Autor |
Wiadomość |
dimi1205
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 17:42, 26 Wrz 2007 |
|
Witam!
Na wstępie zaznaczę, że niektóre informacje prawdopodobnie już gdzieś są na tym forum, ale ich nie znalazłem. A więc... Robię mapkę, głównie na multiplayer, stylizowaną trochę na coś w rodzaju RPG i:
1) Chciałbym zrobić tak, aby śmierć głównego bohatera danego gracza powodowała przegraną. Obecnie śmierć któregokolwiek bohatera oznacza przegraną wszystkich graczy.
2) Chciałbym ustawić regułę uzupełniającą w regularnych odstępach czasu życie bohatera i, z mniejszą szybkością- innych jednostek.
3) Szukam sposobu na pojawianie się samoistnie potworów na mapie, także w ustalonych odstępach czasu.
4) Stworzyć konwersację i regułę pozwalającą kupować statki produkowane na bieżąco w porcie. Coś tak:
-bohater wchodzi na ustalony obszar portu
-właściciel proponuje kupno statku- każdego rodzaju drożej
-bohater wybiera
-jak ma wystarczająco złota, to odbiera mu to je i przekazuje jeden ze statków
-port tworzy nowy statek tego samego typu
-koniec
5) Nie mogę ustawić, aby most był ukryty(część misji). Po zapisaniu mapy
z ukrytym mostem i załadowaniu jej ponownie, jest on znów nie-ukryty.
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 19:09, 26 Wrz 2007 |
|
1)Zrób regułę. Jej warunkiem będzie wydarzenie - obiekt zniszczony. W tym wydarzeniu ustaw jako obiekt jednostkę, która ma być bohaterem. Teraz pora na akcję w regule. Akcja brzmi "Gracz Wygrał"(błąd w tłumaczeniu-oznacza przegraną) i ustawiasz królestwo gracza.
2)Przedstawię ci tu tylko do jednej jednostki. Tworzysz regułę. Dodajesz wydarzenie "Wyrażenie do obiektu", które będzie warunkiem w regule. Zaznaczasz jednostkę, a w wyrażeniu wpisujesz $health<$maxhealth. Do reguły tworzysz akcję "Ustaw właściwości obiektu". Ustawiasz daną jednostkę. W zakładce wyrażenie wpisujesz $health=$health+y , gdzie y jest ilością życia, która ma się zregenerować. Nie zapomnij o akcji "Opóźnij". Wybierasz czas co ile sekund ma się regenerować życie (1sekunda=1000ms). Akcję opóźnij ustaw na samym początlu reguły.
3)Jeśli mają się pojawiać od początku, to tworzysz regułę z warunkiem "1". Pierwszą akcją będzie wymienione wcześniej "Opóźnij". Czas jest odstępem między tworzeniem jednostek. Dodajesz drugą akcję "Utwórz obiekt". Wybierasz jaki obiekt ma zostać utworzony+do jakiego królestwa i wybierasz obszar gdzie ma się pojawić.
4)Tu będzie parę reguł.
Pierwsza to reguła z warunkiem jako wydarzeniem "Obiekt w obszarze". Ustalasz jednostkę i teren, w którym ma być. Dodajesz akcję "Konwersacja". Chyba wiesz co to jest?? W konwersacji tworzysz parę możliwości. Więc na przykład do słów 'Chcę kupić statek' będzie parę kontynuacji. To zależy jakie statki chcesz ustawić. Przykładowo weźmy sobie karakę i fregatę. Wtedy utwórz 2 kontynuacje. W pierwszej napiszesz np. 'Chcę karakę!' i drugą gdzie napiszesz 'Chcę fregatę!'
W dwóch wcześniejszych frazach w wyniku frazy wpisujesz $statek=x; $cost=yyy , gdzie x jest liczbą którą musisz wpisać. Do karaki wpisz 1 a do fregaty 2. yyy oznacza z kolei cenę. Wpisz tylko liczbę. Później zdecydujesz jaki to surowiec. Utwórz dwie kolejne frazy. Jedna to 'Zaakceptuj', a druga 'Zrezygnuj'. Będą one kontynuacjami fraz ze statkami. Warunek frazy 'Zaakceptuj' jest taki:
@xyz(1)>=$cost . 'xyz' to nazwa surowca(food, wood, gold lub stone). Wynik frazy jest taki: @setgold(1,@gold(1)-$cost). A fraza rezygnuj?? Wszystko puste. Tylko tekst do frazy wpisujesz.
Zostały do tego dwie reguły(jeśli chcesz żeby były dwa statki do wyboru).
Pierwsza to będzie z karaką. Warunkiem będzie $statek==1. Dodaj akcję "Utwórz obiekt" i tam ustawiasz żeby utworzyć karakę dla twojego królestwa. Ustawiasz obszar i tyle .
Druga z fregatą będzie taka sama tylko, że warunkiem jest $statek==2. A w akcji Utwórz obiekt będzie fregata zamiast karaki.
Na koniec tych dwóch reguł z kupnem wstawiasz po wyrażeniu:
Cytat: |
$statek==0
$cost==0
|
5)Uff, skończyłem z tym czwartym. Po prostu dajesz akcję ujawnij obiekt i ustawiasz most. Ale kiedy ma się ujawnić to ja nie wiem. Napisz coś więcej
PS.do pkt.2 i 3 na koniec daj jeszcze akcję "Zachowaj regułę"
Tą akcję dodaj też do pkt.4 to wszystkich trzech reguł.
Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdroo ;D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dimi1205
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 19:20, 26 Wrz 2007 |
|
Wielkie dzięki. A co do mostu- ja go widzę! Ustawiam na "ukryty", a zapisany jest jako bez"ukryty". Może dla tego, że gram jego właścicielem(czerwonymi-potworami, dla sprawdzenia regół)?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:11, 26 Wrz 2007 |
|
Most nie może zostać ukryty.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 7:44, 27 Wrz 2007 |
|
linear ma chyba racje ;D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Czw 17:00, 27 Wrz 2007 |
|
Przecież można użyć opcji utwórz obiekt...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 16:27, 28 Wrz 2007 |
|
to zależy jak ma leżeć most
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dimi1205
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 12:54, 29 Wrz 2007 |
|
Może mi ktoś jeszcze raz wytłumaczyć jak zrobić te kupowanie statków? Może być tak, że będzie się pojawiał przez "utwórz obiekt". najlepiej jakby ktoś mógł mi wysłać plik z przykładem. Z góry dziękuję.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jedrek33
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Nie 11:22, 09 Mar 2008 |
|
Jak zrobić mapę w edytorze kompani i w nią zagrać?????
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 11:35, 09 Mar 2008 |
|
|
|
|
|