w sojuszu, ale z tego co mi wiadomo, to komputer nie wysyła surowców. Sztuczna inteligencja może Ci natomiast dać wspólne surowce. Warunek jest jednak taki, że Ty zrobisz to pierwszy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Nie 20:06, 10 Paź 2010 |
|
W ogóle nie buduje chyba... Po prostu nie potrafi używać żadnej z opcji, jakie ona daje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kosetka
Naczelnik
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 719
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom Płeć:
|
Wysłany:
Pon 15:05, 11 Paź 2010 |
|
Zawsze mozna sie pobawic ze skryptami botow. Napisac wlasny specjalnie pod GK - wrzucic do folderu Ai w data.wdt, dac Include do innego pliku ze skryptami, np. Random.ais.
A teraz dlaczego komputer nigdy nie wybuduje GK (prosto z data.wdt :*):
Kod: |
{ critical rule when not trigger Path1 end
rule when not trigger Path1, random 40% trigger Path1_War, Path1 end
rule when not trigger Path1, random 40% trigger Path1_Magic, Path1 end
rule when not trigger Path1 trigger Path1_Religion, Path1 end
rule when not trigger Path1 trigger Path1_Trade, Path1 end ; it'll never happend
} |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kosetka dnia Pon 15:07, 11 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Pon 15:14, 11 Paź 2010 |
|
Tak samo w edytorze, kiedy wybiera się skrypt - ,,ścieżkę" jaką ma podążać komp (war, magic, relligion, trade) ,,trade" nie pojawia się w żadnej z dostępnych kombinacji.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sithmon
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Nikądś. Płeć:
|
Wysłany:
Wto 17:24, 12 Paź 2010 |
|
ciekawi mnie po co stworzyli te skrypty? jak ja wybierałem relligion, to się dziwiłem jak komp się banalnie budował...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|