|
|
Autor |
Wiadomość |
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 11:13, 26 Wrz 2009 |
|
kajto3 napisał: |
spoko - spróbuję i w razie czego jeszcze się popytam...
coś mi nie idzie z ujawnianiem obiektów, a zrobiłem tak:
1 fraza - kogo chcesz zobaczyć?
2 szpiega! &zmienna == 1
3 maga! &zmienna == 2
1 akcja konwersacja
2 ujawnij obiekt - mag
3 ujawnij obiekt - szpieg
1 reguła konwersacja warunek 1
2 warunek &zmienna == 1 wynik ujawnij szpieg
2 warunek &zmienna == 2 wynik ujawnij mag
i coś mi się nie pokazują! o czymś zapomniałem? |
Wszystko w miarę dobrze, lecz nie pisz "$zmienna=2", lecz nazwij np. $zmienna_(tu wpisz co chcesz)=1 np. $zmienna_bitwa=1
Kiedyś Nigi mi tłumaczył na czym polega zmiana w "=2" lecz zapomniałem xD Ale z tego co pamiętam to stawia wyżej ten wynik? Ale tylko tak mi się wydaje
Aha i pamiętaj, że $zmienna==1 piszesz bez spacji.
kajto3 napisał: |
jak przesuwać widok i żeby wieśniak (jednostka) szedł w tym samym czasie?
czyli sam idzie, nie da się nic robić a widok się przed nim odkrywa... |
To tak:
Aby widok został zablokowany i szedł razem z twoją postacią ustawiasz:
1) Akcje: "Zablokuj Widok"
2) Ustaw czas ile ma to trwać... ( ja osobiście ustawiam na baardzo długi, bo i tak to wg. mnie nie jest ważne.)
3) Przejdź do zakładki obszar i ustaw "Obiekt" i tam ustaw tego wieśniaka.
4) Aby zakończyć zablokowanie widoku potrzebna ci akcja: "Odblokuj widok".
A co do zablokowania jednostki:
Aby gracz nie mógł biegać w czasie zablokowania widoku wieśniakiem po prostu ustaw akcje: "Zablokuj/odblokuj jednostkę"
no i to już na logikę w Ustaw postać( w twoim przypadki wieśniak) i przejdź do zakładki obok i jeżeli chcesz, żeby gracz nie mógł chodzić postacią "Zablokuj, a potem w następnej regule "To samo, ale zaznacz odblokuj
Mam nadzieje, że pomogłem
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
kajto3
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Żywca Płeć:
|
Wysłany:
Sob 20:01, 26 Wrz 2009 |
|
ok wypróbuję jutro, może nawet dziś
jeszcze pytania:
czym się różni zmienna=1 od zmienna==1?
robiłem sobie planszę. były konwersacje, reguły, ale mało, bo dopiero zaczynałem. zapisałem - w opcjach było zaznaczone "dla jednego i wielu graczy" i asysta SI. otworzyłem, gdy wszystko już się włączyło (zanim pokazało planszę) zamknęło się. wróciłem do edytora, ustawiłem "kampania lub historia" zapisałem i zauważyłem że mój plik ma zero kb. otworzyłem ale wyskoczyło okienko - jakiś błąd itp. a edytor też mi zamknęło coś "wyślij raport o błędach", no wiecie od windowsa. więc mapa była już stracona...
i chciałbym wiedzieć dlaczego tak się dzieje? można jakoś temu zaradzić?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 7:01, 27 Wrz 2009 |
|
$zmienna=1 ustawiasz w wyniku konwersacji, lub w wyrażeniach itp.
Natomiast $zmienna==1 musisz zawsze wpisać "Warunek do reguły".
A i pamiętaj, że jeżeli nazwałeś druga zmienną np. w wyniku $zmienna_bitwa=1.
To w Warunek do reguły" musi być $zmienna_bitwa==1.
Hm. co do tamtej mapki, tak została stracona skoro masz 0kb mi też tak się raz stało. Nie wiem czy można temu zaradzić.
A po za tym:
Opcja Asysta SI- wyłączaj ją wtedy gracz nie będzie mógł włączyć pomocy w twojej mapce.
"Dla jednego lub wielu graczy" - jak sama nazwa wskazuje... Ja radzę Ci ustawiaj "Kampania lub historia" wtedy gracz nie będzie w stanie zmienić niczego. Bo gdy ustawisz to gracz nie ma możliwości ustawić "Brak mgły" "eksplorację"...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kajto3
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Żywca Płeć:
|
Wysłany:
Nie 8:29, 27 Wrz 2009 |
|
hmm... coś mi nie wychodzi to blokowanie - napisz mi w jakiej kolejności te akcje dać...
i jak zrobić żebym nie mógł wygrać? czytałem coś o tych statusach ale napisz mi co dokładnie zaznaczyć
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 10:29, 27 Wrz 2009 |
|
To tak: Co do blokowania jednostki i widoku:
Bierzesz akcje Zablokuj/odblokuj jednostkę i ustawiasz postać, która ma chodzić:
Potem następną zakładkę i tam klikasz co chcesz zablokuj lub odblokuj.
Teraz blokowanie widoku: (Akcja: Zablokuj widok)
Wybierasz tą akcje, a następnie ustawiasz (przynajmniej ja tak robię) dłuuugi czas:
Następnie ustawianie osoby, która ma zostać w centrum uwagi:
[img]http://img38.imageshack.us/i/uo0002d.png/[/img]
Pytanie jak ustawić i w jakiej kolejności:
Tutaj ci opiszę w pierwszej regule czyli kiedy ma się zacząć blokowanie musisz wrzucić akcje: "Zablokuj jednostkę i Zablokuj widok"
W miejscu gdzie ma się zakończyć (ustawiasz obiekt w obszarze) i tam kolejna reguła i w niej "Odblokuj widok i jednostkę.
Następna sprawa co do statusów: Akcja "Zmień status gracza"
Aby nie wygrać: (a twoje królestwo to 1)
Musisz zaznaczyć, żeby nie wygrał...
A jak zrobić, żeby gracz już mógł wygrać? To już analogicznie:
W 2 regule ustawiasz "Zmień status gracza" i po prostu odznaczasz "Gracz nie może wygrać", oczywiście 2 regułę podstawiasz wydarzeniem ja dałem ci przykład "Obiekt zniszczony"
To chyba wszystko ;D
W razie innych pytań pisz na moje GG: Jest w moim profilu na forum.
A i jeszcze zauważyłem, że link do poradnika ma błąd :/
w takim razie ściągaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Wg. mnie ten poradnik jest naprawdę dobry.
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Sarkaz dnia Nie 10:39, 27 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:52, 30 Lis 2009 |
|
Czy to musi być tak cholernie skomplikowane? Misję, którą da się przejść w 5 minut robi się ok. pół godziny. Ale dobra, nieważne.
To ja będę miał jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić, że jak jakaś jednostka np. wejdzie w dany obszar, zaatakuje coś itp. to np. umiera? Bo jak zrobię warunek obiekt w obszarze i wybiorę np. piechur a akcję obiekt zniszczony to mi ginie jakikolwiek piechur a nie akurat ten co wszedł w ten obszar. Jak to zrobić? Proszę, pomóżcie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pon 19:00, 30 Lis 2009 |
|
Wszystko bardzo dobrze!
Jeżeli chcesz by ten dany piechur ginął to robisz tak:
Akcje: "Zniszcz Obiekt", Niżej masz "Ustaw" Zaznaczasz to i pokazuje Ci się taka duża pusta przestrzeń.
Potem klikasz na swojego piechura, który ma zginąć i bierzesz "Ustaw", które masz po prawo. Twój piechur powinien wskoczyć w tabelkę.
i to wszystko
Jest opcja "Dla wszystkich i którykolwiek, tutaj nic nie musisz zmieniać.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Pon 21:12, 30 Lis 2009 |
|
No tak ale chodzi mi o to żeby KAŻDY piechur który tam wejdzie zginął, ten, którego wytworzę w koszarach też.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pon 22:23, 30 Lis 2009 |
|
No to w takim razie:
Rozwijasz "Którykolwiek" na "Piechur (Europejczycy).
Gracz to, który tam gra.
I liczenie zostawiasz tak jak jest tylko dajesz "1", a nie pójdzie to po prostu zmień opcje liczenia (tak mi się wydaje).
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sarkaz dnia Pon 22:23, 30 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Pon 22:30, 30 Lis 2009 |
|
no ale wydaje mi się że wtedy zginie którykolwiek piechur a nie akurat ten który wdepnął
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pon 23:55, 30 Lis 2009 |
|
Sarkaz napisał: |
Teraz blokowanie widoku: (Akcja: Zablokuj widok)
Wybierasz tą akcje, a następnie ustawiasz (przynajmniej ja tak robię) dłuuugi czas |
Gwoli ścisłości muszę wspomnieć, że można też pole czasu pozostawić puste - wtedy zablokowanie widoku będzie trwało aż do czasu wywołania reguły odblokowującej.
Sarkaz napisał: |
A i jeszcze zauważyłem, że link do poradnika ma błąd :/ |
Możesz podać o który link tobie chodzi? Aktualne linki do mojej instrukcji są tutaj i one działają poprawnie.
Mashromallow napisał: |
Jak zrobić, że jak jakaś jednostka np. wejdzie w dany obszar, zaatakuje coś itp. to np. umiera? |
Ogólnie rzecz biorąc nie da się powiązać konkretnej jednostki znalezionej w warunku z jednostką, która ma być celem akcji.
Tym niemniej jeśli chodzi o regułę "gdy jednostka wejdzie w obszar, to ginie" to możesz spróbować zastosować tu pewną sztuczkę. Jako warunek ustaw standardowo - obiekt w obszarze, i ustaw docelowy obszar. Jako akcję wybierz "ustaw właściwości obiektu". Obiekt którykolwiek (ewentualnie z ograniczeniami do danego typu jednostki, gracza, itp), i wyrażenie wpisz następujące:
Kod: |
$health = (($x < XMIN) || ($x > XMAX) || ($y < YMIN) || ($y > YMAX))*$health |
Zamiast XMIN,XMAX,YMIN,YMAX wstaw współrzędne określające prostokąt (taki jak ustawiony w warunku). Współrzędne pola wskazywanego myszą są wyświetlane w prawym dolnym rogu okienka edytora. Aha, poza tym ewentualnie mógłbyś jako warunek do tej reguły wpisać 1 - też by działało tak samo, aczkolwiek niepotrzebnie wywoływałoby regułę dla każdej jednostki na mapie.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Pon 23:59, 30 Lis 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Sob 18:14, 12 Gru 2009 |
|
Dzięki O.o. Nie próbowałem, na razie nie potrzebuję ale mam zamiar zrobić mapkę z takim czymś. Jest to bardzo skomplikowane, skąd ty to wiesz?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Sob 18:18, 12 Gru 2009 |
|
Nigi napisał: |
Sarkaz napisał: |
Teraz blokowanie widoku: (Akcja: Zablokuj widok)
Wybierasz tą akcje, a następnie ustawiasz (przynajmniej ja tak robię) dłuuugi czas |
Gwoli ścisłości muszę wspomnieć, że można też pole czasu pozostawić puste - wtedy zablokowanie widoku będzie trwało aż do czasu wywołania reguły odblokowującej. |
O dobrze wiedzieć ;D
Nigi napisał: |
Sarkaz napisał: |
A i jeszcze zauważyłem, że link do poradnika ma błąd :/ |
Możesz podać o który link tobie chodzi? Aktualne linki do mojej instrukcji są tutaj i one działają poprawnie.
|
Link na stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych].
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Davax
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 12:01, 29 Gru 2009 |
|
Witam.
Po przeczytaniu poradnika spodobała mi się jedna funkcja:
Kod: |
@rnd(x,y) - wyznacza losowa liczbę z przedziału x do y |
Chciałem ją zastosować żeby wylosowywała atak z jednej z 6 pozycji. Dodatkowo chciałem zrobić żeby z czasem ataki z tej samej pozycji były coraz silniejsze.
Obrazek pomoże w zrozumieniu:
Każde P1-6 to jest pozycja, każdy prostokąt to atak na 1 pozycji przez określony czas. A czerwona linia to losowanie ataku. Próbowałem sam to zrobić ale mam problem z samym losowaniem czy to wogule jest możliwe??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Wto 13:23, 29 Gru 2009 |
|
Jak rozumiem odstępy pomiędzy kolejnymi atakami też mają być losowe? W takim razie musiałbyś utworzyć takie reguły:
=Reguła 1=
Warunek: ZegarAtaku<=0
Akcje:
1. Ustaw zegar
- nazwa akcji: ZegarAtaku
- czas: @rnd(60,600)*1000 (wartości zegara oznaczają minimalny i maksymalny przedział czasu jaki musi upłynąć pomiędzy kolejnymi atakami, w tym przypadku od 60 do 600 sekund)
- odliczanie zaznaczone
2. Wyrażenie
- wyrażenie: $pozycja = @rnd(1,6)
3. Zachowaj regułę
=Reguła 2=
Warunek: $pozycja==1
Akcje:
1. Wyrażenie
- wyrażenie: $pozycja=0; $numer_ataku1 = $numer_ataku1 + 1
2. <Jedna lub więcej reguł Utwórz obiekt, tworzących jednostki, które mają zaatakować> - istotne jest, aby w opcji Liczenie wpisać $numer_ataku1 lub jakiekolwiek inne wyrażenie zawierające tą zmienną (zmienna będzie się zwiększać o 1 z każdym kolejnym atakiem, więc w ten sposób kolejne ataki z tej samej pozycji będą mocniejsze)
3. <Ewentualne reguły Rozkaz dla obiektu, wydające utworzonym jednostkom rozkaz ataku>
4. Zachowaj regułę
Tak samo jak powyższą regułę, utwórz 5 kolejnych reguł obsługujących atak z pozostałych 5 pozycji (zamieniając oczywiście w warunku "1" na odpowiednią wartość, oraz analogicznie modyfikując "$numer_ataku1").
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Wto 13:25, 29 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |