Autor |
Wiadomość |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 19:49, 26 Paź 2007 |
|
Rolę FAQ edytora odgrywa instrukcja.
Zastanawiałem się nawet czy nie dopisać tego przykładu z wykorzystaniem zmiennej do inicjalizacji reguły. Tylko problem polega na tym, że większość osób nie jest w stanie zrozumieć koncepcji użycia zmiennych i albo pytają dlaczego akurat jest tam wartość 1, albo dlaczego akurat ma to być $zmienna.
Jak ktoś byłby w stanie to wyjaśnić tak, by każdy zrozumiał, to chętnie dopiszę to do instrukcji :>
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Black Knight
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z kim? Gdzie? Jak? Co? Tyle pytań ile dróg! hehe
|
Wysłany:
Wto 15:30, 30 Paź 2007 |
|
(Ale jestem upierdliwy:)
Kolejne mam pytania...
Chciałbym, by nastąpiła konwersacja, a potem gracz wygrał misję.
Problem w tym, że fraz jest pięc a gracz wygrywa zaraz po pierwszej...
Jak sprawic, żeby gracz wygrał po wyświetleniu frazy 5 ?????
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Wto 16:29, 30 Paź 2007 |
|
W ostatnie frazie piszesz w wyniku Następnie w regule, "wygrywającej" w warunku wpisujesz i w ten sposób po zakończeniu się ost dialogu gracz wygrywa.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Wto 16:38, 30 Paź 2007 |
|
Co było napisane wcześniej w temacie, polecałbym czytać uważniej ;) Skoro, jak napisałem, "W wyniku frazy, która ma aktywować te akcje (...)", to logicznym jest, że w tym wypadku, skoro chcesz by akcję aktywowała ostatnia fraza, to też do wyniku tej ostatniej należy to dopisać.
Poza tym celem sprecyzowania, w wyrażeniach napisanych powyżej musisz też wstawić $ przed nazwą zmiennej, tzn. $win a nie win.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Wto 21:29, 30 Paź 2007 |
|
Bez $ też by chyba działało
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 7:54, 31 Paź 2007 |
|
Mhm, faktycznie, sprawdziłem i muszę przyznać rację - zmienna bez prefiksu także działa (przypuszczalnie jako zmienna tymczasowa, aczkolwiek tego akurat nie sprawdzałem).
Tym niemniej zdecydowanie zalecam używać jednak prefiksu $ lub # przed nazwami zmiennych, bo w przeciwnym razie powstają niejednoznaczności i nie można od razu stwierdzić, czy dany wyraz stanowi zmienną czy wydarzenie. A ponadto gdy istniałaby zmienna i wydarzenie o tej samej nazwie, to wyższy priorytet ma wydarzenie, a zmienna jest ignorowana, więc jest to prosta droga do niepotrzebnych błędów. Cóż, kolejna niedoskonałość Tzara.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Black Knight
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z kim? Gdzie? Jak? Co? Tyle pytań ile dróg! hehe
|
Wysłany:
Śro 15:06, 31 Paź 2007 |
|
Hmmm...
Dziwne... Jak mam rozkazac wieśniakom by rąbali drewno????
Rozkaz domyślny działa tylko9 na złoża złota, kamienia no i pola.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Obieżyświat
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 15:48, 31 Paź 2007 |
|
Musisz im wskazać obszar na rozkaz domyślny zamiast obiektu, w tym przypadku las. Nie cały tylko kilka drzew.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Black Knight
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z kim? Gdzie? Jak? Co? Tyle pytań ile dróg! hehe
|
Wysłany:
Śro 23:44, 31 Paź 2007 |
|
Już tak zrobiłem...
Zamiast rąbac to do tego lasu poszli i tam stali...
("Podziwiali piękno natury" ) zamiast ścinac.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Quigo
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet Płeć:
|
Wysłany:
Czw 0:17, 01 Lis 2007 |
|
Ja tam zwykle daje na jedno drzewo... później "lecą" następne.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Black Knight
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z kim? Gdzie? Jak? Co? Tyle pytań ile dróg! hehe
|
Wysłany:
Czw 12:12, 01 Lis 2007 |
|
Czyli mam ustawic obszar na 1 dzrzewo, tak?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Czw 12:52, 01 Lis 2007 |
|
Zadajesz takie głupie pytania, nie możesz sam tego przetestować tylko pytasz sie innych? Ja edytor opanowałem samodzielnie bez czyjejkolwiek pomocy, metodą prób i błędów... a takie osoby co nie wiedza jak zrobić, aby wieśniacy poszli drzewo ciąć, zawsze mogą, zobaczyć jak inni to w swoich mapach robili np. W pierwszej planszy kampanii.. tam Santor ścina drzewa z kumplami:D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Black Knight
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z kim? Gdzie? Jak? Co? Tyle pytań ile dróg! hehe
|
Wysłany:
Sob 23:13, 03 Lis 2007 |
|
Czy "kopiowanie (ctrl)" skopiuje to, że postać będzie ukryta...
Znajduje się to w dziale "flagi", jest tam też brak SI oraz Ciągłość...
P.S. Szymon, nie sprawdzę tego sam żeby ci zrobić "na złość"...
Edit: Co to jest ciągłość i na co mam zwracać uwagę przy zaznaczaniu jej??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Nie 10:37, 04 Lis 2007 |
|
Nie kopiowanie ctrl niczego nie kopiuje, to tak samo możesz sobie jeszcze raz ustawić obiekt. Jeżeli jednak obiekt chcesz przesunąć, to polecam alt, przy okazji takie przesunięcie niczego nie zmienia w akcjach i regułach. Do reszty polecam poradnik nigiego:D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 12:05, 04 Lis 2007 |
|
Co do ciągłości, to pozwala ona na transportowanie parametrów jednostki do kolejnej mapy w kampanii. Poprzez parametry rozumiem poziom i życie (przy czym zwiększony poziom automatycznie zmieni atak i obronę). Jednostka z ciągłością przekaże swe parametry jednostce o takiej samej nazwie (typ może być inny) w kolejnej mapie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|