|
|
Autor |
Wiadomość |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 23:53, 25 Mar 2010 |
|
Mam wieśniaka który chcę aby stał w miejscu i się nie ruszać. Wieśniak jednak stoi obok swoich ludzi którzy pracują na polach i doją krowy, co po jakimś czasie skutkuje tym, że sam też zaczyna pracować(tak, wyłączyłem Gospodarkę). Nie chcę zmieniać jego koloru bo mi już kolory się kończą, a nie chcę by jakoś bardzo się wyróżniał(jak zmieniłem mu kolor to nie pracował). Czy jest jakiś inny sposób aby stał w miejscu i nic nie robił? Podejrzewam że można to zrobić za pomocą akcji ale w instrukcji do edytora tego nie znalazłem.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Pią 0:08, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 8:40, 26 Mar 2010 |
|
We właściwościach wieśniaka wyłącz SI.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 12:09, 26 Mar 2010 |
|
Nadal to samo. Jakieś inne propozycje?
I jeszcze jedno. Poradziłem sobie z chłopem aby pracował na polu i aby doił krowę, ale jak mam go zmusić do zbierania drewna? (nie mogę zaznaczyć drzewa jako obiekt)
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Pią 12:53, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
daniel_sk16
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 14:57, 26 Mar 2010 |
|
to zaznacz drzewo jako obszar.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 15:12, 26 Mar 2010 |
|
Trops napisał: |
Nadal to samo. Jakieś inne propozycje? |
Skoro to samo, to znaczy, że nie wyłączyłeś SI.
I pamiętaj, że nie chodzi o ogólne SI danego gracza, ale SI jednostki, która ma stać w miejscu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pią 18:14, 26 Mar 2010 |
|
Trops napisał: |
Mam wieśniaka który chcę aby stał w miejscu i się nie ruszać. Wieśniak jednak stoi obok swoich ludzi którzy pracują na polach i doją krowy, co po jakimś czasie skutkuje tym, że sam też zaczyna pracować(tak, wyłączyłem Gospodarkę). Nie chcę zmieniać jego koloru bo mi już kolory się kończą, a nie chcę by jakoś bardzo się wyróżniał(jak zmieniłem mu kolor to nie pracował). Czy jest jakiś inny sposób aby stał w miejscu i nic nie robił? Podejrzewam że można to zrobić za pomocą akcji ale w instrukcji do edytora tego nie znalazłem. |
To tak masz, gdy klikasz podwójnie na wieśniaka.
Jeżeli to nie zadziała? Hm
Spróbuj Akcja: "Rozkaz dla obiektu" -> "Broń pozycji".
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 21:50, 26 Mar 2010 |
|
Tak właśnie zrobiłem i nic się nie zmieniało. Dwa razy w chłopa, zaznaczyć "brak SI" i nadal jak chciał pracować tak sobie pracować idzie... Podobny problem miałem z wozem. sam z siebie jechał do pewnego punktu gdzie się zatrzymywał(miał wyłączone SI) wywaliłem go i wstawiłem jeszcze raz i to pomogło. Na chłopie to jednak nie robi żadnego wrażenia, jak pracował tak pracuje...
Z "broń pozycji" to samo.
daniel_sk16 napisał: |
to zaznacz drzewo jako obszar. |
Też próbowałem i nie działa.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Pią 21:55, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 22:43, 26 Mar 2010 |
|
Możliwości w takiej sytuacji są trzy - albo masz jakąś wczesną wersję Tzara, albo wydajesz konkretny rozkaz temu wieśniakowi nakazujący pracę na polu, albo to co zrobiłeś nie odpowiada temu co mówisz, że zrobiłeś ;)
A co do drzewa, to upewnij się, że ustawiony obszar ma środek w miejscu gdzie stoi drzewo (czyli najlepiej ten obszar mieć o rozmiarze 1x1). I rozkaz oczywiście domyślny. Aha, no i oczywiście upewnij się, że rozkaz w ogóle dociera do wieśniaka - jeśli nie rusza się on w ogóle z miejsca, to najprawdopodobniej nie otrzymał rozkazu (w takiej sytuacji sprawdź warunki do reguł, itp itd)
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Pią 22:44, 26 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Pią 22:50, 26 Mar 2010 |
|
Hmm nie mogę się rzecz jasna równać z Twoim doświadczeniem, ale... wydaje mi się, że czasem jest, że pewne rzeczy nie działają ,,bo tak". Ja np. czasem tak mam ze zmianami dyplomacjami (nie wiedzieć czemu zmiana dyplomacji pomiędzy graczem a Si działa, a pomiędzy dwoma SI nie zawsze).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sarkaz
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pią 23:08, 26 Mar 2010 |
|
Co do drzew...
Rozkaz dla obiektu... Ustaw obiekt wieśniaka, rozkaz domyślny i obszar tak:
Gedeon napisał: |
Hmm nie mogę się rzecz jasna równać z Twoim doświadczeniem, ale... wydaje mi się, że czasem jest, że pewne rzeczy nie działają ,,bo tak". Ja np. czasem tak mam ze zmianami dyplomacjami (nie wiedzieć czemu zmiana dyplomacji pomiędzy graczem a Si działa, a pomiędzy dwoma SI nie zawsze). |
Daruj, ale moim zdaniem nie ma opcji nie działa "bo tak". Zawsze musi być jakaś przyczyna, mało znacząca, ale jest. Wystarczy dogłębnie sprawdzić i analizować.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Pią 23:13, 26 Mar 2010 |
|
Hmm, a ja jestem pewien, że jest. Wielokrotnie zdarzają się irracjonalne błędy. Np. czasem zdarza się, że nie wczytują się ikonki postaci (zamiast nich pojawiają się fioletwoe kwadraty), a uruchomisz jeszcze raz - wszystko działa. Kiedy mówię ,,bo tak" nie twierdzę, że nie ma powodu... raczej, że dana rzecz jest nie do ogarnięcia, powód jest niezależny od twórcy, tylko coś jest w programie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 23:22, 26 Mar 2010 |
|
Gedeon napisał: |
Hmm, a ja jestem pewien, że jest. Wielokrotnie zdarzają się irracjonalne błędy. Np. czasem zdarza się, że nie wczytują się ikonki postaci (zamiast nich pojawiają się fioletwoe kwadraty), a uruchomisz jeszcze raz - wszystko działa. Kiedy mówię ,,bo tak" nie twierdzę, że nie ma powodu... raczej, że dana rzecz jest nie do ogarnięcia, powód jest niezależny od twórcy, tylko coś jest w programie. |
Nawet jeśli błąd jest w Tzarze, a nie w czynnościach podejmowanych przez mappera, nie znaczy to, że jest to "nie do ogarnięcia". Owszem, przy tego typu problemach możliwość manewru jest ograniczona, bo nie możemy wpłynąć na wewnętrzne mechanizmy gry, ale mimo to możemy je analizować i próbować zrozumieć - gdy się je zrozumie, to, nawet bez możliwości ich zmiany, można próbować je odpowiednio wykorzystać na własne potrzeby.
A w powyższym problemie z SI jest to raczej dosyć podstawowa metoda, więc przyczyna problemu również najprawdopodobniej jest dosyć podstawowa ;)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 19:39, 28 Mar 2010 |
|
Z drzewem sobie poradziłem(mój głupi błąd-zaznaczyłem jednostkę ale nie ustawiłem jej w regule, czego byłem pewien że zrobiłem).
Natomiast nad wieśniakiem który strasznie chciał pracować posiedziałem trochę dłużej.
Przypadek gdy SI mieli wyłączeni ci którzy nie mieli pracować, a ci którzy pracowali mieli je zostawione w spokoju.
............................................................
l Przy kim l Czy zaczął pracować l
l........................l...................................l
lZłoto l TAK l
l........................l...................................l
lKamień l TAK l
l........................l..................................l
lPole l NIE l
l........................l..................................l
lDrewno l TAK l
l........................l..................................l
lKrowa l TAK l
l........................l..................................l
lNic l NIE l
l........................l..................................l
Przypadek gdy SI mieli wyłączeni ci którzy nie mieli pracować i ci którzy pracowali.
............................................................
l Przy kim l Czy zaczął pracować l
l........................l...................................l
lZłoto l TAK l
l........................l...................................l
lKamień l TAK l
l........................l..................................l
lPole l NIE l
l........................l..................................l
lDrewno l TAK l
l........................l..................................l
lKrowa l TAK l
l........................l..................................l
lNic l NIE l
l........................l..................................l
Przypadek gdy wszyscy mieli SI pozostawione na ustawieniach pierwotnych
............................................................
l Przy kim l Czy zaczął pracować l
l........................l...................................l
lZłoto l TAK l
l........................l...................................l
lKamień l TAK l
l........................l..................................l
lPole l NIE l
l........................l..................................l
lDrewno l TAK l
l........................l..................................l
lKrowa l TAK l
l........................l..................................l
lNic l NIE l
l........................l..................................l
Kilka razy sprawdziłem poprawność reguł, nawet stworzyłem specjalnie poligon doświadczalny, gdzie pisałem reguły od nowa i testowałem pojedyncze przypadki z osobna.
Zaznaczę że działo się to tylko wtedy gdy wszyscy chłopi należeli do jednego króla. Jego SI też było wyłączone.
Wyniki zostały sprawdzone kilkakrotnie.
Jakieś inne propozycje rozwiązania tego problemu czy zostało mi tylko zmienienie koloru wieśniaka?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 20:38, 28 Mar 2010 |
|
Trzeba było tak od razu, a nie mówisz, że "nie działa"..
Pola, jak sam zauważyłeś, działają poprawnie. A ze złożem złota faktycznie sprawdziłem i wieśniak poszedł zbierać mimo braku SI. Nie chce mi się sprawdzać z każdym innym typem surowca, zakładam że powyższe tabele są poprawne.
W takiej sytuacji pozostaje zmiana koloru wieśniaka, albo ciągłe wywoływanie reguły nakazującej mu ruch w dane miejsce (trzebaby to przetestować w praktyce jakby to wyglądało - czy by się za bardzo nie kręcił). Ewentualnie, jeśli nie musi się on w ogóle ruszać to umieść go tak, aby nie mógł się ruszyć - jakieś drobne przeszkody terenowe, itp itd, lub inne jednostki wokół.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Nie 21:08, 28 Mar 2010 |
|
Brak SI do wieśniaków nie działa, tylko jeżeli cały kolor jest "Ratunkiem" wieśniak nie będzie robił tego, co wieśniaki potrafią w Tzarze robić najlepiej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |