Autor |
Wiadomość |
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 15:53, 06 Maj 2010 |
|
Cytat: |
Mam taki problem usunęła mi się mini mapa i w żaden sposób nie mogę jej ujawnić. |
Podejrzewam, że chodziło o coś z goła innego niż mapę, a o to coś co w edytorze map nazywamy minimapą.
Mam nadzieję, że te dwa screeny wszystko wyjaśnią:
Chodzi o wciśnięcie tego przycisku z ziemią, tuż obok lornetki.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bohun dnia Czw 15:54, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Czw 16:27, 06 Maj 2010 |
|
A faktycznie przeoczyłem jeden wyraz ;/ Pisał już ktoś kilka stron wcześniej o tym, że wepchnął mini mapę za ekran i nie mógł nic zrobić... Ale myślę, że (jeśli nic innego nie pomaga) przeinstalowanie Tzara pomoże.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cyrek
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 19:32, 06 Maj 2010 |
|
@Trops
Czy tu każdy ma każdego za debila?
@Up
Nie podziałało ale zwiększyłem na maxa rozdzielczość ekranu i znalazłem ja i wepchałem tam gdzie ma być i z powrotem przywróciłem rozdzielczość ;o
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 19:55, 06 Maj 2010 |
|
A sprecyzowałeś co zrobiłeś, że jej nie było??
Napisałeś:
Cytat: |
usunęła mi się mini mapa i w żaden sposób nie mogę jej ujawnić. |
Nie powiedziałeś, że się schowała poza ekran. Gdybym wiedział bym powiedział, żebyś albo zmienił wielkość mapy(zadziałało by w przypadku jeżeli schowała się u góry, albo z lewej strony ekranu) albo właśnie to co sam zrobiłeś czyli zmianę rozdzielczości. Starałem się po prostu znaleźć rozwiązanie problemu który opisałeś.
I nie... Nie chciałem cię potraktować jak debila. Jeżeli tak się poczułeś to przepraszam.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cyrek
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 20:23, 06 Maj 2010 |
|
@up sam nie wiedziałem że to zrobiłem...
Żeby było bez spamu. Da się odczytać pozycje x i y? wybranej ruchomej jednostki? Np gdybym chciał żeby wszystko x+3,y+3 x-3,y-3 padało kiedy idę jednostką?
@down
[link widoczny dla zalogowanych] o ten chodzi? szukałem tam czegoś w stylu wczytywania położenia obiektu ale nic nie znalazłem może jestem ślepy :/
Byłbyś tak miły i mi powiedział jak to zrobić?
@@@@@@@@@@@@@
Napisze jeszcze raz oco mi chodzi.
Chodzi mi o wyraz do obiektu który będzie powodował że w danym polu będzie czemuś komuś itp itd ubywało życia( takie coś już jest zrobione 7 strona tego tematu)
Z tym że ja potrzebuje aby te pole było RUCHOME do tego potrzeba czegoś co by ustaliło zmienna i ta zmienna była by wczytywana w wyrazie do obiektu. A tą zmienną była by pozycja x i y na mapie.
To na mój łep... To tak wygląda.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cyrek dnia Czw 21:16, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Davax
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 20:33, 06 Maj 2010 |
|
To jest w poradniku Nigiego. Znajdź sam.
I niepotrzebnie czepiasz się Tropsa...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Czw 22:32, 06 Maj 2010 |
|
Cyrek napisał: |
Mam taki problem usunęła mi się mini mapa i w żaden sposób nie mogę jej ujawnić. OMFG |
Po pierwsze: opcja wyszukiwania nie gryzie. Aczkolwiek przyznaję, że tam idiotycznie zadane jest to pytanie w temacie dotyczącym czego innego (nie zmienia to faktu, że wyszukanie tego posta zajęło mi może 10 sekund...)
Aha, jakby problemem było również znalezienie w tamtym temacie odpowiedzi na problem minimapy, to podpowiem, że jest ona tutaj.
Cyrek napisał: |
Żeby było bez spamu. Da się odczytać pozycje x i y? wybranej ruchomej jednostki? Np gdybym chciał żeby wszystko x+3,y+3 x-3,y-3 padało kiedy idę jednostką?
@down
[link widoczny dla zalogowanych] o ten chodzi? szukałem tam czegoś w stylu wczytywania położenia obiektu ale nic nie znalazłem może jestem ślepy :/
Byłbyś tak miły i mi powiedział jak to zrobić?
@@@@@@@@@@@@@
Napisze jeszcze raz oco mi chodzi.
Chodzi mi o wyraz do obiektu który będzie powodował że w danym polu będzie czemuś komuś itp itd ubywało życia( takie coś już jest zrobione 7 strona tego tematu)
Z tym że ja potrzebuje aby te pole było RUCHOME do tego potrzeba czegoś co by ustaliło zmienna i ta zmienna była by wczytywana w wyrazie do obiektu. A tą zmienną była by pozycja x i y na mapie.
To na mój łep... To tak wygląda. |
Ze zdziwieniem zauważyłem brak tych dwóch zmiennych w instrukcji. Dopisałem je, ale póki co nie mogę wrzucić nowej wersji na breathtaken, więc update musi poczekać.
W każdym razie, jak sam zauwazyłeś, było to wyjaśniane na stronie 7 tego tematu... Co do "ruchomości" tego pola, to proponowałbym tego typu wyrażenie:
Kod: |
$health = (($x<$xmin) || ($x>$xmax) || ($y<$ymin) || ($y>$ymax))*$health |
Jeśli porównasz to z poprzednim z siódmej strony, to zauważysz, że jedynie dopisałem $ w odpowiednich miejscach - istotnie, jeśli zamiast stałych wartości xmin/xmax/ymin/ymax, wpiszesz nazwy zmiennych, to potem zależy tylko od ciebie jakie wartości tym zmiennym przypiszesz.
A jeśli chodzi o to "coś" co by ustawiało wartości tych zmiennych, to tu już zależy wszystko od ciebie i tego co chcesz zrealizować.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Czw 22:39, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Quinn
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 23:30, 06 Maj 2010 |
|
Dobry wieczór mam pewne pytanie a mianowicie nie mam pojecia dla czego w tej mapce na początku przegrywam podaje link do mapki i prosze o odpowiedz.
Kod: |
http://hotfile.com/dl/41623074/d677b6a/Age_of_Empires.wmp.html |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 1:09, 07 Maj 2010 |
|
Przegrywasz z powodu reguły Zniszczony4 - wydarzenie w jej warunku jest od razu prawdziwe, bo jednostka Wolmord jest ukryta, a ukryte jednostki są traktowane tak samo jak zniszczone.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Davvvid
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 12:24, 07 Maj 2010 |
|
Mam następujące pytanie:
Czy można w "konwersacji" lub w akcji "wyślij wiadomość" odwołać się do zmiennej tak aby wyświetlona została jej wartość a nie np "$moja"?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 12:36, 07 Maj 2010 |
|
Nie.
Jedyne co możesz zrobić, to utworzyć oddzielne fraze/akcje "wyślij wiadomość", które będą wyświetlały różne wartości, tzn. np:
fraza1, warunek: $moja==1, tekst: "blahblah 1"
fraza2, warunek: $moja==2, tekst: "blahblah 2"
itd.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Quinn
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 14:31, 07 Maj 2010 |
|
Nigi napisał: |
Przegrywasz z powodu reguły Zniszczony4 - wydarzenie w jej warunku jest od razu prawdziwe, bo jednostka Wolmord jest ukryta, a ukryte jednostki są traktowane tak samo jak zniszczone. |
A da to jakoś zrobić aby go nie było pokazane na początku mapy tylko potem i tak abym nie przegrał? Tak jest chyba z magiem w kampani tzara 1 mapka
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Pią 15:05, 07 Maj 2010 |
|
Zrób coś takiego:
W regule, która sprawia, że przegrywasz wpisz dalej (po wydarzeniu, które ją aktywuje):
&& $zmienna=0
czyli jeśli wydarzenie było Obiekt zniszczony to musisz wpisać
Obiekt zniszczony && $zmienna=0
A gdy ujawniasz obiekt to w akcji daj Wyrażenie i wpisz
$zmienna=1
Czyli:
1 Akcja: ujawnij obiekt
2 Akcja: Wyrażenie $zmienna=1
Jeśli jeszcze nie zajarzyłeś:
Reguła, której warunkiem jest "Obiekt zniszczony" (ten, który ma przeżyć):
Warunek:
Kod: |
ObiektZniszczony && $zmienna=0 |
Akcja:
Zamiast ObiektZniszczony wpisz odpowiednią nazwę wydarzenia
Reguła, która ujawnia jednostkę.
Warunek: tego nie wiem, ty musisz wiedzieć
Akcje:
Ujawnij obiekt
Wyrażenie, w którym wpisz:
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mashromallow dnia Pią 15:10, 07 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 16:23, 07 Maj 2010 |
|
Po pierwsze: w warunkach podwójny ==, bo porównujesz wartości, a nie przypisujesz wartości do zmiennej.
Po drugie: skoro gracz ma przegrać po stracie tej jednostki, ale dopiero jak zostanie ujawniona, to odwrotnie wartości powinny być przypisywane.
Reasumując:
= Reguła 1 =
Warunek:
Kod: |
ObiektZniszczony && $zmienna==1 |
Akcja: Gracz wygrywa
= Reguła 2 =
Warunek: według potrzeb
Akcje:
- Ujawnij Obiekt
- Wyrażenie; w wyrażeniu wpisujesz:
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Pią 16:33, 07 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Mashromallow
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nie pamiętam ;/ Płeć:
|
Wysłany:
Pią 16:47, 07 Maj 2010 |
|
No tak, zmienna==1 ;] coś mi się pomyliło
a poza tym mi wszystko działa z pojedynczym =, więc nie wiem czy to ma jakieś znaczenie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|