Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Pytanka do edytora ;P Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Zenek



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:22, 10 Kwi 2007 Powrót do góry

Dawno nic sie nie pytalem to trzeba nadrobic Very Happy

1.Jak zrobic zeby jak moj kolo jak do kogos podejdzie i zaczyna gadac to mial niewidoczna jakas opcje do gadania jak jeszcze nie wykonal jakiejs misji

2.Zrobilem gospode i jak kolo do niej podchodzi to moze kupic zarcie ktore ma dodawac zycie Razz jak zrobic zeby zycie dodawalo? (najlepiej jak zrobic zeby cale dodawalo :>)

3.Do 2 pytania bo jak wychodze z tej gospody (koncze gadac Razz) to juz nie da sie wrocic (odchodze troche dalej wracam i nic Razz) jak zrobic zebym mogl "gadac" z ta gospoda zawsze? (nie tylko raz Razz)

4.Idzie zrobic tak zeby obiekt byl ukryty i (jak ktos to zrozumie co napisze to bedzie dobry ;D) mam wydarzenie obiekt zniszczony i wtedy jak ten obiekt bedzie zniszczony to wygram misje, no ale mi ciagle wygrywa misje jak ten obiekt jest ukryty Very Happy idzie jakos zrobic zeby byl ukryty i mi misji nie konczylo ;D?

Mialo byc wiecej pytan, no ale zapomnialem ;D potem cos dopisze (chyba Razz)

Z gory dzieki za odpowiedz!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Viltharis
Naczelnik


Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:00, 10 Kwi 2007 Powrót do góry

Rany, człowieku postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania, ale pisz, proszę po ludzku, bo tego aż się nie da czytać...

1. Potrzebny jest warunek w konwersacji. Robisz w regule misji akcję "wyrażenie" i wpisujesz "$(cośtam) = 1", a następnie w wybranej frazie konwersacji w okienku "warunek" wpisujesz to samo. Powinno być OK. Wink

2. Nie mam pojęcia, ale zapewne jest to jakieś wyrażenie, Nigi będzie dobrze poinformowany. Smile

3. Musisz "zachować regułę", na końcu tej starej. Jest taka akcja.

4. Obiekt jest zniszczony, jak jest ukryty. To jest jednoznaczne dla gry. Musisz robić jeszcze jeden warunek zwycięstwa, np. wykorzystując wyżej wspomnianą akcję "wyrażenie". Po prostu dodajesz je w odpowiednim momencie i robisz w regule do zwycięstwa "&" i wpisujesz to "wyrażenie". Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zenek



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:00, 10 Kwi 2007 Powrót do góry

Wszystko dziala bardzo Ci dziekuje! Powiedziales Nigiemu zeby napisal tu? jak tak to jeszcze wieksze dzieki ;D bo tylko z tym 2 pytaniem mam teraz problem. Juz raz chcialem napisac jeszcze jedno pytanie no ale zapomnialem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Śro 9:39, 11 Kwi 2007 Powrót do góry

ad 2) Jeśli ma to być zrobione jedynie w konwersacji, tzn. gracz wybiera opcję kupna pożywienia i jego życie jest uzupełniane (a nie np tworzony obiekt jedzenie), to musisz zrobić dwie rzeczy:

Po pierwsze w wyniku frazy odpowiadającej za kupno pożywienia ustaw jakąś wartość jakiejś zmiennej. Np. możesz tam wpisać coś w stylu:

Kod:
$jedzenie=1


Następnie utwórz regułę, jako warunek wpisz do niej:

Kod:
$jedzenie==1

(tu ma być podwójny ==)

a jako akcję dodaj "ustaw właściwości obiektu", gdzie obiektem będzie jednostka, która ma być uleczona, a w polu wyrażenia wpisz:

Kod:
$health=$maxhealth

(jeśli jednostka ma być od razu leczona do 100% życia)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zenek



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:06, 11 Kwi 2007 Powrót do góry

Bardzo Wam dziekuje! Ale mam kolejne pytania Very Happy

1.Robie konwersacje w ktorej mozna powiedziec 3 rozne rzeczy jak zrobic zeby kazda odpowiedz miala inna akcje?

2.Mam konwersacje w ktorej sa 3 odpowiedzi jedna z nich nie powinna zabierac kasy (nie ma zadnego warunku ani wyniku) no ale zabiera (40 zlota) podobnie mam z innymi odpowiedziami ktore zabieraja kase pierwsza odpowiedz zabiera 10 zlota druga nic a trzecia 30 zlota (oczywiscie tak nie jest bo bym nie pisal Very Happy) ale wszystkie z tych odpowiedzi zabieraja po 40! (procz wizyty to wszystko kase zabiera Sad)

3.Jak zrobic by nie szlo juz z kims poraz kolejny rozmawiac? (oprocz zabicia go ;D)

4.Jak zrobic by ktos mogl cos powiedziec dopiero gdy bedzie mial na to kase?

5.Mozna zrobic takie cos ze sobie kupie zarcie (ktore na ziemie zlatuje i mozna wziac) i moge je pozrec w kazdym miejscu i w kazdym momencie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Śro 18:13, 11 Kwi 2007 Powrót do góry

ad 1) W wynikach fraz przypisz zmiennej inną wartość dla każdego z możliwych zakończeń, tzn. wpisz np.:
Kod:
$zmienna=1

dla pierwszej frazy, dla drugiej to samo, ale zamiast 1 wpisz 2 i dla trzeciej zamiast 1 wpisz 3. Następnie utwórz trzy reguły, do każdej z nich dodaj akcje jakie chcesz, aby się wykonały po wybraniu którejś z tych fraz. I w końcu jako warunek do pierwszej reguły wpisz:
Kod:
$zmienna==1

i analogicznie dla pozostałych dwóch.

ad 2) Jeśli zabierają 40 złota, to znaczy, że w wyniku którejś frazy masz wpisane coś w stylu @setgold(1,@gold(1)-40). Lub też pośrednio - jest to wpisane w którejś akcji wywoływanej po zakończeniu konwersacji. Zamiast tego w wyniku fraz, które można wybrać, wpisz oddzielnie wyrażenie zabierające żądaną ilość złota, tzn.
Kod:
@setgold(1,@gold(1)-10)

dla pierwszej frazy, dla drugiej nic nie musisz wpisywać (skoro ma nie modyfikować ilości złota), a dla trzeciej to samo co powyżej, ale zamiast 10 wpisz 30.

ad 3) Domyślnie wszystkie reguły mogą być wykonane tylko raz. Jeśli tak nie jest, to znaczy, że masz w regule obsługującej tą konwersację dodaną akcję "zachowaj regułę" - usunięcie jej spowoduje, że konwersacja nie zostanie ponownie wywołana :)

A jeśli chodzi ci tylko o spowodowanie, że niektóre opcje w konwersacji nie będą się pojawiać, to wszystko zależy od warunków jakie mają być spełnione, gdy te opcje nie mają się pojawiać. Np. jeśli dana fraza nie ma się pojawiać, gdy $zmienna jest równa 1, to w warunku tej frazy wpisz
Kod:
$zmienna==1


ad 4) w warunku do frazy wpisz
Kod:
@gold(1)>=100

gdzie 100 to ilość potrzebnej kasy, a 1 to numer gracza, który tą kasę powinien posiadać

ad 5) nie :)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zenek



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:19, 11 Kwi 2007 Powrót do góry

Wszystko dziala Very Happy

Bardzo Ci dziekuje juz wiem prawie wszystko co powinnem (no te jedno pytanie mi ze lba na amen wypadlo ;D) pewnie jak je bede potrzebowal to napisze ale stokrotne dzieki Wam a szczegolnie Tobie Nigi

W tym drugim to zamiast dac to co powiedziales do wyniku to dalem do warunku! ;D

Mam kolejne 2 pytania najprawdopodobniej odpowiecie na nie bez problemu!

1.Mam pytanie nie do edytora a mianowicie, czy reguly dzialaja jak gra sie w LANie/Necie?

2.Zrobilem sobie 2 wydarzenia obiekt zniszczony (jak sie zabije kogos z danej wioski to zmienia sie dyplomacja z neutrala do wojny) i zrobilem 2 dlatego ze nie zmiescili mi sie ludzie w 1 ale jak robie warunek do reguly pierwszyzniszczony && drugizniszczony to wtedy jak zabijam kogos z drugiego wydarzenia (obiekt zniszczony) to nie zmienia sie dyplomacja O.o ktos wie co z tym zrobic?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zenek dnia Śro 21:20, 11 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 20:24, 11 Kwi 2007 Powrót do góry

Skoro dałeś w warunku "pierwszyzniszczony && drugizniszczony" to oba te warunki muszą być prawdziwe, czyli musi być zniszczony jakiś obiekt w pierwszej grupie oraz jakiś w drugiej grupie, jeden nie wystarczy. Żeby zrobić aby reguła uruchamiała się gdy zniszczony zostanie którykolwiek z obiektów z którejś z grup zamiast && wstaw || czyli

"pierwszyzniszczony || drugizniszczony"

I ta kreska to jest shift + \

Wtedy wystarczy, że gdy którykolwiek z dwóch warunków zostanie spełniony, czyli zniszczony zostanie jeden obiekt, reguła się uruchomi.

A co do 1 to tak, ale jak to w tej grze sieciowej wygląda jeszcze nie zbadano.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zenek



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:28, 11 Kwi 2007 Powrót do góry

Dzieki dziala mam jeszcze pytanko (chyba te pytanka sie nigdy nie skoncza! Very Happy)

Idzie zrobic misje na czas Razz?

Jak sie da to chce taki przyklad (zebym dobrze rozumial to Razz) kolo dal mi misje mam na 5 min. jak ja wykonam to dostane 10 zlota a jak przegram (skonczy sie czas lub zawale) to zleceniodawca zaatakuje mnie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Linear



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 20:41, 11 Kwi 2007 Powrót do góry

Jak najbardziej. Żeby zrobić coś na czas należy użyć reguły z akcją uruchamiającą zegar. Od tej pory wartość zegara będzie rosnąć domyślnie od 0 w górę. Zegara wartość równa będzie ilości milisekund jaką już jest włączony (1s = 1000ms). Gdy będziemy chcieli użyć zegara w wyrażeniu posługujemy się nim jak zmienną, z tą różnicą, że bez żadnego $ na początku, np:

czasmisji == 1000000

I to może posłużyć jako warunek reguły, która sprawi że przegrałeś, gdy misja trwała 1 000 000 ms, czyli 1000s. Dobry przykład jak się używa zegara mamy w jednej z misji kampani Tzar:Ciężar Korony, w której mamy odeprzeć atak wielkiej armii na Keanor czy jak to tam się nazywało Razz
Jest to chyba misja 7.

Nazwa zegara jest nazwą akcji, w której został uruchomiony.

Czyli żeby uruchomić zegar tworzymy regułę, dodajemy akcję "ustaw zegar" i od tej pory nalicza się nam czas w ms, a kiedy chcemy posłużyć się zegarem używamy w wyrażeniach jego nazwy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zenek



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:34, 12 Kwi 2007 Powrót do góry

Dzieki wszystko dziala Smile

Mam kolejne pytanie

Czy da sie zmiejszyc ilosc slotow w postaci? (ze moze trzymac zamiast 8 rzeczy to np. 1 Razz?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Czw 13:58, 12 Kwi 2007 Powrót do góry

Nie. Samego interfejsu gry nie można w żaden sposób modyfikować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
VeemSiS



Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Czw 14:09, 12 Kwi 2007 Powrót do góry

Zenek jakbyś miał jakies pytanie to najpierw wejdz na IRC a pozniej zadawaj pytania na forum...[ Kieruje to do wszystkich ]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zenek



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:49, 12 Kwi 2007 Powrót do góry

Pisze na forum dlatego ze musze siedziec na kompie taty (moj przyjdzie jutro albo pojutrze) i nie chce mu tu jakis programow sciagac Razz

Mam pytanie jedno ;D

Jak zrobic zeby deszcz padal? pisalem @rain i nic Very Happy (w akcji wyrazenie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KrzysztofZW



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 17:23, 12 Kwi 2007 Powrót do góry

Do IRCa nie trzeba żadnych programów - w ostateczności wtyczkę do Firefoxa bo Opera ma chyba wbudowany komunikator IRC...

CO DO PYTAŃ: MYŚL

To chyba nie trudno zgadnąć, że nie można ustawiać padania deszczu, jeśli nie znalazłeś żadnej wskazówki co do zmiany pogody w Tzarze przez akcję i wydarzenia... ;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)