|
|
Autor |
Wiadomość |
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Sob 19:44, 02 Maj 2009 |
|
Mam jeszcze jeden problem. Gdy tworze urwiska, nagle pojawia się błąd i edytor się wyłącza. Wiecie może dlaczego? Jak temu zapobiec?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Danielos von Krausos
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kębłowo Płeć:
|
Wysłany:
Sob 20:02, 02 Maj 2009 |
|
Ja też tak czasami mam. Niestety, nie znalazłem na to sposobu. Po prostu, podczas tworzenia urwisk bardzo często zapisuj plik.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Danielos von Krausos dnia Sob 20:03, 02 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Nie 12:48, 03 Maj 2009 |
|
Dobra, jeszcze ostatnie pytanie. Jak zrobić, żeby gracz wygrywał, kiedy zbierze ileś surowców?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 12:59, 03 Maj 2009 |
|
Warunek do reguły:
jeśli masz na myśli gracza nr 1 oraz warunek zebrania conajmniej 1000 złota (analogicznie wood, stone, food dla pozostałych surowców).
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Wto 15:45, 05 Maj 2009 |
|
Dzięx.
To odrazu spytam, bo niektórzy piszą, żeby jak się ma bohatera to gdzieśtam wpisać np. #zmienna. Czemu? Po co? I jeszcze. Chce zwiększyć bohaterowi atak, obronę itp. w pewnej misji tak, aby zostało to w następnych misjach i żeby ta jednostka nie stracila ciaglosci.
np. na poziomie 0 ma atak 6 obrona 2 i ciągłość
awansuje na poziom 1 ma atak 7 obrona 2, a ja w tej misji chce, żeby miał o 2 ataku więcej i o 1 obronę więcej czyli atak 9 obrona 3. Ale np. jak awansowal na poziom 2 ma i ma atak 8 obrona 3 to chcę zwiększyć mu atak również o 2 i obronę o 1, czyli atak 10 obrona 4. Da się tak?
I jeszcze (sry ale jestem początkujący).
Jak dodać i odjąć graczowi surowce?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Wto 16:50, 05 Maj 2009 |
|
Mashromallow napisał: |
Dzięx.
To odrazu spytam, bo niektórzy piszą, żeby jak się ma bohatera to gdzieśtam wpisać np. #zmienna. Czemu? Po co? |
Zmienne (wszystko jedno czy permanentne czy tymczasowe) mogą mieć setki różnych zastosowań, więc pytanie co chcesz osiągnąć, a nie po co wpisywać #zmienna ;)
Mashromallow napisał: |
I jeszcze. Chce zwiększyć bohaterowi atak, obronę itp. w pewnej misji tak, aby zostało to w następnych misjach i żeby ta jednostka nie stracila ciaglosci.
np. na poziomie 0 ma atak 6 obrona 2 i ciągłość
awansuje na poziom 1 ma atak 7 obrona 2, a ja w tej misji chce, żeby miał o 2 ataku więcej i o 1 obronę więcej czyli atak 9 obrona 3. Ale np. jak awansowal na poziom 2 ma i ma atak 8 obrona 3 to chcę zwiększyć mu atak również o 2 i obronę o 1, czyli atak 10 obrona 4. Da się tak? |
Da się, nadmiarowe punkty ataku i obrony zapisz do zmiennych permanentnych (#zmienna! :)), a następnie w kolejnej mapie dodaj je do parametrów jednostki. Tyle ogólników, teraz krok po kroku.
Załóżmy, że będziemy korzystali z dwóch zmiennych - #bonus_ataku oraz #bonus_obrony - które przechowywać będą wartości mówiące o tym ile ataku i obrony jednostka ma ponad to co ma standardowo wg poziomu. Ponadto potrzebować jeszcze będziemy zmiennej pomocniczej do zapisania aktualnego poziomu jednostki, nazwijmy ją $poziom
Aha, jeszcze jedno założenie, które tu poczynię, jest takie, że masz jedną konkretną jednostkę, której parametry chcesz w ten sposób modyfikować (ewentualnie jeśli masz kilka konkretnych jednostek, to podane tu czynności musisz powtórzyć dla każdej z osobna).
A więc jeśli dobrze rozumiem, to za każdym razem, gdy jednostka zdobywa kolejny poziom jej atak powinien być dodatkowo zwiększony o 2, a obrona o 1 - aby to zrealizować utwórz regułę z wydarzeniem "wyrażenie do obiektu" i w tym wydarzeniu jako obiekt ustaw twoją jednostkę, a jako wyrażenie wpisz:
Następnie dodaj do tej reguły akcję "ustaw właściwości obiektu", i ponownie obiekt to twoja jednostka, a jako wyrażenie wpisz:
Kod: |
$poziom=$level;
$attack=$attack+2;
$defense=$defense+1;
#bonus_ataku=#bonus_ataku+2;
#bonus_obrony=#bonus_obrony+1; |
Ponadto do tej reguły dodaj jeszcze akcję "zachowaj regułę".
To tyle jeśli chodzi o mapę 1. Następnie w drugiej mapie utwórz regułę z warunkiem "1" oraz akcją "ustaw właściwości obiektu". Obiektem ponownie jest twoja jednostka, a jako wyrażenie wpisz:
Kod: |
$attack=$attack+#bonus_ataku;
$defense=$defense+#bonus_obrony; |
I to tyle, jednostka na drugiej mapie będzie teraz miała parametry zwiększone o taką samą wartość jak jej odpowiednik w pierwszej mapie :)
Mashromallow napisał: |
I jeszcze (sry ale jestem początkujący).
Jak dodać i odjąć graczowi surowce? |
Dodanie 100 złota dla gracza nr 1:
Kod: |
@setgold(1,@gold(1)+100) |
Analogicznie odejmowanie (tylko zamiast + wstawiasz -), analogicznie pozostałe surowce (wood,stone,food), analogicznie pozostali gracze (1-8), analogicznie dowolna inna ilość surowców zamiast 100 :)
Btw, to pytanie pojawiało się tak często, że [link widoczny dla zalogowanych].
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Śro 14:11, 06 Maj 2009 |
|
Cytat: |
A więc jeśli dobrze rozumiem, to za każdym razem, gdy jednostka zdobywa kolejny poziom jej atak powinien być dodatkowo zwiększony o 2, a obrona o 1 |
Dzięki, ale nie do końca o to mi chodziło. Myślałem bardziej o tym, że np. w jednej misji bohater nauczył się jakiegoś nowego ciosu - wtedy jego atakiem jest atak zwyczajny (czyli np. 6, na 1 poziomie 7, na 2 8 itd.) + np. 3 ataku (czyli na 0 poziomie 9, na 1 poziomie 10 a na 2 11 itd.)
Jeśli jeszcze nie zrozumiałeś: w 1 misji naszym bohaterem mamy 2 poziom atak 8. w 2 misji nauczylismy sie nowego ciosu (na przykład) i mamy atak +3 czyli 11. W następnej misji wbiliśmy nowy level, czyli atak +1, czyli 12. Czyli chodzi mi o to, żeby w pewnej misji dodac jednostce ataku i żeby to zostało w następnych misjach (i żeby z kolejnymi levelami jednostce cały czas dodawało się ataku). Jeśli jeszcze nie rozumiesz to nie wiem jak to wytłumaczyć.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mashromallow dnia Śro 14:12, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 14:28, 06 Maj 2009 |
|
Cytat: |
wtedy jego atakiem jest atak zwyczajny (czyli np. 6, na 1 poziomie 7, na 2 8 itd.) + np. 3 ataku (czyli na 0 poziomie 9, na 1 poziomie 10 a na 8 11 itd.) |
Cytat: |
Czyli chodzi mi o to, żeby w pewnej misji dodac jednostce ataku i żeby to zostało w następnych misjach (i żeby z kolejnymi levelami jednostce cały czas dodawało się ataku) |
To ten bonus ataku ma być zależny od poziomu czy nie? Bo najpierw piszesz, że nie (tzn bonus jest jednorazowo dodawany do ataku), a potem piszesz, że z kolejnymi poziomami ma być dodawany.
Aby nie mnożyć postów, założę, że chodzi o pierwszy przypadek, czyli gdy bohater nauczy się ciosu, to do jego ataku zostanie dodany bonus +3 i ten bonus będzie permanentny, tzn. pojawi się również w kolejnych misjach.
W takiej sytuacji zakładam, że w regule, która zostanie wykonana, gdy bohater nauczy się ciosu, masz akcję "ustaw właściwości obiektu" i w tejże akcji masz wyrażenie w stylu:
Jeśli tak, to w tym wyrażeniu dopisz jeszcze:
I to będzie tyle jeśli chodzi o mapę 1.
Następnie w mapie 2 utwórz regułę z warunkiem
oraz akcją "ustaw właściwości obiektu", w której wpisz:
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Śro 14:34, 06 Maj 2009 |
|
tak tak tak dokładnie o to mi chodziło, wielkie dzięki. Widocznie w tamtym poście nie wyraziłem się dość jasno. Jeszcze raz dzięki.
EDIT: jeśli chodzi o gracza pierwszego to jest @setgold(1,@gold(1)+500)
A gdy chcę dodać graczowi 2 to mam wypisać @setgold(2,@gold(2)+500), @setgold(2,@gold(1)+500) czy @setgold(1,@gold(2)+500) ?? Bo są dwie jedynki
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mashromallow dnia Czw 13:56, 07 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Nie 9:39, 10 Maj 2009 |
|
Mam pytanie, jak zrobić żeby do włączenia się akcji potrzebne były 2 warunki? Ukończenie pierwszego i drugiego po kolei? Tzn dajmy na to że Staszek ma iść pożyczyć od taty 50zł na polecenie brata, i warunkiem do tego żeby było :
rozmowa z bratem i później podejście do taty i porozmawianie z nim
Próbowałem czegoś takiego :
$zmienna==5 && (Staszekubrata || !Staszekutaty)
Ale nie dało rady, i nic dziwnego bo nie mógł być w 2 miejscach jednocześnie...a da się zrobić żeby warunkiem do rozpoczęcia reguły był koniec innej i do tego jeszcze jakieś wydarzenie? Tzn taka "ciągłość"?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matello dnia Nie 9:53, 10 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 10:11, 10 Maj 2009 |
|
Mashromallow napisał: |
EDIT: jeśli chodzi o gracza pierwszego to jest @setgold(1,@gold(1)+500)
A gdy chcę dodać graczowi 2 to mam wypisać @setgold(2,@gold(2)+500), @setgold(2,@gold(1)+500) czy @setgold(1,@gold(2)+500) ?? Bo są dwie jedynki |
Obie jedynki oznaczają numer gracza. To wyrażenie działa w ten sposób, że najpierw pobiera ilość surowców gracza (@gold(1)), a następnie dodaje do tej ilości 500 (@gold(1)+500), by potem wynikową wartość ustawić graczowi (@setgold(1,@gold(1)+500)) - czyli w efekcie ilość surowców dla tego gracza zwiększy się o 500, jeśli do obu funkcji użyjesz tego samego numeru gracza (w przeciwnym razie możesz np odczytać ilość surowców jednego gracza, ale ustawić ją innemu).
Matello napisał: |
Mam pytanie, jak zrobić żeby do włączenia się akcji potrzebne były 2 warunki? Ukończenie pierwszego i drugiego po kolei? Tzn dajmy na to że Staszek ma iść pożyczyć od taty 50zł na polecenie brata, i warunkiem do tego żeby było :
rozmowa z bratem i później podejście do taty i porozmawianie z nim
Próbowałem czegoś takiego :
$zmienna==5 && (Staszekubrata || !Staszekutaty) |
Pytanie kiedy dokładnie ustawiasz zmiennej $zmienna wartość 5?
Ogólnie rzecz biorąc, jeśli ta zmienna jest ustawiana na taką wartość po rozmowie z bratem, to wtedy warunek, którego potrzebujesz to:
Kod: |
$zmienna==5 && Staszekutaty |
Matello napisał: |
Ale nie dało rady, i nic dziwnego bo nie mógł być w 2 miejscach jednocześnie...a da się zrobić żeby warunkiem do rozpoczęcia reguły był koniec innej i do tego jeszcze jakieś wydarzenie? Tzn taka "ciągłość"? |
J.w. - właśnie poprzez wykorzystanie zmiennej możesz wymusić wykonanie reguły po uprzednim wykonaniu innej. Tzn. w pierwszej regule ustawiasz wartość zmienne, a w drugiej w warunku sprawdzasz czy ta zmienna ma określoną wartość. Jeśli do tego jeszcze ma być spełnione wydarzenie.. no to dokładnie tak jak napisałem w wyrażeniu powyżej :)
|
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Nie 10:12, 10 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Wto 13:22, 12 Maj 2009 |
|
Pytanko, jak zrobić żeby w konwersacji podczas rozmowy można było wybrać np. "tak" "nie" i żeby jakaś określona akcja nastąpiła po wybraniu którejś z opcji, co trzeba wpisać w warunku reguły i jak to w ogóle zrobić?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Danielos von Krausos
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kębłowo Płeć:
|
Wysłany:
Wto 13:40, 12 Maj 2009 |
|
Żeby mieć wybór, to po prostu daj do kontynuacji frazy dwie inne frazy. Jedna o treści "Tak", druga "Nie". Żeby była jakaś akcja po frazie to daj w wyniku frazy $zmienna=1 (lub więcej), a następnie w warunku reguły, która ma się uaktywnić, daj tą samą zmienną z podwójnym "=".
Swoją drogą, zupełnie niedawne padło identyczne pytanie... Opcja "szukaj" się kłania.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Danielos von Krausos dnia Wto 13:41, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
drozdzo
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 16:40, 20 Cze 2009 |
|
WITAM.
Mam spory problem. Przez przypadek przesunąłem MINI-MAPĘ z edytora poza widok z ekranu. Próbowałem wyłączyć i włączyć edytor jeszcze raz ale chyba moje zmiany się zapisały. Edytor znam dosyć dobrze ale nie znalazłem żadnej funkcji która mogłaby przywrócić mini-mapę we właściwe miejsce. Bez Mini-mapy praca na większych mapach jest dla mnie niemożliwa. Z góry dziękuję za pomoc
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
NoobSaibotek
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z kontowni Płeć:
|
Wysłany:
Nie 11:03, 12 Lip 2009 |
|
Ja natomiast chciałbym się spytać o te ujawnianie jednostek. Wydaje się to ciekawe jednak gdy każe mojemu wieśniakowi iść na dany obszar (akcja: wieśniakidz) i daje ujawnij jednostki w akcji (3 pikinierów). Jako wydarzenie daje obszar, w którym ten wieśniak po przejściu na wyznaczone miejsce powinien być(nazywa się wiesniaktu). Jako warunek do reguły wpisuję wieśniaktu. Testuje mape, a wieśniak idzie na te wyznaczone pole, jednak pikinierzy są od początku Czy coś zrobiłem źle? Próbowałem już zgapić od oryginalnej kampanii do tzara, jednak tam tylko jednostki ujawniają się po czasie, a nie gdy jakaś jednostka wejdzie na dane miejsce : ( Wiem, że trochę chaotycznie piszę, ale proszę o pomoc.
Jeśli te pytanie było często zadawane to przepraszam
Pozdrawiam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |