Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Matello



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 16:09, 15 Sie 2010 Powrót do góry

Tworzysz akcję "Wyrażenie" o nazwie "Populacja". Następnie tworzysz regułę o nazwie "Populacja", wpisujesz jako jej warunek "1" i dodajesz akcję do reguły. W treści akcji wpisujesz takie coś :
@setpoplimit(x,y)
x - numer gracza
y - liczba populacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matello dnia Nie 16:11, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Linteo



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:12, 24 Sie 2010 Powrót do góry

Witam, robie mapke tak sam z siebie i mam maly problem, robilem sobie testy, rozmowa mi dziala na singlu ale jak wezme kogos do testow na multiplayer to reguly wszystkie dzialaja, poslaniec moj jedzie ale nie ma rozmowy... Ginie on od uderzenia wroga, na singlu podjezdza tam, rozmawiaja i dopiero ginie, a tutaj na multi nie dziala to, nie ma rozmowy , nie wiem dlaczego ? Czy poprostu konwersacje na multi nie dzialaja ? Co mam z tym zrobic ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nnorm



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:14, 26 Sie 2010 Powrót do góry

A Ja mam taki problem - może ktoś będzie miał jakiś pomysł. Mianowicie zrobiłem konwersację że gdy mój bohater podejdzie do kolesia pojawi się możliwość aby nająć u niego jednostkę za odpowiednią cenę. Wszystko działa, mogę kupić jednostkę (akcja utwórz obiekt) i pojawia się ona na mapie. Ale niestety gdy podejdę drugi raz do i wybiorę opcję kupna jednostki to nic się nie dzieje. Zachowanie reguły akcji utwórz obiekt powoduje że tych jednostek robi się jak mrówków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Czw 14:02, 26 Sie 2010 Powrót do góry

Linteo napisał:
Witam, robie mapke tak sam z siebie i mam maly problem, robilem sobie testy, rozmowa mi dziala na singlu ale jak wezme kogos do testow na multiplayer to reguly wszystkie dzialaja, poslaniec moj jedzie ale nie ma rozmowy... Ginie on od uderzenia wroga, na singlu podjezdza tam, rozmawiaja i dopiero ginie, a tutaj na multi nie dziala to, nie ma rozmowy , nie wiem dlaczego ? Czy poprostu konwersacje na multi nie dzialaja ? Co mam z tym zrobic ?


Jak mnie pamięć nie myli, konwersacje na multi nie działają.

Nnorm napisał:
A Ja mam taki problem - może ktoś będzie miał jakiś pomysł. Mianowicie zrobiłem konwersację że gdy mój bohater podejdzie do kolesia pojawi się możliwość aby nająć u niego jednostkę za odpowiednią cenę. Wszystko działa, mogę kupić jednostkę (akcja utwórz obiekt) i pojawia się ona na mapie. Ale niestety gdy podejdę drugi raz do i wybiorę opcję kupna jednostki to nic się nie dzieje. Zachowanie reguły akcji utwórz obiekt powoduje że tych jednostek robi się jak mrówków.


Reguła tworząca obiekt powinna zawierać akcję "zachowaj regułę". Poza tym jak przypuszczam, gdy w konwersacji wybierze się opcję kupna jednostki, ustawiana jest jakaś zmienna, a następnie jej wartość sprawdzana jest w warunku do reguły tworzącej obiekt? Jeśli tak, to w tejże regule dodaj akcję wyrażenie, w której wyzerujesz tą zmienną (czyli jako wyrażenie wpisz $zmienna=0, gdzie oczywiście zamiast $zmienna wpisujesz nazwę twojej zmiennej).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SOBD^Chidori



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:43, 26 Sie 2010 Powrót do góry

Owszem konwersacje na multi nie działają (jeszcze? : > ) choć mam pewien trop Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sithmon



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 271 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Nikądś.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:15, 26 Sie 2010 Powrót do góry

To może się z nim podzielisz :> ? Owszem dziś robiłem moją "ostatnią" mapkę na tym, że komputerze i mam tak samo w MP, najwyraźniej to nie działa, ale nikt nie wie z jakiego to powodu. Chyba nie wie Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Robert99



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:05, 26 Sie 2010 Powrót do góry

Mam pewien problem... Do rzeczy:
Jestem sobie ja i w pewnym momencie dolacza sie do mnie rycerz(dolacza, czyli przechodzi pod moje dowodztwo). On daje mi dwa zadania do wykonania : zniszczenie fortu wroga i zabicie wiesniaka. I poki te zadanie nie zostana wykonane rycerz, ktory sie do mnie dolaczy nie może przekroczyc granicy na mapie, ktora jest stworzona za pomoca wydarzenie obiekt w obsarze. Po dojsciu wtedy do tej granicy rycerz dostaje rozkaz-ruch cofniecia sie i pojawia sie konwersacja. A teraz chodzi oto, aby po wykonaniu tych dwoch zadan rycerz mogl juz przekroczyc te granice, czyli aby nie pojawiala sie juz ta konwersacja po dojsciu do granicy i aby nie bylo juz tego rozkazy cofniecia sie. Prosilbym o instrukcje krok po kroku. Smile Dodam, że zadania i jednostki sa przypadkowe. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sithmon



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 271 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Nikądś.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:17, 26 Sie 2010 Powrót do góry

Hmm... No cóż, nikt w edytorze geniuszem nie jest, ale to chyba idzie tak:
Otóż kiedy zrobisz regułę, to dodajesz do niej te wszystkie akcje które mają w nie wchodzić, i odzelasz wydarzenie od tego && $niemozeprzejsc==1 a jeśli wykona te dwa zadania to tworzysz następną regułe w niej dajesz akcje "usuń misję" i wpisujesz w warunku: $niemozeprzejsc==0 do powinno zdezaktywować warunek 1 a aktywować 0. Nie wiem czy dobrze to napisałem. Ale..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Czw 20:41, 26 Sie 2010 Powrót do góry

Jako warunek akcji ,,cofającej" daj:
$zmienna == 0,
a w konwersacji, któa pojawia się po wykonaniu zadania daj w wyniku:
$zmienna=1


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Robert99



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:49, 26 Sie 2010 Powrót do góry

Dobra, wszystko jasne, dzieki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Robert99 dnia Czw 21:01, 26 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:51, 04 Paź 2010 Powrót do góry

Chciałbym zrobić taką regułe, dzięki której gdy gracz przejmie "magiczny posąg" zostanie wywołana akcja (nieważne jaka) tak więc chodzi mi o wydarzenie albo bezpośrednio warunek do reguły.

Gdy gracz przejmie ten posąg zostanie wywołana akcja.
Image

Byłbym wdzięczny za pomoc:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pon 19:30, 04 Paź 2010 Powrót do góry

To chyba będzie
$kingdom == 1 (gdzie 1 to numer gracza).
Ale głowy nie dam.

A jeśli to nie działa, to zrób po prostu ,,obiekt w obszarze"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Li Mu Bai



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1725 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Wiatowice city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:21, 04 Paź 2010 Powrót do góry

obiekt w obszarze nie może być, bo reguła ma polegac na tym że gracz który będzie w posiadaniu posągu będzie otrzymywał surowce. Do tego tych posągów będzie około 10 na mapie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pon 22:23, 04 Paź 2010 Powrót do góry

To sprawdż z tym kingdomem (jako warunek)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ziomal6512



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:50, 09 Paź 2010 Powrót do góry

Siemka mam problem a mianowicie:
Robię sobie mapkę z konwersacjami misjami itp. ustawione mam że po kilku zadaniach 2 rycerzy (źli) się ujawniają (bo oczywiście ustawiłem na ukryty)i jak się ich zniszczy to jest kolejna konwersacja i nowe zadanie. I tu jest problem bo gdy włączam mapkę to jest początkowa konwersacja ale po niej włącza mi sie kolejna konwersacja jak bym już zniszczył tych rycerzy i wieśniak mi dziękuje.W regułach wydarzeniach i akcjach miałem wszystko ok. Tylko że jak jest ustawiona jednostka na ukrytym to gdy włączam mapkę to ta jednostka ukryta zaliczana jest jako zniszczona(mam nadzieję że mnie rozumiecie). I jak zrobić żeby była konwersacja jak już naprawdę ich zniszczę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)