Autor |
Wiadomość |
Zenek
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 18:22, 10 Kwi 2007 |
|
Dawno nic sie nie pytalem to trzeba nadrobic
1.Jak zrobic zeby jak moj kolo jak do kogos podejdzie i zaczyna gadac to mial niewidoczna jakas opcje do gadania jak jeszcze nie wykonal jakiejs misji
2.Zrobilem gospode i jak kolo do niej podchodzi to moze kupic zarcie ktore ma dodawac zycie jak zrobic zeby zycie dodawalo? (najlepiej jak zrobic zeby cale dodawalo :>)
3.Do 2 pytania bo jak wychodze z tej gospody (koncze gadac ) to juz nie da sie wrocic (odchodze troche dalej wracam i nic ) jak zrobic zebym mogl "gadac" z ta gospoda zawsze? (nie tylko raz )
4.Idzie zrobic tak zeby obiekt byl ukryty i (jak ktos to zrozumie co napisze to bedzie dobry ;D) mam wydarzenie obiekt zniszczony i wtedy jak ten obiekt bedzie zniszczony to wygram misje, no ale mi ciagle wygrywa misje jak ten obiekt jest ukryty idzie jakos zrobic zeby byl ukryty i mi misji nie konczylo ;D?
Mialo byc wiecej pytan, no ale zapomnialem ;D potem cos dopisze (chyba )
Z gory dzieki za odpowiedz!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 21:00, 10 Kwi 2007 |
|
Rany, człowieku postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania, ale pisz, proszę po ludzku, bo tego aż się nie da czytać...
1. Potrzebny jest warunek w konwersacji. Robisz w regule misji akcję "wyrażenie" i wpisujesz "$(cośtam) = 1", a następnie w wybranej frazie konwersacji w okienku "warunek" wpisujesz to samo. Powinno być OK.
2. Nie mam pojęcia, ale zapewne jest to jakieś wyrażenie, Nigi będzie dobrze poinformowany.
3. Musisz "zachować regułę", na końcu tej starej. Jest taka akcja.
4. Obiekt jest zniszczony, jak jest ukryty. To jest jednoznaczne dla gry. Musisz robić jeszcze jeden warunek zwycięstwa, np. wykorzystując wyżej wspomnianą akcję "wyrażenie". Po prostu dodajesz je w odpowiednim momencie i robisz w regule do zwycięstwa "&" i wpisujesz to "wyrażenie".
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zenek
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 22:00, 10 Kwi 2007 |
|
Wszystko dziala bardzo Ci dziekuje! Powiedziales Nigiemu zeby napisal tu? jak tak to jeszcze wieksze dzieki ;D bo tylko z tym 2 pytaniem mam teraz problem. Juz raz chcialem napisac jeszcze jedno pytanie no ale zapomnialem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 9:39, 11 Kwi 2007 |
|
ad 2) Jeśli ma to być zrobione jedynie w konwersacji, tzn. gracz wybiera opcję kupna pożywienia i jego życie jest uzupełniane (a nie np tworzony obiekt jedzenie), to musisz zrobić dwie rzeczy:
Po pierwsze w wyniku frazy odpowiadającej za kupno pożywienia ustaw jakąś wartość jakiejś zmiennej. Np. możesz tam wpisać coś w stylu:
Następnie utwórz regułę, jako warunek wpisz do niej:
(tu ma być podwójny ==)
a jako akcję dodaj "ustaw właściwości obiektu", gdzie obiektem będzie jednostka, która ma być uleczona, a w polu wyrażenia wpisz:
(jeśli jednostka ma być od razu leczona do 100% życia)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zenek
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 14:06, 11 Kwi 2007 |
|
Bardzo Wam dziekuje! Ale mam kolejne pytania
1.Robie konwersacje w ktorej mozna powiedziec 3 rozne rzeczy jak zrobic zeby kazda odpowiedz miala inna akcje?
2.Mam konwersacje w ktorej sa 3 odpowiedzi jedna z nich nie powinna zabierac kasy (nie ma zadnego warunku ani wyniku) no ale zabiera (40 zlota) podobnie mam z innymi odpowiedziami ktore zabieraja kase pierwsza odpowiedz zabiera 10 zlota druga nic a trzecia 30 zlota (oczywiscie tak nie jest bo bym nie pisal ) ale wszystkie z tych odpowiedzi zabieraja po 40! (procz wizyty to wszystko kase zabiera )
3.Jak zrobic by nie szlo juz z kims poraz kolejny rozmawiac? (oprocz zabicia go ;D)
4.Jak zrobic by ktos mogl cos powiedziec dopiero gdy bedzie mial na to kase?
5.Mozna zrobic takie cos ze sobie kupie zarcie (ktore na ziemie zlatuje i mozna wziac) i moge je pozrec w kazdym miejscu i w kazdym momencie?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 18:13, 11 Kwi 2007 |
|
ad 1) W wynikach fraz przypisz zmiennej inną wartość dla każdego z możliwych zakończeń, tzn. wpisz np.:
dla pierwszej frazy, dla drugiej to samo, ale zamiast 1 wpisz 2 i dla trzeciej zamiast 1 wpisz 3. Następnie utwórz trzy reguły, do każdej z nich dodaj akcje jakie chcesz, aby się wykonały po wybraniu którejś z tych fraz. I w końcu jako warunek do pierwszej reguły wpisz:
i analogicznie dla pozostałych dwóch.
ad 2) Jeśli zabierają 40 złota, to znaczy, że w wyniku którejś frazy masz wpisane coś w stylu @setgold(1,@gold(1)-40). Lub też pośrednio - jest to wpisane w którejś akcji wywoływanej po zakończeniu konwersacji. Zamiast tego w wyniku fraz, które można wybrać, wpisz oddzielnie wyrażenie zabierające żądaną ilość złota, tzn.
Kod: |
@setgold(1,@gold(1)-10) |
dla pierwszej frazy, dla drugiej nic nie musisz wpisywać (skoro ma nie modyfikować ilości złota), a dla trzeciej to samo co powyżej, ale zamiast 10 wpisz 30.
ad 3) Domyślnie wszystkie reguły mogą być wykonane tylko raz. Jeśli tak nie jest, to znaczy, że masz w regule obsługującej tą konwersację dodaną akcję "zachowaj regułę" - usunięcie jej spowoduje, że konwersacja nie zostanie ponownie wywołana :)
A jeśli chodzi ci tylko o spowodowanie, że niektóre opcje w konwersacji nie będą się pojawiać, to wszystko zależy od warunków jakie mają być spełnione, gdy te opcje nie mają się pojawiać. Np. jeśli dana fraza nie ma się pojawiać, gdy $zmienna jest równa 1, to w warunku tej frazy wpisz
ad 4) w warunku do frazy wpisz
gdzie 100 to ilość potrzebnej kasy, a 1 to numer gracza, który tą kasę powinien posiadać
ad 5) nie :)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zenek
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 19:19, 11 Kwi 2007 |
|
Wszystko dziala
Bardzo Ci dziekuje juz wiem prawie wszystko co powinnem (no te jedno pytanie mi ze lba na amen wypadlo ;D) pewnie jak je bede potrzebowal to napisze ale stokrotne dzieki Wam a szczegolnie Tobie Nigi
W tym drugim to zamiast dac to co powiedziales do wyniku to dalem do warunku! ;D
Mam kolejne 2 pytania najprawdopodobniej odpowiecie na nie bez problemu!
1.Mam pytanie nie do edytora a mianowicie, czy reguly dzialaja jak gra sie w LANie/Necie?
2.Zrobilem sobie 2 wydarzenia obiekt zniszczony (jak sie zabije kogos z danej wioski to zmienia sie dyplomacja z neutrala do wojny) i zrobilem 2 dlatego ze nie zmiescili mi sie ludzie w 1 ale jak robie warunek do reguly pierwszyzniszczony && drugizniszczony to wtedy jak zabijam kogos z drugiego wydarzenia (obiekt zniszczony) to nie zmienia sie dyplomacja O.o ktos wie co z tym zrobic?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zenek dnia Śro 21:20, 11 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:24, 11 Kwi 2007 |
|
Skoro dałeś w warunku "pierwszyzniszczony && drugizniszczony" to oba te warunki muszą być prawdziwe, czyli musi być zniszczony jakiś obiekt w pierwszej grupie oraz jakiś w drugiej grupie, jeden nie wystarczy. Żeby zrobić aby reguła uruchamiała się gdy zniszczony zostanie którykolwiek z obiektów z którejś z grup zamiast && wstaw || czyli
"pierwszyzniszczony || drugizniszczony"
I ta kreska to jest shift + \
Wtedy wystarczy, że gdy którykolwiek z dwóch warunków zostanie spełniony, czyli zniszczony zostanie jeden obiekt, reguła się uruchomi.
A co do 1 to tak, ale jak to w tej grze sieciowej wygląda jeszcze nie zbadano.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zenek
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 20:28, 11 Kwi 2007 |
|
Dzieki dziala mam jeszcze pytanko (chyba te pytanka sie nigdy nie skoncza! )
Idzie zrobic misje na czas ?
Jak sie da to chce taki przyklad (zebym dobrze rozumial to ) kolo dal mi misje mam na 5 min. jak ja wykonam to dostane 10 zlota a jak przegram (skonczy sie czas lub zawale) to zleceniodawca zaatakuje mnie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:41, 11 Kwi 2007 |
|
Jak najbardziej. Żeby zrobić coś na czas należy użyć reguły z akcją uruchamiającą zegar. Od tej pory wartość zegara będzie rosnąć domyślnie od 0 w górę. Zegara wartość równa będzie ilości milisekund jaką już jest włączony (1s = 1000ms). Gdy będziemy chcieli użyć zegara w wyrażeniu posługujemy się nim jak zmienną, z tą różnicą, że bez żadnego $ na początku, np:
czasmisji == 1000000
I to może posłużyć jako warunek reguły, która sprawi że przegrałeś, gdy misja trwała 1 000 000 ms, czyli 1000s. Dobry przykład jak się używa zegara mamy w jednej z misji kampani Tzar:Ciężar Korony, w której mamy odeprzeć atak wielkiej armii na Keanor czy jak to tam się nazywało
Jest to chyba misja 7.
Nazwa zegara jest nazwą akcji, w której został uruchomiony.
Czyli żeby uruchomić zegar tworzymy regułę, dodajemy akcję "ustaw zegar" i od tej pory nalicza się nam czas w ms, a kiedy chcemy posłużyć się zegarem używamy w wyrażeniach jego nazwy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zenek
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 11:34, 12 Kwi 2007 |
|
Dzieki wszystko dziala
Mam kolejne pytanie
Czy da sie zmiejszyc ilosc slotow w postaci? (ze moze trzymac zamiast 8 rzeczy to np. 1 ?)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Czw 13:58, 12 Kwi 2007 |
|
Nie. Samego interfejsu gry nie można w żaden sposób modyfikować.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
VeemSiS
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Krakowa
|
Wysłany:
Czw 14:09, 12 Kwi 2007 |
|
Zenek jakbyś miał jakies pytanie to najpierw wejdz na IRC a pozniej zadawaj pytania na forum...[ Kieruje to do wszystkich ]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zenek
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 14:49, 12 Kwi 2007 |
|
Pisze na forum dlatego ze musze siedziec na kompie taty (moj przyjdzie jutro albo pojutrze) i nie chce mu tu jakis programow sciagac
Mam pytanie jedno ;D
Jak zrobic zeby deszcz padal? pisalem @rain i nic (w akcji wyrazenie)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 17:23, 12 Kwi 2007 |
|
Do IRCa nie trzeba żadnych programów - w ostateczności wtyczkę do Firefoxa bo Opera ma chyba wbudowany komunikator IRC...
CO DO PYTAŃ: MYŚL
To chyba nie trudno zgadnąć, że nie można ustawiać padania deszczu, jeśli nie znalazłeś żadnej wskazówki co do zmiany pogody w Tzarze przez akcję i wydarzenia... ;/
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|