Autor |
Wiadomość |
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Sob 13:30, 15 Wrz 2007 |
|
Mam kilka pytań odnośnie map edytora :
1) WYJAŚNIONE
2) Jak zrobić, żeby jeśli jakaś jednostka dostała dość mocno, albo żeby zostało jej XXX hp i wtedy zmieniała sie dyplomacja/czy inne...
3) WYJAŚNIONE
4) Mam kilka bugów w mapie, jak je naprawić i na czym polegają :
Cytat: |
Infiwite loop delected ! peon, 5, natard |
Cytat: |
Return Oin co mmand thread process ! Info : 23, 5, r - peon |
5) Jak dodałem w map edytorze misje, to jak włączam grę ona mi sie ciągle pojawia, np. powinno sie pojawić "idź do sklepu" i pojawia sie to w nieskończoność w dzienniku misji, co 2sek
Wiem, że są poradniki do map edytora, ale mi nie stykają, nie znam sie na robieniu warunków, znam tylko "1" i "wydarzenia"
Prosiłbym modków o nie usuwanie tematu, bo na pewno będę miał więcej pytań.. [/code]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matello dnia Nie 16:27, 16 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
Ender
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 14:42, 15 Wrz 2007 |
|
no coz ja takze nie znam ise na tych warunkach...a pytam czy nie ma jakiejs instrukcji do edytora?nawet po angielsku;) a jesli sa to czy mozna sciagnac?i gdzie??
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ender dnia Sob 15:29, 15 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Sob 15:02, 15 Wrz 2007 |
|
Są 2, nawet po polsku, ale odpowiedzi na w/w pytania w nich nie ma...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 19:18, 15 Wrz 2007 |
|
Ad. 1 Stwórz regułę, która będzie sprawiać, że manekin nigdy nie zostanie zniszczony. Nie będzie tracił hp. W tym celu utwórz regułę a w warunku daj 1. Dodaj do reguły akcję "wyrażenie do obietku". W wyrażeniu wpisz: $health=$maxhealth Jako obiekt wybierz oczywiście manekin.
Dodaj do reguły drugą akcję "zachowaj regułę".
Teraz trzeba sprawić, aby jednostki nie mogły awansować. W tym celu utwórz regułę, której warunkiem również będzie 1. Akcje:
Wyrażenie do obiektu: W zakładce obiekt wybierz jednostki, które mają NIE awansować bijąc w manekin. W wyrażeniu wpisz: $level=0
Dodaj drugą akcję "zachowaj regułę".
ad. 2
Utwórz regułę, w której warunku wpisz wydarzenie, a tym wydarzeniem niech będzie "wyrażenie do obietku". Jako wyrażenie wpisz "$health==x" gdzie x będzie ilością żyć jednostki, przy których coś ma się stać. Jednak lepiej będzie zamiast "==" dać "<=" co sprawi, że nawet poniżej liczby x reguła się uruchomi. Więc: $health<=x
Do reguły dodaj takie akcje, jaki efekt chcesz osiągnąć(na przykład zmień ustawienia dyplomacji).
ad. 3
We frazie "tak" wpisz w wyniku: $zmienna=2.
We frazie "nie" wpisz w wyniku: $zmienna=1
W warunkach odpowiednich reguł wpisz:
$zmienna==2
$zmienna==1
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 7:00, 16 Wrz 2007 |
|
poprawię Ad.1 od lineara
Zrób regułę z warunkiem "1" gdzie będzie tylko rozkaz dla jednostek żeby atakowały ten manekin.
Zrób następną regułę, w której będzie zmniejszał się level jednostkom. Warunkiem będzie "wyrażenie do obiektu". Ustaw jednostki i przełącz na zakładkę wyrażenie. Wpisz w nim $level>x , gdzie x będzie lvlem, który jest o jeden mniejszy od tego poziomu, który ci się nie spodoba ;D. No więc w tej drugiej regule daj akcję "Ustaw właściwości obiektu". Znowu ustaw jednostki i wpisz w zakładce wyrażenie $level=$level-1. Wtedy jeśli dana jednostka osiągnie level większy od x to jej level spadnie o 1.
Trzecia reguła. Teraz poleczymy manekiny. Warunkiem reguły jest wyrażenie do obiektu. Wybierasz manekiny, o które ci chodzi, a w wyrażeniu wpisujesz $health<xyz , gdzie xyz jest ilością życia manekina. Do reguły dajemy akcję "Ustaw właściwości obiektu". Znowu ustaw manekiny i w wyrażeniu wpisz $health=$maxhealth.
Na koniec daj akcję zachowaj regułę do drugiej i trzeciej.
KONIEC
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 8:47, 16 Wrz 2007 |
|
Obawiam się, że to jednak moje odpowiedzi były trafniejsze.
Matello napisał: |
1) Jak zrobić, żeby ludzie mogli w nieskończoność bić manekiny, i żeby im poziom nie rósł (oraz, jeśli da sie, jak zrobić, żeby taki manekin nie tracił życia-ale to nie konieczne), jak na przykład w prologu "Smoczej Krwi" czy 2 misji "Otashi-przeznaczenie". |
Nie pytał się on, jak zrobić, aby jednostki nie przekroczyły danego poziomu, tylko jak zrobić, aby w ogóle nie zwiększał im się poziom. Podana przeze mnie reguła na to, żeby manekin nigdy nie został zniszczony jest prostsza niż twoja, co można nazwać optymalizacją mapy. Nie pytał się też, jak zrobić, aby jednostki biły w manekiny, bo coś takiego to chyba każdy umie. To, że TY byś tak zrobił, nie znaczy, że jest to najlepsza metoda.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Nie 16:31, 16 Wrz 2007 |
|
@Linear & MeXin
Obydwa sposoby podane przez was działają, więc nie ma różnicy, który wezmę, przecież manekin jak nie traci wogóle hp a straci je i odzyska wychodzi na to samo, bo przecież ktoś z atakiem 5 nie zabije go na ciosa
To samo z poziomami, jeśli nie będzie zdobywał wogóle, albo zdobywał i wracał do 1 też mi sie podoba
Dlatego, że to chodziło o trening w koszarach, żeby ciągle trenowali, @Linear ty podałeś takie ścisłe, które są b.dokładną odpowiedzią na pytania, @MeXin mniej dokładna odpowiedz, ale również mi pomorze
@topic
Dodałem kilka nowych pytań do 1 postu (4,5)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Nie 16:36, 16 Wrz 2007 |
|
Jak już pytania są tu zadawane, ja też mam jedno. Jak zrobić w edytorze żeby brama była cały czas zamknięta i po jakiejś rozmowie się otworzyła?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 16:47, 16 Wrz 2007 |
|
Postaw koło bramy piechura, otocz go murem i przypisz mu na przykład królestwo 8. W dyplomacji ustaw, aby królestwo 8 było wrogie temu królestwu, do którego brama należy. Niech królestwo 8 będzie miało sojusz z każdym innym, tak aby nie został przypadkiem zabity. Po rozmowie czy jakimkolwiek innym wydarzeniu stwórz regułę, w której piechur ginie. Po jego śmierci brama się otworzy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Nie 16:52, 16 Wrz 2007 |
|
Hmm..... Będzie go widać i mur zresztą też. Ma ktoś jakieś inne sugestie??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:17, 16 Wrz 2007 |
|
Gdzieś na forum padło już takie pytanie, jak zamknąć/otworzyć bramę z pozycji edytora. Rozwiązanie jest podane, ale stawiam na 90%, ze jest w archiwum.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Nie 19:41, 16 Wrz 2007 |
|
Z doświadczenia wiem, że w archiwum za bardzo nie ma co szukać, bo i tak się tego nie znajdzie Czekam na dalsze instrukcję.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:16, 16 Wrz 2007 |
|
Innego rozwiązania nie ma. Jedyny sposób na utrzymywanie bramy zamkniętej to obecność wrogiej jednostki w pobliżu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 15:26, 17 Wrz 2007 |
|
5) Nie dałeś przypadkiem akcji zachowaj regułę??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
LuCeK
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pon 15:30, 17 Wrz 2007 |
|
Ja mam takie pytanko, jak zrobić by jednostka po rozpoczęciu gry była spetryfikowana a potem w wybranym momencie od petryfikowana?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|