Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Łukasz_obi/



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:12, 08 Kwi 2008 Powrót do góry

No i zawsze zapominam o podstawowych rzeczach. Oczywiście że jedna jednostka jest z nieaktywnego królestwa(ehh tylko narobiłem rambarasu). Dziękuje Linear za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ripper



Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:01, 07 Lip 2008 Powrót do góry

Pisze ze tutaj umieszczac swoje pytania odnosnie map edytora wiec ja umieszczam swoje, prosze o dokladne rozwiazanie z góry thx.

1. Jak zrobic zeby wiesniacy zbierali drewno ?
2. Jak zrobic ze dana jednostka gdy zobacze ja na ekranie atakuje brame miasta
3. Jak Zrobic gdy wedje w dane miejsce odslania mi się część mapy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lorys



Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 362 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:37, 07 Lip 2008 Powrót do góry

2. Dajesz Akcje "Atak" na bramę i zaznaczasz woja który ma zaatakowac, a wydarzenie "obiekt w obszarze" i tutaj wybierasz swojego woja i obszat dajesz gdzieś na tym co ma zaatakowac, tak byś go zobaczył Smile
3. To samo co wyżej tylko inna akcja Smile

1. Hmmm, tutaj nie wiem, ale pewnie też trzeba ustawic jakiś rozkaz dla obiektu, a wydarzenie "1" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PaWeł21MaT



Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: zA gÓrAmI zA lAsAmI
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:07, 07 Lip 2008 Powrót do góry

1. Ustaw regułę z warunkiem "1" i ustaw w niej akcję "rozkaz dla obiektu" :

- rozkaz "domyślny"
- zaznacz które wieśniaki mają to robić
- zaznacz obszar drzew, na których wieśniaki mają zaczynać ścinanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pon 16:22, 07 Lip 2008 Powrót do góry

1. j.w.

2.

warunek:

Wydarzenie "wyrażenie do obiektu"
- wyrażenie: $underfog==0
- obiekt: jednostka, która ma być zobaczona, by aktywować regułę

akcja:

"rozkaz dla obiektu"
- obiekt: ponownie ta sama jednostka co w warunku
- rozkaz: atak
- obszar: przełącz na obiekt i wybierz bramę

3.

warunek:

Wydarzenie "obiekt w obszarze"
- obiekt: jednostka lub typ jednostek, które muszą wejść w obszar, by aktywować regułę
- obszar: docelowy obszar w który jednostki muszą wejść

akcja:

"eksploruj"
- ogólne: czas eksploracji dowolny, chyba, że istotne jest na jak długo mgła zostanie usunięta - wtedy wpisz czas w milisekundach i zaznacz opcję usunięcia mgły wojny
- obszar: zdefiniuj obszar, który ma być odsłonięty


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Ripper



Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:44, 08 Lip 2008 Powrót do góry

Nigi i PaWeł21MaT obaj pomogliście wielkie dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiwaszka



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:54, 10 Lip 2008 Powrót do góry

Mam mały problem ze zmiennymi.kompletnie nie rozumiem o co chodzi mógłby mi kto wytłumaczyć?a Tak wogle to jak zrobić żebyście mogli se moją mapke sciągnąć bo zrobiłem taką zarąbistą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pią 23:53, 11 Lip 2008 Powrót do góry

Eh, oba pytania chyba byly juz wyjasniane nieraz.. Co do zmiennych, to sa one opisane w [link widoczny dla zalogowanych] i dodac jedynie moge, ze dalsze ich wykorzystywanie zalezy jedynie od twojej inwencji - mozesz ich uzywac w warunkach do regul lub konwersacji, mozesz je stosowac w wydarzeniu "wyrazenie do obiektu" i akcjach "wyrazenie" oraz "ustaw wlasciwosci obiektu", a takze w wynikach kownersacji. Dzieki nim mozesz tworzyc zaleznosci przyczynowo-skutkowe o wiele bardziej zlozone niz tylko reguly bazowane na zwyklych wydarzeniach.

Przyklad: masz mape, na ktore gracz musi najpierw porozmawiac z postacia A, a potem z postacia B. Jak zrobic rozmowe to zakladam, ze wiadomo (warunek obiekt w obszarze, akcja konwersacja + ewentualne inne drobne dodatki), ale aby uzyskac powyzszy efekt musisz w wyniku konwersacji z postacia A (lub w regule z ta konwersacja, jako oddzielna akcje) ustawic jakas wartosc pewnej zmiennej (np. $zmienna=1). Potem w warunku do konwersacji z postacia B musisz dodatkowo sprawdzic czy $zmienna ma wartosc 1, bo jesli ma taka wartosc, to znaczy, ze odbyla sie konwersacja A, a wiec moze wykonac sie warunek konwersacji B.

Co do uploadu mapek, to poszukaj na forum, bylo to nieraz wyjasniane. A jak nie na forum to na google poszukaj np rapidshare lub megaupload czy cos w tym stylu.

PS. sorry za brak polskich liter, ale pisze na niepolskiej klawiaturze i nie chce mi sie kopiowac kazdej polskiej literki ;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiwaszka



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:46, 12 Lip 2008 Powrót do góry

Dzięki ale chodziło mi raczej o te wartości i inne. Np.2.2. Operatory arytmetyczne i logiczne
W edytorze można używać następujących operatorów arytmetycznych:
- dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie – podstawowe operacje arytmetyczne
- przypisanie (=) – po lewej stronie zwykle umieszczona jest zmienna, taki zapis powoduje przypisanie do niej wartości wyrażenia znajdującego się po prawej stronie znaku równości. Na przykład: $zmienna=10 spowoduje zapisanie w zmiennej liczby 10.
- binarny AND (&) – operator dokonuje logicznego ANDu po kolei dla odpowiadających sobie bitów liczb po obu jego stronach.
- binarny OR (|) – operator dokonuje logicznego ORa po kolei dla odpowiadających sobie bitów liczb po obu jego stronach.
- modulo (%) – operator zwraca resztę z dzielenia pierwszego argumentu przez drugi, np. 5%2 = 1

binarne działania na liczbach
- logiczny AND (&&) – operator zwróci 1 (prawda), jeśli wartości po obu stronach będą niezerowe.
- logiczny OR (||) – operator zwróci 1 (prawda), jeśli wartość po którejkolwiek ze stron będzie niezerowa.

Możliwe jest używanie nawiasów, aby określić kolejność wykonywanych działań przy bardziej skomplikowanych obliczeniach.

nie znam się na tym i nie rozumiem co to wszystko znaczy
I mam nadzieje że mi pomożecie z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KrzysztofZW



Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 13:02, 12 Lip 2008 Powrót do góry

To może wyjaśnię:
Cytat:

- dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie – podstawowe operacje arytmetyczne

Na znaczkach: + - * /
To jest coś takiego, o czym uczymy się na lekcji matematyki w klasie 1 SP.
Przykład: 0+0 = 0
Po więcej informacji zapraszam na prywatną rozmowę.
Kilka ćwiczeń do domu:
0+0=?
0+1=?
1+0=?
i najtrudniejsze, bo nieomawiane:
0-0=?

Cytat:

- przypisanie (=) – po lewej stronie zwykle umieszczona jest zmienna, taki zapis powoduje przypisanie do niej wartości wyrażenia znajdującego się po prawej stronie znaku równości. Na przykład: $zmienna=10 spowoduje zapisanie w zmiennej liczby 10.


To jest podstawowa rzecz w programowaniu o której uczymy się w 1 klasie gimnazjum.
Przykład:
$zmienna=10
Co zawiera w sobie zmienna $zmienna? Liczbę dziesięć(10)

I praca domowa:
$dupa = 0
$slonce = 1
i najtrudniejsze(trzeba najpierw zrozumieć 1 przykład)
$trudna = 0+0
Co zawierają zmienne: $dupa, $slonce, $trudna ?

Cytat:

- binarny AND (&) – operator dokonuje logicznego ANDu po kolei dla odpowiadających sobie bitów liczb po obu jego stronach.
- binarny OR (|) – operator dokonuje logicznego ORa po kolei dla odpowiadających sobie bitów liczb po obu jego stronach.


Tego nie będę tłumaczył, bo tego w Tzarze Map Editorze nikt nie używa i powinno być dołączone jako ciekawostka(no, może fanatyk Nigi z fanatykiem Kimilem, ale już na pewno nie Kamil Kania, o czym świadczy jego kampania - 40 MB)

Cytat:

- modulo (%) – operator zwraca resztę z dzielenia pierwszego argumentu przez drugi, np. 5%2 = 1

Uwaga1 Najtrudniejsze! Tu trzeba było spędzić dużo godzin na lekcjach matematyki aby to pojąć.
Najpierw wyjaśnijmy: co to jest reszta?

Masz 2 zł, ciastka kosztują 1,99 zł. Ile zostanie ci reszty? To taki najprostszy przykład, reszty zostanie ci 1 grosz.

A teraz tak: Masz 5 jabłek i 2 osoby między które rozdzielisz owe jabłka po równo! Nie możesz jabłek przekrajać czy urządzać z nich innych cudów(nie nazywasz się David Coperfield, a tym bardziej Donald Tusk). Więc tak: dasz pierwszemu dwa jabłka, drugiemu dwa jabłka - żeby było równo i zostaje Ci jedno jabłko. To jest reszta.

I do domu:
4%3=?

Że to trudne proszę tylko o jeden przykład.

Cytat:

- logiczny AND (&&) – operator zwróci 1 (prawda), jeśli wartości po obu stronach będą niezerowe.
- logiczny OR (||) – operator zwróci 1 (prawda), jeśli wartość po którejkolwiek ze stron będzie niezerowa.


Po polsku operatory 'I' i 'LUB'. Tu trzeba być już uczniem 1 klays średniej aby poznać owe tajniki wiedzy. Operatory służą do porównania i wystawienia wartości typu PRADA/FAŁSZ.

Z tym, że w AND oba warunki po dwóch stronach porównań muszą się zgadzać, a w OR tylko jeden może być prawdziwy
Na przykład

2>1 && 0>0

Tu wynik będzie zawsze FAŁSZ bo 0 nie jest większe od zera
ale np. tu

2>1 || 0>0

czyli owo lub - warunek 1 jest spełniony, więc cała wartość(JEDNO LUB DRUGIE miało być PRAWDZIWE, albo OBYDWA) będzie PRAWDA

I do domu:
2>1 && 8=8
2>1 || 8=8

i najtrudniejsze z połączeniem:
$zmienna1 = 2
$zmienna2 = 3

0+1 && $zmienna1 > $zmienna2
0+1 || $zmienna1 > $zmienna2

Jakie będą wyniki?

Rozwiązania(przepraszam, ze dziś wakacje ale sam o korki prosiłeś) proszę załączać na osobnych karteczkach, z podpisem rodzica. Na prace czekam do poniedziałku na pierwszej lekcji.

Dziękuję, Teraz możecie wyjść na przerwę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KrzysztofZW dnia Sob 14:07, 12 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
wiwaszka



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:55, 12 Lip 2008 Powrót do góry

To było za przeproszeniem trochę hamskie ale dzięki.
PS.Po wakacjach idę dopiero do gimnazjum wiec za dużo nie wiem
I jeszcze raz dzięki.A i niedługo umieszczę link do prologów moich kampanii.Mam nadzieję że się spodobają


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 19:27, 13 Lip 2008 Powrót do góry

Sarkazm wylewal mi sie z monitora hektolitrami :P

Choc przypuszczam, ze wyjasnienie KZW przyda sie wielu osobom.

Cytat:
a w OR tylko jeden może być prawdziwy


w OR jeden lub oba moga byc prawdziwe.

Cytat:
2>1 && 8=8
2>1 || 8=8


Semantycznie bardziej poprawnie byloby: 8==8

Wiem, czepiam sie ;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:12, 26 Kwi 2009 Powrót do góry

Więc, jak zrobić, aby po pewnym czasie gracz przegrywał? Mianowicie:
Gdy jednostka dojdzie do jakiegos miejsca mamy 60 minut na zrobienie czegoś, gdy czas się skończy przegrywamy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Nie 13:42, 26 Kwi 2009 Powrót do góry

Mashromallow napisał:
Więc, jak zrobić, aby po pewnym czasie gracz przegrywał? Mianowicie:
Gdy jednostka dojdzie do jakiegos miejsca mamy 60 minut na zrobienie czegoś, gdy czas się skończy przegrywamy.


Reguła#1:
Warunek do reguły:
- "Obiekt w obszarze"

Akcje:
- "Ustaw zegar" (wpisz wartość 0, nazwij tą akcję "Zegar", odliczania nie zaznaczaj)

Reguła#2:
Warunek do reguły:
Kod:
Zegar >= 3600000


Akcje:
- "Gracz wygrywa" (od razu uprzedzę pytania dlaczego ta akcja, skoro gracz ma przegrać: [link widoczny dla zalogowanych])


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Mashromallow



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:58, 26 Kwi 2009 Powrót do góry

Wielkie dzięki, Nigi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)