Autor |
Wiadomość |
Davax
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 13:25, 03 Lut 2010 |
 |
Nigi napisał: |
Możesz ewentualnie rozbudować warunek, by sprawdzać czy gracz atakuje i czy dojarz w tym czasie stracił życie (co i tak nie ochroni przed sytuacją, gdy gracz atakuje coś innego, a dojarz w tym czasie straci życie) |
Jest prostsze rozwiązanie. Wieśniak nie atakuje na odległość więc 2 warunkiem może być "obiekt w obszarze", zamiast obszaru ustawiasz obiekt i odległość 1.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Davax dnia Śro 13:27, 03 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 13:30, 03 Lut 2010 |
 |
Na jedno wychodzi, tak czy inaczej musiałbyś zrobić regułę sprawdzającą stratę życia oraz drugą - albo sprawdzającą co gracz robi (czy atakuje), albo, tak jak mówisz, sprawdzającą czy gracz jest w pobliżu. W zasadzie najlepiej połączyć byłoby obie wersje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Mateusz3126
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański Płeć:
|
Wysłany:
Śro 16:25, 03 Lut 2010 |
 |
Jak zrobić że dany wojownik ma na początku mapy iść do danego terenu i tak aby kamera cały czas patrzyła na niego.
Proszę mi to wytłumaczyć troszkię lepiej bo nie kumam i dobrze było by aby były grafiki ale nie konieczne
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ethelion
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 16:30, 03 Lut 2010 |
 |
Mateusz3126 napisał: |
Jak zrobić że dany wojownik ma na początku mapy iść do danego terenu i tak aby kamera cały czas patrzyła na niego.
Proszę mi to wytłumaczyć troszkię lepiej bo nie kumam i dobrze było by aby były grafiki ale nie konieczne |
Jest to akcja Zablokuj Widok. Blokujesz widok na powiedzmy 5000 ms. Jeżeli chcesz że by kamera chodziła za danym obiektem to nastawiasz zamiast prostokątą, obiekt. Wtedy kamera będzie chodziła za ludkiem, i będzie git
A z rozkazem dla obiektu że ma gdzies iść to robisz tak:
Jest to akcja rozkaz dla obiektu, wtedy ustawiasz obiekt który ma wykonać rozkaz, nastawiasz typ rozkazu(zapewne to będzie ruch) i masz do wyboru, albo żeby poszedł do obszaru albo do obiektu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Mateusz3126
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański Płeć:
|
Wysłany:
Śro 16:51, 03 Lut 2010 |
 |
Nie chce coś podejść do postaci a jest to gdzieś w poradniku?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Ethelion
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 16:52, 03 Lut 2010 |
 |
Mateusz3126 napisał: |
Nie chce coś podejść do postaci a jest to gdzieś w poradniku? |
Raczej nie. Ale jak to nie chce podejść do postaci? Dajesz odległość 2? Jeżeli chcesz że by bezpośrednio poszedł do postaci to daj odległość 0
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Mateusz3126
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański Płeć:
|
Wysłany:
Śro 17:05, 03 Lut 2010 |
 |
Ja tego nie potrafię czy jest to w poradniku? jeżeli nie ma to proszę to jakoś powiedzieć co i jak i proszę nie pisać że mam robić coś po swojemu tylko tak jak ty byś to robił
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
marcoso84
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 18:03, 03 Lut 2010 |
 |
Mateusz3126 napisał: |
Jak zrobić że dany wojownik ma na początku mapy iść do danego terenu i tak aby kamera cały czas patrzyła na niego.
Proszę mi to wytłumaczyć troszkię lepiej bo nie kumam i dobrze było by aby były grafiki ale nie konieczne |
A więc tak.
1. AKCJA - wybierasz rozkaz dla obiektu. W zakładce "obiekt" zaznaczasz osobę która ma iść i klikasz ustaw. Zakładka "rozkaz" zostawiasz domyślny. "Obszar", prostokąt klikasz na edycję, na mapce pojawia Ci się mały kwadracik który możesz przesuwać lub powiększać, bądź zamiast prostokąta zaznaczasz obiekt. Na mapce zaznaczasz osobę do której ma podejść i klikasz ustaw.
2. WARUNEK DO REGUŁY - wpisujesz 1 i dodajesz akcję do reguły klikając na dodaj
3. Tworzysz nową AKCJĘ - wybierasz "zablokuj widok" w zakładce czas wpisujesz jakąś wartość w msek, np. 5000 co da Ci 5s. W zakładce "obszar" dajesz obiekt, zaznaczasz na mapce osobę, którą ma śledzić kamera i klikasz ustaw. Na koniec klikasz na dodaj w "akcje do reguły" tam gdzie dodałeś też wcześniejszą akcję.
Mam nadzieję, że w łatwy sposób Ci to wyjaśniłem.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marcoso84 dnia Śro 18:03, 03 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Śro 18:52, 03 Lut 2010 |
 |
Ethelion napisał: |
Mateusz3126 napisał: |
Nie chce coś podejść do postaci a jest to gdzieś w poradniku? |
Raczej nie. Ale jak to nie chce podejść do postaci? Dajesz odległość 2? Jeżeli chcesz że by bezpośrednio poszedł do postaci to daj odległość 0 |
Jeżeli da "0" to postać nie pójdzie.. musi być minimum 1.
Koledzy wyżej napisali co masz zrobić więc nie będę się powtarzał.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Mateusz3126
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański Płeć:
|
Wysłany:
Śro 19:54, 03 Lut 2010 |
 |
marcoso84 dzięki to pomogło udało mi się a ja jak robię ekran opowieści to dla czego tego nie ma w mojej mapce?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Śro 19:56, 03 Lut 2010 |
 |
a dodałeś go do reguły?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Mateusz3126
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:24, 03 Lut 2010 |
 |
Ja robiłem to tak:
Wszedłem w reguły i kliknołem nowa i tam wszystko robiłem to wszystko trzeba robić coś jeszcze?A i nie pisałem czasu przewijania bo nie wiem o co z tym chodzi
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Śro 20:28, 03 Lut 2010 |
 |
Podstawowa reguła powinna wyglądać tak:
Czas przewijania jest to najważniejsza w sumie rzecz ukazuje jak tekst ma szybko przewijać się, aby gracz był w stanie przeczytać. Ja zawsze robię 50000, jak widać na załączonym obrazku
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Mateusz3126
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański Płeć:
|
Wysłany:
Śro 21:00, 03 Lut 2010 |
 |
Kod: |
http://www.storage.to/get/jyAUpdSD/losowo%C5%9B%C4%87.wmp |
Proszę o pobranie mojej mapki i zobaczenie co zrobiłem źle mape robiłem szybko więc proszę się nie śmiać z tekstu itp to jest tak byle jak.W mapie powinno być coś takiego.
1.Ekran Opowieści na początku mapy.
2.Wieśniak podchodzi do Wieśniak2
3.Rozpoczyna się dialog.
A mi wyszło to tak:
1.Ekran Opowieści {OK}
2/3.Wieśniak podchodzi do wieśniak2 {Zanim podejdzie to pojawia się dialog i to nie cały a potem idzie do wieśniak2}
Proszę mi napisać w czym robię błąd.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
daniel_sk16
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 21:17, 03 Lut 2010 |
 |
coś mi się wydaję, że nie ogarniasz nawet podstaw.
jeżeli wpiszesz warunek do reguły "1" to znaczy, że akcje będą wykonywane odrazu po starcie mapki.
poprawione: [link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daniel_sk16 dnia Śro 21:25, 03 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|