Autor |
Wiadomość |
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Nie 6:34, 05 Sie 2007 |
|
witam Mam problem z zanegowaniem obiektu w obszarze. Próbowałem wpisywać w konwersacji w wyniku - !wyrażenie, niestety nie działało, później w wyniku napisałem $quest=1 i warunku do reguły $quest==1. Następnie utworzyłem akcję "wyrażenie" i wpisałem tam !wyrażenie i dodałem do reguły też nie działało. Wie ktoś jak zanegować takie wyrażenie??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 10:13, 05 Sie 2007 |
|
Chyba nie do końca rozumiem. Nie można negować wyrażeń, które są w akcjach czy wynikach konwersacji. Bo niby jak edytor miałby coś takiego czytać? Nadać zmiennej wartość inną niż 1? Negować można tylko warunki.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzesimir
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 529
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzywin Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:00, 05 Sie 2007 |
|
nigi lepiej poradzi
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:08, 05 Sie 2007 |
|
Wydaje mi się, że szymon668 chciałby, żeby dane wyrażenie straciło "moc". Jeśli tak to wystarczy zmienić wartość na 0 za pomocą wyrażenia.
//
Żeby było jasne:
Ceplusista jeśli nie przestaniesz skończy się dla Ciebie bytność na forum...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Sob 12:44, 11 Sie 2007 |
|
Za dużo się nie dowiedziałem Chce tylko zanegować wydarzenie obiekt w obszarze i za bardzo mi to nie wychodzi Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 12:56, 11 Sie 2007 |
|
Jakbyś lepiej wytłumaczył, to może byś się czegoś dowiedział
Ja dochodzę do wniosku, że pewnie chcesz uzyskać efekt w postaci odwrotnej do wydarzenia "Obiekt w obszarze" czyli takie "Obiekt poza obszarem", czy tak?
Bo jeśli tak, to już z górki
Wtedy robisz po prostu wydarzenie "Obiekt w obszarze" o nazwie na przykład w_obszarze i tam ustawiasz obszar, w którym gdy znajdzie się dana jednostka, nie ma się nic dziać. Sobie ustawiasz potem jakieś akcje, a w regule po prostu wpisujesz !w_obszarze. Reguła zostanie wykonana tylko wtedy, gdy ustalony obiekt nie będzie w danym obszarze.
Przynajmniej ja to tak rozumiem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Sob 16:48, 11 Sie 2007 |
|
Nie nie o to mi chodzi Chodzi o to, że mam wydarzenie obiekt w obszarze, i normalnie jak tam sobie wejdę to reguła zaczyna działać, a ja chcę np. po konwersacji z jakimś gościem, żeby po wejściu w ten obszar reguła się nie uruchamiała.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 18:16, 11 Sie 2007 |
|
No to przy pomocy zmiennych... Na początku gry definiujesz zmienną w regule o warunku: 1 akcją wyrażenie: wpisujesz np. obszar=1.
Teraz w warunku do reguły z tym obszarem dodajesz: && obszar==1.
Jak by co to "&&" jest operatorem logicznym "and".
Teraz w wyniku konwersacji ustawiasz: obszar=2.
To spowoduje, że zakończenie konwersacji "zmieni" wartość zmiennej na 2 w związku z tym wykonanie się reguły tej związanej z obiektem w obszarze będzie nie możliwe bo wartość zmiennej będzie fałszywa.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Sob 18:47, 11 Sie 2007 |
|
Dzięki za pomoc
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|