Autor |
Wiadomość |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Sob 16:29, 03 Lip 2010 |
|
Bohun napisał: |
Czy jest możliwe, zrobienie czegoś takiego, aby na konkretnym terenie nie dało się budować?? |
Możesz zrobić tak, by wszelkie budowle utworzone w danym obszarze były natychmiastowo niszczone:
Warunek: 1
Akcja:
1. ustaw właściwości obiektu
obiekt: budowle
wyrażenie:
Kod: |
$health = $health*($x>XMAX || $x<XMIN || $y>YMAX || $y<YMIN) |
(gdzie za XMIN,XMAX,YMIN,YMAX wstaw współrzędne określające prostokąt w którym budowle mają być niszczone)
2. zachowaj regułę
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
Bohun
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 18:02, 03 Lip 2010 |
|
No i właśnie na taką odpowiedz czekałem. Wielkie dzięki. Wszystko działa tak jak powinno.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 23:32, 09 Lip 2010 |
|
A więc taki problem:
Robię akcje ujawnij obiekt i "wklejam" na dole zaznaczam "którykolwiek" i jak dochodzi do zrealizowania akcji to ujawniają się wszystkie obiekty zamiast jednego.......
Ps. można używać zwoji w MP?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Santorr dnia Pią 23:46, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Cyrek
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 23:55, 09 Lip 2010 |
|
Zrób akcje i zamiast tego daj wyrażenie i tam daj $dupa = @rnd(1,y), gdzie y jest równy ilości obiektów i porób wydarzenia z warunkami np. $dupa = 1 i tam dodawaj jaki obiekt ma się ujawnić uzyskasz wtedy efekt ?losowości? . Ogarniasz czy ci to narysować ;d? A co do zwojów - Tak działają ale w MP należy dać grze czas na wystartowanie dopiero potem akcje. Im więcej graczy tym więcej czasu musi być.(oczywiście też od łącza zależy)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 0:05, 10 Lip 2010 |
|
Ogarniam tą losowość a co jeżeli 2 razy wylosuje się to samo?
A dać grze wystartować to znaczy? Chodzi o to że nie było tak że ktoś je otwiera w ciągu pierwszych 10-15 sec?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SOBD^Chidori
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 2:06, 10 Lip 2010 |
|
coś takiego, niech nic najlepiej się na początki nie dzieje
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cyrek
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 9:06, 10 Lip 2010 |
|
To za 2 razem daj $lampkanocna = @rnd(1,y) + ($lampkanocna == $dupa) - ($lampkanocna > y)*2
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 11:32, 10 Lip 2010 |
|
wlasnie tak sobie mysle ze to mp jest i desynhro sie zrobi jak bd losowosc. 15s starczy opoznienia na start?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cyrek
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 14:33, 10 Lip 2010 |
|
Jak grasz z ludźmi z net więcej niż 1024 bądź tyle to starczy i 3 sek.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 23:23, 10 Lip 2010 |
|
Mam problem (nastepny xd).
to od poczatku, wczytuje sobie mapke i tzar sie wiesza na napisie 'gotowe'. pomyslalem i ze opóznie wszystkie reguly ktore mialy byc na start opóznie. i teraz mapa sie wczytuje i wiesza na samym starcie, nawet minimapa sie nie zdarzy wczytac. co o tym sadzicie?
@edit.
Problem naprawiony;p Teraz jest następny:
Na początek jest sobie ruguła "golem1"
warunek:
golem1 && $przywolanie == 0 ----->golem1 to obiekt w obszarze
Teraz akcje:
golem1 -----> stworzenie obiektów
przywolanie1 -------> wyrażenie $przywołanie = 1
opoznij3sec ---------> opóźnienie 3 sekundy (zrobiłem bo myślałem że pomoże;p)
zachowaj --------> zachowanie reguły
Problem jest taki: golemy tworzą się na okrągło, bez przerwy jak tylko jest spełniony warunek "golem1" takjakby komp nie brał pod uwage tego drugiego warunku.....
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Santorr dnia Nie 15:13, 11 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Cyrek
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 20:29, 11 Lip 2010 |
|
Santorr napisał: |
Mam problem (nastepny xd).
to od poczatku, wczytuje sobie mapke i tzar sie wiesza na napisie 'gotowe'. pomyslalem i ze opóznie wszystkie reguly ktore mialy byc na start opóznie. i teraz mapa sie wczytuje i wiesza na samym starcie, nawet minimapa sie nie zdarzy wczytac. co o tym sadzicie?
@edit.
Problem naprawiony;p Teraz jest następny:
Na początek jest sobie ruguła "golem1"
warunek:
golem1 && $przywolanie == 0 ----->golem1 to obiekt w obszarze
Teraz akcje:
golem1 -----> stworzenie obiektów
przywolanie1 -------> wyrażenie $przywołanie = 1
opoznij3sec ---------> opóźnienie 3 sekundy (zrobiłem bo myślałem że pomoże;p)
zachowaj --------> zachowanie reguły
Problem jest taki: golemy tworzą się na okrągło, bez przerwy jak tylko jest spełniony warunek "golem1" takjakby komp nie brał pod uwage tego drugiego warunku..... |
Nie używaj polskich znaków, i daj golem1 && ($przywolanie == 0) albo golem1 && !$przywolanie powinno pomóc.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 21:27, 11 Lip 2010 |
|
Hmm, a po co wstawiasz tam akcję "zachowaj regułę", skoro i tak wywołujesz wyrażenie, które ma na celu zapobiegnięcie ciągłemu wywoływaniu tej reguły? Nie prościej po prostu wywalić tę akcję?
Co do samej idei to jest poprawna, więc skoro wywołuje się w kółko, to podejrzewam, że gdzieś zrobiłeś literówkę i de facto ustawiasz wartość innej zmiennej, niż ta, którą sprawdzasz w warunku (np. nie wiem jak masz w mapie ustawione, ale powyżej w warunku napisałeś przywoLanie, a w wyrażeniu przywoŁanie).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 21:53, 11 Lip 2010 |
|
No żeby później można było użyc jeszcze raz tej samej reguły Ale za jakiś czas jak zmiennej znowu będzie przypisana wartosc 0. Wiem trochę to zawiłe ale staram się stworzyc fajna mapkę
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 22:55, 11 Lip 2010 |
|
Ok, no to w takim razie poszukaj literówek :P
Aha, poza tym upewnij się, że zmienna nie jest ciągle zerowana przez jakąś akcję.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 23:51, 11 Lip 2010 |
|
Jest! znalazlem literowke:) a takie jeszcze pytanie: jak robie akcje stworz obiekt i zaznaczam obszar 9x9 a ma byc np 5jednostek to m0ze to byc przyczyna desynchra?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|