Autor |
Wiadomość |
Fracek
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szamotuły Płeć:
|
Wysłany:
Pon 8:36, 26 Sty 2009 |
|
Co napisać w regułach jeśli chce:
a) Aby wieśniak innego gracza zaczął kopać pole
b) Aby wieśniak innego gracza zaczął wydobywać skały i złoto
c) Aby wieśniak innego gracza zaczął ścinać drzewa
d) I ostatnie dość proste jak podchodze do gościa to zaczynam konwersacje. Daje mi on misje i po zakończeniu jej chce, aby zaczął inną konwersacje. Bo jest tak że odrazu mówi mi te 2 teksty.
Edit :
e) Aby rycerze zaczeli atakować manekiny.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fracek dnia Pon 8:44, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pon 9:27, 26 Sty 2009 |
|
Fracek napisał: |
Co napisać w regułach jeśli chce:
a) Aby wieśniak innego gracza zaczął kopać pole
b) Aby wieśniak innego gracza zaczął wydobywać skały i złoto
c) Aby wieśniak innego gracza zaczął ścinać drzewa |
[link widoczny dla zalogowanych] - podpunkt 10.2.
Fracek napisał: |
d) I ostatnie dość proste jak podchodze do gościa to zaczynam konwersacje. Daje mi on misje i po zakończeniu jej chce, aby zaczął inną konwersacje. Bo jest tak że odrazu mówi mi te 2 teksty. |
W regule kończącej misję dodaj akcję Wyrażenie i w niej wpisz, np. "$zmienna=1". Następnie w warunku do reguły z drugą konwersacją wpisz "$zmienna==1" (to nie literówka - ma być jeden znak równości w wyrażeniu, dwa w warunku).
Fracek napisał: |
e) Aby rycerze zaczeli atakować manekiny. |
Analogicznie jak wysyłanie wieśniaków do pracy, ale zamiast wieśniaków wybierasz rycerzy, a zamiast krów/drzew/surowców wybierasz manekiny.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzesimir
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 529
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krzywin Płeć:
|
Wysłany:
Pon 9:53, 26 Sty 2009 |
|
Tylko aby atakowali manekiny to musisz ustawić technologie początkowe- nauka i taktyka.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fracek
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szamotuły Płeć:
|
Wysłany:
Pon 10:46, 26 Sty 2009 |
|
Wiem ale z tym $zmienna=1 to takie troche glupie chyba jednak z tego zrezygnuje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pon 11:02, 26 Sty 2009 |
|
Polecam [link widoczny dla zalogowanych] jeśli chcesz się więcej dowiedzieć na temat tworzenia wyrażeń w edytorze. A zdecydowanie warto, bo umożliwiają one tworzenie bardziej złożonych i ciekawszych mapek :)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fracek
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szamotuły Płeć:
|
Wysłany:
Pon 16:26, 26 Sty 2009 |
|
Cały czas mam tą samą sytułacje (odnośnie tej konwersacji) podchodze i mówi mi 3 teksty zamiast 1.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Pon 16:47, 26 Sty 2009 |
|
Przy tabelce "Frazy" masz poszczególne zdania, które są nazwane domyślnie Fraza0001, Fraza0002 itd. Obok nich, masz takie białe "kwadraciki", kliknij któryś tak aby go odhaczyć. Ta wypowiedź będzie pierwsza. Teraz wejdź w zakładkę "kontynuacje" i tam ustaw frazy, które maja nastąpić po tej. Po za tym poczytaj poradnik, który zamieścił Nigi.
Przepraszam, jeśli się gdzieś pomyliłem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Fracek
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szamotuły Płeć:
|
Wysłany:
Pon 17:00, 26 Sty 2009 |
|
Nie chodzi mi o to, to co ty mówisz to umiem, inaczej nie umiałbym tworzyć konwersacji
Chodzi o to :
-podchodze do gościa
-rozpoczynam konfersacje
-daje mi misje
-wykonuje misje
-wracam do niego
-ROZPOCZYNA 2 KONWERSACJE
-daje następną misje
-wykonuje tą misje
-wracam do niego
-ROZPOCZYNA 3 KONWERSACJA
U mnie jest tak
-podchodze do gościa
-rozpoczynam konwersacje
-ROZPOCZYNAM 2 KONWERSACJE
-ROZPOCZYNAM 3 KONWERSACJE
-otrzymuje misje
....
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fracek dnia Pon 17:04, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pon 17:34, 26 Sty 2009 |
|
Facet, to wszystko jest napisane w poradniku Nigiego. Robisz tak:
W mojej mapie jest drwal i mag, mag mówi, że jak drwal zabije niedźwiedzia, to mu odstąpi dom. I tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Najpierw robię konwersację, mag mówi, że da dom. W wyniku konwersacji warto dać to, co zaznaczyłem kółeczkiem, żeby później móc zrobić, że coś się dzieje tylko wtedy, gdy konwersacja miała miejsce. Następnie wchodzę do reguł, ustalam konwersację jako nadchodzącą po warunku "1", czyli na samym początku mapy, ale to już umiesz, dlatego przechodzę dalej:
Powiedzmy, że wieśniak zabił niedźwiedzia (taaaa... :>). Co zrobić, żeby po tym wydarzyła się konwersacja? Pokażę to na sekwencji screenów:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W regułach klikasz zakładkę "wydarzenia" i tam bierzesz "obiekt zniszczony". Ustawiasz parametry i kopiujesz nazwę tego wydarzenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie trzeba stworzyć odpowiednią regułę, żeby to wydarzenie miało możliwość uaktywnienia. Tworzymy taką regułę. Poza wklejeniem tam nazwy wydarzenia dodałem jeszcze wynik konwersacji, żeby pokazać, iż wydarzenie to może się stać tylko po wystąpieniu pierwszej rozmowy.
Potem trzeba już tylko do tej reguły dodać konwersacje i gotowe. Później prześlę krótki filmik jak zadziałała moja mapka. :>
Czy o to Ci chodziło?
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Fracek
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szamotuły Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:27, 26 Sty 2009 |
|
Tak i bardzo dziękuje, wieże, że innym graczom również się to przyda. Dzięki waszej pomocy dokończyłem mape
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|