 |
|
Autor |
Wiadomość |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 20:51, 23 Kwi 2010 |
 |
hmm... Niedobrze. Ma może ktoś działający pomysł na rzucenie zamrożenia? znaczy chodzi o stworzenie takiej sytuacji aby to zadziałało?
Jeszcze jedno pytanie. Czy da się zrobić tak aby konkretna jednostka która normalnie nie jest odporna na czary, stała się na nie odporna?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Pią 21:17, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 21:15, 23 Kwi 2010 |
 |
W skrócie: Nie da się.
Ewentualnie można zastosować karkołomne rozwiązanie w stylu - gdy jakakolwiek jednostka w pobliżu użyje manę (rzuci czar), ustawiasz na parę sekund nieśmiertelność chronionej jednostce. W ten sposób jednostka byłaby niewrażliwa na czary, ale problem polega na tym, że stawałaby się zupełnie nieśmiertelna na krótką chwilę, więc konwencjonalne ataki wtedy również by nie działały.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 21:32, 23 Kwi 2010 |
 |
To znaczy że jednostka nieśmiertelna jest odporna na cary?? tylko tyle mi wystarczy. Akurat ta jednostka może być nieśmiertelna. W niczym mi to nie przeszkadza. A masz jakiś pomysł na ten czar?? Bo siedzę już od jakiegoś czasu i kminie i wykminić nie mogę. Myślałem o $program18 co jest według instrukcji użyciem specjalnej umiejętności ale jakoś mi to nie wychodzi. Jeszcze nie do końca rozumiem jak działają zmienne.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Pią 21:33, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Sob 7:30, 24 Kwi 2010 |
 |
Jednostka nieśmiertelna jest odporna na czary w sensie uszkodzeń - nie straci życia; natomiast na inne efekty czarów jest wciąż podatna, tzn. np. zamrożenie unieruchomi taką jednostkę.
Jeśli chodzi o wykorzystanie zmiennej $program, to w warunku do reguły ustawiającej nieśmiertelność musiałbyś umieścić wydarzenie "wyrażenie do obiektu", a w wyrażeniu wpisać:
Btw, jeśli ta jednostka generalnie może być nieśmiertelna, to czemu nie ustawisz permanentnej nieśmiertelności? Najprostsze rozwiązanie i niewymagające specjalnych warunków.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 14:56, 24 Kwi 2010 |
 |
Mówiąc o zmiennej myślałem, że da się jej użyć jako... Hmm... Rozkaz dla obiektu. Myślałem, że to w tą stronę działa, a to tylko jako wydażenie może być użyte prawda?
Edit:
No dobra. a jak zrobić aby coś się stało po użyciu many, a dokładniej po użyciu księgi do której była potrzebna mana?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Sob 18:51, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Sob 18:56, 24 Kwi 2010 |
 |
no niestety, w akcji nie może zostać użyty $program, jedynie w akcji "Wyrażenie" ale to nie jest do obiektu a w akcji "Rozkaz dla obiektu" nie ma nic takiego jak "Użyj zamrożenia", więc nici z twojego planu...
Cytat: |
Edit:
No dobra. a jak zrobić aby coś się stało po użyciu many, a dokładniej po użyciu księgi do której była potrzebna mana? |
Wydarzenie: Wyrażenie do obiektu
$mana<$maxmana
Akcja: coś...
a po użyciu księgi nie wiem :/
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Mashromallow dnia Sob 18:59, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Sob 20:29, 24 Kwi 2010 |
 |
Jeśli księga potrzebuje many, to ten sam warunek się sprawdzi. Jeśli nie potrzebuje, to ewentualnie mógłbyś poszukać czy nie ma jakiś zmiennych odnoszących się do właściwości księgi (np ograniczenie czasowe rzucania czaru z księgi również może być dostępne poprzez zmienne).
Tak czy inaczej w przypadku tego warunku trzeba jeszcze rozważyć fakt, że po rzuceniu czaru mag będzie miał <100 many do czasu pełnej regeneracji, a więc nie tylko od razu po rzuceniu czaru; co znowu może powodować komplikacje jeśli ta reguła miałaby być wielokrotnie wywoływana.
Poza tym jest kwestia czarów, które można rzucić nawet gdy nie ma się pełnej many.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 10:55, 25 Kwi 2010 |
 |
Czy da się ustawiać szybkość gry za pomocą reguł??
I jak zrobić aby najpierw zrobiło się ciemno(noc) a za określony czas z powrotem jasno(dzień). Znaczy wiem że chodzi tu o użycie @settime() w akcji ustaw zegar, ale nie ogarniam do końca wartości jakie mam wpisać w pierwszej akcji a jakie w drugiej.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Nie 13:30, 25 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Nie 16:33, 25 Kwi 2010 |
 |
wydaje mi się, że @settime musisz wpisać w akcji "Wyrażenie" a nie "Ustaw zegar"
EDIT: specjalnie dla ciebie zrobiłem mapkę i sprawdziłem jak to działa. Otóż:
Krok 1. Zrób wydarzenie, które wywołuję regułę, która zmienia godzinę (u mnie to było obiekt w obszarze)
Krok 2. Zrób regułę z warunkiem o nazwie takiej jak wydarzenie w kroku 1-szym (u mnie to było E0001)
Krok 3. Zrób akcję "Wyrażenie" i w niej wpisz:
zamiast X wpisujesz liczbę od 1 do 24, słońce w Tzarze wschodzi bodajże o 7 a zachodzi bodajże o 22.
Ja próbowałem wpisać 22:00, ale gdy wieśniak doszedł do danego obszaru i wywołał tą regułę to tzar mi się zawiesił, więc mogą być tylko pełne godziny.
Krok 4. Dodajesz stworzoną wcześniej akcję do stworzonej wcześniej reguły (u mnie akcja nazywała się A0001)
Krok 5. Zapisujesz i uruchamiasz grę w celu sprawdzenia, czy działa ;]
Mam nadzieję, że pomogłem.
|
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Mashromallow dnia Nie 17:15, 25 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 17:13, 25 Kwi 2010 |
 |
Zgadza się. @settime powinno być użyte w akcji wyrażenie, a parametr tej funkcji powinien określać żądaną godzinę (0-23 jak mnie pamięć nie myli).
Akcja ustaw zegar pozwala utworzyć licznik czasu, nie ma nic wspólnego z godziną w grze.
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:12, 25 Kwi 2010 |
 |
jeżeli chodzi o godzinę to mi to zadziałało w ustaw zegar, tylko że wpisałem @settime(20000000000)... zadziałało i po tym miałem noc:P wielkie dzięki^^ byłem pewien że to w ustaw zegar będzie.
A co z szybkością w grze?? Czy nie ma takiej możliwości??
A i jeszcze jedno... Czy da się zrobić tak a by caaały czas była noc?? Znaczy żeby albo się czas zatrzymał albo aby co jakiś czas wracał do danej godziny?
No i jeszcze jedno(wiem robię się upierdliwy) Chce aby jednostka była zaznaczona. Znaczy taka akcja aby jednostka po odblokowaniu widoku była zaznaczona. bardzo mi na tym zależy ponieważ jest ona ukryta w gęstwinie drzew w taki sposób że za nic jej się nie znajdzie(i nigdy ma się jej nie znaleźć) i nie może się ruszać. A bardzo ważne aby była zaznaczona. Da rade zrobić coś takiego?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Nie 21:14, 25 Kwi 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
 |
 |
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:55, 25 Kwi 2010 |
 |
Trops napisał: |
jeżeli chodzi o godzinę to mi to zadziałało, tylko że wpisałem @settime(20000000000)... zadziałało i po tym miałem noc:P wielkie dzięki^^ byłem pewien że to w ustaw zegar będzie.
A co z szybkością w grze?? Czy nie ma takiej możliwości??
A i jeszcze jedno... Czy da się zrobić tak a by caaały czas była noc?? Znaczy żeby albo się czas zatrzymał albo aby co jakiś czas wracał do danej godziny?
No i jeszcze jedno(wiem robię się upierdliwy) Chce aby jednostka była zaznaczona. Znaczy taka akcja aby jednostka po odblokowaniu widoku była zaznaczona. bardzo mi na tym zależy ponieważ jest ona ukryta w gęstwinie drzew w taki sposób że za nic jej się nie znajdzie(i nigdy ma się jej nie znaleźć) i nie może się ruszać. A bardzo ważne aby była zaznaczona. Da rade zrobić coś takiego? |
Jeśli chodzi o szybkość... chyba nie ma takiej możliwości.
Jeśli chodzi o noc... spróbuj w warunku wpisać 1 (albo jakikolwiek warunek, który będzie cały czas), dać akcję "opóźnienie" np. 5000ms (5 sec.), ustawić godzinę (Wyrażenie, @settime) i dać akcję "Zachowaj regułę". Nie mogę sprawdzić bo nie mam czasu teraz
Jeśli chodzi o zaznaczenie... spróbuj dać akcję "Ustaw właściwości obiektu", obiekt to oczywiście twoja jednostka, a wyrażenie, uwaga:
Myślę, że zadziała, ale nie dam głowy...
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 21:40, 25 Kwi 2010 |
 |
Trops napisał: |
jeżeli chodzi o godzinę to mi to zadziałało w ustaw zegar, tylko że wpisałem @settime(20000000000)... zadziałało i po tym miałem noc:P:P wielkie dzięki^^ byłem pewien że to w ustaw zegar będzie. |
Zadziałało, bo jako parametr do akcji ustaw zegar można wpisać wyrażenie. Nie zmienia to faktu, że takie wykorzystanie tej akcji jest koncepcyjnie niepoprawne, bo nie do tego ona służy.
Trops napisał: |
A co z szybkością w grze?? Czy nie ma takiej możliwości?? |
Nie ma.
Mashromallow napisał: |
Jeśli chodzi o noc... spróbuj w warunku wpisać 1 (albo jakikolwiek warunek, który będzie cały czas), dać akcję "opóźnienie" np. 5000ms (5 sec.), ustawić godzinę (Wyrażenie, @settime) i dać akcję "Zachowaj regułę". Nie mogę sprawdzić bo nie mam czasu teraz |
Dodam tylko, że opóźnienie nie jest konieczne, choć nie zaszkodzi, aby niepotrzebnie nie obciążać procka ;)
Mashromallow napisał: |
Jeśli chodzi o zaznaczenie... spróbuj dać akcję "Ustaw właściwości obiektu", obiekt to oczywiście twoja jednostka, a wyrażenie, uwaga: Kod:
Myślę, że zadziała, ale nie dam głowy... |
@select nie wymaga parametru, więc wystarczy wpisać samo
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 20:45, 30 Kwi 2010 |
 |
Mam problem z dodaniem w konwersacji w warunku więcej niż jednej zmiennej. Jak do tego podejść??
Wyjaśniam sytuację.
Jest kilka fraz powiedzmy że trzy, a potem jeszcze dwie do wyboru. Do pierwszych fraz są przyporządkować zmienne:
Kod: |
Fraza1a: $zmienna1=1
Fraza2a: $zmienna1=2
Fraza3a: $zmienna1=3 |
Potem kolejne dwie frazy:
Kod: |
Fraza1b: $zmienna2=1
Fraza2b: $zmienna2=2 |
I teraz chce aby przy konfiguracji(wpisuje to w warunku)
Kod: |
$zmienna1==1;$zmienna2==1 |
Była konkretna fraza, a w przypadku
Kod: |
$zmienna1==2;$zmienna2==1 |
była już inna. Wg instrukcji powinienem je rozdzielić średnikami, ale jak bym nie robił to wyświetlają mi się trzy frazy zamiast jednej, tak jakby w ogóle nie czytał drugich zmiennych w warunkach.
Próbowałem wpisywać to w wersjach:
Kod: |
$zmienna1==1;$zmienna2==1
$zmienna1==1 ;$zmienna2==1
$zmienna1==1; $zmienna2==1
$zmienna1==1 ; $zmienna2==1 |
I ciągle nic.
Problem został już rozwiązany. Nie doczytałem. Wiem chodzi o &&.
Dzięki Mashromallow
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Pią 21:13, 30 Kwi 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
 |
 |
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Pią 21:19, 30 Kwi 2010 |
 |
Nie ma sprawy ;]
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
| |